Na české železnici bude několik regionálních tratí otestováno pro vodíkové vlaky
Cílem projektu, který vede Ústav jaderného výzkumu Řež, je analýza českých železničních tratí a následné vytipování oblastí, kde by vodíková doprava mohla být ekonomicky a ekologicky efektivnějším řešením proti jiným technologiím.
Na vybraných tratích tak chtějí tvůrci projektu provést technicko-ekonomickou analýzu a porovnání jednotlivých pohonů vlaků, konkrétně nafty, baterie, vodíku a hybridu. "Výsledky umožní identifikovat preferované oblasti s příznivým technologickým, ekonomickým a environmentálním výsledkem pro nasazení vodíkových vlaků a nahradit budoucí vyřazené dieselové vlaky z provozu na neelektrifikované železnici," uvedl VUZ.
VUZ, který je v projektu odpovědný za výběr tratí, na úvod připravil návrh parametrů pro výběr tratí. Zatím je tak pro projekt takto vytipováno 16 tratí, u kterých lze podle VUZ předpokládat provoz pro vodíkový pohon. Parametry ovšem zřejmě upraví výsledky z pilotní analýzy trati na severu Čech. Kdy budou výsledky projektu známé, zatím tvůrci projektu neuvedli.
Projekt Regionální vodíkové vlaky na české železnici je podle tvůrců financován částkou zhurba 13,3 milionu korun z Islandu, Lichtenštejnska a Norska z fondů Evropského hospodářského prostoru a Technologické agentury ČR.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Lukáš Kašpárek
8.2.2022 06:46Jaroslav Řezáč
8.2.2022 08:08 Reaguje na Lukáš KašpárekDarth Bane
10.2.2022 16:02 Reaguje na Jaroslav ŘezáčBřetislav Machaček
8.2.2022 08:50ekologické a závislé na dotacích? Zatím u nás čtu pouze o studii ekonomiky
provozu a doufám i na objektivitu bez dotací a jiných umělých regulací.
Mnoho činností už je bez dotací nefunkční a spoléhat se, že budou navěky
je krátkozraké.