https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/eu-by-do-roku-2029-mela-mit-tri-miliony-nabijecich-stanic-doporucuje-acea
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

EU by do roku 2029 měla mít tři miliony nabíjecích stanic, doporučuje ACEA

15.2.2021 02:26 | FRANKFURT NAD MOHANEM (ČTK)
Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v celé EU 224 538 veřejných nabíjecích stanic.
Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v celé EU 224 538 veřejných nabíjecích stanic.
Evropská unie by měla stanovit závazný cíl vybudovat jeden milion veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily do roku 2024 a tři miliony do roku 2029. Evropské komisi (EK) to ve společném dopise napsalo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), spotřebitelé a sdružení za udržitelnou dopravu. Je to podle nich nezbytné k tomu, aby spotřebitelé nabyli důvěry k přechodu na novou technologii. Pevný cíl by pomohl výrobcům vozů a provozovatelům energetických sítí lépe plánovat, argumentují autoři dopisu.
 

"Evropská komise musí rychle konat a stanovit závazné cíle, aby se uspíšilo budování dobíjecí infrastruktury v členských státech," řekl prezident ACEA Oliver Zipse, který je zároveň šéfem německé automobilky BMW. Pokud tak EK neučiní, jsou podle něj ohroženy nynější cíle snižování emisí, které Brusel nastavil kvůli klimatickým změnám.

Automobilky uvádějí na trh nové elektromobily, aby vyhověly přísným cílům, které Brusel stanovil. Několik vlád unijních zemí zahrnulo subvence na elektromobily do programů oživení ekonomiky zasažené pandemií, připomíná agentura Reuters.

Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v celé EU 224 538 veřejných nabíjecích stanic.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (47)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

15.2.2021 05:03
A já zase doporučuju, aby EK změnila Faradayovu konstantu. Tím udělá pro rozvoj elektromobility daleko víc.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 06:56
EU zase osvědčuje , jak je v této věci zoufale neodborná. Masívní prosazování elektromobility vede k většímu poškozování ŽP než doposud a ani náhodou nepřinese slibované výhody.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 07:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase nesmysl, jak dycky. Ty nabíječky nebudou živeny z uhláků, jako u nás.
Odpovědět
VN

Vilém N

15.2.2021 07:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to každopádně. V elektrické energii z obnovitelných zdrojů je schováná speciální frekvence, kterou oddělovací trafo před každou nabíječkou propustí dál.
Kdežto tu z uhláků, bez té frekvence, zablokuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 08:33 Reaguje na Vilém N
V Evropě uhlí končí, už dnes dělá v tom mixu stále menší položku. Jaderné státy (což jsou skoro všechny) už uhlí zrušily úplně, nebo s tím skončí do pár let. Východní blok je něco jiného, ale i tam se vše pohybuje velmi svižně (Polsko), jen my jsme už zase 100 let za opicema a stále brzdíme.
Odpovědět
VN

Vilém N

15.2.2021 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Nu. Můžeme si to představit jako závod. Jeden závodník, dobře živený a dopovaný. Druhému závodníkovi bylo nalačno puštěno žilou a nasazena zátěžová vesta.
V cíli všichni tleskají, pláčou a objímají se, jak čiště a férově ten první doběhl do cíle a zvítězil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 12:42 Reaguje na Vilém N
No ten chudák, co "mu bylo puštěno žilou" si pustil hlavně sám. A taky ten živený se živí sám a dopuje ještě toho chudáka penězmi, které si sám utrhne od huby. Jenže chudák je blbý jak troky a nechá si ty peníze ukrást svými mafiány a ještě je volí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.2.2021 11:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
A stihnou do té doby patřičné el. rozvody ? Kdo je bude platit !
Odpovědět
VN

Vilém N

15.2.2021 11:48 Reaguje na smějící se bestie
To nebudou rychlonabíječky s rozvody velikosti anakondy. To bude hezké, malé, pomalé nabíječky.
Tak, aby až celé sídliště večer připojí svá vozítka k rozvodům veřejného osvětlí to, aby neblikalo.
Nejlépe tak, aby se vozy, s vypínáním příkonu ve špičkách stihly nabít na další víkendový výlet.
Přes týden se bude jezdit MHD :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 12:52 Reaguje na Vilém N
Budou? fakt? I u nás? Obávám se, že u nás nebude ani ťok....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
V Praze už se testují, pár jich na Vinohradech je a bude víc.

Akorát nevím tak úplně pro koho, krom úřadů, které to budou mít nařízeno, bo plug-in hybridy jsou drahé jak kráva a o e-mobilech platí to samé (plus u nich oser s nabíjením a dojezdem).

Až někdo přijde s PHEV Golfem za půl míče, můžeme se bavit ... na to bych jakž takž i měl. Na Supa za 800 litrů fakt nemám, holt jsem socka. Zatím za půl míče máme tak Yaris, který není plug-in a jak je ten novej vychytaný auto, tak je to holt mrně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 13:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Máme na trhu, ne že bych ho měl, jako jediný auto do rodiny je to fakt malý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 13:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Elektrika není tak univerzální, jako benzíňák a člověku, který bydlí v paneláku, jezdí do práce emhádou a autem jen na chalupu se skutečně nevyrentuje.
Ideální je pro taxíky, sanitky, dodávky všeho typu, městské autobusy, pro řemeslníky, kteří mají fve na střeše dílny a jezdí po zákaznících atd. atd.
Což odhaduji na minimálně 70% veškeré městské dopravy. Kamióny se testují na vodík, to by byla dobrá cesta.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Na tom se shodneme. Já proti e-mobilitě navíc vůbec nic nemám, ale mám hodně proti tomu, když to cpe všem a všude a navíc pod tlakem.

Což se bohužel děje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 19:02 Reaguje na Svatá Prostoto
Vám to někdo cpe? tak berte!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 21:25 Reaguje na Pavel Hanzl
No, jak byste nazval to, že vám co nevidět zatrhnou jakoukoli smysluplnou variantu?

Já vím, svoboda je poznaná nutnost, ale že vy se budete inspirovat Vladimírem Iljičem bych tedy nečekal:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 22:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Svoboda nikdy nebyla poznaná nutnost a vám benzíňáka nikdo nezakazuje a taky zakazovat nebude.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 08:08
Včera byl zveřejněn test v ČR provedený s automobilem TESLA.

Skutečná dojezdová vzdálenost 320 km , oproti slibovaným 540 km.
Ceny elektromobilů- cca od 700tis.-po 2 mil. Kč, nejčastěji v intervalu 1 mil. Kč.

Ojetiny jsou prakticky neprodejné , nebo chcete-li začínají od zhruba 320 000 Kč za modelový rok 2015 s nájezdem okolo 100 000 km. Za ty peníze dostanete dojezd 120 – 150 kilometrů a 24kW baterii.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

15.2.2021 08:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je vidět, že to sledujete, pane Vinklere. Ale co, když se autu baterie vymění za nové? Máte i tato data?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 08:45 Reaguje na Katka Pazderů
Za 5 let nemůže být baterie na výměnu, to bude zase nějaký hoax....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 08:47 Reaguje na Katka Pazderů
Cena baterií začíná přibližně na částce okolo 100 000 korun, přičemž u některých modelů se dokážeme s cenou dostat na opravdu závratné částky. Zmíněných 100 000 korun dáš například za baterii pro vozidlo Nissan Leaf. Cena baterie pro známý elektromobil Tesla Model S by měla podle informací stát od přibližně 690 000 korun po 770 000 korun v závislosti na kapacitě.
Průměrná cena za 1 kWh při bateriích pohybuje okolo 176 dolarů. Ceny však budou s přibývajícími výrobci, novějšími technologiemi a většími prodeji klesat. Očekává se, že ceny za 1 kWh by mohly klesnout na částku 94 dolarů do roku 2024
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 09:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud nové baterie z Tesly jsou skutečně za 100 dolarů za 1 kWh, pak 100 kWh autobaterka, která pohodlně uživí auto na 600 - 800 km, stojí 210 tisíc. A pokud má deklarovavý nájezd milión kilometrů (já vím, výrobce rád přehání), ale i kdyby to byla polovina, tak problém baterie vůbec neřešíte za celou životnost auta.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 13:12 Reaguje na Pavel Hanzl
V prvé řadě bychom museli vědět, kolik si Tesla za výměnu té baterie fakt účtuje. Se vším všudy. Takhle jednoduché 100/1 to určitě nebude. A Tesla si nechá ráda zaplatit za vše. Ale to by chtělo fakt nějaký konkrétní údaj od servisu.

Jinak zrovna u té Tesly jsou ty dojezdy docela slušné a kdybych si musel vybrat e-mobil zadara, tak bych do ní šel. Ale ceny .... fuck off.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 13:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Myslím si, že se ty baterky vůbec nevyměňují. Pokud se k nim člověk nechová jak hovado, vydrží nafurt.
Ta cena je samozřejmě proklamativní a hlavně čistá na výstupu z fabriky. Kolik je na tom daní (v USA DPH neplatí), kolik dalších manipulací, dopravy a překupníků, to je jiná.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 15:08 Reaguje na Pavel Hanzl
No, nevyměňují. Bo se to nevyplatí. U Tesly se nějaký ten pokles kapacity zatím snese, ty baterie jsou poměrně kapacitní. U mrch typu Leaf, které jsou jako ojetiny cenově jakž takže dostupné, by pak ta výměna baterie byla tak drahá, že o tom nemá smysl uvažovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 08:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
To dělali ropáci, že? A ti ani neví, jak se auto dobíjí, pořád chodili kolem s šlauchem a pistolí, že? A pak jim to ujelo půlku.....neviděl jste to video s blondýnou?

Ale bez čuriny, Litevci nabízí malé elauto ideální do města za nějakých 260 tisíc s dojezdem 200 km, což je úplně v poho.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Až na to, že vám neřeknou kolikrát si vyjedu a kolik stoji nová baterie :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 09:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Baterie vydrží celou životnost auta, samozřejmě při normálním způsobu zacházení.
Pokud byste ji vyšlahal domrtě (elekronika to nedovolí, ale dá se obejít) a pak ji nechal půl roku stát, tak ji skutečně dost poničíte.
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.2.2021 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
moudro "baterie vydrží celou životnost auta" je bohužel krutě pravdivé.

je velmi podobné okřídlenému servisnímu moudru "olej v automatické převodovce vydrží celou životnost automatické převodovky (v praxi se automatická převodovka vinou degradovaného oleje rozsype při nájezdu zhruba 150 tisíc km, tatáž převodovka s olejem pravidelně měněným má životnost zhruba půl milionu kilometrů)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 09:53 Reaguje na Lukas B.
V USA najezdila testovací Tesla už milión majlí, nová baterie garantuje milión km.
Elauto žádnou převodovku nemá, (natož automatickou).
Nevím, kolik člověk u nás najezdí s jedním autem, pokud by seděl za volantem denně a prakticky pořád (kolik takových lidí je?) tak se bude pohybovat na 300 - 500 tisíc km.
Navíc odcházející baterie nezničí žádnou komponentu auta.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Sliby, chyby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 10:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je potřeba rozlišovat, kdo a kde slibuje.
Pokud je to na tvrdém a náročném trhu, kde se nic neodpouští, nebo v zemi, kde se lži a korupce považují za normální jednání a nikdo vůbec nečeká, že by se najaké sliby plnily.
Odpovědět
VN

Vilém N

15.2.2021 11:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte tvrdém a náročném trhu pokřiveném dotacemi? Opravdu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 12:49 Reaguje na Vilém N
Ropáci mají v hlavě pouze dotace, nic jinýho nechápou a ty taky ne.
Technologie nemají s dotacemi vůbec nic společného, kapacita baterie na kilo váhy a za výrobní cenu o tom vůbec neuvažuje.
Za kolik vám firma postaví střešní OZE je dáno součtem nákladů a šlus.
jestli si ty kačáky vyděláte, půjčíte od tchyně, vykradete banku nebo dostanete dotace se v tom vůbec neprojeví, to je už jen váš problém.
Odpovědět
ČM

Čech M.

15.2.2021 23:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Elektroauta převodovky mají, např. Porsche Taycan 2 stupně, jinak všechny mají min. 1 převod.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 13:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Odkaz na ten litevský zázrak???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 13:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Neukládám si každou cypovinu, někde se to zase určitě objeví....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Litevský zázrak pana Hanzla se jmenuje Tazzari Zero a je to malý elektromobil do města podobný Smartu od italské společnosti Tazzari. Lze ho koupit už také v České republice za cenu kolem 500 000 Kč.

Litevci ho oslavně uvedli pro litevskou poštu a pan Hanzl to všechno splácal dohromady.(jako vždy)
Plně nabité auto může ujet přibližně 140 km. Maximální rychlost je 100 km / h.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 15:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tazzari/vhc:car,ms1:__tazzari,ful:electricity

No ty kráso, tak to je fakt zázrak. Zlatý CitiGo za půl míče ... který ale už není a nebude:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2021 15:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
To není ono, to bylo na platformě nějakýho číňana a bylo to auto, ne nákupní kabela.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 21:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak říkám tak to hoďte do placu ... e-mobil byť velikkosti fabky za 260 litrů bych fakt rád viděl.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.2.2021 15:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, je to cypovina, ten litevský zázrak.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.2.2021 16:29
Když budu mít energii z jádra, tak ve dne bude pro průmysl a v noci pro
nabíjení elektromobilů i vytápění domácností. V tom bych viděl možnost
elektromobilů, protože by odpadla regulace výkonu JE a drahá akumulace
do bateriových úložišť. Při velkém množství energie z JE by se nějaké
ty výkyvy ze solárů u nás ztratily a větrníky nechme těm, kterým fouká.
Jděme svoji cestou, ale bez politiky, protože to takhle nebude nikdy.
Tento koncept 4 velkých JE v ČR byl před 30. léty a to tehdy počítal
pouze s přečerpávačkami a akumulačním vytápěním nočním proudem. Pouze
se díky zpolitizováni jádra promrhalo 30.let a výsledek je tragický.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 17:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Naprostý souhlas.
A Zelení jsou nezaviněně díky Bursíkovi a Kateřině Biomase nevolitelnou stranou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.2.2021 21:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nic ve zlém, ale když pominu KJ, které nicméně měla stejně pouze fci Bursíkovi soulo ... ehm, partnerky:-) ... tak na poměry Zelených, i s ohledem na Patočku před ním, byl Bursík ještě vcelku ok, a pak Liška ... o tom bych se nebál napsat, že byl docela dobrej, i na tom MŠMT. Zato pak to jelo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2021 21:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Chyba - Bursíkovi se povedlo vytáhnout do sněmovny 6 poslanců, což bylo senzační.
Pak následovalo zatmění mysli a SZ měla 4 !!! ministry.
-školství,ŽP,zahraničí a "lidská práva+národnostní menšiny"
Místo klopotné práce v opozici,sympatického prosazování své politiky a přípravě na další volby doslova prodali důvěru části národa za pozlacené sesle.
To bylo příčinou pádu čs. Zelených do nevolitelnosti a ztrátě voličské důvěry.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.2.2021 16:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
No vždyť to píšu, Marťa zase v rámci možností tak špatněj nebyl. Od toho tam byli jiní a jiné ... smutné bylo hlavně když člověk v přímém přenosu sledoval, jak Kocáb blbne. No, ale aspoň s tou Abasovou ukázal, že na to ještě má:-))).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist