https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemci-si-chteji-auta-na-benzin-a-naftu-nechat-ukazala-anketa
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Němci si chtějí auta na benzín a naftu nechat, ukázala anketa

22.3.2021 02:37 | BERLÍN (ČTK)
Na otázku "Od kdy by se podle vašeho názoru měla přestat v Německu prodávat auta se spalovacím motorem?" odpovědělo 55 procent z 2502 dotazovaných, že by takový časový limit neměl existovat.
Na otázku "Od kdy by se podle vašeho názoru měla přestat v Německu prodávat auta se spalovacím motorem?" odpovědělo 55 procent z 2502 dotazovaných, že by takový časový limit neměl existovat.
Licence | Volné dílo (public domain)
Většina Němců je proti zákazu nových benzínových a naftových vozů. Zjistila to anketa institutu pro výzkum veřejného mínění Civey, kterou mu zadal berlínský deník Der Tagesspiegel. Pouze bezvýfuková auta by na trhu od roku 2030 rádi viděli němečtí Zelení.
 

Na otázku "Od kdy by se podle vašeho názoru měla přestat v Německu prodávat auta se spalovacím motorem?" odpovědělo 55 procent z 2502 dotazovaných, že by takový časový limit neměl existovat.

S požadavkem Zelených vyjádřilo souhlas jen 22 procent respondentů. Dokonce i mezi stoupenci této strany se pro zákaz benzínových a naftových aut vyslovilo jen 55 procent z nich.

Prodej nových osobních aut v Německu v únoru meziročně klesl o 19 procent. Benzinová auta vykázala meziroční pokles o 41,4 procenta, jejich podíl činil 37,7 procenta. O 35 procent na podíl 25,4 procenta klesl prodej dieselových aut.

Elektromobily dosáhly podílu 9,4 procenta, což je meziroční nárůst o 124,2 procenta. Ještě lépe si vedly takzvané plug-in hybridy s růstem o 161,9 procenta - v únoru měly mezi nově zaregistrovanými osobními vozy podíl 11,3 procenta.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (30)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

22.3.2021 07:04
To je po rozumu, pokud by se všechna nákladní doprava i městská obslužnost (což odhaduji na 80% veškeré pozemní dopravy) převedla na čistou, tak ten zbytek už není vůbec problém.
Místo tlaku na elektromobilitu za každou cenu by měl jít radši na recyklace úplně všeho a akumulace elektřiny, tam jsou "rezervy", jak říkal blbý bolševik.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

22.3.2021 07:30
To byl poněkud nesmyslný průzkum... co kdo čekal? Že jsou lidi zodpovědní a že chápou, že se musí naše přemýšlení změnit?

To rozhodně nejsou a nechápou... teda značná část...

Ještě, že dnešní mladí už jsou jinde.... to jediné mi dává naději...
Odpovědět

Jirka Černý

22.3.2021 08:08 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jen pro zajímavost, jaké konkrétní mladé máte na mysli? Mám velmi široké spektrum známých a elektroauto zajímá spíš střední věkovou skupinu s adekvátním denním nájezdem pro kterou je zatím naprosto neakceptovatelná cena vs životnost. Mladí se vám za elauto vysmějí, že si pak koupí hybrid není o tom že ho chtějí ale v dané kategorii to je holt jediná možnost.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

22.3.2021 11:49 Reaguje na Jirka Černý
No tak samozřejmě, že když se teď elektromobilita teprve rozbíhá ve větší míře, tak že ty auta stojí tolik.... víte kolik stály první auta na spalovací motor? Kolik lidí si je mohlo dovolit, když se rozbíhala jejich sériová výroba?

Víte kolik obyvatel dnešní ČR mělo telefon v roce 1900? Víte jak by se na vás lidi v té době dívali, kdyby jste jim řekl tehdy řekl, že za sto let bude mít telefon každé malé dítě, že bude fungovat bezdrátově a že zvládne kvanta logických operací za vteřinu?

Všechno je to o způsobu uvažování a o otevřenosti k příležitostem, které nám nabízí současnost i budoucnost.... navíc dnešní mladí mají 100% přístup k informacím a navíc jsou od mala učeni, aby nepřebírali tvrzení jiných, ale aby si vždy vše ověřovali i jinde a celkově používali kritické myšlení.... toto všechno bylo za minulého režimu vyloučeno a zásadně to tak poznamenalo schopnosti starších ročníků... samozřejmě ne všech, ale většiny rozhodně.

Dnešní mladí jsou prostě hodně jinde....
Odpovědět

Jirka Černý

22.3.2021 12:48 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Odpovídáte jako správný politik, hodně slov a žádná konkrétní odpověď. Ano svět je jinde, mladí mají spoustu informací, vše vidí jinak než třeba já (samozřejmě mnohem lépe než já) ale kolik konkrétně procent z nich v případě že dostanou na výběr za stejnou cenu Mustanga nebo Prius zvolí Prius? Nevíte? Já také ne a tak použiju třeba lehkou nápovědu v čem jezdí jejich vzory? Ne buďte v klidu lidi typu Gréty nejsou vzor většiny mládeže i když se to tak snaží kde kdo podat.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:46 Reaguje na Jirka Černý
Víte realita se nestanovuje tak, že vy dáte dvě možnosti, které sedí vašemu přesvědčení a pak si zbytek světa má jen vybrat.... celé téma je mnohem složitější než aby se dalo vybrat ze dvou možností.

Mustang nebo Prius.... a není tak náhodou i něco mezi tím? Svět není černobílý...

Jinak kdybych měl popsat celé téma abych byl konkrétní, tak bych musel popsat spoustu stran... proč o tom ale tolik mluvit, když je diskuzí i odborných článků i na toto téma plný internet?

Já se navíc necítím na to, abych si hrál na odborníka přes toto téma a dělal tak ze svých komentářů nějaké dogma, nebo nepopiratelný fakt.

Vše je o názoru jednotlivců.... jde jen o to, aby se ti jednotlivci nenechali zblbnout nějakým desinformačním účelovým šumem.... na desinformace mám alergii...
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 20:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Protože suma dotací je omezená, bude víc vyrobených elektromobilů znamenat menší dotaci na kus a tedy stoupající cenu.
Sílící tlak na nedostatkové suroviny dodávané často (takřka) monopolním producentem také k nižší ceně nepřispěje.

Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:38 Reaguje na Viktor Šedivý
Uvidíte sám...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2021 19:24 Reaguje na Jirka Černý
Mladí, pokud vím, tak velmi často vůbec auto nechtějí, na co? Chtějí sdílené auto (problém s parkováním), někdo chce autonomní taxíky...samozřejmě v elektrice.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 20:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesmíte se ptát jenom na pražské Letné - zkuste třeba nějakou vesnici.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 20:37 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jací mladí?
Jste si jist, že nepodléháte mylným představám pochyceným ve Vaší sociální bublině?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:37 Reaguje na Viktor Šedivý
Určitě ne. To ropáci žijí ve své bublině....
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

25.3.2021 10:54 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Hlas lidu - hlas rozumu. Ale že jim to dalo přemýšlení.
Odpovědět
JC

Jan Cedič

28.3.2021 22:12 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Máte pravdu, dnešní mladí jsou skutečně někde jinde, mám dva takové doma. Ale jsou přesně tam pane, jsou v prdeli, jejich vynucené názory a pohled na svět, ho velmi brzo zničí.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 07:57
Sice jsou proti zákazu, ale volí Zelené.

Chtějí i dál jezdit auty, měli by dát na vědomí, že strany byť jen koketující s enviro aktivismem jsou nevolitelné.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

22.3.2021 11:58 Reaguje na Viktor Šedivý
Vy jste komicky neuvědomělý člověk...
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 19:58 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Neuvědomělý - ano, to mi vytýkali už funkcionáři Socialistického svazu mládeže v sedmdesátých letech. Občas mám dojem, že se ta doba vrací :-/
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:36 Reaguje na Viktor Šedivý
Ano teď se to vrací... ale úplně jinak než si to vykládáte vy..
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

25.3.2021 10:55 Reaguje na Viktor Šedivý
Snad byste na meeting ekotlupy nechtěl jít pěšky nebo jet na kole ? A někde musíte nabít NT a mobil a mít kam uskladnit ty drahé foťáky , oblečení atd.
Odpovědět
VK

Václav Kain

22.3.2021 11:12
Ještě nějakou dobu budou zelení lidem v Německu otravovat život svými stupidními nesmysly do voleb.Potom dopadnou jako ti naši.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

22.3.2021 11:58 Reaguje na Václav Kain
Vy jste komicky neuvědomělý člověk...
Odpovědět
li

22.3.2021 19:13 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Co konkrétně děláte pro přírodu vy?Kromě urážení na netu?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:34 Reaguje na
Já toho dělám vícero. Ale vám to tu objasňovat nepotřebuji..

Víte on ten, komu na ŽP záleží a má o fungování světa dost informací (vyhledal si je a nastudoval), tak si v tom co píšu najde odpovědi na své otázky. I na to, co se snažím dělat já. Já vám to ale usnadňovat nebudu... hledejte jestli vás to zajímá.. :)

A mimochodem... urážíte se tu sami svým chováním, které jasně ukazuje co jste zač a jaké máte hodnoty. Já to maximálně jen vypíchnu, protože mi to nedá a cítím povinnost reagovat.
Odpovědět
li

23.3.2021 17:42 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Takže zase jen urážky,díky za odpověď o ničem.
Odpovědět
MG

Milan G

23.3.2021 20:49 Reaguje na
A co jste čekal? Že vám odpoví? Jak, vždyť on je nemocný a měl by se jít léčit, viď Kasprle.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.3.2021 15:21
To jim to trvalo, než se začali ozývat. Zvlášť když si potrpí na velká auta. Nyní ještě zatlačit do pozadí ty jejich zelený a bafuňáře v Bruseli !
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.3.2021 20:39 Reaguje na smějící se bestie
Ti jejich Zelení nejspíš budou mít slovo i ve spolkové vládě.
Němcům docházejí věci pozdě a průšvihy si vyžírají do hořkých konců.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

23.3.2021 09:36 Reaguje na Viktor Šedivý
Ale nasměje se tady člověk někdy dost :D
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

25.3.2021 10:56 Reaguje na Lukáš Kašpárek
No , nejvíce , až uvidí účet za elektro. S odpady nemám problém , třídím poctivě
Odpovědět
JC

Jan Cedič

28.3.2021 22:10
Mám obavu hraničící s jistotou, že tohle falešné zelené dobrodiní už nikdo a nic nezastaví. Už je prostě rozhodnuto. Světová vrchnost si jede svůj plán a od nikoho si do toho nedá zasahovat. Pokud to takhle ale bude pokračovat, tak to bude mít jediný výsledek, bude válka, věřte tomu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist