https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/efe-na-konferenci-cop28-bude-eu-usilovat-o-konec-fosilnich-paliv-v-energetice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

EFE: Na konferenci COP28 bude EU usilovat o konec fosilních paliv v energetice

25.11.2023 01:50 (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Zdroj | Piqsels
Evropská unie bude usilovat o to, aby v závěrečné dohodě klimatické konference COP28 v Dubaji byl zmíněn konec používání fosilních paliv v energetice. Píše to agentura EFE s odkazem na zdroje ze španělského předsednictví Evropské unie. EU bude usilovat také o ztrojnásobení obnovitelných zdrojů a navýšení energetických úspor do roku 2030. Cílem je prosadit opatření, která by pomohla udržet nárůst průměrných teplot do roku 2100 pod 1,5 stupně ve srovnání s předprůmyslovou dobou.
 

Jednání o konci používání fosilních paliv v energetice bude podle zdrojů ze španělského předsednictví patřit k nejkomplikovanějším tématům na summitu COP 28. EU by chtěla prosadit cíle, které jsou v souladu s doporučeními Mezivládního panelu OSN pro změnu klimatu (IPCC) a Mezinárodní agentury pro energii (IEA). To by znamenalo ukončení používání zdrojů jako jsou ropa, uhlí či plyn ve výrobě elektrické energie do roku 2030 a ve zbytku energetického odvětví do roku 2050.

"Musíme vyslat jasný signál světu, že se zabýváme kořenem problému, a investorům, aby začali pracovat s obnovitelnými zdroji a pomohli globálnímu Jihu s jejich rozvojem," cituje agentura své zdroje.

EU podle španělského předsednictví bude také usilovat o to , aby v konečné dohodě summitu byl závazek ztrojnásobit výrobní kapacity obnovitelných zdrojů a zdvojnásobit energetickou efektivitu do roku 2030.

Podle představitelů španělského předsednictví je také nutné do roku 2050 snížit spotřebu výrobků z ropy, například plastů či asfaltu, o 75 procent, aby se podařilo naplnit cíl udržet oteplení pod úrovní 1,5 stupně ve srovnání s předprůmyslovou érou.

Klimatická konference COP28 se uskuteční ve Spojených arabských emirátech od 30. listopadu do 12. prosince. Podle agentury DPA se očekává účast až 70.000 vyjednavačů a státních představitelů, zástupců nevládních organizací, ekologů a novinářů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (91)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

25.11.2023 06:08
EU/ti v Bruseli můžou chtít ledacos, ale to ještě neznamená, že tomu tak bude, že !
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

25.11.2023 06:25
Naposledy bylo na konferenci přes 30 tis. účastníků. Teď to má být 70tis.
Ta analogie s náboženskými koncily ve středověku je fascinující.

"Neodvažujeme se přímo se obrátit k současnému světu, jeho nesnázím, jeho novým a legitimním výzvám. Jak se zdá, věříme spíše, že postačí pouze s větší rozhodností, ale bez hloubky nauky opakovat formule, kterým již nikdo nerozumí. Zjevně se domníváme, že ztráta víry, úpadek mravů nemají žádnou jinou příčinu než lhostejnost lidí nebo špatnost doby, aniž bychom se tázali, zda zde nepůsobí také přetrvávání určitých forem myšlení a jednání.“
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 09:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Do nějakých 20 - 40 let se na Zemi dostane asi 1.5 miliardy lidí do oblasti, kde nebude život možný. Co se s nimi stane, kam půjdou?
Zajímal by mě způsob řešení z vašeho světa naopak, když se vám ten normální nelíbí.
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
páne Hanzl vy jste politický činný člen ODS a máte kontakty.Proto bych vás chtěl požadát zdá byste nenavrhl vládě doplnění usporného balíčku,který začne platit od nového roku.A sic,aby vláda zkratila dobu těhotenství z devítí měsícu na šest.Ušetří se.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:13 Reaguje na karel krasensky
V životě jsem nebyl člen žídné politické strany, ani ODS, i když jsem ji v devadesátkách volil.
Odpovědět
ig

25.11.2023 11:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.11.2023 20:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
A najednou je nějaká ta uhlíková stopa - a ta musí sakra být při tom počtu, nezajímavá, nepodstatná.
Pokrytectví až na půdu !
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

25.11.2023 07:46
Sebevražda v přímém přenosu. Jak říká Cílek, kolaps nastal, jen o tom nevíme.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

25.11.2023 08:51 Reaguje na Slavomil Vinkler
ti co koukají, to vidí... ekonomové, politologové, historici
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 09:33 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pan Cílek (stejně jako Bárta a další) hovoří samozřejmě o úpadku civilizace, ale NIKDY zásadně nehlásí žádné časové údaje. Egypt upadal ve své historii několikrát, závěrem to trvalo možná tisíc let, Řím měl taky expanze i propady a jeho rozpad trval několik století a lidé si toho ani nevšimli.
To je vždy velmi hezké a učené, ale zajímavé na tom je jedna věc: nikdo z nich nepočítá s tím, že naše civilozace (jako zbytek populace) bude zničena klimatickou katastrofou. Že by o tom nevěděli? IPCC přece uznávají.
Odpovědět
MM

Milan Milan

25.11.2023 13:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Sebestřední egyptští nebo římští politikové přestali naslouchat lidu, jejich éra neskončila z ekonomických, ale veskrze politických důvodů a vnitřních bojů o moc.... A o stejnou chybu ve svaté víře ve vlastní neomylnost, bez ohledu na skutečné problémy, možnosti a přání svých občanů usilují teď lídři EU.....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:18 Reaguje na Milan Milan
To je samozřejmě nesmysl, spíš přímo naopak. Západní civilizace se kaje z činů, které ani nespáchala a považuje sama sebe za neschopnou a hloupou. To samé lídři EU.
Řím dojel na zdegenerovanou věrchušku, která byla zhýralá a krutá, despotismem odradila i své největší spojence. Tohle vidíme spíš v Rusku, nikoliv v EU. Tu vede sorta dobráčků a lidumilů, že by potřebovali taky někdy nakopat.
Odpovědět
sv

sv

25.11.2023 19:21 Reaguje na Milan Milan
Tady se zase vyrojilo amatérských historiků nebo spíše hysteriků. Bohužel netuší, že se svými ahistorickými bláboly leda ztrapňují.
Odpovědět
pk

pepa knotek

25.11.2023 08:18
Morálně a vzdělanostně upadající poloostrov na západě Asie už přestává zbytek světa zajímat, může se odstřihnout od fosilních paliv třeba hned. Africké a Asijské země se emancipují a jdou si svou cestou, hledíce si svých zájmů. Řadu zemí v Evropě čeká v důsledku nekoncepční energetické politiky hospodářský úpadek, naše kolonie v tom jde ostatním příkladem.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

25.11.2023 08:49 Reaguje na pepa knotek
no jo, ale ještě zvolit někoho, kdo se z Bruselu nepodělá a zároveň nás nenaservíruje do Kremlu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 09:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tohle máme přece ve Strakovce. Fialova vláda se jasně postavila proti Euro7 a byla hlavním tahounem zemí, které to zablokovaly. Jednoznačně podopořila Izrael v dnešní válce jako jedna ze 14 vlád na světě. Co samostatnějšího chcete? Otočit svět naopak?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

25.11.2023 10:47 Reaguje na Pavel Hanzl
ve Strakovce máme malé děti, které odmítají vzít zodpovědnost za ČR do vlastních rukou a likviduje samostatnost stáru do Bruselského protektorátu, kdy volby v ČR budou jen technokratickou fraškou.




Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je zase obecný plácalismus. Prosím argumenty.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.11.2023 16:37 Reaguje na Pavel Hanzl
To píše ten pravý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 21:06 Reaguje na Emil Novák
Zase argument na úrovni. normálka.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.11.2023 21:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě na to jsem narážel, Hanzle, že coby největší místní plácalista máte tu drzost u někoho kritizovat plácalismus.
Odpovědět
sv

sv

25.11.2023 19:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Máš tam chybu, bobečku. Správně je to takto: Ve Strakovce jsme MĚLI malé děti, které odmítaly vzít zodpovědnost za ČR do vlastních rukou a likvidovaly samostatnost státu do Bruselského protektorátu. To naštěstí skončilo v roce 2021.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

25.11.2023 10:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Mě by spíš zajímalo, kdo tu původní verzi Euro 7 vymyslel a tlačil.
Izrael nemá jednoduché řešení a jen vtipné je, že levičácké OSN nadržovalo Palestincům, přičemž OSN svým rozhodnutím ustanovil na Anglickém protektorátu Palestina stát Izrael, se za tu dlouhou dobu dostala do prapodivných konsekvencí v historického kontextu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Euro7 tlačili asi zelení ze Severu, kteří nesnáší Němce a snaží se škodit německému automobilovému průmyslu.
OSN namá žádné vlastní názory, nemá žádnou vládu, nebo parlament. Vydává takové rezoluce, které odhlasují členové, což jsou všechny státy světa.
A pokud jsou většina světa totalitní parchanti, kteří závidí úspěch Izraeli a nenávidí Židy, tak ta rozhodnutí podle toho vypadají.
Odpovědět
pk

pepa knotek

25.11.2023 12:10 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pro příklady není třeba jezdit daleko, třeba ve Vídni se před Bruselem ani Moskvou neklaní, dokážou si prosadit i SVÉ zájmy na rozdíl od našich politiků, ze kterých servilita jen kape - oni totiž nic jiného neumí, tedy kromě občasných komických výstupů alá Nutellla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:26 Reaguje na pepa knotek
Co jsem si všiml, tak servilita kape jen z Babiše a ten je v opozici a doufám, že nafurt.
Odpovědět
sv

sv

25.11.2023 19:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak minule jsi volil bureše, který se z Bruselu podělával pravidelně a zároveň nás servíroval do Kremlu. Takže znovu a lépe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 09:24 Reaguje na pepa knotek
Tohle čtu už dlouhá léta a zatím to vypadá spíš naopak. Evropa překonala koronáčovou krizi, likvidační plynový útok z Ruska, semkla se, mohutně pomáhá Ukrajině a několik zemí by do ní rádo vstoupilo a žádná nevystupuje. Lidé chtějí emirgovat do ní a ne ven, ekonomicky se otřepala a nasadila solidní růst.
Proč nešťastníci pořád melou o jakém úpadku? PROČ?
Odpovědět
va

vaber

25.11.2023 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
to jsi četl v nějaké fialové brožůrce, neba jsi to vymyslel sám, jako mladý zapálený politruk dnešní doby
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:27 Reaguje na vaber
Přestaňte plácat cypoviny a položte na stůl argument.
Odpovědět
sv

sv

25.11.2023 19:26 Reaguje na vaber

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

19.12.2023 16:12 Reaguje na vaber
Jiými slovy, vaberek je nejen politruk ale i udavač, který leze burešovi do řitě.
Odpovědět
MM

Milan Milan

25.11.2023 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, jenom zbývá doplnit, když si tak krásně malujeme realitu, za jakou cenu. Podle statistiky jenom v ČR žije na hranici chudoby cca 1 mil.lidí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:34 Reaguje na Milan Milan
Píšu o EU, ne o ČR. My jsme tvrdě postiženi bábovým mejdanem a plynovou krizí jsme dostali nehorší ranu. Bo jsme byli stoprocentně závislí na ruském plynu a ten nám bratr Slovan rázově zarazil. Nedovedu si představit, že by tohle měl řešit chaotický mikromanažer s Dluženou a Drmolou, měli jsme fakt štěstí.
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 11:58 Reaguje na pepa knotek
1+
Odpovědět
sv

sv

25.11.2023 19:31 Reaguje na pepa knotek
Tak, tak, apendix nalézající se západně od řeky Ussuri hnije už celá léta a je jen otázkou času, kdy si ho číňani celý zaberou.
Odpovědět
va

vaber

25.11.2023 09:32
odborníci budou jednat třeba skončí některá paliva a co dál?
představme si ,že člověk přestane příší rok emitovat veškerý CO2,
co se stane na planetě,
začne CO2 tedy, ppm v atmosféře ,stagnovat nebo dokonce klesat a jak rychle,
a co udělá ta slavná teplota planety, bude stagnovat nebo klesat a jak rychle, bude to ve fázi s CO2 nebo je tu obrovská setrvačnost a teplota vůbec klesat nebude a možná bude stále stoupat
to jsem od odborníků nikde neslyšel i když mají vše přesně spočítané
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 09:38 Reaguje na vaber
Pokud by se totálně zarazily emise CO2, nestane se s klimatem nic. Bude se stále oteplovat. Musí nastat fáze odčerpávání sodovkáče z atmosféry, velmi praktická je metoda CCS. A tím by se mohla teplota stabilizovat, nebo růst jen minimálně. Což by dalo lidstvu to nejdůležitější. Čas.
Odpovědět
va

vaber

25.11.2023 10:01 Reaguje na Pavel Hanzl
já věděl ,že Hanzl mi to vysvětlí,
zařazuji ho mezi odborníky ,
Hanz si postaví fabriku na odčerpávání CO2 s kapacitou 36miliard tun ročně a bude odčerpávat asi tak 50let,než bude trochu spokojen
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:36 Reaguje na vaber
Stačilo by daleko méně, při téhle kapacitě by se oteplování asi stabilizovalo do třeba 10. let a pak by se přehodnotilo, co dál. Ale jsme ve světě naopak.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.11.2023 11:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak jste přišel na to, že "velmi praktická je metoda CCS", Hanzle? Kolik už bylo touto metodou toho CO2 odčerpáno, za jakou cenu, s jakými energetickými nároky a jaké ty energetické nároky vyvolaly emise CO2, kolik bylo mezitím CO2 vypuštěno a jak je zabezpečeno, že se to uložené CO2 samovolně po čase do atmosféry samo nevrátí? Až si odpovíte na tyto otázky, zjistíte že tomu vůbec nic nenasvědčuje a opět tu jen vydáváte své vlhké sny za fakta.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:41 Reaguje na Emil Novák
Ájé zase lavina marginalit a výčitek. Nic nejde, všechno je harapak na vyhození. Vím jen, že tou metodou se pomocí nějaké kyseliny odfiltruje ze vzduchu CO2 a ten se tlačí do nějakého vápencového či jakého podpoží. Cenově i energeticky to není nic tragického. Pokud znáte něco lepšího, podejte si patent
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.11.2023 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakých marginalit, Hanzle? Pro vás je marginalita kolik to stojí, kolik se tím dá reálně odfiltrovat CO2, jestli to náhodou není energeticky tak náročné, že se při tom procesu nakonec víc emisí vypustí než odfiltruje, nebo jestli se náhodou po čase to CO2 do atmosféry samovolně nevrátí a šlo jen o další mrhání prostředků a zdrojů? To nejsou žádné marginality ale naprosto zásadní otázky, který by si měl každý položit a ne se pokaždé pro něco hujersky nadchnout, aniž by si o tom zjistil základní věci, jak to děláte vy.
Jak to víte že "cenově i energeticky to není nic tragického"? Čísla, ne vaše dojmy!!!
Lepší je samozřejmě emise nevypouštět než je pak draho, pracně a energeticky náročně z atmosféry filtrovat. Ještě si lze představit filtrování CO2 u nějakého velkého zdroje, kde se ještě vyskytuje v celkem vysoké koncentraci, ale rozhodně ne z atmosféry, jak tvrdíte vy, kde už je koncentrace mimořádně nízká.
Odpovědět
ig

25.11.2023 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
A bude v celém tom procesu (od bezemisní výroby kyseliny, přes vrty do té země až po natlačení toho uhličitanu) stačit nějakých 300 kWh na tunu CO2? Protože tolik se ho vyprodukuje při výrobě elektřiny z uhlí :D :D :D Navíc tím odstraňujete z atmosféry kyslík který se tak přirozeně nerecykluje a udusíte se (vy dřív než já, protože já mám v práci pár lahví stlačeného pro všechny případy).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 21:30 Reaguje na
Kyslíku je v atmosféře asi 21% kdežto CO2 jen 0.04%, takže nejde o nic. Při celém procesu se samozřejmě použije pouze elektřina z OZE jinak to význam samozřejmě nemá.
Odpovědět
ig

26.11.2023 01:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže závěr je počkat, až OZE zcela a nevratně vytlačí všechny fosilní zdroje a pak teprve se dá přebytek energie využít na CCS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 17:25 Reaguje na
proč?
Odpovědět
ig

25.11.2023 11:53 Reaguje na Pavel Hanzl
CCS je jen jeden z mnoha fantasmagorických nápadů se kterými se teď roztrhl pytel. Lidé i organizace takové blbosti prezentují ve velkém a stále v té fantastičnosti přitvrzují, aby se pokusily urvat aspoň kousek z dotací, na které je pověšeno pořád víc a víc násosek :-) No a občas v tom zmatku někdo podlehne iluzi, že je to opravdu realizovatelné. Co dodat...
Odpovědět
pk

pepa knotek

25.11.2023 13:01 Reaguje na
Výměna CO2 nad oceány činí v součtu cca 300 Gt/rok, je navíc dynamická, tomu chce někdo konkurovat ? CCS je jenom další nápad jak přihrát peníze daňových poplatníků do kapes příjemců dotací, za legislativní podpory zkorumpovaných politiků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:45 Reaguje na pepa knotek
Z 50 mld. tun CO2 emitovaných do atmosféru dokáže příroda asi 20 tun nějak zpracovat (za jakou cenu nevím) a dalších 30 zůstává v atmosféře a o ty jde.
Z celého koloběhu uhlíku dělají naše emise asi 5%, ten ďábel je skrytý ve slově "každoročně".
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

25.11.2023 10:30
Zeptám se jinak !! Má na to ČR ?? Nejen ti občané jež zatím topí v klasických kamnech . Ale i výroba a prodej včetně montážních firem ?? Papír vždy snese ledasco.Ale praxe bývá jiná. Dokáží ti, jež hulákají na náměstích také přiložit ruku k dílu a zapojit se do výroby a montáže nových technologii . Známý problém s montáží fotovoltaiky a jeji firem je mediálně známím, výroba větrných turbín na RD neexistuje. Kompletace otopných systémů u realitních kanceláří je výsměch !! ATD ......
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:52 Reaguje na Krejcar Stanislav
Odpověď je velmi jednoduchá. Pokud nebudeme blbí jak troky, tak to půjde. Bohužel, pí Schillerová rozházela BILIÓN a tím rozjela tuhle inflaci i krizi, ale důsledným vypakováním téhle mafie z politiky bychom měli šanci to zvládnout. Jenže žijeme ve světě naopak...
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 12:18
Zatím jsou fanatici a eurohujeři na koni.Povedlo s jím ovladnout média v ČR třeba českou televizi kde je povinná platba za vymyvání mozku.Povedlo se jím ovladnout školství kde svoje zvraceností jako 42 pohlaví a změna pohlaví tlučou do hlav dětem a dospívajícím.Tlučou do hlav greendeal,přínos migrace.Zatím jsou na koni zatím.Muže příjít den kdy tětivu přetahnou a euroovce se rozkývou a celá unie s se svými parazity a jejích pulmilionovými platy pujde do kopru a zanikne jako SSSr nebo Rakousko-Uhersko
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

25.11.2023 13:21 Reaguje na karel krasensky
Vždy se směji, když o školství žvaní někdo, kdo jen tak tak udělal základku. :D :D
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 13:33 Reaguje na Petr Eliáš
Tak tu nepiš když máš jenom osm obecných.Já za to nemužu,že jsi rozumu mdlého
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

25.11.2023 14:12 Reaguje na karel krasensky
Sorry kámo, ale přijdeš mi jako slušný retard. :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:54 Reaguje na Petr Eliáš
Aj tak sa može.
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 15:25 Reaguje na Petr Eliáš
Čau bracho
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:56 Reaguje na karel krasensky
Viděl jsi trulo nějakou školu aspoň z rychlíku?
Odpovědět
kk

karel krasensky

25.11.2023 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne neviděl.Tak jako ve starém Římě odchovala vlčice Romula a Rema tak mě v Beskydech odchovala rysice.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 21:10 Reaguje na karel krasensky
Tak to jo. Poslední rysice tam byla zastřelena v roce 1864, takže o moderním školstvím toho víte hodně.
Odpovědět
kk

karel krasensky

26.11.2023 08:36 Reaguje na Pavel Hanzl
hanzl nepiš o věcech,kterým zbla nerozumíš.Viděl jsem černobílou fotku ulovek rysa z padesátých roku i se střelci než přišlo celoroční hajení.Rok po roku jsem od devadesatýcj let každou zimu viděl rysí stopy a občas našel stržený srnčí kus.Rysi to není šalina nebo jak v brně říkaš tramvaji.Opravdu nepíš o věcech ,ktrerým nerozumíš
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 17:30 Reaguje na karel krasensky
To je fake news oteplovací a zelené lobby, která dostala grant na výzkum rysa v Beskydech a musela vytvořit nějaký výsledek. Čí chleba jíš, toho píseň zpívej. To tu přece tvrdíte pořád.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.11.2023 14:00
My máme tu smůlu, že když už budeme kvůli politice EU pod vodou, tak v Bruselu se bude ještě tančit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 14:55 Reaguje na Richard Vacek
My ale jdeme pod vodu právě proto, že děláme vše proti Bruseli. Proč nejde pod vodu taky těch 27 ostaních států?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

25.11.2023 14:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale kdepak proti. Jen jsme ta 3. třída v podpalubí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 21:14 Reaguje na Slavomil Vinkler
To jsme byli za Zemana a kejvače Babiše. Myslím, že Fialova vláda nám pozici veli silně vylepšila.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.11.2023 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Důsledky bruselských snah o regulaci klimatu pocítí nejdříve ty chudší země EU, kam patříme. Vždyť to už vidíme - pokračující pokles reálných příjmů a extremně vysoké ceny energií oproti světu, které vedou k deindustrializaci Evropy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 21:24 Reaguje na Richard Vacek
Vy se ty kremelské noty učíte asi nazpaměť. To není možný, všichni vedou úplně stejné obecné plky. Proč bysmě měli být dořitě pořád ti chudší? Ještě před estébáckou vládou jsme byli asi v polovině EU. Kde máte v EU pokles nějakých reálných příjmů? U nás jistě, ten mejdan musí někdo uklidit. A jaké extrémní ceny energií? Jsou vyšší, než v Číně, ale oni pro nás dělají špinavé a energeticky náročné výroby. Pro chytrou EU stojící na Hi-tech to až takový problém není.
Jen pro ubečené čecháčky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.11.2023 22:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl žije ve své bublině, která absolutně neodpovídá realitě dnešní doby.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2023 23:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mě vytáčí ubečení čecháčci, kterým všichni ubližují a vlastní blbost a zbabělost pořád na někoho hážou.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.11.2023 12:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jo, jděte si to např. vykládat zítra po fajrontu před bránu Liberty :-))).

Hanzle, v drtivé většině tu jde o vyvracení vašich demagogií a dojmologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 18:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Bečení nad tím, jak nám všichni ubližují, jak jsme votroci Bruselu, který nás vykořisťuje a podobné kdáky jsou snad vyvracení mého něčeho? Proč by mělo?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

26.11.2023 06:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravděpodobně čerpáte z dezinformačních zdrojů. Například k té Číně. Čína hraje v klíčových technologiích klíčovou roli. Téměř všude je na poli výzkumu na prvním místě. Někde to je ještě USA. EU je kdesi vzadu.
Jestli zvládáte angličtinu, můžete si libovolné země porovnat v libovolné klíčové technologii. Pro začátek jsem vám tam zvýraznil právě Čínu a USA. Uvidíte, kde jsou klíčoví vědci, univerzity, publikace. Schválně, kde je ta chytrá EU stojící na Hi-tech:
https://techtracker.aspi.org.au/tech/all/?c1=cn&c2=us
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 18:10 Reaguje na Richard Vacek
Já nepíšu o žádném porovnávání. Evropa byla jednoznačně vedoucí síla světa až do 2.sv. války, pak to převzaly USA. A byla snad v Západní Evropě bída a propad příjmů? Nikoliv.
Dnes rozhodně nejsme nejrychleji se rozvíjející se společností, ale po vícero parametrech jsme tou už vyspělou. Svoboda jednotlivce, kvalita demokracie, sociální systémy a životní úroveň pro úplně všechny. Právě starost o životní prostředí a klima je důkazem vyspělosti.
Musíme být nutně první ve výrobě plastových krámů, které se prakticky okamžitě stávají odpadem?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

26.11.2023 18:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Svého času byl Egypt rovněž pupkem světa a dovedli postavit pyramidy.
To, že naši předkové byli šikovní ale nijak neřeší, že současnou EU řídí šílenci do propasti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.11.2023 16:03 Reaguje na Richard Vacek
To je stále omílaný kdákanec. Máte nějaký argument? Odpovídáte na můj příspěvek, kde vyjmenovám důvody, proč se Evropa nikam nepropadá a vy na to plácnete, že propadá. Připadám si tu jak u blbých na dvorku.
Odpovědět
HH

Honza Honza

26.11.2023 08:28
z jiného článku:
- na prahu klimatické katastrofy:
jestli někomu hrozí skutečně klimatická katastrofa, tak jsou to arabské země=samy vývozci ropy, kterým může teplota při extrémně horkém létě vzrůst nad mez únosnou pro život.
Oteplení = vysušení, to je pro nás jediná hrozba. Že bychom se uškvařili, to asi nehrozí. Tak je asi nejdůležitější zachycovat vodu.
- musíme udělat větší skoky: zavést elektroauta? Podle mě je ta voda důležitější! Jaké skoky v tomto směru konají sami ekologové, sami přírodovědci? Že zafixovali monokulturu smrku? Třeba je smrk pro zachycování vody nejlepší, jak tvrdí p. Macháček. Já si myslím, že lepší je smíšený les.
Odpovědět
HH

Honza Honza

26.11.2023 08:47
k vaší politické debatě:
tato vláda se snaží šetřit (ne nesmyslně rozhazovat, jako minulá), snaží se dělat reformy (co dělala minulá? Neměla k tomu ani podmínky: byl covid, pro reformy je třeba všeobecná shoda, minulá měla podporu jen p. Maláčové), zajistila plyn, podporuje Ukrajinu (jinak máme válku tady). Bojuje proti inflaci.
Správné je zvýšit cenu za distribuci elektřiny: nejdříve musím připravit podmínky pro elekrifikaci, kdo to zaplatí? Nesprávná je přílišná podpora FV, když ještě nejsou vytvořeny podmínky pro její lepší fungování. Ale největší chyba byla nezastropovat cenu elektřiny u výrobce, příliš vysoká cena podkopává průmysl, snižuje živ. úroveň. Vysoká cena podkopává i samotnou elektrifikaci- i těm kteří investují do TČ se extrémně zvýšila cena.
Tak jako je nejlepší smíšený les, tak by bylo nejlépe, kdyby ODS vytvořila koalici s ANO, převzala vedení státu (a prosadila své reformy, vize), ale vedení hospodářství nechala na p. Havlíčkovi- je to nejšikovnější hospodář.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.11.2023 11:54 Reaguje na Honza Honza
Tato vláda je pro tuto zemi naprostou katastrofou. Jeden diletant vedle druhého.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 17:37 Reaguje na pavel peregrin
Jak to poznáte? Vy jste makroekonom evropské úrovně? Určitě?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.11.2023 18:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Mě stačí vyjádření západního tisku, nikoliv našeho či dokonce nějakého čínského, to jen pro vaši informaci. To asi nevíte, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.11.2023 16:05 Reaguje na pavel peregrin
Zkuste nějak přiblížit ten západní tisk. Pokud je seriózní, tak tam budou taky příčiny a jsme zase doma.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2023 17:49 Reaguje na Honza Honza
Zajímavý názor. Konečně někdo napíše, že tahle vláda se chová velmi rozumně. Ale ta minulá byla fakt katastrofa. Především Drmola, zvaný Havlíček, sice makal za 6 ouředníků (jak tvrdil bába) ale NIKDY NIC neudělal. Jen zmatky.
Argumnet? Bábova vláda zrušila tendr na dostavbu Temelína, Nečasovu důchodovou reformu, plynovod STORK II, ropovod TAL, neobnovili norský plyn, nepostavili nic v propojení dálniční sítě k sousedům, zablokovali přípravu TGV atd. atd. atd. atd.
Na tohle i veškeré reformy neměli jen Maláčovou, ale taky konjunkturu od roku 2014- 2019 včetně a udělali co? ABSOLUTNĚ KULOVÝ!! A dnes bečí, že je v krizi školství, zdravotnictví, energetika, průmysl atd. atd. atd, prakticky vše.
To VŠECHNO je kaše z doby jejich vlády, Fiala bojuje s energ. krizí, válkou na Ukrajině a s tím BILIÓNOVÝM dluhem, který při tom nicnedělání nasekali.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.11.2023 18:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Fiala bojuje především s vlastní zoufalostí, to je asi tak všechno, rozumbrado. A ta stávka, i když samozřejmě nevyřeší vůbec nic, je jeho zrcadlem, jenže on je natolik pitomý, že mu to vůbec nedochází. Ostatně, co taky chtít od přiblblého politologa. Já se musím smát, jak se pošklebovali dřívějším RSDr. A co asi jsou dnešní politologové???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.11.2023 16:10 Reaguje na pavel peregrin
Pořád slyším všude, že naše vláda nic nedělá, je neschopná, nedělá nic pro naše lidi atd atd. jaká je ale skutečnost?
Po nástupu srazila zadlužování státu o zmatečné vyplácení kovidových dotací o 70 miliard.
Sehnala plyn pro celou republiku v době, kdy nebyl a Putin nám kohouty totálně zavřel.
Tím vyletěly ceny, ale stát platil 5000 na děcko, 3000 na elektroměr, zvedl příspěvky na bydlení i na nouzi.
Přidala důchodcům 30%, na průměrný důchod to dělá +5000 měsíčně.
Zastropovala ceny elektřiny a plynu.
Zvládla velmi dobře vlnu 600 tisíc připrchlíků z Ukrajiny, zajistila jim, že můžou legálně pracovat a platit daně. Asi 100 tisíc jich pracuje, hlavně v nejhorších pozicích (ve špitálech, pečovatelnách i průmyslu), které nikdo u nás dělat nechce. Loni zaplatili 8 miliard na daních.
Perfektně zvládla předsednictví EU, především v soudržnosti a centrálním nákupem plynu. Posunula digitalizaci, zařídila datové schránky, ruší pobočky pošty i finanční ouřady.
Prosazuje velmi vyvážený balík úspor ze strukturálního deficitu o -93 miliard ročně, ekonomové hodnotí kladně. Koupila plynové zásobníky a nechala je naplnit na 100%.
Podepsala klíčovou obrannou smlouvu s USA.
V EU podepsala klíčovou smlouvu o připrchlících, kdo je neřeší, bude platit. Jenže hlupy Orbán to zablokoval, takže my nedostaneme příspěvky na Ukrajince.
A to vše se jí podařilo v hysterické atmosféře hybridní války, kdy opozice obstruuje co jde, svolává dezolátní demonstrace, vládě jde po krku a Babiš se nechal slyšet, že jí z vládnutí udělá peklo. Dnes zorganizoval s odboráři stávku, kde se protestuje proti průšvihům, které spáchala jeho vláda.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.11.2023 17:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám asi neslouží paměť, kdo lobboval za doslova hýření v době covidu při podporách hlavně pro podnikatele a nyní tvrdí, že vláda ANO zbytečně rozhazovala. Zkuste zapátrat v paměti a nebo si najít záznamy požadavků tehdejší opozice. Měla
vláda nechat padnout tisíce živnostníků, kteří
neměli možnost podnikat? Měla nechat lidi bez
mezd, když nemohli pracovat? To, že něco nakupuje
zpět, tak je pouze sebereflexe, že se to nikdy ani
nemělo prodávat a přitom mantrou pravice je přece
slabý stát a vše zprivatizovat, protože je přece
soukromý vlastník nejlepší hospodář! Nebo to
už dnes po zkušenostech neplatí? Smlouvy jsou
v případě lámání chleba pouhými cáry papíru a
víme jak skončila smlouva o spolupráci v roce
1938! Ono je toho více, v čem bych vám mohl oponovat, ale nemám chuť se bavit s někým,
který si nevidí na špičku nosu se selektivní pamětí.
Zdar vašemu nadšení, kterému jste nekriticky
propadl a kterému většina národa už nefandí !
Pokud by tomu věřili jako vy, tak by se dnes
nekonaly stávky a demonstrace podporované i
podnikateli. Přehlížet názory všech od dělníků, přes pracující inteligenci, až po podnikatele,
je arogance moci, která se jim krutě vymstí.
Odpovědět
sv

sv

19.12.2023 16:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Přiznej se machačku, kde jsi měl před tím zastrčený ten prst, ze kterýho sis vycucal tuhle srágoru. S tím prstem jsi musel pátrar v úplné jiné části těla než hlava, machačku, ktrý si nevidí na špičku nosu. Za hýření burešova podržtaško, nikdo neloboval. Ze řetězu utržené rozhazování veřejných prostředků zvládl bureš co by premiér neblahé paměti sám i bez lobingu.
Odpovědět
HH

Honza Honza

26.11.2023 19:37 Reaguje na Pavel Hanzl
máte pravdu, Babiš se příliš soustředil na řešení aktuálních věcí, aby lidé ANO volili, přecenil covid. Tato vláda ale zase přeceňuje Green Deal - měla by se z Babišova nepřiměřeného postupu poučit. ANO bez podpory ostatních stran není schopné dělat reformy, nemá žádné vize.
Ale hospodářství za vlády Babiše fungovalo, pro stát, jako pro každého v kapitalizmu, je důležitá prosperita, ne šetření. Nemáte pravdu ohledně p. Havlíčka, je to neuvěřitelně schopný člověk. Konjunktura, která byla nespadla z měsíce, byla to zásluha vlády ANO. Je zajímavé, že když vládne ODS, tak je vždy krize. ODS by se z toho měla poučit, ne jen pomlouvat opozici. To jí dlouhodobě nepomůže.
Odpovědět
sv

sv

19.12.2023 16:24 Reaguje na Honza Honza
Bureš, bobečku, se soustředil na přikrádání z kapes daňových poplatníků. Bureš nic nepřecenil, bureš jen reagoval ode zdi ke zdi jak se mu to zrovna hodilo, a vyhazoval veřejné prostředky. Hospodářství na dluh není fungování. Konjunktura nespadla z měsíce ale ze zahraničí. Bureš s tím nemá a neměl lautr nic, leda to, že jen rozházel víc peněz. havlíček je neuvěřitelně schopná ... burešova podržtaška. Jako manažer je to nula.
Odpovědět
RA

Robert Axamit

26.11.2023 10:09
Do Glasgowa se sletělo 400 soukromých tryskáčů. Ti co z nich vylezli měli přes den plná ústa klimatu a večer kaviáru a šampaňského. Nevím kolik se jich slétne nyní. Tak dvojnásobek a celý cirkus se bude opakovat.
Jen z poslední četby
cca 40 % "oteplení způsobuje CH4 - metan
možná až 25 % odsíření spalin fosilních elektráren
na CO2 pak prostým součtem zbývá 35 %
a to málo víme o slunci, odlesňování, vodní páře, příspěvku nesmyslných ekologických opatření jao biopaliva, El Ninu, výroby a užívání "zelených" věcí elektromobily, OZE, rabování ekonomiky na neefektivní "zelené" investice, zavírání elektráren atd.
Souhrně, CO2 v tom může být skoro nevinně, ale nejlépe se bojuje proti protivníkovy, který neexistuje.
A nudící se partnerky tlachajících ekopodnikatelů vykoupí všechny luxusní prodejny v okolí.
To se nám to hoduje, když nám to hlupáci zaplatí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist