https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mzp-podpori-elektromobilitu-do-dobijeci-infrastruktury-da-pet-miliard-kc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MŽP podpoří elektromobilitu, do dobíjecí infrastruktury dá pět miliard lorun

29.9.2022 00:34 | MLADÁ BOLESLAV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministerstvo životního prostředí (MŽP) podpoří rychlejší schvalování zákonů pro bezemisní a nízkoemisní výrobu, prodej elektroaut a dotace na výstavbu dobíjecích stanic. Takzvaných rychlonabíjecích stanic (HPC) by mělo v Česku vzniknout do roku 2025 až 800, stát chce do nabíjecí infrastruktury pro elektromobily v nejbližších letech investovat zhruba pět miliard korun. Memorandum o porozumění mezi MŽP a společností Škoda Auto, které zavazuje ke snížení zátěže životního prostředí a zvýšení udržitelnosti průmyslové výroby, dnes podepsali ministryně životního prostředí Anna Hubáčková (za KDU-ČSL) a členové představenstva automobilky Michael Oeljeklaus a Martin Jahn.
 

Hubáčková tento týden po návštěvě mladoboleslavského závodu, kde se vyrábějí elektromobily, ocenila zejména dobrovolnost, se kterou se automobilka k nízkoemisní a bezemisní výrobě připojuje. Změny by podle ní neměly být překotné, aby neměly velké sociální dopady. "Automobilový průmysl je vlajkovou lodí České republiky a my chceme přispět k tomu, aby měli prostor změnit své strategie a výroby tak, aby to neohrozilo zaměstnanost v sektoru," řekla Hubáčková.

MŽP podle ní bude usilovat o rychlejší schvalování zákonů, například změnu energetického zákona. V programu čistá mobilita chce rozdělit až 600 milionů korun, třetina už je podle Hubáčkové schválena, zahrnuje dotace na pořízení elektromobilů, aut na vodík a dobíjecích stanic. Stát chce rovněž přispívat na změnu technologií a nákup elektroaut pro veřejný a neziskový sektor. Hubáčková předpokládá, že s navýšením výroby půjde cena dolů a bude dostupnější všem lidem.

"Jsme velmi rádi, že česká vláda výrazně podporuje čistou mobilitu a elektromobilitu," řekl Jahn. Důležitá je podle něj podpora nabíjecí infrastruktury. Automobilka přechod na elektromobilitu urychlila. Ve všech třech českých výrobních závodech Škoda Auto se budou do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Automobilka investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliardy eur (tedy zhruba 138 miliard Kč) do elektromobility a 700 milionů eur (přibližně 17,2 miliardy Kč) do digitalizace. Do roku 2026 uvede Škoda tři nové modely elektromobilů, do roku 2030 další tři modely.

Škoda Auto snížila mezi lety 2010 a 2021 ve své výrobě zátěž na životní prostředí o polovinu, například v závodě v Kvasinách snížili spotřebu vody o 40 procent na každém autě, využívají odpadní vodu z městských čističek, investice na zařízení pro recyklaci vody byla ve výši 40 milionů eur.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

29.9.2022 11:32
Moc dobrý nápad, podporovat "dobíjecí infrastrukturu".
Nebylo by lepší nejprve podporovat výstavbu jaderných elektráren, aby bylo z čeho to dobíjení krmit?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.9.2022 12:13 Reaguje na Viktor Šedivý
A tak tomu za 5 giga moc nepomůžete, navíc tohle vytáhnete z EU ... která si na to půjčí:-).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2022 16:53 Reaguje na Viktor Šedivý
Podporuje se, nebojte. JE byla zařazena i do taxonomie jako OZE, jenže je to děsně komplikovaný a drahý.
A je tu ještě jeden problémový aspekt:
Putin už dávno hlásil, že do Kaliningradu nebude dávat jaderné hlavice na Iskanderty, protože má v dostřelu asi 50 jaderných elektráren celé Evropy.
Taky proto s tím Němci končí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2022 14:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, proto se o tom rozhodlo za Gergarda, ten byl s Ruskem vždy na nože:-))) ...

"Během kancléřství Gerharda Schrödera sociálně-demokraticko-zelená vláda zavázala Německo ke konečnému ustoupení od jaderné energie do roku 2022."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3%A1_energetika_v_N%C4%9Bmecku#%C3%9Atlum_jadern%C3%A9_energetiky

Jak může někdo současně tak málo vědět, a přitom se tak snažit neustále do všeho kecat, jako vy, to je fakt záhada.
Odpovědět

vladimír šmídl

29.9.2022 15:15
Očekával bych, že automobilismus je výdělečné odvětví.
Odpovědět

Viktor Šedivý

29.9.2022 16:35 Reaguje na vladimír šmídl
Dnes je v EU nejvýnosnější umět se dostat k nejtučnějším dotacím. O práci už dávno nejde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2022 16:53 Reaguje na vladimír šmídl
Šak je, vůbec se nebojte. Živí z velké části i celou ČR.
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2022 19:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Živil. Dnes jsou lidé z Boleslavi každou chvíli doma, protože není z čeho dělat, výrobní plány se osekávají.

Tak se akorát v MB můžou sázet, kdy si Turci přijedou pro výrobní linky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2022 20:21 Reaguje na Viktor Šedivý
Konjunktura nemůže být pořád. Ale s tím se počítá.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist