https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hradec-kralove-rozsiri-sit-cyklostezek-v-lesich-o-dulezity-usek-k-lesnimu-hrbitovu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hradec Králové rozšíří síť cyklostezek v lesích o důležitý úsek k lesnímu hřbitovu

27.3.2022 14:30 | HRADEC KRÁLOVÉ (ČTK)
Rekreační účel lesů je nepopiratelný, radnice ho tedy kultivuje. Ilustrační snímek.
Rekreační účel lesů je nepopiratelný, radnice ho tedy kultivuje. Ilustrační snímek.
Licence | Volné dílo (public domain)
Hradec Králové chce letos v městských lesích rozšířit síť cyklostezek o důležitý úsek mezi vstupem do lesů u Zděné boudy a lesním hřbitovem. Dosud trasu musejí cyklisté a bruslaři zdolat s velkou opatrností po úzké silnici společně s auty a autobusy městské hromadné dopravy. Cyklostezka o délce 800 metrů a šířce tři metry by měla přijít na zhruba osm milionů korun bez DPH. ČTK to řekl náměstek primátora pro investice Jiří Bláha (ODS)
 

Městské lesy na jihovýchodním okraji Hradce Králové mají rozlohu 3800 hektarů a slouží hlavně k rekreaci obyvatel. Ročně je navštíví skoro milion lidí.

Vybudováním několik let chystané cyklostezky k lesnímu hřbitovu zároveň vznikne v městských lesích ucelený desetikilometrový asfaltový okruh pouze pro cyklisty, bruslaře či jezdce na kolečkových lyžích. Okruh začíná u Zděné boudy a vede k lesnímu hřbitovu a dále cestami Hradečnice a Písečnice, kolem Stříbrného rybníku a střelnice zpět ke Zděné boudě.

Radnice předpokládá, že na jaře vypíše výběrové řízení na stavební firmu. Dílo by mělo být hotové do konce roku. Na stavbu by město chtělo získat dotaci ze Státního fondu dopravní struktury.

Při rekreaci v lesích lidé kromě okruhu pro bruslaře a cyklisty mohou navštívit pohádkové stezky, přírodní posilovnu či rytířské hradiště. Ve dvou oborách mohou lidé vidět divoká zvířata. Lesy spravuje městská společnost Městské lesy Hradec Králové.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

27.3.2022 16:17
A ty cyklostezky, zase budou budované jak silnice pro plně naloženou TATRU ?
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

27.3.2022 23:51 Reaguje na smějící se bestie
Logicky - pokud je potřeba, aby po té cyklostezce při údržbě, opravě, stavbě jelo plně naložené nákladní auto, tak by měla tu váhu vydržet.
Ale nic vám nebrání, abyste se do schvalovacího procesu stavby přihlásil, a podal podnět, aby stavba byla realizována lehkou technikou, takže třeba potom bude cyklostezka konstruována na stavební kolečko.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

28.3.2022 05:57 Reaguje na Pavel Jeřábek
No, také jsou nákladní auta a stavební stroje na údržbu do 3,5tcelkové váhy. Stejně tak lze ři stavbě používat recyklovaný materiál / odbroušenou balenou, což musí bohatě stačit. Cyklostezky jsou na vyhlídkové ježdění a ne na rychlost 100km/h.
Na co však stavět úsporně, když na to jsou dotace, že !
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist