https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/energeticti-odbornici-spojene-staty-pod-bidenem-zezelenaji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Energetičtí odborníci: Spojené státy pod Bidenem zezelenají

10.11.2020 10:59 | WASHINGTON (ČTK)
Biden se otevřeně hlásí k vyšší ochraně klimatu a k opětovnému připojení USA k Pařížské klimatické dohodě.
Biden se otevřeně hlásí k vyšší ochraně klimatu a k opětovnému připojení USA k Pařížské klimatické dohodě.
Spojené státy pod vedením nového prezidenta Joea Bidena zezelenají a budou klást větší důraz na ekologii, klima a moderní energetické zdroje. Shodli se na tom tuzemští energetičtí odborníci a analytici, které oslovila ČTK. Biden podle nich bude ve svých vyjádřeních a rozhodnutích umírněnější než končící prezident Donald Trump. Část analytiků upozorňuje, že to ale v žádném případě neznamená, že by americká administrativa ztratila zájem o stavbu nového jaderného bloku v Dukovanech nebo přestala kritizovat stavbu plynovodu Nord Stream 2.
 

"Biden se otevřeně hlásí k vyšší ochraně klimatu a k opětovnému připojení USA k Pařížské klimatické dohodě. To je dobrá zpráva především pro americkou zelenou energetiku, ale vzhledem k síle USA to bude mít globální pozitivní dopady na další rozvoj obnovitelných zdrojů energie. Zprostředkovaně to tedy pocítíme i my. V otázce jaderného průmyslu se politika Bidena nebude zřejmě od Trumpa příliš lišit, lze čekat pokračování dosavadní spíše vlažné a nevýrazné podpory," řekl ČTK analytik společnosti ENA Jiří Gavor.

Přílišnou změnu strategie podle něj nelze očekávat ani v otázkách, jako je projekt plynovodu Nord Stream 2, kde hrají vedle ekonomiky svou roli i geopolitické zájmy. "Snad jen bude vedena méně siláckým a více diplomatickým tónem. Což lze uvítat," dodal. Spojené státy plynovod Nord Stream 2, který má po dně Baltského moře přivádět zemní plyn z Ruska do Německa, kritizují dlouhodobě. Odůvodňují to obavou z přílišné závislosti Evropy na ruském plynu. "Spíše očekávám, že americký tlak proti plynovodu Nord Stream bude pokračovat," potvrdil analytik portálu Capitalinked.com Radim Dohnal.

Podle výkonného ředitele společnosti Energy financial group Tomáše Voltra se Biden od svého předchůdce Trumpa v otázkách energetiky poměrně výrazně liší. "Zatímco Trump prosazuje politiku energetické dominance USA, od níž se odvíjí i vcelku protekcionistický postoj k americké ropné produkci, Biden si přeje vydat se cestou výrazně přátelštější k životnímu prostředí a dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality Spojených států," sdělil.

Programový ředitel Svazu moderní energetiky Martin Sedlák uvedl, že i když je Bidenovi 77 let, nemá vůbec strach podporovat nové technologie mezi které patří nástup elektromobility, baterií nebo zeleného vodíku. "Biden tak má šanci rozhýbat moderní energetiku v USA, kterou se snažil končící Trump brzdit. Současný prezident odmítl balíček opatření na podporu čisté energetiky právě z dílny Obama-Biden, pravidla pro omezení emisí metanu a uhlíku z uhelných a plynových elektráren nebo normy pro účinnost automobilů," dodal.

Hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda míní, že snahy demokrata Bidena bude brzdit Senát amerického Kongresu, ovládaný většinově republikány. "Z hlediska Česka jde o žádoucí věc. Přílišné zelenání našich geopolitických spojenců v západní Evropě a USA by nás dostalo do nekomfortní polohy. Česko je stále prakticky nejprůmyslovější zemí Evropské unie," uvedl. "Je tedy v ekonomickém zájmu ČR, aby toto nutné zezeleňování někdo tlumil, nebo alespoň neurychloval," dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (43)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KP

Karel Pavelka

10.11.2020 11:27
Nevím o jaké většině v Senátu pan Kovanda mluví. Ta není definitvní. Ještě zbývá dovolit dva obvody v lednu a pokud by je demokrati vyhráli, bylo by to 50:50 a k tomu by byl rozhodující hlas víceprezidentky Harris. Vzhledem k současnému hysterickému chování Trumpa to není zase tak nepravděpodbné, pěkně nahání hlasy demokratům.
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.11.2020 11:40 Reaguje na Karel Pavelka
Problém vidím v tom, že korespondenční hlasy, které dopadly výrazně lépe pro Bidena, byly s vysokou pravděpodobností masívně falšovány.
Odpovědět
DA

DAG

10.11.2020 11:50 Reaguje na Jan Šimůnek
Bla bla bla. Přání otcem myšlenky. Tohle tvrďte, až důkazy budou na stole a až to smete soud, tak se omluvte.
Vědělo se od začátku, že demokraté preferují volbu poštou a republikáni volí hlavně do uren.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.11.2020 13:15 Reaguje na DAG
Já bych ho moc neprovokoval, nebo tu vytáhné těžký kalibr ve formě hoaxů:

Víc hlasů než bylo voličů
,,Mrtví,, voliči
Vodotisk na volebních lístcích
Pálení volebních lístků
Zabránění republikánům v kontrole počítání hlasů
Hlasy pro Trumpetu vyhozené do koše
Hlasování po skončení voleb
atd...

Někteří lidé totiž májí rádi hoaxy a nedokáží se smířit s prohrou jako Trumpeta. :)
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 09:03 Reaguje na Petr Eliáš
Jenže tahle věci, které jmenujete (i pár dalších)
jsou svědecky doloženy. Doloženo je i to, že k vymazání zemřelého z volebního seznamu může dojít i až léta po jeho smrti (včetně toho, že na jeho adresu chodí dál volební lístky a mohou být zneužity, nebo prodány někomu, kdo je zneužije, což může být pro chudší rodiny atraktivní možnost příjmu).
U nás, naštěstí, máme registr obyvatel, do kterého chodí úmrtní listy, takže voličské seznamy jsou na úrovni reality řádově týdny před volbami. Navíc ve volebních komisích jsou lidé z místa, kteří většinou vědí, že ten a ten je sice na volebním seznamu, ale nedávno mu viselo parte na samošce.

Nicméně, pro nás z toho plyne poučení, že dopustíme-li distanční volby, bude to eldorádo podvodníků a nic jiného.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

11.11.2020 21:05 Reaguje na Jan Šimůnek
Jojo, svědecky doloženy na jůůůůtůůůbůůů a zaručených ,,vlasteneckých,, webech typu Aeronet. :D :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 08:39 Reaguje na Petr Eliáš
Těch svědectví je příliš mnoho, a nejen na youtube, ale i v souvislosti s platně podanými žalobami. To, že korespondenční hlasy vždy zvrátily poměr hlasů odevzdaných presenčně (a to bylo možné sledovat i v přímých přenosech a i v našem on line zpravodajství) je přinejmenším silně podezřelé. Ostatně, to samé se dělo i v presidenských volbách v Rakousku, kde také korespondenční hlasy zabránily vítězství "nesprávného" kandidáta. Prostě, korespondenční hlasy je nutno považovat šmahem za podvodné.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.11.2020 09:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Je jich mnoho, protože existuje mnoho debilů co ty fejky vatváří. A ještě víc existuje debilů, co těm fejkům věří. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:17 Reaguje na Petr Eliáš
Už probíhají první soudy. A ty by se těžko zabývaly "fejky".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2020 16:52 Reaguje na Jan Šimůnek
To vám zase nahráli v Kremlu. Je zajímavé, že v minulých volbách Rusi masívně napadali americké weby, vytvářeli hybridní válku (tzv. aktivní opatření) a agitovali pro Trumpa a jásali, když to fakt vyhrál. A dnes nic?
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 09:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Četl jsem hlášku, že kdyby takto (jak letos v USA) probíhaly volby třeba na Ukrajině nebo v Bělorusku (či jiné podobné zemi), tak by všichni "demokraté" co teď plivou na Trumpa, ječeli, že je neuznávají, a že se mají zopakovat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

10.11.2020 11:39
Což pochopitelně bude znamenat těžké poškození US ekonomiky, drastický nárůst nezaměstnanosti (který postihne afroameričany a hispánce víc než bělochy) a podobné negativní dopady. Zhorší se v takovém případě i obchodní bilance s Čínou a s dalšími zeměmi.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.11.2020 14:05 Reaguje na Jan Šimůnek
Což v důsledku bude znamenat další napnutí už tak napnutého státního rozpočtu a možná i státní bankrot.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2020 16:53 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Což vykládal už Lenin s Hitlerem a kde jsou? A kde Amíci?
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Amíci spějí vítězstvím Bidena a spol. přesně tam, kde je Hitler s Leninem a podobnými vykuky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.11.2020 14:01
Není sporu, že nebýt kovidu namazal by si Trump Bidena na chleba. Není sporu ani o tom, že prokazatelně pouze a jenom díky pozdním volebním lístkům získal Biden v závěru rozhodující státy ( Pensylvánie, Georgia ,apod.)

Na straně druhé by měl uznat, že nevyhrál a nedělat vlny. Biden a Harrisová to je stejná dvojka jako brhlík a sojka . Bezpečně přivedou USA na operační sál a pustí všem Američanům notně žilou přes OZE. Ještě rádi budou vzpomínat na Trumpa, který tyhle zelené magořiny začal přísně regulovat.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

10.11.2020 15:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
V podstatě nám to může být jedno,ač svět je globalizován. Jedno se však rýsuje a nikdo s tím nic neudělá- totiž že do budoucna v USA převládnou voliči smíšené rasy, Hispánci a Afroameričané a podle toho budou volby dopadat. Je také dost možné, že USA mohou nastoupit cestu JAR, ač se to dnes může zdát jako utopie. V každém případě USA jako země "bílých mužů" skončila a Trump byl posledním představitelem tohoto směru.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.11.2020 12:30 Reaguje na pavel peregrin
To máte pravdu, ale jak ti bude v reálu se uvidí, bo Hispánci a Afro jsou dvě extrémně rozdílné skupiny, tam nalézat nějakou společnou řeč bude ještě velká legrace a výsledek nelze vůbec předjímat.

BTW ... Trump měl poměrně velmi slušnou podporu právě i mezi Hispánskými voliči a pokud se různé frakce demokratů budou mezi sebou rvát jak psi, což není až tak nepravděpodobné, tak výhru nějakého neoTrumpa v příštích volbách nelze vyloučit.

Tam je momentálně tolik neznámých, že křišťálová koule rulezz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2020 16:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Není sporu. A proč by měl být o úplných nesmyslech?
Amíci prostě už mají dost Trumpova lhaní, naparování, chaotické rozhodovaní a neskutečné arogance.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

10.11.2020 17:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Předpokládám, že u toho klečíte :-)
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

14.11.2020 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
momentálně je to 76 milionů proti 71 milionům.
Odpovědět
DA

DAG

10.11.2020 17:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak, když to ty státy povolují a v Pensylvanii navíc vyhrál i s hlasy které přišli včas.
Ano Trump by zřejmě vyhrál nebýt covidu a padající ekonomiky, ale za to si může v podstatě sám. Jinak Biden není žádný komunista jak se tady někteří snaží nalhat. Stejně jako Trump taky nepodelal všechno na co sáhl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

10.11.2020 17:56 Reaguje na DAG
Nevšiml jsem si, že by tu někdo nazýval Bidena komunistou. Ani já si to o něm nemyslím, nicméně v demokratické straně je velmi silné levicové progresivní křídlo a dle některých odborníků jejich směřování je podobné socialismu.
No a to mě děsí...
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 08:49 Reaguje na DAG
Biden je pravděpodobně jen trapná figurka, která měla vyhrát volby, zkolabovat a odstoupit, aby se k moci dostala Harrisová (naptrosto nepřijatelná jako presidentka i pro část demokratů) se svým programem, který představuje zcela jednoznačně likvidaci demokracie a navození totalitního režimu s fašistickými a komunistickými prvky. Asi největším Trumpovým činem bylo doplnění Nejvyššího soudu konzervativně orientovanou soudkyní, protože tato instituce bude asi jediná, která prototalitáře bude reálně brzdit.
Odpovědět
DA

DAG

11.11.2020 13:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Děkuji za komentář, takhle jsem se dlouho nenasmál:))
Ti Američané asi musí být úplní dementi, když tak skvělého člověka a politika již znovu nezvolili.
Nebo mi to vysvětlete. Je v tom snad komunisticko-židovsko-arabsko-zednářské spiknutí :)))))
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 16:35 Reaguje na DAG
Lidé v západních zemích, nejen v USA, nemají autentickou zkušenost s totalitními režimy. Vyjma uprchlíků (a např. kubánská menšina na Floridě je skoro stoprocentně protrumpovská). Takže v případě levicového křídla demokratické strany moc nechápou, o co se jedná a o co jim jde, a jaká rizika to skrývá.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.11.2020 08:06 Reaguje na DAG
MMCH, v únoru 1948 si řada demokratických politiků myslela, že se nic neděje, protože komunistům silně klesají volební preference a volby je za pár měsíců zbaví moci. Něco jako puč a zrušení voleb si nedovedli vůbec představit. Obávám se, že spousta lidí na Západě (nejen v USA) je na tom podobně a nedokáží se poučit ani z historie východních států. Cíleně to povzbuzují různí neomarxističtí "světoví odborníci", kteří blekotají, že "socialismus nebyl žádná totalita".
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 08:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je otázka, proč "nedělat vlny", když jsou jasné informace o podvodech (konec konců, podvodníci bojovali proti Trumpovi i v předchozích volbách, ale ne dost usilovně). Už se objevili i whistbloveři, kteří své aktivity při volebních podvodech popsali.

Druhá věc je, že pokud podvody vyšetří soud a prokáže, že nebyly takového rozsahu, aby ovlivnily výsledek, může to zklidnit situaci. Jinak může dojít k rozsáhlým nepokojům, případně až k občanské válce.
Odpovědět
Sl

Slovan

10.11.2020 20:50
Dokonalost, jak Trumpety brečí a věří všemu, co jejich vůdce řekne. Bez důkazů, bez stále žádného úspěchu u soudu. Trump prohrál proti Bidenovi, který ani zdaleka nebyl dokonalým kandidátem - kandidát s lepšími diskuzními, rétorickými schopnostmi a mladší by ho smáznul ještě mnohem jasněji. I přesto na něj Joe stačil celkem v klidu (americké volby bývají vyrovnané často ještě víc). Trump si mohl zajistit vítězství díky covidu - všude po světě vládám rostla podpora, jen Trumpovi ne, protože to těžce nezvládnul.

Co mi dělá vůbec největší radost jsou 2 věci.
1) Nástup pravicového populismu nastartoval rok 2016. Brexit následovaný zvolením Trumpa. Nyní se zdá, že by porážka Trumpa mohla vyvolat opačnou reakci. Takový Bolsonaro přišel o zásadního spojence! Všichni z brazilské opozice, od Mora po Lulu, gratulovali Bidenovi. Erdogan letos "našel" dost silné protikandidáty - Immamoglu i Yavas jsou schopni ho porazit pokud si udrží současnou popularitu. PiS v Polsku podle průzkumů spadla pod 30% po tom jejich dráždění hada bosou nohou v případě potratů. Stejně tak se propadla podpora Konfederace. "Jízda" Salviniho taky spadla ze 32% na 23% a jsou jen těšně nad socany. Volby jsou přitom až v roce 2023.
2) Mark Kelly se dostal do senátu a Pete Buttigieg by mohl dostat místo zástupce v OSN. Joe asi za 4 roky nebude kandidovat a tohle jsou pro mě jedni z nejlepších možných kandidátu za Dems. Buttigiega považuji za možná největší politický talent současné Ameriky - popravdě sem si nikdy nemyslel, že by demokrat a gay k tomu mohl mít standing ovations na FOXu. Mark Kelly je zase sám o sobě obrovskou osobností.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 11:38 Reaguje na Slovan
Svědectví o podvodech, či nestandardním jednání typu vyhnání zástupců republikánů od sčítání hlasů je poměrně dost. Jde spíš jen o to, zda tyto podvody byly tak rozsáhlé, že zvrátily výsledek volby, nebo ne. A to by IMHO měl rozhodnout nezávislý soud. už proto, aby se zklidnila situace.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.11.2020 12:47 Reaguje na Slovan
Mohl a mohl ... a je potřeba si natvrdo říci, že o jsou schopni a ochotni voliči zkousnout všude možně jinde, tak vůbec nemusí být ochotni zkousnout u prezidenta.

Další věc je ta, že DP je rozseklá na dvě poloviny, které se fakt mají hrozně rády a jediné co je drží pohromadě je/byla touha sestřelit Trumpa. To se povedlo, ale teď teprve bude veselo. Navíc ty problémy, na které dojel Trump nejsou jen tak řešitelné ... BLM sice hezky pláčou, ale taktně zapomínají, že ten problém neexistuje 4 roky a kdo že to předtím byl 8 let v křesle?

Já si osobně myslím, že tohle je pro GOP skvělá šance se posbírat, dát dohromady a najít slušného kandidáta. Kdyby vyhrál Trump, tak těsně, všechny stávající průsery ... a že jich je ... by mu zůstaly na hrbu a za 4 roky by to mohl být z pohledu GOP fakt průser. Teď je tomu naopak, bo s ohledem a to, co DP teď čeká a hlavně co vše se od nich očekává ...

Osobně mám pocit, že ta pravá sranda USA teprve ještě čeká ...

BTW ... s těmi průzkumy (a hlavně předpověďmi) bych byl ale hoooodně opatrný, kdyby valná část z nich v uplynulých letech vyšla, tak je dnes svět úplně jiný a volatilita chování voličů je čím dál tím větší a jejich rozhodování čím dál nepředvídatelnější.
Odpovědět
Sl

Slovan

11.11.2020 13:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Souhlasím s tím, že se GOP může vzpamatovat a nasadit kvalitního a slušného kandidáta za 4 roky. Problém je, že stejně jako jsou Dems rozdělenou stranou na centristy a progresivisty, tak GOP je rozdělena na centristy a trumpovce. Ten problém mají obě strany stejný. Demokraté mají ale tři výhody:
1) Pokud se během příštích čtyř let vzpamatuje ekonomika (což předpokládám ano) a Biden bude oblíbeným prezidentem a s administrativou bez excesů, hodně to posílí jakéhokoliv Dems kandidáta v roce 2024. Navíc ukázal, že oba tábory ve straně umí spojit a k tomu i umírněné republikány.
2) Nejsem si vůbec jistý tím, že by Nikki Haley nebo Mike Pence dokázali zaujmout voliče Trumpa. Jsou moc slušní a málo útoční.
3) Program těch progresivistů (dostupné zdravotnictví, levnější školství, apod.) mají v US velkou podporu. Jen se toho ten střed zatím bojí, ovšem před 2 roky málem vyhráli progresivní kandidáti guvernérská křesla na Floridě nebo Georgii, což opravdu demokratické bašty nejsou. Chybělo jim fakt málo. Otázka tedy je, zda by taková politika vlastně demokratům spíše nepomohla. Obama byl také brán za příliš levicového a volby vyhrál v klidu obě. Letos i Biden měl dost progresivní program a nijak mu to neuškodilo.

Uvidíme, 4 roky jsou dlouhá doba.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.11.2020 16:44 Reaguje na Slovan
1. Diskutujeme pod článkem, podle něhož se demokratická strana hodlá vrátit ke klimatickým blbinám, které Trump zarazil. To ke vzpamatování ekonomiky moc nepřispěje a covid to dorazí. A spadne to na hlavu demokratům, což je jen dobře.

2. Tohle nevím, ale bez určité zdravé míry agrese se prostě politik neobejde. Jinak může být skvělou šedou eminencí, ale postavit ho do voleb jako lídra páchne průšvihem. Tohle je problém i naší ODS a jejího předsedy, který je vynikající a slušný člověk, ale chybí mu přesně to, co přebývá Trumpovi.

3. Tenhle program je sice líbivý, ale v principu je to cesta do pekel. A to, co jste vzpomenul, ale mnohé další, je onen materiál, kterým, jak známo, je ona cesta dlážděna.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.11.2020 16:54 Reaguje na Slovan
Osobně si myslím, že že ty rozpory v DP jsou větší. Obama byl trochu jiná pohádka a byl to jasný kandidát na 2 období. Biden je brán spíše jako nějaký spojník, co jako jediný měl šanci Trumpa porazit, ale přímo od něj se moc víc čekat nedá ... prostě to ty 4 roky bude nějak udržovat. Navíc mu za 4 roky bude 81, což samo o sobě už nic moc. Navíc fakt pochybuji, že Kamala by vůbec byla ochotna za ty 4 roky přistoupit opět na pozici dvojky. A jako jednička ... nevsadil bych si na ni.

Navíc jak "neprezidentské" volby ukázaly, DP nijak výrazně neposílila a prezidentské volby byly opravdu spíše o tom "proti Trumpovi", a ne pro DP. Trump totiž dokázal společnost rozdělit ... což ale je následek, ne příčina ... ale současně spojit ... své odpůrce. Jakmile tento spojník zmizí ... Pokud levicoví progresivisté budou moc tlačit na pilu, tak DOP poslouží jako výborný tmel a půlku DP naprdnou. A pokud ne, resp. s tím tlačením na pilu neuspějí, tak to bude pro nemalou část voličů JB silné zklamání. Osobně si myslím, že si na sebe DP jako celek upletla docela bič, byť jí ale nic moc jiného nezbývalo, a ty 4 roky to bude slušný tanec mezi vejci.

Samozřejmě, jak jde o volby do WH, tak je to vždy hodně o lidech, takže bude záležet na kandidátech. Ale právě díky polaritě v DP si myslím, že u GOP se dá očekávat větší shoda na kandidátovi. Ale musí nějakého pořádného samozřejmě taky někde vyhrabat. A hlavně musí Trumpa trefit šlak, aby to nezkoušel znova:-))).

Jo, kdyby bylo Bidenovi o 10 let méně, tak by to byla jiná pohádka.

Osobně si myslím, že to bude ještě veselé a co bude za 4 roky ví jen ten na nebesích, bo ten ví všechno.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 08:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Je otázka, zda v průběhu těch 4 let neproběhne nějaká obdoba "vítězného února" a volby nebudou zrušeny, jako v ČSR. Jedinou nadějí by pak byly zbraně mezi lidmi.

MMCH, stále proročtěji se mi jeví známá kniha "Turnerovy deníky", která takovou občanskou válku proti lidem, jací představují levicové křídlo demokratů, podrobně popisuje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.11.2020 13:56 Reaguje na Jan Šimůnek
Únor tam fakt nehrozí a s ohledem na decentralizaci veřejné moci bych se nějakých větších excesů v případě USA nebál.

Navíc, tam by pár dělňasů s flintama a páskou LM na nikoho moc dojem neudělalo:-).
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.11.2020 08:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Aktivisté z BLM a ANTIFA už v řadě měst vcelku bezuzdně vraždí a terorizují obyvatelstvo. Demokratičtí místní politici v některých případech zablokovali nasazení Národní Gardy, která by ten fašisticko - komunistický odpad zpacifikovala natošup. Čili v podstatě dělají těm potenciálním pučistům "užitečné idioty".

Ten Leninův spis "Stát a revoluce" by si opravdu měl přečíst každý politik na Západě, protože podle téhle "kuchařky" proběhla nejen VŘSR, ale i třeba islamistický puč v Íránu (a do jisté míry podle tohoto spisu postupuje i islamofašista Erdogan).
Odpovědět
Sl

Slovan

13.11.2020 12:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud se chceme podívat na budoucnost, nekoukal bych ani tolik na letošní prezidentské volby, ale na některá referenda.
Např:
Zvýšení minimální mzdy na 15 dolarů (Florida): Pro 61%, 39% proti
Legalizace Marihuany (Arizona): Pro 60%, 40% proti, (Montana) Pro 57%, proti 43%, (Jižní Dakota) Pro 54%, proti 46%, (New Jersey) Pro 67%, proti 37%
Minimálně 12 týdnů placené rodičovské (Colorado) - Pro 57,5%, proti 42,5%

Jednoduše řečeno. Návrhy progresivistů jsou vlastně velice oblíbené i u republikánů a je zřejmé, že na Floridě spousta voličů hlasovala pro Trumpa a zároveň pro návrh na minimální mzdu 15 dolarů. To samé se dá říct i v dalších případech. Jak řekl Kmoníček - republikáni žijí v Americe, která už asi nikdy nebude, zatímco demokraté v Americe, která bude za 15 let.
Odpovědět
Sl

Slovan

13.11.2020 12:05 Reaguje na Slovan
Pardon. New Jersey 67% pro, 33% proti
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

14.11.2020 22:01 Reaguje na Slovan
Trump si těžko mohl postupem proti COVIDu zajistit vítězství protože i kdyby jenom nařídil roušky tak ho 20 procent z těch co ho teď volili označí za fašistu a diktátora který jim omezuje svobody.

Podobně se všemi lockdowny a nebo čímkoliv dalším.
Trump prohrál s víc hlasy než kterýkoliv prezident v historii vyhrál... i v poměru k velikosti populace USA.

Pokud by Trump dělal to co vlády v Evropě - tak volby skutečně skončili landslidem protože ti kdo ho teď volili by k volbám vůbecn nepřišli.
Odpovědět
MG

Milan G

11.11.2020 17:05
Když už Biden, tak ať vydrží celé čtyři roky. Ne, že bych mu přál něco zlého, ale přeci jenom věk 77 let je dost a může se stát cokoliv.
A pak USA ochraňuj Bůh, když by ho měla nahradit Kamala. Už jenom proto, že ta ženská je rasista par excellens. Stačí vzpomenout, nežádala smrt jako státní zástupkyně pro vraha policisty, byl to černoch. Dále je silným hlasem teroristické BLM atd.
Jen tak pro informaci, vůdci BLM otevřeně přiznávají, že chtějí zrušit nukleární rodinu, policii, věznice a kapitalismus vůbec.
..."bělost není normální. faktem je, že bílá kůže je kůže podlidí... bílí lidé jsou genetickým defektem černošské rasy... běloši jsou nositeli recesivních genetických defektů... tohle jsou názory BLM jejichž je Harrisová silným hlasem a podporovatelem.

A ještě jednu věc je třeba připomenout, Trump pořád zůstává prezidentem USA a to do 20. ledna příštího roku.
A odkdy vyhlašují vítěze voleb média, notabene až nenávistně protitrumpovská jako bolševický plátky NYT, WP a další, kteří za čtyři roky nedali Trumpovi jeden jediný den pokoj a házeli na něj jen špínu. O tom co je to za lidi svědčí to jak vypnuli poslední Trumpův projev v TV. Demokrati jako řemen, svoboda slova je pro ně na prvním místě, bohužel ta svoboda slova jenom u někoho.
Odpovědět

Jan Šimůnek

12.11.2020 12:22 Reaguje na Milan G
Ještě by bylo dobré připomenout, že demokratická strana byla stranou Jihu, která po prohraných volbách (vyhrál Lincoln) zorganizovala odtržení jižních států. A i po prohrané válce, až v podstatě do 50. let minulého století bojovala za rasovou segregaci a další rezidua otrokářství. Jejímu obratu o 180 stupňů v posledních pár desetiletích se mi nechce věřit (jako že je míněn upřímně).
Odpovědět
MG

Milan G

12.11.2020 13:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Přesně tak, věřit demokratům? Jen tak mimochodem, máme pár dní po volbách a Biden plánuje zvyšování daní, pro všechny.
Před volbami o tom radši moc nemluvil.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist