Francouzské dráhy testují vlak na hybridní pohon
Hybridizace spočívá v nahrazení poloviny spalovacího motoru systémem uložení energie do lithium-iontových baterií. Do baterií se bude ukládat energie, která vznikne při brzdění. Vlak ji pak využije například při delším čekání ve stanici a klasický motor v tu chvíli nebude muset být zapnutý.
První soupravu Regiolis upraví v továrně Alstom v Reichshoffenu poblíž německých hranic. Další etapou je nasazení vlaku do běžného provozu v roce 2022, kdy se ověří funkčnost a výkon hybridního řešení v reálných podmínkách.
"Cílem bezemisní dopravy je silný inovativní motor. Železnice je už teď způsob přepravy, který tvoří minimum CO2. Brzy ale bude díky hybridnímu (vlaku) TER ještě lepší," uvedla v tiskové zprávě ředitelka výzkumu a inovací SNCF Carole Desnostová.
Na společném projektu se podílela společnost Alstom, francouzské dráhy SNCF a čtyři regiony - Grand-Est, Nová Akvitánie, Okcitánie a Centre-Val-de-Loire.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (17)
Lukáš Kašpárek
11.12.2020 06:45U železnice je podle mě mnohem lepší rovnou přecházet na elektrifikaci než dělat hybridní mezistupeň. U nás se tratě elektrifikují a to je moc dobře! Ještě je zkapacitnit a změnit způsob výroby energie na minimalizovaní CO2 a je to ideál...
Pavel Hanzl
11.12.2020 09:02 Reaguje na Lukáš KašpárekMiroslav Vinkler
11.12.2020 09:15 Reaguje na Pavel HanzlLukáš Kašpárek
11.12.2020 09:57 Reaguje na Miroslav Vinklerhttp://www.mojeenergie.cz/cz/9529.nejvetsi-podil-elektriny-z-jadra-ma-francie-slovensko-slovinsko
Pane Vinkler... chápu, že potřebujete proti něčemu bojovat, ale prosím bojujte aspoň trochu férově...
Pavel Hanzl
11.12.2020 11:08 Reaguje na Lukáš KašpárekLukáš Kašpárek
11.12.2020 11:27 Reaguje na Pavel HanzlMiroslav Vinkler
11.12.2020 11:49 Reaguje na Lukáš KašpárekPavel Hanzl
11.12.2020 11:06 Reaguje na Miroslav VinklerMiroslav Vinkler
11.12.2020 11:52 Reaguje na Pavel HanzlDůsledek přetlaku výroby ele. energie na severu Německa a nemožnosti tuto energii protlačit na jih Německa.
V Kalifornii, která je ujetá stejně už několikrát k mohutným blackoutům došlo,
Pavel Hanzl
11.12.2020 11:09 Reaguje na Miroslav VinklerLukáš Kašpárek
11.12.2020 11:30 Reaguje na Pavel HanzlSvatá Prostoto
11.12.2020 12:11 Reaguje na Pavel HanzlTo je totiž výhoda nezávislé trakce, víte? Ta vám pod dráty jet může, byť to samozřejmě není úplně to pravé. Stačí ty koleje. Záviská trakce je fajn a když dráty jsou, tak i lepší, o tom žádná, ale u ní si holt jen s kolejemi nevystačíte.
A elektrifikovat všechno je samozřejmě blbost.
Lukas B.
11.12.2020 14:06 Reaguje na Svatá ProstotoJiří Daneš
11.12.2020 14:28 Reaguje na Lukas B.Pavel Hanzl
12.12.2020 20:28 Reaguje na Jiří DanešBřetislav Machaček
11.12.2020 18:54lokomotiva s případnou rekuperací do baterií daleko výhodnější, než
trať plně elektrifikovat. Mnohé velké železnice světa ani tratě neelektrifikují a ani o tom neuvažují. Rekuperace do sítě je složitější,
než do baterií, ale ty jsou zase neúměrně drahé a těžké. Alternativou jsou
pak soupravy s více spalovacími motory, které pracují podle potřeby
a s velkým rozsahem výkonů. Takže jejich provoz bývá velmi úsporný.
Ona i ta ekologizace dopravy má své limity a jít cestou elektrifikace
za "každou" cenu může udělat z dopravy žrouta investic a nekonkurenční způsob dopravy. Jinak pro laiky, tak i mnohé naše lokomotivy disponují
pojezdy na baterie a nebo mají hybridní pohon přímo určený třeba k
posunu na halách, kde by vadily zplodiny z naftových motorů. Takže nic
převratného pod sluncem pro odborníky a pouze tak záleží na ekonomice
provozu a spolehlivosti.
Pavel Hanzl
12.12.2020 20:26 Reaguje na Břetislav MachačekSamozřejmě komunikace s přenosovou sítí, přetoky prodávat nedostatečnou kapacitu kupovat. Jak prosté.....