Letadla poháněná kouřem z oceláren? Jde to

Technologii na výrobu paliva recyklováním odpadních plynných látek vyvinuly společnosti LanzaTech a Swedish Biofuel. Odpadní plyn z oceláren, oxid uhelnatý, se v bioreaktoru zkapalní a pomocí bakterií se z něho získá ethanol. Ten se pak chemickými postupy přemění na letecké palivo. Vzniká tak vlastně plně syntetické stoprocentní biopalivo pro letadla.
„První pravidelná linka létající na palivo nového věku bude létat z Heathrow do Šanghaje a Dillí,“ představuje plán Richard Branson. „Je to první krok využívající nejmodernější technologie, vedoucí k úsporám paliv a ke snížení uhlíkové stopy. Ocelářský průmysl ročně produkuje na světě přibližně 50 miliard litrů možného leteckého paliva.“ Uhlíkové emise připadající na jednoho pasažéra by se tak do roku 2020 mohly snížit o třetinu.
Článek byl uveřejněn na serveru ENN dne 13.10 2011 pod názvem „Virgin Atlantic Airways to Use Industrial Waste as Jet Fuel“.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
efektivní a smyslná - 23. 11. 2011 - Milan SmržV roce 2010 bylo podle studie Blackburna a Cunninghama dosaženo v Severní Karolíně vyrovnání ceny fotovoltaické elektřiny a elektřiny z plánovaných jaderných elektráren.Jádro se podporuje mnohem více a mnohem delší dobu než fotovoltaika. Přímými i nepřímými dotacemi. A to tak, že se tato položka neobjeví na účtech za elektřinu jako v případě OZE. |