https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/murdochuv-syn-kritizoval-otcova-media-za-popirani-zmen-klimatu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Murdochův syn kritizoval otcova média za popírání změn klimatu

20.1.2020 00:19 (ČTK)
Syn australského mediálního magnáta Ruperta Murdocha minulý týden kritizoval otcova média za popírání klimatických změn, které podle názoru řady odborníků přispěly k nynějším ničivým lesním požárům v Austrálii. / Ilustrační foto
Syn australského mediálního magnáta Ruperta Murdocha minulý týden kritizoval otcova média za popírání klimatických změn, které podle názoru řady odborníků přispěly k nynějším ničivým lesním požárům v Austrálii. / Ilustrační foto
Foto | Graeme / Flickr
Syn australského mediálního magnáta Ruperta Murdocha minulý týden kritizoval otcova média za popírání klimatických změn, které podle názoru řady odborníků přispěly k nynějším ničivým lesním požárům v Austrálii. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Murdochovi sloupkaři opakovaně označili spojování australských požárů s klimatickými změnami za "hysterické" a "hloupé". Murdochovy noviny také podle kritiků pravidelně zdůrazňují velkou roli žhářů při vzniku požárů.
 

V Austrálii začaly požáry loni v září. O život přišlo 28 lidí, spáleno je 2600 domů a zničeno více než deset milionů hektarů porostů. Města Sydney a Melbourne jsou zahalena hustým dýmem, který působí lidem dýchací potíže. Požáry přišly po bezprecedentní vlně sucha - podle meteorologů byl loňský rok v Austrálii nejsušší a nejteplejší v historii měření.

Svou nespokojenost se zpravodajským pokrýváním požárů vyjádřili mladší syn James Murdoch a jeho manželka Kathryn v rozhovoru s portálem The Daily Beast. Jamesův otec Rupert Murdoch sám sebe označuje za klimaskeptika, zároveň ale popírá, že by úmyslně zaměstnával popírače změn klimatu.

Rupert Murdoch působí ve vedení televizní společnosti Fox Corporation a stále hraje aktivní roli v dohledu nad stanicí Fox News. Stojí také v čele konglomerátu News Corporation, který vlastní například deníky The Wall Street Journal, New York Post nebo The Sun. Podle agentury Reuters jeho tituly představují 70 procent novin vycházejících ve velkých australských městech.

Mluvčí News Corporation odmítl vyjádření Jamese Murdocha komentovat, přičemž odkázal na úvodník v listu The Australian, který konglomerát rovněž vlastní, z 11. ledna. "Novináři listu The Australian píší o tom, jak bojovat s požáry a jak se vypořádat s dopady klimatických změn. Iniciujeme také debaty odrážející politické spory, které se v Austrálii vedou ohledně toho, jak řešit klimatické změny, aniž by utrpěla naše ekonomika," píše se v článku.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist