Německé automobilky dají za dva roky bilion Kč do elektromobility
"Ano, samozřejmě se kvůli manipulacím aut, potažmo softwaru aut, ztratila část důvěryhodnosti, to je jasné," připouští Mattes v narážce na skandál, který zasáhl především automobilku Volkswagen. "Tuto důvěru si musíme u všech zúčastněných, i u politiky, získat zpět," míní.
Jednou z cest je podle Mattese to, že německé automobilky dodrží, co slíbily, tedy například aktualizují software u celkem 5,3 milionu aut, tak aby se snížily jejich emise škodlivého oxidu dusičitého (NO2). Další cestou je podle něj právě rozvoj elektromobility, na který se nyní němečtí výrobci chtějí soustředit.
Miliardové investice příštích let by se podle Mattese měly promítnout mimo jiné do toho, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit kolem 30 procent nových aut na německém trhu, namísto dnešních méně než dvou procent. Výrazně má narůst také podíl hybridních modelů.
Takovému vývoji je podle šéfa VDA nutné zásadně přizpůsobit infrastrukturu. "Dnes je 76 procent všech evropských nabíjecích stanic ve čtyřech zemích," uvedl Mattes s odkazem na Německo, Francii, Nizozemsko a Británii. To se podle něj musí změnit. I ve spolkové republice se ale jejich počet musí dramaticky zvýšit, aby bylo možné obsloužit takové množství aut s elektrickým pohonem.
Pokud má tyto vozy pohánět čistá elektřina, bylo by také nutné zvýšit počet větrných elektráren v Německu z dnešních zhruba 30 tisíc na 84 tisíc, nebo podobným způsobem posílit jiný zdroj čisté energie. Pro spolehlivou funkčnost autonomních vozů, na jejichž vývoj se německé automobilky chtějí také soustředit, je zase potřeba výrazně lepší plošné pokrytí vysokorychlostním internetem, než jaké je v Německu dostupné dnes.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (9)
Václav Kain
23.11.2018 13:10Lukáš Kašpárek
24.11.2018 12:45Samozřejmě musí německým automobilkám dojít, že nemá smysl přesvědčovat lidi tam, kde zklamaly.. pokud chytře využijí možnosti nynějšího přechodu na elektromobilitu, tak mohou být značky jako VW nebo i jiné vnímány mnohem lépe a mohou si razit "novou vlastní cestu" s tím, že budou schopni nabídnout něco jiného než ostatní, kteří se s tímto přechodem budou také potýkat.
Myslím si, že je to velice racionální..
Václav Kain
25.11.2018 08:04Likvidovat jádro a otevírat uhelky je velice racionální.Pokud by nás nevysávali jako pijavice (a nejen nás),tak by si museli o pár dírek utáhnout opasky.Ono se stejně brzy ukáže,že je to jenom další stupidita z dílny ekoteroristů.
Jan Josef Štika
25.11.2018 22:39Jan Šimůnek
26.11.2018 07:48Lukas B.
26.11.2018 10:49 Reaguje naale:
1. ta energie využitelná pro dopředný pohyb automobilu je ekvivalent nabíjení příkonem 15kW po celou noc, to jest příkon zhruba podobný jako plně zatížené čtyři cirkulárky řezající palivové dříví, to chce, pane, nějakej jistič (a ještě jsme taktně zanedbali ztráty při nabíjení a vybíjení). tankování benzínu trvá asi dvě minuty a když si umaneme, můžeme benzín bezpečně vozit v cisterně kamkoli, a když nám dojde benzín, oživíme jej obyčjným kanystrem asi za minutu (zanedbejme teď detail odvzdušnení palivového čerpadla, budeme si kvit)
2. odpadní teplo máme v automobilu prakticky "zadarmo".
3. nádrž se nám při měsíčním odstavení automobilu sama nevypustí.
Lukas B.
27.11.2018 09:24 Reaguje naano, je to obecně selhání školství kdekoli. můžeme do omrzení hulákat furt dokola tu svoji písničku, že je král nahý, demonstrovat jednoduché trojčlenky s použitím technického bekgraundu na úrovni sedmé třídy základní školy (třeba s dogůglováním výhřevnosti benzínu, to není nutné si pamatovat), ale je to marný, je to marný, je to marný. a přitom cítit bezmoc, jako když někdo zatvrzele popírá třeba Pythagorovu větu...