Nákladními elektrokoly zatím v centru Prahy zboží rozváží osm firem
3.2.2021 11:24 | PRAHA
( ČTK)
Podle Hlaváčka depo k 19. lednu fungovalo po 38 rozvážecích dnů, ale reálně firmy rozvážely jen 26,5 dne. Po tuto dobu doručili kurýři 10 897 zásilek a najeli 4761 kilometrů za 1116 hodin. Zdroj | Praha.eu
Do zkušebního projektu rozvozu zboží po centru Prahy s pomocí elektrokol se zatím zapojilo osm společností. Radní Prahy schválili zapojení osmé firmy DoDo. Společnosti k překladu zboží využívají městem zřízené tzv. mikrodepo na Těšnově, které funguje ve zkušebním provozu do dubna. Poté se jeho provoz vyhodnotí. Pokud se osvědčí, v budoucnu by podle náměstka primátora Petra Hlaváčka (za TOP 09) měla přibýt další depa.
Cílem projektu je omezit pohyb dodávek po centru města a tím snížit emise CO2. Depo na Těšnově město spustilo 18. listopadu loňského roku, pro magistrát jej provozuje společnost ekolo.cz. Místo slouží k přeložení zboží z dodávek na nákladní elektrokola, která poté pokračují dále do historického centra Prahy.
Podle Hlaváčka depo k 19. lednu fungovalo po 38 rozvážecích dnů, ale reálně firmy rozvážely jen 26,5 dne. Po tuto dobu doručili kurýři 10 897 zásilek a najeli 4761 kilometrů za 1116 hodin. Nejvíce nejeli kurýři společností DPD a Rohlik, a to 35, respektive 58 kilometrů za den. Na depu se denně pohybovalo v průměru 12 kurýrů a 10 nákladních elektrokol.
Hlaváček dodal, že omezení rozvozu dodávkami znamenalo za dobu dosavadního provozu depa vypuštění o 0,76 tun CO2 do ovzduší méně. "Je to relativně malý, ale významný příspěvek," řekl náměstek. Dodal, že v budoucnu se počítá s vytvořením dalšího depa na druhé straně Vltavy.
Pražské zastupitelstvo předloni přijalo závazek, že do roku 2030 sníží emise CO2 na území metropole o 45 procent. Do roku 2050 má být město tzv. bezuhlíkové. K tomu má napomoci podpora udržitelných druhů dopravy, výsadba zeleně či energetické úspory ve veřejných budovách.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Taková blbost! Jako dlouholetý občan Prahy 1 mohu s jistotou prohlásit, že situaci by vyřešilo, kdyby městská policie dohlížela na to, aby zásobování respektovalo dopravní předpisy a značky. Vjíždějí do pěších zón mimo vyhrazené časy. Parkují na modrých zónách, chodnících, zakazech zastavení, přechodech, křižovatkách v ulicích a nikdo to neřeší. 0.76 tuny CO2 je směšné a hlavně úplně jedno. Pro centra měst jsou důležité oxidy dusíku a prachové částice.
Bezemisní Praha? Takova hloupost a demagogie! To se vrátíme před průmyslovou revoluci? Metro bude dreveny vuz tažený koňmi? Stavet se bude jen ze dreva a kamene. Drevo se bude zase plavit ze Šumavy a elektrina nebude vubec? Tedy rychle utéct na chatu.
Odpovědět
Je vidět,že jste nikdy nic nezásoboval.Třeba jedno parkovací místo na max 15 minut na pět ulic,ale obchodů asi tisíc.To se moc nerovná.Dopoledne v pěších zonách moc lidí nechodí natož ted v době bez turistů.Nevim proč by tam na 3 minuty nemohl někdo na chvilku zastavit.Ale jste určitě rád když si můžete za rohem nakoupit,že?Bohužel se to tam musí nějak dopravit.Polovina aut z modrých zon by mohla zmizet kdyby nebylo na jednu adresu nahlášeno x firem nebo fyzických osob jenom kvůli parkovacímu místu.
Odpovědět
No a co? Pravidla platí pro všechny stejně. Ze je někdo porušuje krátce, ale soustavně a opakovaně ho neomlouvá. Osobně si nechávám poslat balík na poštu, protože rozhodně nechci podporovat byznys, který stojí na tom, že trvale a soustavně porušuje pravidla. Legitimní by bylo přiznat, že některé lokality jsou některými způsoby nezásobovatlné a řešit to legální cestou. Fňuky typu, že to jinak nejde... Tak chlapce zaparkuj, kde to legálně jde, zaplať a nes to, pak to naúčtuj tomu lenochovi, tak jak to je. Rozhodně by se nemělo tolerovat špediterství, které je ziskové jenom proto, že systematicky porušuje platnou legislativu.
Odpovědět
Jinak řečeno udělat z Prahy 1 rezervaci pro turisty a těch pár starousedlíků.V modré zoně může 3 minuty stát kdokoli,takže na 3 minuty je tam legálně.Pak když ho odfotí to autíčko tak má smůlu.Na ostatních barvách se to musí platit rovnou,jinak platí pokutu.Takže to hlídané vlastně je.A spousta aut má povolenku na vjezd do pěších zon takže si spíš stěžujte na magistrátu komu všemu je dávaj.
Odpovědět
Asi vám uniká realita za poslední cca 3/4 roku kdy jen díky PPL dodávkám které jezdí kdykoliv kamkoliv a tak i parkují, ještě tenhle svět tak nějak funguje. (Omlouvám se ostatním zásilkovým firmám ale u nás se říká PPLko prostě všem)
Odpovědět
Když se chce, všechno jde, i 0,76 tuny CO2 za necelý měsíc (26,5 dne) může být "významné" pro snížení emisí skleníkových plynů. Tolik metanu a vodní páry, které odpovídá 0,76 tunám CO2, vyprodukují obnovené mokřady za jediný den.
Odpovědět
Nevím co jde. Ale, že je tato činnost takto blbě exaktně hodnocena je nabíledni.
Odpovědět
Jako další navrhuji spočítat uhlíkovou stopu telefonní infrastruktury a telefony na celém území Hlavního města Prahy nahradit poslíčky - vegany.
Odpovědět
Problém vidím v tom, že to nákladní elektrokolo má produkci CO2 (komínem elektrárny) pravděpodobně výrazně vyšší než klasická dodávka s benzínovým nebo naftovým motorem. A od toho se pochopitelně odvíjí tato akce jako totální pitomost, prostě obvyklý výsledek ekologických aktivit.
Odpovědět
|
|