https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/greenpeace-a-nemecky-urad-se-neshodly-kvuli-datum-z-testu-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Greenpeace a německý úřad se neshodly kvůli datům z testů aut

21.3.2016 13:14 | BERLÍN (ČTK)
Greenpeace tvrdí, že dostal seznam vytvořený KBA, podle kterého model Smart Fortwo od automobilky Daimler a Opel Astra s dvoulitrovým motorem překračovaly v laboratorních testech emisní limity
Greenpeace tvrdí, že dostal seznam vytvořený KBA, podle kterého model Smart Fortwo od automobilky Daimler a Opel Astra s dvoulitrovým motorem překračovaly v laboratorních testech emisní limity
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Ekologická organizace Greenpeace a německý úřad pro motorová vozidla KBA se nepohodly kvůli údajům z automobilových testů. Greenpeace má prý k dispozici seznam sestavený tímto regulátorem, podle kterého dva vozy od Daimleru a Opelu nesplňovaly emisní normy. Podle regulátora však jde pouze úvodní měření. Případ podle agentury Reuters poukazuje na napětí ohledně automobilových emisí v důsledku emisního skandálu německého Volkswagenu.
 

Greenpeace tvrdí, že dostal seznam vytvořený KBA, podle kterého model Smart Fortwo od automobilky Daimler a Opel Astra s dvoulitrovým motorem překračovaly v laboratorních testech emisní limity.

Úřad KBA ale uvedl, že údaje byly pouze "vstupními měřeními", která měla zjistit, zda je daný vůz vhodný k provedení testů a zda nemá technické nedostatky. Z testů tudíž nelze dělat závěry ohledně dodržování norem, uvedl mluvčí úřadu.

Německé ministerstvo dopravy, jehož je KBA součástí, uvedlo, že hodnocení ještě neskončilo. Celkové výsledky prý budou zveřejněny až po dokončení všech testů. Lhůtu ministerstvo nesdělilo.

Poté, co německý automobilový koncern Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí, provádí Německo opětovná měření vozidel. Skandál Volkswagenu vrhl světlo na evropská nařízení, která umožňovala, aby vozidla v běžném provozu mohla překračovat emisní limity, pokud projdou testy v laboratorních podmínkách.

Daimler se ke zprávě KBA odmítl vyjádřit, neboť prý nemá konečnou verzi. Opel uvedl, že o výsledku testování nemá žádné informace, napsal Reuters.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist