Letadla poháněná kouřem z oceláren? Jde to

Technologii na výrobu paliva recyklováním odpadních plynných látek vyvinuly společnosti LanzaTech a Swedish Biofuel. Odpadní plyn z oceláren, oxid uhelnatý, se v bioreaktoru zkapalní a pomocí bakterií se z něho získá ethanol. Ten se pak chemickými postupy přemění na letecké palivo. Vzniká tak vlastně plně syntetické stoprocentní biopalivo pro letadla.
„První pravidelná linka létající na palivo nového věku bude létat z Heathrow do Šanghaje a Dillí,“ představuje plán Richard Branson. „Je to první krok využívající nejmodernější technologie, vedoucí k úsporám paliv a ke snížení uhlíkové stopy. Ocelářský průmysl ročně produkuje na světě přibližně 50 miliard litrů možného leteckého paliva.“ Uhlíkové emise připadající na jednoho pasažéra by se tak do roku 2020 mohly snížit o třetinu.
Článek byl uveřejněn na serveru ENN dne 13.10 2011 pod názvem „Virgin Atlantic Airways to Use Industrial Waste as Jet Fuel“.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Bez názvu - 27. 10. 2011 - Jiří SvobodaTo je přece základní princip podpory ekologických projektů. Čím je něco nesmyslnějšího a neefektivnějšího, tím větší podporu to získá - viz fotovoltaika. Docela mne překvapilo, že náš zákon o OZE nepodporuje i přílivové elektrárny na našich vodních plochách. Při výkupní ceně 10000Kč/kWh by se třeba taková elektrárna za 15 let zaplatila, šanci by přece měly dostat všechny OZE. |