https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/japonska-automobilka-honda-chce-do-roku-2040-prodavat-pouze-elektricke-vozy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Japonská automobilka Honda chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy

28.4.2021 01:02 | TOKIO (ČTK)
Japonský výrobce si také stanovil cíl, že elektrická auta budou v Severní Americe a v Číně do roku 2030 činit 30 procent odbytu.
Japonský výrobce si také stanovil cíl, že elektrická auta budou v Severní Americe a v Číně do roku 2030 činit 30 procent odbytu.
Foto | El monty / Wikimedia Commons
Japonská automobilka Honda Motor chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy. Firma pod vedením nového šéfa Tošihira Mibeho investuje v příštích šesti letech zhruba pět bilionů jenů (téměř jeden bilion Kč) do výzkumu a vývoje, a to "bez ohledu na výkyvy tržeb", řekl na brífinku Mibe.
 

Automobilky se po celém světě posouvají k elektrickým a samořízeným autům. V poslední době ohlásily přechod k ryze elektrickým modelům Jaguar Land Rover, a to do roku 2025, či Volvo, které má v plánu této mety dosáhnout o pět let později.

Japonský premiér Jošihide Suga se zavázal, že jeho země, která stále do velké míry spoléhá na uhelné elektrárny, do roku 2030 sníží emise skleníkových plynů o 46 procent v porovnání se stavem v roce 2013. Naplnění tohoto plánu ale bude podle Mibeho nesmírně těžké. V Japonsku totiž automobilka prodá pouhé jedno procento svých elektromobilů.

"Bude záležet na tom, jak brzy dokážeme vybudovat strukturu, která nám bude generovat zisk," řekl podle médií šéf Hondy.

Japonský výrobce si nově stanovil cíl, že elektrická auta budou v Severní Americe a v Číně do roku 2030 činit 30 procent odbytu. Do roku 2035 by to mělo být až 80 procent. V případě Japonska to má v daných letech činit 20 a 80 procent. Plán se tam liší, protože v Japonsku je velká poptávka po hybridních autech, řekl Mibe.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RJ

Robert Jirman

28.4.2021 09:45
co se bude jednou dít s těmi bateriemi až doslouží to fakt netuším
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

28.4.2021 14:35 Reaguje na Robert Jirman
To není jenom o bateriích. Říkal jeden americký majitel autobazaru, že deset let starý elektromobil je defacto neprodejný. Je to jako s počítačem. Kdo si koupí deset let starý počítač, když vývoj techniky jej odsunul do zapomnění? Takže dvacet let stará auta se spalovacími motory se budou pořád prodávat, o polovinu mladší elektromobily budou akorát někde zabírat místo. Na ulici, v autobazaru, na soukromých pozemcích. Ale tohle nikdo neřeší.
Odpovědět

Viktor Šedivý

28.4.2021 16:42 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Dvacet let stará auta se spalovacími motory vám stát zakáže používat (nebo na to uvalí nesmyslnou daň).
Takže bohatí budou jezdit elektromobily, které budou často obměňovat (větší opravy nebudou mít smysl a kšefty se budou točit), chudí budou sedět doma na zadku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

28.4.2021 18:28 Reaguje na Viktor Šedivý
Obávám se že zase tak jednoduché to není. Rozevírají se nůžky mezi bohatými a chudými a prodej aut jenom těm bohatým automobilky, až na výjimky, nevytrhne. Automobilky totiž živí i prodej náhradních dílů a následný servis. Takže pokud těm chudým vezmete možnost dopravy, vezmete jim leckdy i možnost výdělku, čímž se pouze docílí ještě větších sociálních rozdílů. Tím přijdou automobilky o své zákazníky a politici o své voliče. Díky sníženému odbytu automobilky zavřou některé provozy a dále naroste nezaměstnanost. Nakonec to může skončit až státním bankrotem některých zemí.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.4.2021 20:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ono to skončí špatně, jaks těmi elektromobily, tak s těmi bohatými (viz Ludvík Vaculík: „S pádem komunismu se vrátily příčiny jeho vzniku; zpupnost kapitalismu, který se znovu odvazuje od řetězu. Problém je ještě daleko, ale zcela jistě na cestě.“
Ludvík Vaculík sepsal text výzvy 2000 slov (a dodnes Havlovci se snaží vzbudit dojem, že ty 2000 slov sepsal Havel).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist