EU by do roku 2029 měla mít tři miliony nabíjecích stanic, doporučuje ACEA
"Evropská komise musí rychle konat a stanovit závazné cíle, aby se uspíšilo budování dobíjecí infrastruktury v členských státech," řekl prezident ACEA Oliver Zipse, který je zároveň šéfem německé automobilky BMW. Pokud tak EK neučiní, jsou podle něj ohroženy nynější cíle snižování emisí, které Brusel nastavil kvůli klimatickým změnám.
Automobilky uvádějí na trh nové elektromobily, aby vyhověly přísným cílům, které Brusel stanovil. Několik vlád unijních zemí zahrnulo subvence na elektromobily do programů oživení ekonomiky zasažené pandemií, připomíná agentura Reuters.
Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v celé EU 224 538 veřejných nabíjecích stanic.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (47)
Miroslav Vinkler
15.2.2021 06:56Pavel Hanzl
15.2.2021 07:51 Reaguje na Miroslav VinklerVilém N
15.2.2021 07:54 Reaguje na Pavel HanzlKdežto tu z uhláků, bez té frekvence, zablokuje.
Pavel Hanzl
15.2.2021 08:33 Reaguje na Vilém NVilém N
15.2.2021 11:45 Reaguje na Pavel HanzlV cíli všichni tleskají, pláčou a objímají se, jak čiště a férově ten první doběhl do cíle a zvítězil.
Pavel Hanzl
15.2.2021 12:42 Reaguje na Vilém Nsmějící se bestie
15.2.2021 11:19 Reaguje na Miroslav VinklerVilém N
15.2.2021 11:48 Reaguje na smějící se bestieTak, aby až celé sídliště večer připojí svá vozítka k rozvodům veřejného osvětlí to, aby neblikalo.
Nejlépe tak, aby se vozy, s vypínáním příkonu ve špičkách stihly nabít na další víkendový výlet.
Přes týden se bude jezdit MHD :-)
Pavel Hanzl
15.2.2021 12:52 Reaguje na Vilém NSvatá Prostoto
15.2.2021 13:00 Reaguje na Pavel HanzlAkorát nevím tak úplně pro koho, krom úřadů, které to budou mít nařízeno, bo plug-in hybridy jsou drahé jak kráva a o e-mobilech platí to samé (plus u nich oser s nabíjením a dojezdem).
Až někdo přijde s PHEV Golfem za půl míče, můžeme se bavit ... na to bych jakž takž i měl. Na Supa za 800 litrů fakt nemám, holt jsem socka. Zatím za půl míče máme tak Yaris, který není plug-in a jak je ten novej vychytaný auto, tak je to holt mrně.
Svatá Prostoto
15.2.2021 13:01 Reaguje na Svatá ProstotoPavel Hanzl
15.2.2021 13:43 Reaguje na Svatá ProstotoIdeální je pro taxíky, sanitky, dodávky všeho typu, městské autobusy, pro řemeslníky, kteří mají fve na střeše dílny a jezdí po zákaznících atd. atd.
Což odhaduji na minimálně 70% veškeré městské dopravy. Kamióny se testují na vodík, to by byla dobrá cesta.
Svatá Prostoto
15.2.2021 15:04 Reaguje na Pavel HanzlCož se bohužel děje.
Svatá Prostoto
15.2.2021 21:25 Reaguje na Pavel HanzlJá vím, svoboda je poznaná nutnost, ale že vy se budete inspirovat Vladimírem Iljičem bych tedy nečekal:-))).
Pavel Hanzl
15.2.2021 22:16 Reaguje na Svatá ProstotoMiroslav Vinkler
15.2.2021 08:08Skutečná dojezdová vzdálenost 320 km , oproti slibovaným 540 km.
Ceny elektromobilů- cca od 700tis.-po 2 mil. Kč, nejčastěji v intervalu 1 mil. Kč.
Ojetiny jsou prakticky neprodejné , nebo chcete-li začínají od zhruba 320 000 Kč za modelový rok 2015 s nájezdem okolo 100 000 km. Za ty peníze dostanete dojezd 120 – 150 kilometrů a 24kW baterii.
Katka Pazderů
15.2.2021 08:34 Reaguje na Miroslav VinklerPavel Hanzl
15.2.2021 08:45 Reaguje na Katka PazderůMiroslav Vinkler
15.2.2021 08:47 Reaguje na Katka PazderůPrůměrná cena za 1 kWh při bateriích pohybuje okolo 176 dolarů. Ceny však budou s přibývajícími výrobci, novějšími technologiemi a většími prodeji klesat. Očekává se, že ceny za 1 kWh by mohly klesnout na částku 94 dolarů do roku 2024
Pavel Hanzl
15.2.2021 09:17 Reaguje na Miroslav VinklerSvatá Prostoto
15.2.2021 13:12 Reaguje na Pavel HanzlJinak zrovna u té Tesly jsou ty dojezdy docela slušné a kdybych si musel vybrat e-mobil zadara, tak bych do ní šel. Ale ceny .... fuck off.
Pavel Hanzl
15.2.2021 13:37 Reaguje na Svatá ProstotoTa cena je samozřejmě proklamativní a hlavně čistá na výstupu z fabriky. Kolik je na tom daní (v USA DPH neplatí), kolik dalších manipulací, dopravy a překupníků, to je jiná.
Svatá Prostoto
15.2.2021 15:08 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
15.2.2021 08:39 Reaguje na Miroslav VinklerAle bez čuriny, Litevci nabízí malé elauto ideální do města za nějakých 260 tisíc s dojezdem 200 km, což je úplně v poho.
Miroslav Vinkler
15.2.2021 08:49 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
15.2.2021 09:21 Reaguje na Miroslav VinklerPokud byste ji vyšlahal domrtě (elekronika to nedovolí, ale dá se obejít) a pak ji nechal půl roku stát, tak ji skutečně dost poničíte.
Lukas B.
15.2.2021 09:46 Reaguje na Pavel Hanzlje velmi podobné okřídlenému servisnímu moudru "olej v automatické převodovce vydrží celou životnost automatické převodovky (v praxi se automatická převodovka vinou degradovaného oleje rozsype při nájezdu zhruba 150 tisíc km, tatáž převodovka s olejem pravidelně měněným má životnost zhruba půl milionu kilometrů)
Pavel Hanzl
15.2.2021 09:53 Reaguje na Lukas B.Elauto žádnou převodovku nemá, (natož automatickou).
Nevím, kolik člověk u nás najezdí s jedním autem, pokud by seděl za volantem denně a prakticky pořád (kolik takových lidí je?) tak se bude pohybovat na 300 - 500 tisíc km.
Navíc odcházející baterie nezničí žádnou komponentu auta.
Pavel Hanzl
15.2.2021 10:56 Reaguje na Miroslav VinklerPokud je to na tvrdém a náročném trhu, kde se nic neodpouští, nebo v zemi, kde se lži a korupce považují za normální jednání a nikdo vůbec nečeká, že by se najaké sliby plnily.
Vilém N
15.2.2021 11:51 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
15.2.2021 12:49 Reaguje na Vilém NTechnologie nemají s dotacemi vůbec nic společného, kapacita baterie na kilo váhy a za výrobní cenu o tom vůbec neuvažuje.
Za kolik vám firma postaví střešní OZE je dáno součtem nákladů a šlus.
jestli si ty kačáky vyděláte, půjčíte od tchyně, vykradete banku nebo dostanete dotace se v tom vůbec neprojeví, to je už jen váš problém.
Čech M.
15.2.2021 23:27 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
15.2.2021 13:38 Reaguje na Svatá ProstotoMiroslav Vinkler
15.2.2021 15:03 Reaguje na Pavel HanzlLitevci ho oslavně uvedli pro litevskou poštu a pan Hanzl to všechno splácal dohromady.(jako vždy)
Plně nabité auto může ujet přibližně 140 km. Maximální rychlost je 100 km / h.
Svatá Prostoto
15.2.2021 15:12 Reaguje na Miroslav VinklerNo ty kráso, tak to je fakt zázrak. Zlatý CitiGo za půl míče ... který ale už není a nebude:-))).
Pavel Hanzl
15.2.2021 15:25 Reaguje na Miroslav VinklerSvatá Prostoto
15.2.2021 21:27 Reaguje na Pavel HanzlJiří Daneš
15.2.2021 15:17 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
15.2.2021 16:29nabíjení elektromobilů i vytápění domácností. V tom bych viděl možnost
elektromobilů, protože by odpadla regulace výkonu JE a drahá akumulace
do bateriových úložišť. Při velkém množství energie z JE by se nějaké
ty výkyvy ze solárů u nás ztratily a větrníky nechme těm, kterým fouká.
Jděme svoji cestou, ale bez politiky, protože to takhle nebude nikdy.
Tento koncept 4 velkých JE v ČR byl před 30. léty a to tehdy počítal
pouze s přečerpávačkami a akumulačním vytápěním nočním proudem. Pouze
se díky zpolitizováni jádra promrhalo 30.let a výsledek je tragický.
Miroslav Vinkler
15.2.2021 17:12 Reaguje na Břetislav MachačekA Zelení jsou nezaviněně díky Bursíkovi a Kateřině Biomase nevolitelnou stranou.
Svatá Prostoto
15.2.2021 21:30 Reaguje na Miroslav VinklerMiroslav Vinkler
15.2.2021 21:37 Reaguje na Svatá ProstotoPak následovalo zatmění mysli a SZ měla 4 !!! ministry.
-školství,ŽP,zahraničí a "lidská práva+národnostní menšiny"
Místo klopotné práce v opozici,sympatického prosazování své politiky a přípravě na další volby doslova prodali důvěru části národa za pozlacené sesle.
To bylo příčinou pádu čs. Zelených do nevolitelnosti a ztrátě voličské důvěry.