Exmanažer VW souzený v souvislosti s diselgate skandál připisuje firemní kultuře
Jelden u soudu řekl, že by jednal jinak, kdyby věděl, jaké to bude mít důsledky. Při dřívějším slyšení uvedl, že o softwaru informoval své nadřízené, ale byl na něj vyvíjen nátlak, aby mlčel.
Volkswagen v roce 2015 přiznal, že po celém světě nainstaloval zhruba do 11 milionů aut s naftovým motorem software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Ty při testech ukazovaly mnohem nižší hodnoty, než odpovídalo skutečnosti. Skandál, přezdívaný dieselgate, už stál automobilku více než 32 miliard eur (811,7 miliardy Kč). Částka zahrnuje pokuty, opravy a soudní výlohy.
"Nikdy jsem ohledně této funkce (softwaru) nedělal tajnosti," řekl Jelden u soudu ve městě Braunschweig. "Kdybych věděl, jaké to může mít právní důsledky, nikdy bych to nedopustil," dodal.
Společnost již dříve uvedla, že funkce softwaru, která vyřadila z provozu emisní filtr vozu, byla určena k jinému účelu, a to ke snížení nepříjemného hluku motoru. To Jelden zopakoval. "Tuto funkci jsme vyvinuli proto, abychom zlepšili akustiku," konstatoval. Proces schvalování této funkce označil za "obrovskou chybu".
Soudní proces se čtyřmi současnými a bývalými manažery a inženýry Volkswagenu začal minulý čtvrtek. Braunschweigská prokuratura všechny čtyři obviňuje z toho, že na problém neupozornili a místo toho se snažili maximalizovat zisky automobilky i své výkonnostní prémie.
Obvinění tvrdí že o manipulaci nevěděli, anebo že o ní informovali své nadřízené, uvedly soudní zdroje.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Viktor Šedivý
24.9.2021 11:33Sw zajistil, aby tento požadavek byl splněn.
Nikdy jsem nepochopil, proč byl takový postup kriminalizován.
Svatá Prostoto
24.9.2021 12:30 Reaguje na Viktor ŠedivýTakže klamání spotřebitele ... na což třeba u nás kálí pes, taky u nás nikdo nic nedostal, ale za oceánem jsou na to kua hákliví.