Ministři EU budou řešit emise pro nákladní auta i čištění odpadních vod
Silniční doprava je odpovědná za pětinu celkových emisí skleníkových plynů v EU a emise z této dopravy vykazují vzestupný trend. Bez dalších opatření nebude toto odvětví dostatečně přispívat k dosažení cílů v oblasti klimatu. Cílem návrhu je proto dále snižovat emise CO2 v odvětví silniční dopravy. O kolik procent, to zatím není jasné. V návrhu Evropské komise se hovoří o snížení o minimálně 40 procent v porovnání s rokem 1990, státy EU ale hovoří spíše o 25 až 35 procentech.
V návrhu normy se rovněž uvádí, že všechny nové městské autobusy budou muset mít od roku 2030 nulové emise. Některé členské státy, například Francie, ale prosazují dobu delší, až od roku 2035.
Dalším tématem je čištění městských odpadních vod. Norma nastavuje nové hodnoty pro čištění vody, což by znamenalo i modernizaci čističek. Jednotlivé členské státy k tomu zastávají odlišný postoj a na dnešním zasedání se budou snažit najít shodu.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Jaroslav Řezáč
16.10.2023 11:03Miroslav Vinkler
16.10.2023 12:41Výsledek práce trotlů v EU.