https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kupka-cd-nezdrazi-jizdne-ve-vysi-inflace-zvyseni-cen-bude-nizsi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kupka: ČD nezdraží jízdné ve výši inflace, zvýšení cen bude nižší

20.9.2022 00:16 | PRAHA (ČTK)
České dráhy v příštím roce určitě nezdraží jízdné ve výši současné inflace, zvýšení cen bude nižší. V pořadu České televize Otázky Václava Moravce to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Průměrná míra inflace v Česku se nyní pohybuje kolem 17 procent. ČD se chystají zdražovat kvůli nárůstu nákladů na energie a materiál. Zdražení podle Kupky nepřesáhne 15 procent. Ministr chce hledat v dopravě úspory.
 

České dráhy zvyšují ceny jízdného každoročně, zohledňují při tom inflaci. Šéf státního dopravce v minulých dnech v rozhovoru se serverem iDNES.cz uvedl, že ceny jízdenek mohou v příštím roce stoupnout o deset až 20 procent. Zdražování je podle dopravce nutné zejména kvůli velkému nárůstu nákladů. Nejvýrazněji si společnost letos zatím připlatila za elektřinu, naftu a náhradní díly. U osobní i náklady dopravy tyto výdaje stouply za půlrok meziročně dohromady o 2,3 miliardy korun.

Kupka možnost zdražení na úrovni současné inflace vyloučil. "Určitě to tak vysoko nebude," zdůraznil. Přesné číslo, o kolik dráhy zdraží při vydání nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci, ale neuvedl.

Ministr chce hledat úspory. Zmínil například zkvalitnění organizace dopravy nebo modernizaci vozového parku. Jako příklad uvedl nasazování vlaků s vyšší kapacitou. Zatím nechce jít cestou Německa, které v létě zavedlo neomezené cestování po celé zemi regionální dopravou za výhodné měsíční jízdné devět eur (asi 222 Kč). Podle něj je to i pro Němce velká rozpočtová zátěž.

Skupina Českých drah letos v první polovině roku hospodařila se ztrátou 931 milionů korun. Meziročně je to zhoršení o 714 milionů korun.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (14)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

20.9.2022 10:58
"Jinými slovy, Babiš hloupě utrácel naše peníze, aby se udržel u moci. Současná vláda by měla chytře utrácet naše peníze, aby udržela u moci demokracii". Erik Tabery, Respekt 12.- 18.9.2022



Odpovědět
pp

pavel peregrin

20.9.2022 11:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Větší pitomost jsem už dlouho neslyšel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.9.2022 12:38 Reaguje na pavel peregrin
Taky nemohl. Máte svět naopak jak Vinkler.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.9.2022 17:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaši milovaní Němci zavádějí levné jízdné v hromadné dopravě, aby
dostali co nejvíce lidí z aut do hromadné dopravy a u nás se jde
zcela opačnou cestou. Benzín cenově klesá a jízdné se zdražuje.
Prostě ekopolitika jako vyšitá a šetření paliv rovněž. Rakušáci
motivují ke snižování spotřeby paliv diferenciací podle spotřeby
a naše pseudoekologická vláda stropuje cenu, ale všem stejně
nehledě na spotřebu, aby si mohli zbohatlíci vytápět bazény za
cenu stejnou jako chudí byt. Paráda a vy jim stále tleskáte?
Vždyť to je ropáctví, které neustále kritizujete! Já vím, ale
vaše a to se podle vás může! Víte kam to až došlo v praxi?
O víkendu u nás na pouti jely kolotoče přes dieslový agregát,
protože se jim více vyplatí vlastní proud, než přípojka ze
sítě! Tak tomu říkám ekologie, když dieslová elektrocentrála
nahrazuje levně vyráběnou, ale draze dodávanou elektřinu!.
Pravice dává ekologii na frak, přesně jak jsem předpovídal
a jak to dělávala vždy, kdy vládla a zisk byl přednější, než
ekologie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.9.2022 18:33 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud nepochopíte, že jsme ve válce a tam platí jiná pravidla a stát musí dělat jiné věci, než normálně, tak nepochopíte už nic dalšího.
Rakušáci zastropovali elektřinu na 2.50 kč/kWh, což je nesmyslná cena, která nebyla snad ani před válku. Stát na tom krutě prodělá a lidé nebudou mít důvod šetřit.
Atd. atd. atd. vyhřívání je cypovina z dílny Okamůry, nikdo ještě neví jaké budou ty limity. Ono je to extrémně složité a pitomci, kteří se snaží stát jeh rozvrátit, kdákají takové nesmysly pořád.
Ten dýzl je zcela komická cypovina, protože přípojku jim asi nedala obec. Proud mají dnes maximálně za 5,50, těžko poletí do Lipska na burzu. Atd. Atd. vy taky věříte každé blbosti.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2022 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy už to máte v hlavě totálně dopletené. Já vám
vám uvádím jako příklad pouze vyspělé sousedy a
stačí se podívat i na zbytek Evropy, který se ke
svým občanům postavilo stejně. I po zastropování
jsou u nás energie jedny z nejdražších v rámci EU
a oni snad v té energetické válce nejsou? Víte vy
vůbec jak vypadá skutečná válka? V ní ničím v prvé
řadě dopravní infrastrukturu a následně energetiku.
Na celé Ukrajině funguje železnice a mimo mostů
zničených samotnými Ukrajinci všechny ostatní stojí.
Ekektrárny jsou sice obsazeny, ale jsou funkční
a nebýt poškozených sloupů VN, tak mohou fungovat.
Nijak nezlehčuji tu válku, ale toto je na ni divné.
Přípojku nedává kolotočářům obec, ale ČEZ distribuce
a zřejmě za aktuální ceny elektřiny na burze a tak
se po započtení nákladů na přípojku rozhodli takto.
Každé blbosti tu věříte vy a to díky tomu, že jste
odtržen od praxe a kontaktu s ostatními lidmi mimo
ty weby, které navštěvujete a zprávy z medií(ČT).
Být odkázán pouze na ně jako vy, tak jsem asi taky
tak mimo a věřím pouze tomu, co je mi naservírováno.
Zkuste přemýšlet, číst mezi řádky a zjistíte, že
zastropovat plyn na 3 Kč , když jsem ho měl loni
za 0,65 Kč a od května 1,83 Kč, tak stát dodavateli dává rezervu k dalšímu zdražení. U elektřiny je to podobné, když je strop na polovině současné ceny.
To je úspěch? Vy jste se asi fakt zbláznil, protože
ty stropy jsou výsměchem pro většinu lidí, kteří
budou šetřit tak, že přejdou na topení pneumatikami
a jako ti světští na elektřinu z elektrocentrály na
ropná paliva.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 10:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Plácáte pořád to samé.
Slováci nemají strop žádný, ale u nás se pořád šermuje s 1.5 kč.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-slovensko-zadne-zastropovani-elektriny-nema-inspiruje-se-v-cesku-40409237#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest199_novy_box_firmy_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nevím, kam chodíte na cha cha 65 halířů, cena pro domácnosti byla od asi 4 kč noční po 5,50 pod normální, silovka asi za 2 - 2.50.

My jsme na tom nejhůř, protože my měli 100% plynu z Ruska a to nám jej zařízlo totálně. Nemáme ani přístup k moři, tj. k terminálům.

Jen díly velmi schopnému Síkelovi máme plyn z Norska a dnes ještě 3 mld. kubíků LNG z Holandska, máme i zarezervovány terminály v Německu.
Jenže vše něco stojí a po hrabišově vládě jsou veřejné finace v katasrofálním stavu.
Takže to zastropovali velmi dobře, aby i voliči loupeživého estébáka poznali, zač je toho loket.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Z Holandska máme zarezervováno kubíků přesně 0 ... máme zarezervovanou kapacitu terminálu. S Německem se jedná o částečném využití těch terminálů. Zatím ještě nejsou/nefachčí a až jo, tak se teprve uvidí, kolik kapacity nám Němci nechají.

U vás je obdivuhodné, zda jeden neví zda je nejhorší jak moc lžete, nebo jak lžete hloupě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Zase jste zaspal a lžete stejně furt.
V Holandsku máme rezervované 3 mld. na dobu 5 let, což asi nevíte. Už první tanker se tam už vykládá. A je to plyn přímo navíc, bereme většinu z Norska.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2022 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy opravdu neumíte ani číst! Píšu o plynu za 0,65 Kč a nikoliv o elektřině, která zdražila podobně. Pokud takto čtete a prezentujete
ta svá moudra, tak je mi jasné, že to pramení z absence pochopení textu a vymýšlení si vlastních teorií.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2022 16:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Jinak zatím připlul pouze jeden tanker
z USA a potřebujeme jich jenom my 80 !
Zbytek Evropy potřebuje takových nákladů
násobně více a víte kolik je na světě
takových tankerů a kolikrát to otočí
z USA do Evropy? Přitom LNG neodebírá pouze Evropa a koupí ho ten, kdo platí více. Zeptejte se na to Sikely, než mu budete tleskat, že plynu bude dost.
Ano bude ho dost, protože za ty ceny
o něho nebude ani zájem! Navíc ho bude
stát dotovat minimálně 100 miliardami
a na ně musí někde vydělat. Proto
dosud nebyl zájem cenu zastropovat,
aby měl z DPH z vysoké ceny maximum!
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.9.2022 00:02
Takže další komodita, kde se bude ještě víc deformovat cena.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 10:07 Reaguje na Viktor Šedivý
Jízdné bylo VŽDYCKY dotované, ČD mělo každoročně miliardové schodky. Za tržní by do vlaku nikdo nepáchl, všichni by jezdili auty nabo s Jančurou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2022 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Soukromník vyzobává ziskové hrozinky a dotované ČD mu
naváží ze ztrátových vedlejších tratí k hlavním cestující. Tak tomu říkám ziskovost! To je jako rekordy za socíku v dolech, když rekordmanům nachystali jiní dílo a oni pouze rabovali. Chceš ziskovou trať? Tak si provozuj i ztrátové přípojné tratě !
Jó a auta? Takže pan je ROPÁK a nepočítá do cestovného
cenu auta, opotřebení pneumatik, zamoření vzduchu CO2
a náklady na výstavbu dálnic a silnic? Já zapomněl, že
ekologii berete selektivně podle nákladů a nikoliv podle
toho, jak různé druhy dopravy zatěžují životní prostředí!
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist