Největší hybridní loď světa bude přepravovat cestující mezi Británií a Francií
Brittany Ferries' first hybrid vessel Saint-Malo will join the fleet in 2025. She will be the largest hybrid ship ever built. Good news for Portsmouth: and good news for the port of St Malo ➡️ https://t.co/DFG2IBT4Sd pic.twitter.com/ku3NIP1Fco
— Brittany Ferries (@BrittanyFerries) June 21, 2022
Princip hybridních lodí spočívá v tom, že mohou být poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriemi nebo kombinací obou. Plavidlo má být podle společnosti Brittany Ferries, což je provozovatel, dodáno v roce 2024. Krátce poté přibude do flotily firmy druhá hybridní loď, která bude obsluhovat přístavy Portsmouth a Caen.
Společnost Stena RoRo staví pro Brittany Ferries celkem tři hybridní lodě. Využívá přitom technologie finské firmy Wärtsilä. "Velikost baterií umožní plavidlům plný provoz s využitím obou lodních šroubů a všech trysek k bezemisnímu manévrování v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí," uvedl šéf finského podniku Hakan Agnevall.
Námořní doprava má značnou ekologickou stopu. Podle neziskové organizace Transport & Environment představují lodě významný zdroj spotřeby ropy a emisí v EU. V roce 2019 spotřebovala podle této organizace unijní lodní doprava 12,2 procenta všech pohonných hmot v dopravě v EU.
Mezinárodní agentura pro energii (IEA) uvedla, že v roce 2020 byla mezinárodní lodní doprava odpovědná v celosvětovém měřítku přibližně za dvě procenta emisí oxidu uhličitého související s energií.
reklama