https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hladik-klimaticka-krize-nezna-hranice-je-potreba-na-ni-hledet-jednim-pohledem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hladík: Klimatická krize nezná hranice, je potřeba na ni hledět jedním pohledem

24.10.2023 02:17 | PRAHA (ČTK)
Na otázky klimatu a klimatické krize je potřeba se dívat jedním pohledem, protože klimatická krize nezná hranice. Na zahájení česko-německého klimatického dialogu to řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Pro Česko je podle něj zásadní zlomit narůstající tendenci světových emisí skleníkových plynů, a to nejpozději v roce 2025.
 

"Pokud chceme, abychom byli opravdu těmi tahouny ochrany klimatu, tak potřebujeme trošku jiný přístup, na který jsme doposavad v Evropě byli zvyklý. My totiž musíme celou řadu našich aktivit zrychlit, zpřesnit," řekl Hladík. Potřeba je podle něj také snížit byrokracii mnoha legislativ a povolovacích procesů. "Je to otázka nás jako politiků, ale je to otázka i celého veřejného nastavení," dodal.

Kromě opatření, jejichž cílem je snížení množství emisí skleníkových plynů, jsou podle Hladíka potřebná i opatření adaptační. Na klimatickou změnu se podle něj musí připravit obce, města i přírodu a krajinu. "To je totiž to, co ovlivní životy naší generace. To je to, co se dotkne každého z nás. I proto musíme více vtahovat občany, obyvatele, a je jedno z jaké strany hranice, k těm věcem adaptačním, které se dotýkají jejich vlastních životů,“ řekl.

Ke globálnímu řešení klimatické krize přispívají i klimatické fondy, jako je například Zelený klimatický fond. Vznikl v roce 2010, je to mezinárodní fond, jehož cílem je financování klimatických opatření v průmyslově méně rozvinutých zemích.

"Je potřeba zamyslet se nad tím, jakým způsobem globální sever globálnímu jihu tu pomoc dává,“ řekl Ladislav Miko, vládní zmocněnec pro mezinárodní vyjednávání v oblasti ochrany biodiverzity. Pomoc rozvojovým zemím se musí podle něj řešit komplexně. "Současně ale platí, že obrovské objemy finančních prostředků odcházejí z globálního severu na globální jih už teď v rámci rozvojové pomoci, v rámci nejrůznějších programů," řekl.

Velká část peněz, které jsou na podporu chudších zemí určené, podle něj nebere ohled na dopady na klima a biodiverzitu. Pokud by se rozvojové projekty řešily od začátku s ohledem na dopady na klima a biodiverzitu, byl by rozvoj pravděpodobně pomalejší, ale nemusely by se podle něj vynakládat další peníze na řešení problémů, které způsobily. Peníze podle něj musí být využívané efektivně, proto je potřeba zjednodušit byrokracii, která se s podporovanými projekty pojí.

Podle vedoucího oddělení klimatické změny Českého hydrometeorologického ústavu Radima Tolasze je důležité vědět, která opatření dávají smysl z hlediska možností dané země. "Dneska sklízíme, řekněme, problémy z toho, že jsme deset let zpoždění. Kdybychom řešili před deseti lety, jestli je lepší stavět soláry na poli nebo na střechách, kdybychom před deseti lety řešili, kde postavíme větrníky nebo jestli je lepší je stavět jenom na pobřeží, tak jsme o hodně dál, než jsme dneska," řekl.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

24.10.2023 06:52
Snad je čas přestat se zabývat pseudoproblémy a vrhat na jejich řešení prostředky.
Jinak hrozí, že bude EU dál upadat a koukat se na záda stále většímu počtu zemí.
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.10.2023 07:27
to si jeden připadá jak u blbečků na dvorečku:
"Kdybychom řešili před deseti lety, jestli je lepší stavět soláry na poli nebo na střechách, kdybychom před deseti lety řešili, kde postavíme větrníky nebo jestli je lepší je stavět jenom na pobřeží, tak jsme o hodně dál, než jsme dneska"
před deseti lety to samozřejmě znělo. a určitě si všichni pamatujeme, jakými bohorovnými invektivami byli častováni ti, kteří upozorňovali, že je potřeba myslet a vyhodnocovat, co má smysl a co nemá.

ono by bylo načase přestat s pitomým flagelantstvím a řešit skutečné problémy. zaprvé bezpečnostní.
Odpovědět
pk

pepa knotek

24.10.2023 08:00 Reaguje na Lukas B.
Občasné zdroje el. energie budou na našem území jen doplňkovým zdrojem, nejsou vhodné přírodní podmínky, na vybudování přenosové infrastruktury, nákup mědi a kabelů nemáme peníze - již několik let generujeme dluhy ve výši stovek miliard ročně.
A na řešení bezpečnostního problému jsem fakt zvědav, není to tak dávno co Merkelová prohlašovala "Wir schaffen das". Jak to dopadlo ? Stačí zajet k sousedům a máte to vlastní voči.
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.10.2023 13:27 Reaguje na pepa knotek
ano, v tom nejsme ve při. bohužel.
Odpovědět
DA

DAG

24.10.2023 08:28 Reaguje na Lukas B.
Je to tak. Obávám se, že ta linka není vědci-technici-politici, ale ekologisti-nemyslící dav (hlavně němci)-politici.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.10.2023 08:31 Reaguje na DAG
Je to přesně tak. Hlas lidu, hlas boží.
Odpovědět
DA

DAG

24.10.2023 08:44 Reaguje na Karel Zvářal
Jasně, ale ten dav musí někdo zpracovat a politici mu musí podlehnout. To se nenajdou politici, kteří si řeknou, já tady do toho ty čtyři roky říznu, i když vím, že mě nezvolí, ale chci s tím něco udělat? A to samozřejmě nemyslím jen změnu klimatu.
Já třeba nemám moc rád Klause, jeho egoismus, postoje a ruské vlezdoprdelkovství. Když mluvil o zelené totalitě, tak jsem si říkal, že to je jeden z jeho dalších jedových úletů. A teď, když čtu, že zakáží auta s motorem, morčata, olovo, chemii, jíst maso a kdo ví co ještě, tak ho mám jako považovat za vizionáře? :(
Odpovědět

Radek Čuda

24.10.2023 12:08 Reaguje na DAG
Vizionář je trochu silné slovo, ale mnohé odhadnul docela dobře. Ale nebyl rozhodně sám.

Ono to není ani tak těžké, protože co se v posledních letech děje připomíná to dřívější budování lepších zítřků fakt hodně.

A i když mi to fakt zní hrozně, tak v něčem měli i ty kurvy bolševické víc rozumu ... teď mám na mysli nejrůznější woke agendy, multikulturalismus a přístup k migraci.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.10.2023 07:39
Klimatickou krizi přežijeme spíše, než islám v Evropě !
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

24.10.2023 07:45 Reaguje na smějící se bestie
No ba, protože asi 6% světových emisí z Evropy, pokud zmizí, rádi doženou jiní.
Odpovědět
pk

pepa knotek

24.10.2023 07:47
Zrovna Německo žádný premiant v oblasti snižování emisí skleníkových plynů není, zvláště poté co odstavili jaderné bloky a spustili uhelné. O jakém "jednom pohledu" ten ministr mluví, budeme snad postupovat stejně ?
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

25.10.2023 14:58 Reaguje na pepa knotek
Emise skleníkových plynů na občana jsou v ČR větší než v Německu (i než v Číně). V rozvoji domácích nefosilních zdrojů jsme za německem pozadu víc než jen o deset let https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/podil-obnovitelnych-zdroju-pri-spotrebe-energie-v-nemecku-presahl-50-procent
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.10.2023 15:21 Reaguje na Daniel Vondrouš
Ale řeč byla o snižování emisí skleníkových plynů a v tom opradu Německo vůbec nijak nevyniká, ve srovnání s ČR je na tom úplně stejně. Vůbec nijak pozadu tedy oproti Německu nejsme:
https://ourworldindata.org/grapher/co-emissions-per-capita?tab=chart&stackMode=relative&time=2000..latest&country=CZE~DEU
Podíl obnovitelných zdrojů je nic neříkající údaj, podstatný je podíl nízkouhlíkových zdrojů, který máme stejný jako Němci.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 08:02
Tak hlavně o hodně dál v dekarbonizaci bychom byli, kdyby se před těmi deseti lety ozval nějaký klimatolog, když se řešila výstavba třetího a čtvrtého bloku Temelína. Nepamatuji si, že by tomu tak bylo. Říkat co se mělo před deseti lety je pochopitelně snazší, i když je zarážející, že zrovna tento daleko významnější dekarbonizační projekt zmíněn není, a místo toho pan klimatolog píše o větrnících, jejichž potenciální přínos je podstatně nižší až marginální.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 08:07 Reaguje na Emil Novák
Klimatologové ale nemohou rozhodovat, jestli se JE budou stavět nebo ne. To je věc státní energetické koncepce a všechny orgány, které ji sestavovaly, měly k dispozici informace od klimatologů.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 08:13 Reaguje na Ladislav Metelka
Rozhodovat nemohou ale mohou se ozvat, tlačit, propagovat, stejně jako to dělají teď, jen stále poněkud špatným směrem.
Není to věc státní energetické koncepce (ta ty nové bloky obsahuje už od svého vzniku) ale jejího naplňování.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 08:17 Reaguje na Emil Novák
Klimatologové mají hlídat naplňování státní energetické koncepce? To snad ne...
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 08:25 Reaguje na Ladislav Metelka
"mohou se ozvat, tlačit, propagovat". Vidíte tam někde "hlídat"?
To snad ne...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.10.2023 08:28 Reaguje na Emil Novák
Když kličkování je tak zábavné. Když nevím, neodpovím, když se to mně osobně netýká, takticky promlčím:-)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.10.2023 08:28 Reaguje na Karel Zvářal
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 08:32 Reaguje na Emil Novák
OK, klimatologové se ozývali, propagovali, ale de facto jen jako soukromé osoby, protože tohle už do klimatologie nepatří.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 08:47 Reaguje na Ladislav Metelka
Ozývali se a propagovali kde konkrétně? Já jsem tedy nikde žádnou propagaci dostavby Temelína nezaznamenal. Vy snad ano? A to nejen před deseti lety ale ani dnes.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 09:03 Reaguje na Emil Novák
Znovu - mohli to dělat jen jako soukromé osoby. Ne jako oficiální výstup klimatologů, protože tohle do klimatologie už nepatří. Takže maximálně nějaké články (nikoli v odborné literatuře).
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 09:07 Reaguje na Ladislav Metelka
Znovu. Tvrdil jste "klimatologové se ozývali, propagovali", tak se ptám kde, a vy na to odpovíte že to dělat mohli. Na to já se ale neptám.
Teď tu větrníky propaguje klimatolog taky jako klimatolog a ne jako soukromá osoba. Proč by nemohl propagovat i Temelín jako klimatolog? To vůbec nedává smysl, co tu píšete.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 09:10 Reaguje na Emil Novák
Podívejte se, já jsem se ozval. Jako soukromá osoba a už před 15 roky: https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/veda-rozvoj-jaderne-energetiky-a-klimaticka-politika.A080714_212958_p_veda_wag .
A kde jste vyčetl, že nějaký klimatolog propaguje větrníky?
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 09:22 Reaguje na Ladislav Metelka
OK, vy jste se ozval, za to chválím. Světlá výjimka.
Že nějaký klimatolog propaguje větrníky jsem vyčetl např. v poslední větě článku, pod kterým diskutujeme. Nic proti tomu, záhadou je mi ale, proč stejně nepropaguje účinnější řešení.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 09:35 Reaguje na Emil Novák
Sorry, ale já tam čtu, že teď se ve spěchu (a s chybami) řeší věci, které se mohly řešit před 10 roky a v klidu a s rozmyslem. Radima Tolasze znám dobře a rozhodně to není nekritický propagátor větrníků. Jen bych k němu dodal, že klimatologiové chtěli (zase jako soukromé osoby) neideologicky tyhle věci řešit už před 20 roky, v době začátků toho zeleného ideologického šílenství...
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 09:48 Reaguje na Ladislav Metelka
Já tam nečtu nic o řešení ve spěchu a s chybami, čtu tam že chtěl před deseti lety řešit kde stavět větrníky. Jak jsem psal, nic proti tomu, ale chybí mi tam daleko podstatnější věci, které se měly řešit před deseti lety. O tom že je "nekritický propagátor větrníků" jsem nic nepsal.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 10:00 Reaguje na Emil Novák
Vyčetl jste, že klimatolog propaguje větrníky. To je v tomhle případě nesmysl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 10:08 Reaguje na Ladislav Metelka
Zjevně máte problém s chápáním psaného textu. Já jsem nikde nevytýkal, že klimatolog propaguje větrníky, ale že stejně nebo více nepropaguje daleko účinnější řešení než větrníky, a to ani dnes ani před těmi deseti lety, pokud je mi známo.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 10:18 Reaguje na Emil Novák
"Že nějaký klimatolog propaguje větrníky jsem vyčetl např. v poslední větě článku, pod kterým diskutujeme.". Vaše slova...
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2023 10:23 Reaguje na Ladislav Metelka
Fajn, a teď zkuste ta moje slova přestat vytrhávat z kontextu. Doslova jsem totiž napsal (byla to odpověď na vaši otázku): "Že nějaký klimatolog propaguje větrníky jsem vyčetl např. v poslední větě článku, pod kterým diskutujeme. Nic proti tomu".
Takže kde vidíte nějaké vytýkání?!
Odpovědět
va

vaber

24.10.2023 09:27
nevím co si ministr představuje pod větou ,,hledět jedním pohledem,,
podobně, ,,pro Česko je zásadní zlomit narůstající tendenci světových emisí skleníkových plynů do roku 25,,
znamená to ,že v roce 25 přestanou v Česku narůstat emise CO2? co zásadního se změní ve vypouštění plynů za rok a půl, nebo zlomíme zásadně celý svět,
taky mluví o adaptaci,co to konkrátně má být ,tůňky a menší lány,hlubší studně, víc stromů ,protipovodňové hráze, žádné přehrady,
to nám pomůže adaptovat se na větší vedra,
máme války,ničení pralesů,požáry ,sucho ,dopravu a cestováná obrovských mas lidí a zboží po planetě ,nesmyslný růst populace a konzumace ,
to žene emise skleníkových plynů nahoru,
něco je s tichým souhlasem a podporou vládců a s něčím si vůbec nevíme rady,
takže zbyl jeden pohled a to je CO2
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 09:37 Reaguje na vaber
Naše emise vůbec nejsou podstatné. Důležité jsou světové emise a ty rostou a v dalších minimálně 10 letech dál porostou a s nimi i koncentrace CO2. Mazáním medu kolem huby se nevyřeší nic.
Odpovědět
va

vaber

24.10.2023 13:06 Reaguje na Ladislav Metelka
já jen citoval článek a tedy ministra a chci si ujasnit smysl vět,
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

24.10.2023 13:25 Reaguje na vaber
... pokud tam nějaký je...
Odpovědět
JO

Jarka O.

24.10.2023 13:51 Reaguje na Ladislav Metelka
Dobré :-) Jestli ve větách ministra není totalitní myšlení? P. Metelko, za starý článek (viz výše) máte pěkné plus, neznala jsem. Ale nebylo vás slyšet. Já jsem se dlouho divila stejně jako p. Novák. Je mi líto, že oni chtějí snížit naše emise CO2 jiným způsobem. Nemyslím ani na tu drzost - větrníky cizích firem v lesích bez omezení, referend a byrokracie, ale na něco horšího. Lidé by si zvykli na jiné teploty i přirozeně, bez strašení.
No, nevíme, jak se situace vyvine. Rozvoj by se za jistých okolností asi zastavil a lidi by si museli zvykat na více změn než teploty.
Třeba byste měl chuť občas psát články o počasí sem nebo na NP? :-)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.10.2023 10:59
Jako vždy spousta vzletných slov o ničem.
Realita je taková , že klima se rychle mění a odklon od fosilních paliv nelze dělat tak idiotsky jak to lajnuje EU. Její zbrklé a nepromyšlené chování přináší více škod jak užitku.
Což cítí každý na svých vyúčtováních za energie a mobilitu.

Místo fanfarónských proslovů "made Timmermans & Greta Thunberg" jsme měli prostředky investovat na adaptační opatření a nikoli na "utlučení sodovkáče skrze OZE"a preferenci jaderné energetiky. Což vysloveně z ideologických důvodů Německo , Rakousko ... a někteří další vysloveně sabotují.

Technická poznámka . Česká vláda odsouhlasila uzavření uhelných elektráren do r. 2033 aniž řekla čím výpadek cca 40% hodlá nahradit.
Z toho bych klimatology skutečně nevinil, naopak jak prokázal p.Metelka , byla snaha na tuto problematiku zavčas upozornit - pozitiva JE.


Odpovědět
ND

Nikola Dobrá

24.10.2023 11:03
Pořád se řeší, že se nic neřeší. Je potřeba začít řešit alespoň to, co jde. Proč například ve stavebnictví více nepodporujete využití přírodních materiálů? Proč nevysvětlujete lidem, že si nemají na domy lepit polystyren? Proč se nestaví z konopného betonu a proč se nezatepluje konopnou izolací? Proč, když konopí pohlcuje tolik CO2 a je to 100% obnovitelný zdroj?
Zrovna v období, kdy frčí Nová zelená úsporám a Oprav dům po babičce...Když už motivujete lidi k zateplování, proč jim nedoporučujete ekologické řešení?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

24.10.2023 12:47
Divné. Na jedné straně pan ministr jasně říká, že jde o globální problém a je třeba se na něj dívat jednotným pohledem, na druhé straně chce posilovat lokální/evropské aktivity.

Být tahouny v systému, kde zbytek netáhne, dle mého nedává smysl.
Odpovědět
TJ

Tomáš Jelínek

25.10.2023 08:03
Hledět jedním pohledem? Ale kterým? Velká většina vědecké obce ví, že sebevětším zmenšením vypouštění CO2 do atmosféry nic nezměníme a že oteplení planety je nezvratné a proběhne, ať uděláme co chceme. Zde se pořád řeší CO2, ale hlavním skleníkovým plynem je vodní pára a to ze 3/4. Takže pokud se zvedne teplota, zvedne se i koncentrace vodní páry v atmosféře atd. A s tím mílí politici neuděláte vůbec nic. My se především musíme připravit na dopady klimatické změny a na to jak je co nejvíce zmírnit. Zastavit jí je pouhá iluze, už jenom proto, že setrvačnost globálního procesu je tak nesmírná, že jeho ovlivnění je zcela mimo lidské možnosti. Z tohoto pohledu jsou diskuze o solárech a větrnících směšné.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

25.10.2023 09:17 Reaguje na Tomáš Jelínek
1*
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

26.10.2023 10:29 Reaguje na Tomáš Jelínek
Překvapuje mne vaše binární vidění. Přece je značný rozdíl, pokud se Země oteplí o 2 nebo 4 K. To přece lze ovlivnit!

Co jiného způsobí, že se Země oteplí a bude více vodní páry v atmosféře? Není to hlavně navyšování CO2 v atmosféře?

Souhlasím, že současný přístup k řešení globálního oteplování je zoufalý.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.10.2023 09:50
Pokud někdo ztratil paměť a nebo v té době ještě nebyl ani na světě, tak rád připomenu, kdo protestoval proti výstavbě JE Dukovany, Temelín, atd.
A taky kdo byl proti přečerpávacím elektrárnám Dlouhé stráně a Nygymáros.
Byli to ZELENÍ tučně podporováni ze zahraničí(Rakousko, Německo) a mají
na svědomí i strach politiků pokračovat ve výstavbě JE a akumulačních
nádrží pro využití přebytků proudu v sítích. Ano politici se báli a bojí
jít proti lidské hlouposti a lobbistům za jiné zdroje. Ona ta Čína asi
sponzoruje i vedení EU, když se ji daří odbyt solárních panelů v EU díky tomu, že se dotuje jejich výstavba, provoz, likvidace a sítě, které jsou
pro jejich provoz nutné. To musí být vývar na kontech ministrů životního
prostředí, kteří to vše prosazují ve jménu klima alarmismu a vůbec jim
nevadí, jak ke změnám klimatu přispívá jejich samotná výroba. Nikoliv
slova, ale činy budou jednou lidé hodnotit stejně, jako pamětníci to,
proč padla dostavba dvou bloků v Temelíně a výstavba ostatních JE
v ČR. Bratři Slováci neposlouchali hlupáky, postavili Mochovce a nyní
mají na desetiletí po starostech. My máme na dohled nedostatek kapacit
k výrobě nejenom elektřiny, ale hlavně problém s teplárenstvím. Proč?
Protože místo ekonomů a techniků řídí stát ideologové a neumětelové,
kteří umí pouze odkývat to, co slyší z EU. Vážení vyžerme si, co jsme
si navařili a zkuste zavzpomínat, kdo to zavinil a co koná nyní! Buď
se poučíme z chyb a nebo je budeme zarputile opakovat do úplného krachu.
Vyberte si, ať nemusíte jednou hlavně vy mladí brečet a nebo emigrovat
ze skanzenu kdysi prosperující průmyslové země.
Odpovědět
pk

pepa knotek

25.10.2023 10:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Mladí už mají vybráno - jsou na zelenou Evropu, sdílenou ekonomiku, 15 minutová města, LGBTXYZ záchody a další vymoženosti celí natěšení, nebudou nic vlastnit a budou šťastní.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.10.2023 12:26 Reaguje na pepa knotek
Já jim to nakonec i přeji. Ono někdo zmoudří učením a jiný
to musí sám zažít, když je nepoučitelný a vzdělání odflákl.
U nás jsou tradicí vzory a upínání se k mocným, i kdyby to
bylo zcela zcestné. Vlastní názor je rebelantstvím proti
názoru vzorů a pochvala mocných je drogou našich politiků.
Papežtější, než samotný papež je a bylo vždy naší devizou
za každého režimu a i Němci se divili některým Čechům, jak
ochotně budovali Říši. Taktéž jsme byli socialističtější, než náš vzor SSSR a nyní taky dokazujeme, že dokážeme
nemožné. Vždy prví na startu a poslední, když jde o to
doběhnutí bez újmy do cíle. No a pak se divíme, že jiní
konají jinak, než hlásali a že pouze my jsme byli tak
hloupí, že jsme jim uvěřili. Zastavíme plyn z Ruska,
ale koupíme ho oklikou přes Německo, zavedeme sankce
a pak se divíme, že je jiní nedodržují a obsadili naše
trhy, ze kterých jsme odešli a mohu pokračovat v tom
patolízalství, které nás už stálo mnoho, pokračovat.
Nyní je v kurzu být v čele odchodu od fosilu i kdyby
jsme museli elektřinu dovážet a elektrifikovat dopravu
i za cenu toho, že budeme chodit pěšky, protože na ty
elektromobily lidé nebudou mít. Prostě patolízalství
nezná mezí ve snaze se zavděčit a být pochválen. Oni
ti patolízalové dostanou nějaké to korýtko v Bruselu
a vy občané se z toho klidně podělejte!
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist