https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/letosni-zari-bylo-nejteplejsi-od-zacatku-mereni-v-roce-1979
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Letošní září bylo nejteplejší od začátku měření v roce 1979

7.10.2020 11:50 | BRUSEL (ČTK)
Výrazně tepleji bylo podle služby Copernicus v září v Arktidě, na Blízkém východě a v částech Jižní Ameriky a Austrálie.
Výrazně tepleji bylo podle služby Copernicus v září v Arktidě, na Blízkém východě a v částech Jižní Ameriky a Austrálie.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Letošní září bylo celosvětově v průměru nejteplejší od začátku měření v roce 1979. Informovala o tom evropská klimatická služba Copernicus, která data shromažďuje. Průměrné teploty byly podle ní minulý měsíc o 0,05 stupně Celsia vyšší než v září roku 2019, které drželo dosavadní světový teplotní rekord.
 

Výrazně tepleji bylo podle služby Copernicus v září v Arktidě, na Blízkém východě a v částech Jižní Ameriky a Austrálie.

V Evropě bylo v průměru o 0,2 stupně tepleji než v září 2018, které bylo pro tento kontinent dosud rekordní. Vysoké teploty odborníci naměřili především v jihovýchodní Evropě.

Služba Copernicus vydává pravidelné zprávy o teplotě vzduchu, stavu ledovců a koloběhu vody. Vyhodnocuje přitom data, která nasbíraly satelity, lodě, letadla a meteorologické stanice po celém světě.

Letos se zatím každý měsíc zařadil mezi čtyři nejteplejší v zaznamenané historii. V lednu, květnu a nyní i v září dokonce meteorologové naměřili vůbec nejvyšší průměrné teploty.

Celoroční data zatím podle služby Copernicus ukazují, že by letošní rok mohl být přinejmenším stejně teplý jako rekordní rok 2016. Už nyní letošek překonává průměrné teploty loňského roku, zatím druhého nejteplejšího ve statistikách klimatické služby.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (53)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 12:41
Výsledky měření nezpochybňuji , pouze mi tam schází možné příčiny oteplování a jejich odůvodnění.
Za sebe jsem optimista a předpokládám, že zima ve střední Evropě se stejně jako léto přikloní k chladnějšímu a na srážky bohatšímu průběhu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 15:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, příčiny oteplování neznáte pouze vy a pan Šimůnek.
Ostatní to ví, ale z různých důvodů kličkují.
Pan Václav Klaus starší, jako výrazný klimaskeptik (taky jsem ho uznával) prohlásil loni zcea jasnou větu: "diskuse o klimatu už nemá smysl. Prohráli jsme". To je formát, toho se cením.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

7.10.2020 21:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Docela by mě zajímalo, kdy a kde V. Klaus něco takového řekl. Nebyl by odkaz?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 22:22 Reaguje na Karel Tejkal
Nebyl. Skutečně si každou ptákovinu neukládám.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 07:19 Reaguje na Karel Tejkal
Ano, napsal to, ale kontext byl jednoznačný: Prohráli jsme v boji proti klimaalarmistům, kteří se zmocnili klíčových pozic v politice a dříve vědeckých, nyní pseudovědeckých, institucí. Nikoli, že by klimaalarmističtí lháři měli pravdu.

Čili podle tohoto názoru prohráli v EU klimaskeptici asi stejně, jako prohráli sovětští genetici spor s lysenkisty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2020 12:51 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy jste mistr v kličkování a překrucování reality.

VK prohrál, protože sice přiznával, že klima se otepluje, (Modrá nikoli zelená planeta), ale nechtěl připustit, že za to může člověk.

A hlavně se nebavil o klimatu, tvrdil, že tyhle alarmistické teorie mají podobnou destruktivní razanci jako teorie komunismu nebo nacismu, že se z nich může v těch správných rukách stát taky terror proti lidem.

A tahle obava skutečně oprávněná je.

Jenže ten problém oteplování skutečně existuje a sám má razanci lidstvo zničit.
Tenhle fundament ty politické ideologie nemají.
Tož mudrujte.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 09:09 Reaguje na Karel Tejkal
Řekl to na sjezdu AfD.

"I spor o takzvané globální oteplování patří minulosti. Navzdory evidentní a dobře dokumentované 'klimatické pauze' vyhráli klimatičtí alarmisté tento spor - se všemi dobře známými negativními důsledky pro svobodu a prosperitu,"

Prohrál, ale kraviny mele pořád. :)
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

8.10.2020 15:05 Reaguje na Petr Eliáš
Nevím co od něj čtete, ale co čtu já, tak to kraviny nejsou.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 22:04 Reaguje na Vladimír Hošek
Kamarád mi ze srandy daroval knihu ,,Zničí nás klima, nebo boj s klimatem?,,. Vždy jsem byl proti pálení knih, ale tuto bych na táborák klidně hodil. Pro Klause platí ,,Ševče drž se svého kopyta,,. :-) (jeho první knihu ,,Modrá, nikoli zelená planeta,, jsem nečetl, ale vsadím boty že je to stejný odpad)
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.10.2020 09:07 Reaguje na Petr Eliáš
Klaus je profesor ekonomie, a ty knihy jsou po ekonomické stránce OK.

A "průzračné vody a zelené luhy a háje" nám budou ku exkrementu, pokud budeme chcípat hlady. Což ekologičtí aktivisté, kteří jsou v jiných disciplínách naprostí analfabeti, nechápou, nebo chápat nechtějí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 11:49 Reaguje na Petr Eliáš
V tom bych nesouhlasil.
Modrou planetu mám a není o klimatu, ale o lidské svobodě.
V tomhle má pravdu, jenže tehdy se ještě nevědělo zcela jasně, že za to oteplování může člověk.
Ale dnes jsme zase o kus dál a už se nám připaluje krupon.
Ale ten fundamentální problém nezmizel, ale zdůraznil se a řešení zatím nemá.

Klima celé Zeměkoule se propadá do katastrofy a je tedy oprávněné, aby ti, kteří to neráčí respektovat a ¨přitápí pod kotel, byli i násilím nuceni k šetrnějšímu jednání??
Tohle je zcela fundamentální otázka a nebude to dlouho trvat a bude ležet na stole.
Odpovědět
va

vaber

7.10.2020 15:03
průměrné teploty je jen zatemňování reality, průměrná teplota zajímá koho? ,každého zajímají extrémní teploty a rostoucí počet dní, ve kterých jsou takové teploty ,to bude ničit život na planetě
Evropa se jen veze na trendu teplot, který je na planetě , nemůže jinak
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 15:13 Reaguje na vaber
Průměrné teploty jsou základ. Od nic se odvíjí počasí.
Pokud se otepluje, dá se očekávat více extrémních jevů (je víc energie v atmosféře). Dají se očekávat větší letní vedra a mírnější zimy, ovšem s vodou to neví nikdo. Někdo očekává tropické mokré počasí, někdo suchou poušť. Každopádně to bude pro nás devastující.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 15:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Nohy vám strčím do pece a hlavu do mražáku. Přesto průměrná teplota pro všechny okolní bude pro vás normální.
Průměrná teplota není vše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 16:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Píšu:"Průměrné teploty jsou základ. Od nic se odvíjí počasí". Nikde nepíšu, že by to bylo VŠE.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 18:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A základ také ne, jedná se o parametrický údaj,který je důležitý nikoli rozhodující.
Doporučuji zjistit si rozdíly mezi slovy teplo, teplota a energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 18:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste prostě detailista a uniká vám celek. Pokud se oteplí nebo ochladí celá Zeměkoule, může to vytvořit lokálně velmi výrazné a trvalé změny.
Příklad:
Uprostřed doby ledové, kdy u nás běhali lovci mamutů, bylo chladněji asi o -3,5°C než dnes. Severní Evropa byla pod ledem atd. atd. Oteplovalo se normálně přirozeně rychlostí o +1°C za asi 10 tisíc let, takže se ekosystémy stačily přizůsobit.
Dnes se počítá do konce TOHOTO století o +5,7°C, což je zcela tragické. Samozřejmě s tím, že se bude dál oteplovat. Ten vývoj totiž nemá žádný známý konec.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.10.2020 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Vážený pane, když tu byl ledovec doby ledové (který nezmizel ani v létě, tak zde musely být teploty v létě do 15 stupňů, a to kdo ví, jestli, a v zimě musel být odpovídající chlad. Asi jak v Tatrách v dolinách, kde jsou firnová pole. Nebo u ledovců v Alpách. V Polsku muselo být skoro permanentně pod nulou, protože tam měli prakticky celé území pokryté ledem.
Těch 3,5 stupně je věštění klimaalarmistů, v reálu muselo být daleko chladněji
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 22:28 Reaguje na Jan Šimůnek
Podívejte se na JAKÝKOLIV graf historických teplot, než začnete zase sepisovat svoje dojmy.
Já sám jsem dával sem nejméně jeden, ale to je fuk. Jsou stejné, pouze zabírají jiné časové období.
Vy prostě nechápete, že +-1°C v globální teplotě udělá gigantický mazec v lokálním počasím.
Sám jste tu psal, jak Švédové táhli přes zamrzlý Balt.
A to bylo o -1°C chlaněji, než dnes.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 07:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Muselo být daleko chladněji, jinak by ten Balt prostě nezamrzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2020 12:57 Reaguje na Jan Šimůnek
Zatloukat, zatloukat, zatloukat a když to rupne, zatloukat dál.

Tady máte jeden graf, kde je to vidět velmi názorně.
https://www.czechsight.cz/co-vime-o-zmene-klimatu-zadna-alternativni-teorie-nedokaze-soucasne-otepleni-vysvetlit/?fbclid=IwAR1SAwsg7V66pKgf63_aJx8WFw463pCH51GIpE2zr4PAzKoNH9swwzwVXP4
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 16:20 Reaguje na Pavel Hanzl
A jsou ty teploty autenticky naměřené? Strojem času?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 11:53 Reaguje na Jan Šimůnek
V Klementinu měří denně teplotu od roku někdy 1770 a pro historii starou 300 let je milión proxydat, ze kterých se to vypočítat dá.
Pokud vy nevěříte VŮBEC NIČEMU, co je vědecky stokrát ověřené, tak nemá cenu vůbec nic řešit.
Tohle je vliv ropáků, ti mají svou demagogii postavenou na relativizaci úplně všeho.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

7.10.2020 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Chybí mně výsledek měření průměrné teploty v září z doby kdy Gronsko bylo skutečně Gronlandem - Zelenou zemí.
Ono je to asi jako s tím 500letým suchem v letošním létě.
Ona ta zeměkoule je na oběžné dráze kolem slunce uř nějako tu miliardu let a údaj - nejtepejší září od roku 1979 je trochu na časové ose existence Země trochu dost nepatrný zlomeček.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 18:34 Reaguje na Jiří Daneš
To nebylo nikdy. Ten název vznikl z vikingského výrazu pro určitý druh mlhy.
Ale skutečně tam lidé žili, živili se lovem a kožešinami (hlavně tuleních) a těžbou nějakých nerostů, zásobování bylo z Evropy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.10.2020 18:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Něco si o tom nastudujte. Pěstovali obilí a další plodiny a chovali dobytek. Za "mroží slonovinu" a kožešiny kupovali hlavně dřevo.
V potravinách museli být, vzhledem k tehdejším dopravním možnostem, prakticky soběstační. Kdyby tomu bylo tak, jak to popisujete, tak by jim nevadilo ochlazení.
Konec konců, obilí se pěstovalo od středověku a v celém novověku na o něco jižnějším Islandu, až výkonná doprava umožnila během minulého století drasticky zredukovat rozsah polí a přeměnit pole na pastviny a louky. Ovšem s tím, že bohatství horkých pramenů umožňuje provoz skleníků.
Odpovědět
MG

Milan G

7.10.2020 16:38 Reaguje na vaber
Zcela vyjímečně s vámi souhlasím. Co to je průměrná teplota, jaký má všeobecně tahle hodnota dopad, stejné je to s globální teplotou.

Já bydlím v Krušných horách, a kdybych nečetl Ekolist tak ani nevím, že k nějakému oteplování dochází. Vždy mně udiví když koukám na předpověď počasí a oni říkají jak velké bylo vedro, samý rekord.
A tady u nás je min. o pět a více stupňů méně. Sucho, to samé, nikde neprší a tady ano.

Asi se přestěhuju do nějaké průměrové oblasti :-)))
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.10.2020 17:23 Reaguje na Milan G
Doporučuju Průměrov (tam co je ta elektrárna), máte to hned pod kopcem:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 18:37 Reaguje na Milan G
Sedím na severní Sibiři na Soloveckých ostrovech a taky se divím, co všichni blbnou s oteplováním. Kamoš volal z Antarktidy, že tam mají -20°C ve stínu. Taky to nechápu.
(blbý vtip, sorry jako).
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.10.2020 18:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Mínus dvacet? Tam když se v zimě odplivne, tak to při dopadu zacinká.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 19:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Pan Hanzl perfektně ví, že za sto let vzroste teplota + 5.7 C ,ale jaká bude zima , třeba lednový průměr 2021 , nejenže neví, ale ani nedá tip.
A to se nebavím o srážkách.
To je ta bída IPCC a naočkovaných klimaalarmistů, kde přesnost jejich předpovědí exponencionálně roste s narůstající dobou, anebo jinak - strmě klesá ve vztahu ke krátkodobým několikaletým intervalům.

Tato taktika má jasnou výhodu - přesně se ví co bude v hodně vzdálené budoucnosti a naopak nepřejímá žádnou odpovědnost za blízkou budoucnost.
To už jsou lepší předpovědi z kávové sedliny.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

7.10.2020 20:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
On ten Pavel Hanzl už netipuje, letos mu to stím 500letým suchem setsakrmentsky nevyšlo a třeba mě to požkodilo, protže jsem nevysázel rajčata a tak jsem je musel draho kupovat, protože jsem nemhlo dpustit jíst lečo a rajskou omáčku s hovězím uvařené doma a ne v hospodě (i když podle tv na hospodách, restauracích a barech, stojí české hospodářství. Kam se hrabe průmysl a zemědělství na hospody!).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 20:59 Reaguje na Jiří Daneš
Díky, dlouho jsem se tak nezasmál.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 08:57 Reaguje na Jiří Daneš
Jak to, že nevyšlo? Pětisetleté sucho bylo vyhodnoceno z let 2015 až duben 2020. Na tom nic nezměníte.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 16:21 Reaguje na Petr Eliáš
Jenže ho soudruzi alarmisté věštili na celý rok 2020 a další léta, až do skonání světa.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 22:07 Reaguje na Jan Šimůnek
Nevím co jste s vašimi kamarády věštil, soudruhu. A je mi to docela buřt. ;)
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

7.10.2020 20:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
On ten Pavel Hanzl už netipuje, letos mu to stím 500letým suchem setsakrmentsky nevyšlo a třeba mě to poškodilo, protože jsem nevysázel rajčata a tak jsem je musel draho kupovat, protože jsem nemhl odpustit jíst lečo a rajskou omáčku s hovězím uvařené doma a ne v hospodě (i když podle tv na hospodách, restauracích a barech, stojí české hospodářství. Kam se hrabe průmysl a zemědělství na hospody!).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 22:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Asi neznáte oficiální klimatický model (předpokládám že z IPCC) který je zpracován ve třech variantách:
A) neuděláme nic a budeme čadit - oteplení o +5.7°C
B) budeme se snažit asi napůl +°3C
C) maximální snaha (rozhodující je dnešek), tj +1.5 - +2°C. Což by se dalo s problémy přežít.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

8.10.2020 05:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si své názory musíte přefiltrovat od zelené ideologie. Vědecké poznatky nevznikají na sešlostech, kde si je přítomní odhlasují, statistika neurčuje, ale jen doplňuje. Dále spasitelství je cesta do pekel, vámi podporovaný byznys není žádná záchrana světa, ale jen a jen byznys.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.10.2020 06:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle ,posté - jedná se skutečně o model ,navíc pravděpodobnostní , jehož objektivita nese silné trhliny.

Ale prosím ,připusťme riziko a změňme energetiku . A tady nic jiného než jádro není. Odmítám se nechat oškubat přes OZE bandou byznysmanů a jejich politických přátel. Navíc za cenu silného poškození životního prostředí .
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 07:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Souhlas, i kdyby problém s CO2 skutečně existoval, tak OZE ho nevyřeší, naopak ho budou zhoršovat s ještě dalšími negativními dopady na životní prostředí.

Jediná racionální cesta ke snížení nebo ukončení emisí CO2 vede přes jádro. To, že zelení proti jádru bojují, je neklamnou známkou, že se žádného oteplení nebojí, že jsou si vědomi, že jejich "modely" jsou jen podvod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2020 13:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
Proboha člověče, naše koncepce energetiky je založena na jádru a počítá se s 50% objemem v celém mixu!!!

Tak co ještě po mě chcete?

Než se naši potentáti rozhoupou, tak pojede celá Evropa na OZE a my budeme za totální trubky a budem kupovat vše.
Odpovědět
MJ

Milan Jirsa

7.10.2020 19:19
O září 2019 napsal autor v článku toto: Průměrné teploty byly podle ní (míněna evropská klimatická služba) minulý měsíc o 0,05 stupně Celsia vyšší než v září roku 2019, které drželo dosavadní světový teplotní rekord. Ano, světový rekord, jasné jako houska na krámě!

Meteorolog Bob Henson ale napsal o stejném září 2019 dne 16.10.2019 toto:
NOAA reported that last month (míněno září 2019) was tied with September 2015 as the warmest September on record in data going back to 1880. Other agencies agreed that last month was near the top, although their placements varied slightly. Minor differences in rankings can arise because of how the various agencies handle data-sparse regions such as the Arctic, where few surface weather stations exist.
—NASA ranked last month as the second warmest September on record, just behind 2016 and ahead of 2015.
—The Japan Meteorological Agency found last month to be slightly cooler than 2015 and warmer than 2016, making it the second warmest September on record globally.
—The European Union’s Copernicus EU program placed last month as the warmest September on record in data extending back to 1979.

A je po loňském rekordu! Zatracený Henson! Není nad novináře, kteří mají ve věcech jasno a čtenáře nezahlcují zbytečnými podrobnostmi. Napsali to v Copernicusu, tak je to hotová věc!

Já si ale raději počkám na to, jak vyhodnotí září 2020 další světové agentury.
Odpovědět
MG

Milan G

7.10.2020 21:05 Reaguje na Milan Jirsa
No mají v tom guláš, nedokážou sladit noty a ostatní by chtěli poučovat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 16:24 Reaguje na Milan Jirsa
No, loni jsem se koupal ještě v první polovině října, letos se ve druhé zářijové dekádě ochladilo tak hnusně, že jsem skončil někdy kolem 10. září. Chladněji tak o pět šest stupňů, oproti loňsku. Takže sorry, těmto pánům nevěřím ani omylem.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

8.10.2020 16:34 Reaguje na Jan Šimůnek
Kúpem sa celoročne a tak mám prehľad o teplote vody alebo aj dobe zamrznutia hladiny ked sa musíme do vody presekávať. Dalo by sa povedať, že teplota vody vyjadruje priemer teploty vzduchu za dlhší čas. Najväčšie ochladenie vody prinášajú chladné noci, silný vplyv majú daždivé chladné dni. Minulý rok bola teplá jeseň, tento rok je chladnejšie ale je to zrejme iba v rámci strednej Európy, globálne môže byť teplo.
Odpovědět
MG

Milan G

9.10.2020 00:28 Reaguje na Vladimir Mertan
Ano loni jsme se v říjnu ještě koupali, letos ne, ale průměrně je letošní podzim teplejší, není to bomba? Ještě, že ty průměry existují.
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.10.2020 09:10 Reaguje na Vladimir Mertan
To by museli alarmisté definovat, kde to bylo (velice často to "definují" do pustin, kde nejsou žádné měřící stanice. A srovnávání dat ze stanic a z družic je metodicky asi stejně "správné", jako to příslovečné sčítání hrušek a jablek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 11:56 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy to prostě nedáte. Holínky a hodinky jsou taky to samé, počasí na Moravě a celosvětové klima taky, že?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

7.10.2020 21:47
https://www.youtube.com/watch?v=m_l9ylt1LlA
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 22:34 Reaguje na Vladimir Mertan
No, moc tam toho neřekl - vše je v pohodě, vše je normální a nic se neděje. Jak jinak. Mimochodem, není tento pán náhodou financovaný z Heartland Institute?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.10.2020 16:33 Reaguje na Petr Eliáš
Povedal toho dosť. Podstatný je vplyv tepelných ostrovov mesta na merania. Pohybujem sa veľa v prírode a sledujem, že teplota v meste sa zásadne líši od teploty nezaasfaltovaného priestoru. Večer vidím teplotné inverzie nad zaprášeným a zadymeným mestom, ale aj nad dedinami je v určitej výške čiara. Veľká časť nameraného oteplenia ide na vrub oteplenia ktoré síce spôsobil človek, ale nie vypúšťaním nešťastného CO2 do ovzdušia. Čo sa týka financovania,neviem. Veľmi často sa proti globálnemu oteplovaniu ozývajú práve starší meteorológovia. Verím tomu, že je to práve preto, že už nie sú závislí a môžu si hovoriť naozaj to čo si naozaj myslia. Naopak napríklad zamestnaní v ústave globálnej zmeny predsa nebudú tvrdiť že žiadna globálna zmena neexistuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.10.2020 15:31 Reaguje na Vladimir Mertan
Velmi se otepluje především v Antarktidě a v Grónsku, tam tají ledovce ve velkém, asi tam mají samé asfaltové plochy. I v Alpách nebo Himálaji, tam bez asfaltu neudělají ani ťok.
Financování je zase jen ropácká demagogie, protože si myslí, že se dá všechno zkorumpovat.
Ústav na studiom změny klimatu funguje už snad od války, kdy se začalo klima měnit a VŽDYCKY nějakou změnu naměří. I kdyby měla být do chladna, nebo do sucha, nebo vlhka, nebo tepla, protože klima se mění stále.
Otázkou je, jak rychle.
A tohle se dá srovnat s nárazem asteroidu. To už ropáci nezkorumpují.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist