https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/misto-nove-tramvajove-trati-v-ostrave-chteji-lide-setrne-autobusy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Místo nové tramvajové trati v Ostravě chtějí lidé šetrné autobusy

17.6.2020 00:43 | OSTRAVA (ČTK)
Tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami má vést od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Má ale mnohé odpůrce a vznikla proti ní i petice, kterou podepsalo okolo 5000 lidí.
Tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami má vést od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Má ale mnohé odpůrce a vznikla proti ní i petice, kterou podepsalo okolo 5000 lidí.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Lidé, kteří nesouhlasí se záměrem ostravského magistrátu vybudovat novou tramvajovou trať v částech Poruba a Pustkovec, požadují místo toho využití ekologických autobusů, řekla Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele. Vysloužilová hovořila při pondělním veřejném projednání záměru, které nařídil Moravskoslezský kraj. Plánovaná trať má měřit zhruba tři kilometry, má mít šest zastávek a její vybudování by stálo odhadem 700 milionů korun.
 

"Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší," uvedla.

Tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami má vést od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Má ale mnohé odpůrce a vznikla proti ní i petice, kterou podepsalo okolo 5000 lidí.

Náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová na projednání uvedla, že projekt je zařazen v dlouhodobých strategických plánech města. "Dlouhodobým cílem města je posílení páteřní tramvajové dopravy a veřejné dopravy jako celku," uvedla. Podle ní má být kvalitní veřejná doprava alternativou pro automobilovou dopravu. "Snažíme se trať realizovat jako moderní. Ostrava není jediným městem, které připravuje rozvoj tratí do už zastavěných území. V Česku takto bude postupovat například Praha, Brno Olomouc," řekla.

Ředitel technického úseku Dopravního podniku Ostrava uvedl, že projekt reaguje na vyšší poptávku po veřejné dopravě v dané lokalitě. "Autobusy by na to nestačily, metro by bylo neefektivní," řekl. Dodal, že postavením trati ubude autobusů, které tak podle něj v této oblasti najezdí zhruba o 1600 kilometrů méně.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

17.6.2020 00:54
Co je vlastně na těch tramvajích tak zajímavého, že je městská zastupitelstva tak vehementně prosazují? Je to hlučné, drahé, každou chvíli se musí rekonstruovat trať, zabírá to místo, jezdí to na uhlí, ale města to pořád prosazují, tak na tom něco musí být :-)
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

18.6.2020 09:30 Reaguje na
protože vybudování nových kolejí by se zadalo nějaké spřátelené firmě a z toho by zas něco někomu káplo...asi...já jsem za ekoautobusy či trolejbusy.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist