https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mattoni-vypravila-z-kyselky-800.vlak-nahradily-jizdu-22.800-kamionu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mattoni vypravila z Kyselky 800. vlak, nahradily jízdu 22 800 kamionů

11.2.2024 22:56 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Společnost Mattoni 1873 v polovině ledna vypravila z Kyselky 800. nákladní vlak s nealkoholickými nápoji na 470 kilometrů dlouhou trasu do distribučního centra na Moravě. Osm set vlakových souprav od roku 2012 nahradilo jízdu více než 22 800 kamionů a ušetřilo tak přes 9200 tun oxidu uhličitého, uvedla firma.
 

Železniční přeprava nápojů z Kyselky u Karlových Varů do distribučního skladu společnosti v Mostkovicích u Prostějova začala v létě 2012, kdy Mattoni 1873 obnovila vlečku z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, kterou dal zbudovat zakladatel společnosti Heinrich Mattoni. Od obnovení provozu vlaky přepravily 752 447 palet s nápoji. Od spuštění plechovkové linky v Kyselce na podzim 2022 se vozí vlakem na Moravu i plechovky.

Železniční vlečku z Kyselky do Vojkovic nad Ohří vybudoval zakladatel firmy Heinrich Mattoni v roce 1895. V roce 2012 firma železniční trať obnovila a znovu ji začala využívat pro dopravu svých produktů. Rekonstrukce železniční vlečky na osmikilometrové trase Kyselka – Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Vyměnit bylo nutné 560 pražců a nahradit 820 metrů kolejnic. Na samotnou rekonstrukci a uvedení do provozu vynaložila Mattoni 1873 zhruba deset milionů Kč.

I přes komplikace, které přeprava po železnici přináší, a přes rostoucí náklady na tuto formu přepravy chce Mattoni 1873 tyto přepravy dále rozvíjet. Podobně jako z Kyselky na Moravu vyjíždí každý týden vlak s celkovou kapacitou 25 velkoobjemových železničních vozů z výrobního závodu v Praze - Hloubětíně do distribučního skladu v maďarském Kecskemétu. Nahradí tím 50 kamionů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

TS

Tonda Selektoda

13.2.2024 12:31
O tom, že převoz vody po kolejích je levnější, než přeprava silniční, přece všichni víme. Ale chlubit se, jak výrobce bojuje s oxidem uhličitým formou omezení kamionové přepravy, a přitom produkuje vody a limonády sycené tím samým oxidem uhličitým, je pak již poněkud podivné. Už si ten výtečník spočítal, kolik prodal toho oxidu uhličitého za těch dvanáct let ve svých nápojích a porovnal si to s vykázanou úsporou 9200 tun na kamionové přepravě?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist