Londýnská garáž pro autobusy bude zkušební "elektrárnou"
Pokud by se vládou financovaný projekt Bus2Grid rozšířil po celém Londýně, mohl by odhadem dodávat elektřinu pro 150 000 domácností. Projekt bude spuštěn v listopadu a bude trvat tři roky.
Systém pracuje na principu, že autobusy se dobíjejí, když je poptávka po elektřině nízká, a naopak vracejí elektřinu zpět do sítě, když je poptávka vysoká. Síť je tak mnohem efektivnější.
Flotila autobusových baterií využívá velké množství elektřiny a je předvídatelná, autobusy mají pravidelné stanovené trasy, jízdní vzorce i načasování jízd, upozornil vedoucí inovací britské energetické společnosti UK Power Networks Ian Cameron. "To znamená, že můžeme snadno předvídat a plánovat, jak můžeme využití jakoukoliv volnou kapacitu elektřiny, kterou mohou nabídnout."
Projekt začne s 28 patrovými autobusy schopnými vrátit do sítě více než jeden megawatt energie. Garáž se tak prakticky stane největší elektrárnou na světě s technologií propojující auta se sítí. Pokud by se do technologie podařilo zapojit všech 9000 autobusů v Londýně, podařilo by se uspokojit poptávku více než 150 000 domácností, uvedl dodavatel energetické infrastruktury SSE Enterprise.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Lukáš Kašpárek
19.8.2020 07:49Jen tak dál!
Jiří Daneš
19.8.2020 16:27 Reaguje na Lukáš KašpárekLukáš Kašpárek
20.8.2020 06:45 Reaguje na Jiří DanešMiroslav Vinkler
20.8.2020 08:40Může tady někdo předložit ekonomický rozbor navrhovaného postupu ?¨
Vždyť to absolutně nemůže vycházet z pohledu nákladovosti, ale hlavně že "uháníme" k světlým zítřkům.
Viktor Šedivý
20.8.2020 08:44 Reaguje na Miroslav VinklerTady se zachraňuje budoucnost celé planety a vy se nimráte v nějaké nákladovosti :-/
Pochopte, šetřit se bude ať to stojí co to stojí.