https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/index-pwc-globalni-tempo-dekarbonizace-musi-petinasobne-zrychlit
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Globální tempo dekarbonizace musí pětinásobně zrychlit, uvádí PwC

29.10.2021 13:08 | PRAHA (ČTK)
Klíčové jsou výsledky zemí G20, které jsou zároveň největšími emitenty CO2 a dohromady vyprodukují přibližně 80 procent emisí tohoto plynu.
Klíčové jsou výsledky zemí G20, které jsou zároveň největšími emitenty CO2 a dohromady vyprodukují přibližně 80 procent emisí tohoto plynu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Globální tempo dekarbonizace, tedy snižování emisí uhlíku do atmosféry, musí zrychlit, jinak se nepodaří udržet oteplení pod 1,5 stupně Celsia v porovnání s rokem 1990. Zapotřebí je míra dekarbonizace 12,9 procenta ročně, což je pětkrát vyšší tempo, než jakým největší ekonomiky snižovaly svou uhlíkovou náročnost za poslední rok. Vyplývá to z PwC Net Zero Economy Index, informoval ČTK Aleš Černý z poradenské společnosti PwC Česká republika.
 

Nejvíce se z 20 největších ekonomik světa (G20) loni cíli přiblížilo Mexiko, které snížilo emise CO2 v přepočtu na hrubý domácí produkt (HDP) o 12,4 procenta. Naopak čtyřem zemím z této skupiny emise způsobené spalováním fosilních paliv rostly. Nejméně uhlíkově náročnou ekonomiku má Francie a Spojené království. Naopak nejvíce tun CO2 v přepočtu na milion dolarů HDP vyprodukuje Jihoafrická republika.

Boj s globálním oteplováním je závazkem takzvané Pařížské dohody. Aby se dohodu podařilo naplnit, je nutné dekarbonizovat pětkrát rychleji, než se dařilo meziročně mezi lety 2019 a 2020. Zároveň to znamená, že proti průměru 21. století musí tempo snižování uhlíkové náročnosti ekonomik zrychlit osminásobně, plyne z údajů PwC.

Jen tak se může svět do roku 2030 dostat na polovinu emisí v porovnání s rokem 1990 a v roce 2050 na takzvanou čistou nulu. I pro naplnění méně ambiciózního plánu - udržení globálního oteplování pod dva stupně Celsia - je třeba snižování emisí uhlíku do atmosféry více než ztrojnásobit.

"Bez konkrétních závazků ke snižování emisí většiny zemí světa dojde k rozevírání nůžek a k marným snahám u států, které to myslí s ochranou klimatu opravdu vážně. To se týká i Česka, které stále nemá svůj jasně definovaný net zero závazek, tedy datum dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů," řekl partner PwC Česká republika a expert na udržitelnost Jan Brázda.

Klíčové jsou výsledky zemí G20, které jsou zároveň největšími emitenty CO2 a dohromady vyprodukují přibližně 80 procent emisí tohoto plynu. I přes globální ekonomické zpomalení v roce 2020 nebyla žádná země z G20 schopna dosáhnout 12,9procentní míry potřebné k omezení oteplování na 1,5 °C. Jen pár zemí kdy dosáhlo dvouciferné míry dekarbonizace.

Celosvětová poptávka po energiích přitom loni klesla o 4,3 procenta, což vedlo ke snížení emisí souvisejících s energií o 5,6 procenta ve srovnání s úrovněmi z roku 2019 a také k poklesu celkových globálních emisí z energií. Čtveřice zemí ze skupiny G20 naopak emise zvýšila. Jde o Saúdskou Arábii, Argentinu, Indii a Jihoafrickou republiku.

Net Zero Economy Index sleduje celosvětové snižování emisí CO2 souvisejících s energií. Analýza je podložena statistickým přehledem BP Statistical Review of World Energy, který ukazuje uhlíkové emise produkované spotřebou ropy, zemního plynu a uhlí při činnosti související se spalováním. Analýza nezohledňuje emise z jiných odvětví ani z jiných skleníkových plynů a nepočítá ani s vázaným uhlíkem. V důsledku toho nelze tyto údaje přímo porovnávat s celkovými přehledy emisí států.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (70)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 13:59
Jsme v průšvihu zcela fatálním a lidstvo něco takového nikdy nezažilo.
O nějakých +1.5°C si můžeme nechat pouze zdát, to nastane už v další dekádě. Musíme udělat maximum, jenže asi nemáme možnost nepřejít přes bod zvratu. Pak už je to fuk, lidské emise už nikoho zajímat nebudou.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

29.10.2021 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Ideologie a racionalita se zcela vylučují. Když převládne ideologie (Rusko za Lenina a Stalina, Čina za Maa, Kambodža za Pol Pota) nastávají hrůzy. Zrychlit dekarbonizaci 5x znamená vložit všechny zdroje právě jen sem. A to nejde-racionalita velí ani krok vice. Ideologie velí vzhůru do bezvědomí. Pokud ano, nastanou stejné hrůzy.
Raději čtěte toto:
Taylor, Charles A. & Schlenker, Wolfram (2021). Environmental Drivers of Agricultural Productivity Growth: CO2-Fertilizaion of US Field Crops. National Bureau of Economic Research – NBER Working Paper Series #29320
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 16:10 Reaguje na Tomáš Kvítek
Máme to prostě těžký. Vědci říkají jasně, že globální otepení má razanci lidskou civilizaci i celý ekosystém Zeměkoule zničit. To je informace po 60. letech výzkumů vědců z celého světa, takže má jistotu asi stejnou, že Země je kulatá a obíhá kolem Slunce.

Tak mudrujte, co s tím.

Samozřejmě jsou vymyšleny postupy, jakým způsobem by se to dalo celé ještě zvrátit a to jsou tyhle dekarbonizační. Nic jiného lidé nevymysleli.

Tož mudrujte. Není v tom ani mrť žádné ideologie, je to celé čistě vědecky dokázaná pravda.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

29.10.2021 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Na koleji v osmdesátkách se mnou asi půl roku bydlel týpek studující vědecký komunismus. Tam šlo také o dokázanou pravdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 19:45 Reaguje na Karel Tejkal
Zcela evidentně jste Marxe nečetl a netušíte, co to vědecký komunismus je.
Navíc srovnávat nějakého týpka s panelem IPCC může jen osoba duchem chabá.

Já potkal ožralu, který tvrdil, že Země je placatá, tak věřím jemu.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

31.10.2021 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Z vědeckého komunismu jsme skládal zkoušku :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 17:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Vymyšleno je akorát tak prd. Pro Evropu či USA možná. Ne pro situaci, kdy miliardy lidí žijí skutečně velmi bídně a v chudobě, s čímž se nehodlají smířit a chtějí svoji potřebu poměrně radikálně zvýšit, současně to nejsou nějací jooo lumeni aby byli schopni když ne vymyslet, tak aspoň realizovat nějaká high-tech řešení (stačí se podívat na Afriku jak upadly bývalé kolonie) ... a jako třešnička na dortu, přes výše uvedené se množí jak kobylky.

Co s tímhle nemá vymyšlené lautr nikdo ... a teď nemám na mysli řešení, za která se dává pár let nepodmíněně.-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 19:47 Reaguje na Svatá Prostoto
To řešení je pro všechny stejné a nesplnitelné. Jenže žádné jiné není, ale země v Africe je můžou dodržek pradoxně snadněji, než my. Prostě jim nedodávat ropu a místo toho vrtule a fv panely.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 23:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak začněte. :-)
Každý jim dodává co má a oni to, co uznají za vhodné koupí.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:36 Reaguje na Svatá Prostoto
Nedodává, Afrika je ve spotřebě ropy soběstačná, a polovinu produkce vyváží.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Afrika nepotřebuje dodávat ropu, těží této 2x tolik, než spotřebovává. Možná, že Vás by bylo lepší odstřihnout od elektřiny a plynu, ztisícinásobit Vám dan z nemovitostí, a za toto Vám nakoupit ty vaše panely :)
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

29.10.2021 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Včera v televizi ukazovali manželský pár v důchodu bydlící v rodinném domě. Zálohy na plyn jim zvýšili na 28 000 Kč měsíčně, přičemž součet jejich důchodů činí 33 000 Kč. Zkuste se jich poptat, jak vnímají průšvih s globálním oteplením.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 16:00 Reaguje na Karel Tejkal
Tohle není žádné oteplení, to je babišistán a totální nezvládnutí státních ouřadů.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.10.2021 21:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak může za současnou energetickou krizi Babiš a státní úřady?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 12:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Na co máme celý ERÚ???
Jmenuje se to Energetický regulační úřad a je zřízen proto, aby tyhle excesy prostě nenastávaly!!
Tím, že absolutně nezvládli tuhle situaci připomínají ČIŽP, který má řešit otravu Bečvy, ovšem výsledek je velmi podobný.

Babišovi se prostě podařilo rozvrátit státní správu i v oblstech, kde to nikdo nečekal.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.10.2021 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Máme liberalizovaný trh s elektřinou a plynem. To že zkrachují někteří dodavatelé, to ERÚ ani nikdo jiný neovlivní.
Decentralizace energetiky není nic jiného a toho jste velkým propagátorem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 14:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste jen pochopit název toho ouřadu. To by vám mělo pomoci.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.10.2021 19:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste si raději dohledat pravomoci ERÚ
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 16:44 Reaguje na Karel Tejkal
To bude asi klasický hoax, při dvojnásobném zdražení plynu těžko předepíšu někomu desetinásobek do záloh.
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

31.10.2021 22:29 Reaguje na Pavel Hanzl
On bude problém v tom že to "dvojnásobné zdražení" je defacto průměr v podstatě na 2-3 roky dopředu - všechny ceny na burze dohromady.

ne to co má dodavatel energie "poslední instance" defacto povinnost nakoupit na spotovém trhu co pro zákazníka kterého vůbec neměl nasmlouváno dopředu na roky...
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:41 Reaguje na Vaclav Sobr
....další věc je, že ty zálohy jsou vypočítána ze spotřeby v zimních měsících. Pan Halzl ještě nenastoupil do první třídy, neví, že v zimě se topí, a že tudíž v zimě je ta spotřeba násobně vyšší, než průměr za celý rok.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte pane Hanzle, až budete mít alepoň desáté narozeniny za sebou, tak pochopíte, že spotřeba plynu domácností je v průběhu roku silně nerovnoměrná, a v zimě bývá i 4x vyšší, než v létě. Takže je rozdíl, pokud DPI vystaví zálohy pouze pro okamžitou potřebu, nebo jestli to u standardního zákazníka reflektuje průměrnou spotřebu za celý rok.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.10.2021 20:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo mladý by z toho propadl environmentálnímu žalu a je úkolem nás starších jim objasnit, že se jedná o nesmysly, kterými se je snaží někdo zneužít. Opakuje se to u každé generace, protože mladí jsou nejsnáze zneužitelní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 12:45 Reaguje na Richard Vacek
Omyl jak dycky, u nás mladí byli vždy nositelem demokracie a svobody. Študáci se postavili proti Hitlerovi (Kaunicovy koleje), študáci rozeběhli sametovou revoluci.

Žádná generace mladých nikdy v dějinách se nemusela pasovat se situací, kdy je velká šance, že se za jednu
generaci totálně sesype celosvětový ekosystém a lidská civilizace bude zničena.
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

31.10.2021 22:30 Reaguje na Pavel Hanzl
To se pletete, třeba v Jižní americe se ekosystém zhroutil tak že to zcela porazilo jednu velkou říši - hlady a zimou.

conquistadoři už jenom dorazili zbytky. (plus pomohla i chřipka a neštovice)

Ostatně katastrof které zlikvidovali celé civilizace a lidstvo s nimi nic nebylo schopno udělat jsou v historii desítky.

Proč - no prostě proto že neměli energii něco s nimi udělat.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

31.10.2021 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Ste si istý s tým že: "lidstvo něco takového nikdy nezažilo"? Čo teda vlastne teraz mimoriadne prežívame?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 21:45 Reaguje na Vladimir Mertan
Ta ta situace je historicky unikátní v tom, že nyní je ten problém globální.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:26
Jestli si někdo myslí, že celosvětově se výše uvedeného podaří dosáhnout, tak je blázen. Ani to trojnásobné tempo není v Evropě a USA v horizontu min 10 let reálné, a to jsme ve srovnání s ostatním světem hvězdy, uvědomělí jsme jak nikdo a s ohledem na naši životní úroveň máme kde brát.

Někde v Africe či Indii ... zlatý voči.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 16:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Zrovna čecháčci jsou hvězdy, to jo. Do 10% OZE, 40% uhlí, to je velmi hvězdný mix, něco jako best of covid. Pátí nejhorší na světě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 16:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Co do toho taháte covid?

A hvězdný mix to není. Ale ono se nějak nedaří ani té vaší slavné Říši:-) ... https://oenergetice.cz/uhli/vyroba-elektriny-uhli-nemecku-mezirocne-vyrazne-vzrostla-nahrava-zejmena-drahy-plyn

A pokud chcete vidět fakt hvězdný mix, tak s ohledem na vaši známou slabost pro uhel se podívejte na Polsko:-))).

Vy jste fakt úchyl. Nikdo nikde netvrdí, že jsme něco lepšího než ostatní. Ale ta obsese najít právě na nás jen to nejhorší a dělat z nás ty nej tragédy světa ... vy jste asi první člověk na světě, u kterého mi ta dávná taškařice s krycím názvem Asanace dává smysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 16:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Zaznamenal jste někde na světě, aby si lid prostý zvolil ve svobodných volbách do vedení státu něco tak příšerného, jak se podařilo nám???
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 16:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Zeptejte se ve svém milovaném Bruselu, jestli je víc trápí Bába se svými pár giga přihraných dotací, nebo Orbán či Poláci. A když se podíváte na Slovač ... :-). Nebo taková Ukrajina, tam to šlape ke světlým zítřkům jedna radost, co:-)?

Pokud byste četl něco jiného, než nějaký Brněnský deník, tak byste v tom měl jasno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 19:52 Reaguje na Svatá Prostoto
EU není můj etalon správnosti a Bába v Bruselu líže podrážky všem.
Ale pro nás je to naprostá tragédie. Začalo to 30 tisíci mrtvými na covid, pokračuje to neskutečným bordelem v energiích, gignatickým dluhem a rostoucí inflací. A to se teprv rozjíždí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

29.10.2021 21:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Víme všichni, že váš etalon správnosti sedí v Kremlu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 23:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Energie jsou problém po celé Evropě. Letos. I když teď se to trochu zklidní, bo báťuška Voloďa slíbil, že nám pošle plynu víc:-) ... ještě že ho máme:-).

Dluh ... podívejte se na Itálii, Španělsko, Francii, Řecko ani nemluvě. A ECB tomu taky přikládá jak může. Líp na tom než my je akorát Říše a tradičně šetrný Sever:-). A kdyby vám to bylo málo, tak se koukněte za oceán:-). Jo, Schillerová je neštěstí, ale holt doba je taková.

Inflace to samé a ta naše tentokrát výjimečně nemá vnitřní, ale vnější příčiny, ceny všeho šly neskutečně nahoru a dopravy také. Známému přepočítaly náklady na rekonstrukci a málem ho jeblo.

Covid je samozřejmě neštěstí, vo tom žádná, to jsme podělali opravdu ukázkově.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 23:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Jo, a těch 30 tis ... ono je problém, že každý stát to vykazuje jinak a my jsme to vzali fakt z gruntu a teď vypadáme za větší pitomce, než reálně jsme.

Ano, máme vládu největších trotlů co tu kdy byla. Není sporu. Ale zase je hloupé na ně jednak házet všechno, jednak si malovat jak je to jinde super, když do dupy míří celá Evropa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 15:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Důležitá struktura státního dluhu, komu stát vlstně dluží. V normálních zemích svým občanům, u nás cizím bankám.
To vidím jako dost rozdíl.
Inflace je naše záležitost, rozjížděla se už před koronáčem a příčinou byla tragická politika našich loupeživých nepolitiků, koronáč tomu jen přidal, z celé Evropy jsme šli dolů nejvíc.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:42 Reaguje na Pavel Hanzl
No, a na západ od hranic ČR je to 40 procent a více ropa, no.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.10.2021 16:17
Čína představila klimatický plán. A zabila celosvětové naděje.
Největší světový znečišťovatel zveřejnil dlouho očekávaný národní plán snižování emisí. Z plánu jasně vyplývá, že kroky, které je Čína ochotná přijmout, jsou zcela nedostatečné.
(celé na Seznam.cz )

Nějak se ta fronta proti sodovkáči začíná klížit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 16:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Není a nebude sama.
Akorát že o zbytku rozvojového světa se tak nemluví. A hlavně si tam s nějakým klimaplánem nikdo nedělá hlavu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 16:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Ostatně je to i v článku ... "Čtveřice zemí ze skupiny G20 naopak emise zvýšila. Jde o Saúdskou Arábii, Argentinu, Indii a Jihoafrickou republiku."

Když pomineme velbloudáře, tak Čína, Indie, JAR, Argentina ... a on třeba i Bolsonaro tou ekologií vyloženě žije:-) ... pojedou na plné kule. A my co? I kdybychom si tady všichni rázem hodili mašli, tak se nic nezmění.

Jo, je potřeba přikládat pod kotel co možná nejméně. Plný souhlas. Ale hlavně je potřeba si přestat dělat iluze o tom, jak se něco zásadně změní a raději se na tu změnu připravovat. A že to bude možná šrumec.

Zatím celá slavná Evropa není bez USA schopna ani zajistit evakuaci pár tisíc svých lidí z Kábulu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.10.2021 16:45
Zelení fanatici plánují pod záminkou boje proti emisím CO2 likvidaci vyspělé lidské společnosti.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/svet-zijeme-v-ere-velke-zelene-kulturni-revoluce.A211026_164601_p_zahranici_wag
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 20:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zoufalé postupy vidím u řady autorů (i u vás), kteří si sice přečtou (někdy) oficiální a vědecké informce, ovšem ani se nesnaží je pochopit a ihned je kritizují. A na svých výmyslech vytváří předfabrikovanou ideologii typu bod A) ruské demagogie, která jim byla šikovně podstrčena.
Jako důkazem je, že všichni bez rozdílu hovoří o zelené ideologii, i když píšou o čistě přísných vědeckých závěrech IPCC.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.10.2021 18:00
Poděkujme za to, kolik máme v atmosféře CO2. Mít ho jako před sto lety, tak máme poloviční úrodu a hladomor pro většinu obyvatel.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.10.2021 18:02 Reaguje na Richard Vacek
Snad ještě odkaz na zprávu, která se snaží tento vliv CO2 na úrodu kvantifikovat:
https://www.nber.org/papers/w29320
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.10.2021 18:55
Evropa se zbavuje energeticky náročné výroby, dováží i ocel a nyní má
obrovský problém s nedostatkem hořčíku energeticky náročně vyráběného
v Číně. Ta si ho produkuje pouze pro sebe a tím snižuje svoji uhlíkovou
stopu. Už prostě nemusí huntovat své životní prostředí a bude vyrábět
místo polotovarů pouze finální výrobky. V Evropě je hořčíku na pár dnů
a co pak? Nastane kolaps ocelářství, slevárenství hliníkových směsí
a tím veškerých výrobků ze slitin železa a hliníku s hořčíkem. Skončí
tak automobilová, letecká a elektrotechnická výroba. Kolaps průmyslu
je výsledkem globalizačního přesouvání "špinavé výroby" jinam a jejím
omezením i tam díky tlaku na snižování uhlíkové stopy všech zemí. Tak
a co teď Hanzlové a jiní mudrlanti? Doufám, že nyní Čínu pochválíte
za snížení energeticky náročné výroby hořčíku i za cenu toho kolapsu evropského průmyslu! Oni se už chovají ekologicky a to byl cíl zelené celosvětové politiky. Jen jsme nějak nedomysleli, že když se bude ekologicky chovat největší výrobce hořčíku a bude ho vyrábět pouze
pro sebe, tak zbytek světa ho nebude mít vůbec. A tak to bude pomalu
se vším, u čeho se "špinavá" výroba alibisticky pouze přesunula jinam
a nedomyslelo se to, že oni už nejsou rozvojovou zemí vděčnou za
produkci polotovarů, ale zemí vyspělou produkující finální výrobky.
Tak kdo bude zemí vyspělou a kdo rozvojovou( spíše bych to nazval zpátečnickou a krachující)?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.10.2021 19:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Někdo to prostě podělal, nevidím jakoukoli globální/regionální koordinaci mezi plánováním (Green Deal) a tržními vztahy.

Příkladem budiž právě probíhající energetická krize, co celý rok dělaly státy s propojenou energetickou soustavou (EU), když se všechny parametry úlohy znají dopředu ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 19:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pletete si zase EU s Babišistánem. Ten děsivý bordel jinde fakt nemají.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.10.2021 20:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, nepletu .
Gazprom nabízel EU 20-30tileté smlouvy na ZP za pevnou cenu v libovolném množství.
Když nic jiného mohla EU zaháčkovat alespoň spotřebu domácností a bokem si dál hrát svůj gryndýl.

Hrdě odmítnuto a vy, jako obvykle, nejen mimo mísu, ale přímo mimo dvorek.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 23:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Naopak, trend, a doporučená strategie EK, byl NEuzavírat dluohodobé smlouvy s Ruskem. Já bych to chápal, samo o sobě. Ale ne když současně páchám energetickou sebevraždu.

A pak brečím, že Voloďa jede jen podle smluv:-).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Přestaňte číst Mateřidoušku a podívejte se na
problémy s energiemi v Británii, Německu, Švédsku
a jinde. Pomalu, ale jistě si obyvatelé uvědomují,
že politici to přepískli a místo zpátečky přidávají
plyn. Jak to dopadne vám sice stále nedochází, ale
to jen pouze díky vašemu fanatizmu a fóbiím. Toto
izolovaně proti politice EU nevyřeší ani pánbůh,
natož Babiš a nebo dokonce Fiala. Musí to řešit
celá EU kolektivně a s rozumem místo fanatizmu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 15:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Vůbec netuším, co politici přepískli a v čem pořidávají plyn.
"Toto izolovaně proti politice EU nevyřeší ani pánbůh, Musí to řešit celá EU kolektivně", to je už blábol zcela nesrozumitelný.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám to asi musím polopaticky zopakovat. Energo krizi nevyřeší ani Babiš, natož Fiala. To musí řešit EU a pokud si klade ještě
vyšší zelené cíle při dnešní situaci, tak to
prostě přepískli a místo zpátečky přidávají
plyn. Pokud už toto nepochopíte, tak se už
ani nedivím těm vašim blábolům o OZE,vodíku, bateriích a jiných nesmyslech ,které závisí
na přírodě a Číně, která ty technologie
většinově vyrábí. Ona si je nechá pro sebe
a tu mohou politici plánovat i desetinásobné zrychlení dekarbonizace, ale za cenu návratu
o sto let nazpátek. Bez energií se zázrak
konat nebude a dnes k tomu přibylo zastavení
proudění plynu v Jamalu. Německo dostane
plyn přes NORD STREAM, ale Poláci a s reverzí i Ukrajinci a pobaltské republiky utřou nos.
Určitě se to dotkne i nás a tak vám přeji
veselou zimu, když topíte plynem. Já si mohu
zatopit i dřívím a až bude nejhůř, tak zase
zprovozním odstavený kotel na tuhá paliva.
Rusobijci z velkých měst závislí na plynu
si mohou obléknout kožichy a čekat na jaro.
I ta nová elektrocentrála bude mít možná
svoji premiéru, až bude zbytek lidí sedět
při svíčkách.
Odpovědět
ig

29.10.2021 20:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Začneme si dělat vlastní hořčík. Víme jak (staré inženýry ještě nestihla vystřídat nová generace historiků feminismu), výchozí suroviny jsou levné a k dispozici v dostatečném množství, elektřiny máme z OZE víc než dost a provoz 24/7 který je u výroby hořčíku nutný zajistí Hanzalův Zázračný Akumulátor, kterých má každý rozumný stát už postavených spousty.
Odpovědět
ig

29.10.2021 20:20 Reaguje na
...Hanzlův..., omlouvám se za překlep ve jméně.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 10:08 Reaguje na
Vystihl jste to přesně. Nyní dojde na hašení požáru, ale
mám obavu, že benzínem, když tu dekarbonizaci chtějí
pětinásobně zrychlit. Asi i ty "baterky a soláry" z Číny
zachrání zelenou politiku podobně jako nyní ten hořčík.
Opět dojde na to, že navýší ceny surovin i finálních
produktů a po urychlení dekarbonizace se Čína zaměří na
produkci hlavně k vnitřní spotřebě, aby splnila ty cíle.
No a kde bude plnění těchto cílů v EU? No přece mezi
hyžděmi!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 15:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Problém této energetické krize je raketový růst fosilních paliv.
Jaké je teda řešení? Urychlení přechodu na vlastní zdroje bezuhlíkové, tj. na OZE.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
A odkudpak dovezeme ty soláry a větrníky? Z Číny,
která omezuje taky všechnu energeticky náročnou
výrobu, aby splnila sny klimahysteriků o omezení
spotřeby fosilních paliv? Z čeho je tu budeme
vyrábět, když nebude ocel, hořčík, křemík a ty
ostatní energeticky náročné suroviny? Nějak se
ty plány hroutí co? A tak ještě přitvrdíme, ať
to stojí za to. Lidé pak vezmou na ekology klacky
a poženou je s holým zadkem do pralesa, aby
ukázali, jak žít bez uhlíku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 23:29
Hanzlova (nejen jeho) oblíbená Drábová v DVTV ... https://video.aktualne.cz/dvtv/drabova-jsme-rozmazleni-zmena-zivotniho-stylu-je-neodvratna/r~69cdf58c380711ecad06ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-4&utm_campaign=Aktualne

... takhle Hanzlovi hodit vidle to těch jeho předpovědí světlých zítřků a jak už je to všechno vymyšleno a už to všude okolo nás jede ... to jsem se fakt pobavil. :-)))


Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.10.2021 04:47 Reaguje na Svatá Prostoto
To je celý Hanzl, jako z Rodokapsu - přijede parta kovbojů, zlosyny postřílí a nastolí světlé zítřky . Kdo bude proti, dostane kulku mezi oči, aby nekazil morálku družstva.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 12:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Je velkým štěstím, že evropští producenti větrných turbín a elektráren nejsou už dávno závislí na jednom trhu. V Německu má trh problém, mezitím evropští producenti trhají rekordy v objemu objednávek pro globální trh. Jen 3 největší (Vestas, Siemens-Gamesa, Nordex) evropští producenti získali v druhé kvartálu objednávky na cca 12 GW instalovaného výkonu." oenergetice. cz
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.10.2021 13:07 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to je super, když zároveň v Evropě zavírají pobočky :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 12:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Totalitní postupy tu prezentujete vy, já jsem demokrat. Vy jste mistr v ruské demagogii, bod A): z vlastních špinavostí obviníte nepřítele.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.10.2021 18:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, dnes jsem měl telefon s Putinem a ten řekl:
" Z Hanzla si nic nedělejte , ten nerozumí ničemu ."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.10.2021 15:49 Reaguje na Svatá Prostoto
To je supr rozhovor, paní Drábovou mám rád dlouhodobě.
Jasně vysvětluje, proč je grýndýl správnou cestou, že je nutno makat na akumulaci elektřiny.
Jenom tam nemá časový rozměr a neuvádí, že nám klimatická tragédie už drtí palce a na transformaci dle jejích představ už asi nedojde.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 17:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi budu smazán, ale už to musím říci natvrdo. Buď jste
natvrdlý a nebo pouze provokatér s úkolem přitáhnout
k diskusi vaše kritiky. Vy prostě potřebujete osobní
zkušenost s dopady zelené politiky a pak možná pochopíte,
že předbíhat ideologicky technické možnosti OZE a akumulací je nesmysl, na který momentálně Evropa doplácí a bude hůře,
pokud nezačne brzdit a srovnat krok ideologie s technikou.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.10.2021 18:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Pan Hanzl tu reportáž vůbec neviděl, protože Drábová jasně řekla, že GD má za dobrou věc, ale bohužel se aplikuje zcela debilně.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2021 18:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
On čte pouze to, co se mu hodí do krámu a co ne,
to zamlčí. Je to typický politruk jako vystřižený
z doby "zástupců velitele pro věci politické",
kteří mleli naučené fráze a na otázku odpovídali
otázkou. On má ale navíc jako odpověď Babišstan,
Paroubkův Mars, Putinovo Rusko, Čínu a když už
neví co, tak "čort znajet". Takový diskutér
by u nás v hospodě seděl v koutě a mlčel. Pokud
by se ozval, tak by dopil a byl odejít. Sám si
tak říkám, zda mám zapotřebí odpovídat na jeho
bláboly. Pak si zase řeknu, že každý politruk
může bez oponentury někoho zblbnout a tak je
mu třeba oponovat. Na vojně jsem politruky
zcela ignoroval, ale tady ho nemíním nechat
oblbovat lidi těmi jeho nesmysly.
Odpovědět
ms

31.10.2021 01:30
V září meziročně 27 zemí EU zvýšilo produkci energie z uhlí (a tím i emise CO2) zhruba o 20 %. Nizozemsko zvýšilo podíl uhlí v mixu z 15 na 25 %, Irsko z 4,4 na 21 %, Dánsko z 9 na 20 %. Německo,jež už léta svou Energiewende chce být příkladem odpovědné klimatické politiky, v září zvýšilo podíl uhlí z 30 na 36 % a má teď nejvyšší emise CO2 od roku 1990. No to je opravdu úžasný výkon německých zelených soudruhů, a to ještě ani nezačala zima.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

31.10.2021 07:53
https://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/globalni-oteplovani-z-pohledu-planckova-zakona A čo takýto pohľad na GO?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist