https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kadera-ze-skody-auto-stat-by-mel-podporit-elektromobilitu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kadera ze Škody Auto: Stát by měl podpořit elektromobilitu

9.10.2019 00:20 | BRNO (ČTK)
Aby bylo možné dostát limitům pro emise oxidu uhličitého (CO2) stanoveným Evropskou unií, je třeba, aby stát podporoval nákup elektromobilů firmami a podílel se na budování dobíjecích stanic. / Ilustrační foto
Aby bylo možné dostát limitům pro emise oxidu uhličitého (CO2) stanoveným Evropskou unií, je třeba, aby stát podporoval nákup elektromobilů firmami a podílel se na budování dobíjecích stanic. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Aby bylo možné dostát limitům pro emise oxidu uhličitého (CO2) stanoveným Evropskou unií, je třeba, aby stát podporoval nákup elektromobilů firmami a podílel se na budování dobíjecích stanic. Na Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) to včera řekl ředitel Škody Auto pro vnější vztahy Michal Kadera.
 

"Vzhledem k tomu, že se České republice nepodařilo evropské politické zastoupení přesvědčit o tom, že hybridní vozy jsou dostatečně ekologické, jsou teď tím jediným, co nám pomůže snížit emise na požadovanou úroveň, čistě elektrické vozy," řekl Kadera. Rozšíření elektromobility má podle něj tři podmínky: musí být na trhu dostatek dostupných modelů, musí existovat síť dobíjecích stanic a lidé musí mít o nákup elektromobilů zájem.

"My se jako výrobce můžeme podílet na prvním z těchto pilířů. Předpokládáme, že do roku 2022 budeme nabízet deset elektrifikovaných modelů. Částečně se můžeme podílet i na budování dobíjecích míst, například tím, že jedno umístíme v každém našem dealerství, budou je mít k dispozici zaměstnanci na podnikovém parkovišti," uvedl Kadera.

Upozornil ale na to, že v současné době je dobíjecích míst velmi málo, v celém Česku přibližně 400. Stavba dobíjecího místa je v současnosti komplikovaná i kvůli tomu, že zatím neexistují potřebné předpisy pro jeho výstavbu a proces je velmi zdlouhavý. Ideální stav by přitom byl, aby na deset elektromobilů připadala jedna dobíječka.

"Pro dodržení limitů emisí CO2 je zapotřebí, aby u nás do 11 let jezdilo 250.000 elektromobilů. Pokud se to stane, bude tady v roce 2030 chybět 20.000 dobíjecích stanic. Jejich budování lze z poloviny spolufinancovat z operačních programů Evropské unie," míní Kadera.

Stát může podle něj pomoci například zjednodušením samotného stavebního procesu vybudování dobíjecí stanice, zavedením zrychleného odpisu nákladů na dobíjecí stanice pro firmy či vypracováním metodiky pro města. Největší potenciál mají domácí dobíjecí stanice, stanice na veřejných místech, jako jsou nákupní centra a zaměstnanecké stanice na parkovištích firem, dodal.

Posledním krokem pak je motivování koncových zákazníků, aby dali elektromobilům přednost před tradičním vozem. "Vzhledem k tomu, že soukromí zákazníci tvoří pouze 35 procent kupujících, lze motivovat firmy k nákupu elektromobilů do jejich vozového parku. Například umožněním rychlejších odpisů elektromobilů. Tím by se na secondhandovém trhu rychle vytvořila zásoba referentských vozů," uvedl ředitel pro vnější vztahy Škody Auto.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MM

Milan Milan

9.10.2019 10:51
Hybrid nic neřeší. Moje praxe ukazuje, že můj benzínový nehybrid jezdí aktuálně za 5,2 l/100 km, sousedův hybrid benzin-elektro jezdí za 4,2 l/100 km, ale ekologická zátěž na výrobu, provoz, likvidaci atd. jeho obrovské baterie je násobná při v podstatě nicotné úspoře 1 litr paliva. Dokonce myslím, že ani čisté elektromobily v praxi nenahradí spalovací motory a čistý přínos pro ekologii bude opět nicotný, zatěžující krajinu výrobou elektřiny, rozvodných a nabíjecích elektrických sítí, navíc vydrancované suroviny pro výrobu a následnou likvidace samotných zdrojů, drahý provoz, revize, technické závady...to není cesta, byť se někomu může zdát nejjednoduší. Ale ne všechno co nekouří je ekologické, a už vůbec ne ekonomické. A totéž platí o vládou prosazovaných JE. To je slepá ulička a nebzpečná a drahá zátěž pro mnoho a mnoho generací.
Odpovědět
ig

9.10.2019 10:59 Reaguje na Milan Milan
Jestli víte jak získávat energii bez produkce radioaktivního odpadu a CO2, tak to prosím rekněte :-) Tedy myslím doopravdy získávat, ne jen mít ideu, že by to tak určitě šlo :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.10.2019 17:53
Takže bychom měli podle soudruhů podporovat elektromobily, které na 100 km vypustí víc CO2 než běžné normální auto. To je ta ekologie v praxi. Hlavně když se na tom někdo napakuje, o CO2 naprosto nejde.
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist