https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/londynska-garaz-pro-autobusy-bude-zkusebni-elektrarnou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Londýnská garáž pro autobusy bude zkušební "elektrárnou"

19.8.2020 01:33 | LONDÝN (ČTK)
Systém pracuje na principu, že autobusy se dobíjejí, když je poptávka po elektřině nízká, a naopak vracejí elektřinu zpět do sítě, když je poptávka vysoká.
Systém pracuje na principu, že autobusy se dobíjejí, když je poptávka po elektřině nízká, a naopak vracejí elektřinu zpět do sítě, když je poptávka vysoká.
Garáž pro autobusy v severní části Londýna se má přeměnit na největší zkušební místo svého druhu na světě. Rozlehlá garáž Northumberland Park bude mít k dispozici technologii "z auta do sítě", která umožní dodávat elektřinu uloženou v bateriích zaparkovaných elektrických autobusů zpět do elektrické sítě, píše server BBC.
 

Pokud by se vládou financovaný projekt Bus2Grid rozšířil po celém Londýně, mohl by odhadem dodávat elektřinu pro 150 000 domácností. Projekt bude spuštěn v listopadu a bude trvat tři roky.

Systém pracuje na principu, že autobusy se dobíjejí, když je poptávka po elektřině nízká, a naopak vracejí elektřinu zpět do sítě, když je poptávka vysoká. Síť je tak mnohem efektivnější.

Flotila autobusových baterií využívá velké množství elektřiny a je předvídatelná, autobusy mají pravidelné stanovené trasy, jízdní vzorce i načasování jízd, upozornil vedoucí inovací britské energetické společnosti UK Power Networks Ian Cameron. "To znamená, že můžeme snadno předvídat a plánovat, jak můžeme využití jakoukoliv volnou kapacitu elektřiny, kterou mohou nabídnout."

Projekt začne s 28 patrovými autobusy schopnými vrátit do sítě více než jeden megawatt energie. Garáž se tak prakticky stane největší elektrárnou na světě s technologií propojující auta se sítí. Pokud by se do technologie podařilo zapojit všech 9000 autobusů v Londýně, podařilo by se uspokojit poptávku více než 150 000 domácností, uvedl dodavatel energetické infrastruktury SSE Enterprise.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LK

Lukáš Kašpárek

19.8.2020 07:49
Ano! Přesně takto by se mohl regulovat výkon OZE.... i s tímto počítají systémy smart grid..... u nás se podobné věci také testují například ve Vrchlabí. Je to systém inteligentní regulace a distribuce energií s pozitivem ustabilizovaní sítí i úspor díky vyšší účinnosti využívaní energií.

Jen tak dál!
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

19.8.2020 16:27 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Takže místo autobusem, pojedou lidi do práce autem a stejně večer z práce, protože autobusy budou zrovna vyrovnávat ranní, či večerní špičku spotřeby elektřiny. To bude skutečně velký krok k té kýžené uhlíkové neutralitě.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

20.8.2020 06:45 Reaguje na Jiří Daneš
Tak to ale vůbec není... to jste to špatně pochopil...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.8.2020 08:40
Další důkaz o překonání lidské blbosti, která jak pravil klasik je nekonečná.
Může tady někdo předložit ekonomický rozbor navrhovaného postupu ?¨
Vždyť to absolutně nemůže vycházet z pohledu nákladovosti, ale hlavně že "uháníme" k světlým zítřkům.
Odpovědět

Viktor Šedivý

20.8.2020 08:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nákladovost?
Tady se zachraňuje budoucnost celé planety a vy se nimráte v nějaké nákladovosti :-/

Pochopte, šetřit se bude ať to stojí co to stojí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist