https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/iniciativa-chce-nova-pravidla-pro-prodej-zvirat-na-internetu?fbclid=IwAR3iqFqKkfypJHJJxbJdMLDLJjQKiuMCcvYB5vABu_jjv46U6WzvaGS59Ho
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Iniciativa chce nová pravidla pro prodej zvířat na internetu

14.5.2019 00:09 | PRAHA (ČTK)
Podle zástupců neziskové organizace se každý den objeví v internetových inzerátech v Evropě nabídka na 270.000 psů a 68.000 koček. / Ilustrační foto
Podle zástupců neziskové organizace se každý den objeví v internetových inzerátech v Evropě nabídka na 270.000 psů a 68.000 koček. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | OBRAZ
V Česku začala působit evropská iniciativa EU Pet Advertising Advisory Group (EU PAAG), která je zaměřena na potírání podvodných inzerátů množitelů a překupníků zvířat. Jejím cílem je monitorovat inzerci a nastavit nové standardy pro prodej na internetu. Na dnešní tiskové konferenci ji společně představili nezisková organizace Animal Eye a inzertní společnost Annonce. Poslanci v současnosti řeší novelu veterinárního zákona, který by měl tzv. množírny zvířat omezit.
 

Podle zástupců neziskové organizace se každý den objeví v internetových inzerátech v Evropě nabídka na 270.000 psů a 68.000 koček. Většina prodejů se přitom uskutečňuje v anonymním internetovém prostředí bez regulace. Toho podle zástupců iniciativy využívají překupníci v rámci svých systému množíren a distribučních sítí. Nelegální obchod se zvířaty je podle statistik třetí nejlukrativnější ilegální činností v Evropě, hned po obchodu se zbraněmi a drogami.

Cílem iniciativy je proto monitorování podezřelých inzerátů a ve spolupráci s veřejnou správou a provozovateli inzertních portálů také nastavení pravidel pro inzerci zvířat. "Výsledky EU PAAG z ostatních evropských zemí zřetelně ukazují, že iniciativa vede k výraznému úbytku nekalých prodejů psů a koček. Jsme rádi, že se našla dostatečná vůle k zřízení EU PAAG i u nás," uvedla předsedkyně Animal Eye Zuzana Rennerová.

Podle průzkumu Evropské aliance pro psy a kočky má dostatečné informace o zdravotním stavu a chovatelském prostředí zvířete pouze 20 procent kupujících. Podvodné nabídky se podle Rennerové vyznačují například klamavými nebo anonymními kontaktními údaji, fiktivními či ilustračními fotkami zvířat a nepravdivými informacemi.

Iniciativa chce proto do Česka převzít pravidla, které už fungují v zahraničí. Miroslav Václavík z inzertní společnosti Annonce zmínil například povinné zveřejnění fotky nabízeného zvířete v inzerátu nebo potvrzení o jeho původu. Kontrola by se měla zaměřit také na opakované inzeráty. Společnost chce v tomto spolupracovat s dalšími weby.

Další změny chce iniciativa také v legislativě, zejména v oblasti ochrany spotřebitele. Jedním z návrhů je například povinná evidence prodeje zvířete, větší kontrola chovů a další.

Poslanecká sněmovna v současnosti řeší novelu veterinárního zákona, jejímž hlavním cílem je potlačit nelegální a neetické obchodování se psy z množíren. Chovy se třemi a více fenami budou povinně registrované u krajských veterinárních správ. Inspektoři tak budou mít lepší přehled o chovech. Ministerstvo zemědělství chystá také novelu zákona na ochranu zvířat proti týrání. Navrhuje v ní například zavést evidenční list vrhu štěňat, který by byl chovatel povinen uchovávat.

Nezisková organizace Animal Eye se zabývá prosazováním práv a zájmů zvířat, především v zájmovém chovu.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist