https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecky-ministr-dopravy-wissing-vystrasil-ridice-slovy-o-zakazech-jizdy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německý ministr dopravy Wissing vystrašil řidiče slovy o zákazech jízdy

15.4.2024 00:12 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německý ministr dopravy Volker Wissing (FDP) podle agentury DPA vystrašil miliony německých řidičů slovy o možných plošných zákazech jízdy autem o víkendech. Ty by podle něj mohly být nutné, protože jen drastická opatření budou stačit k tomu, aby Německo splnilo své klimatické cíle v oblasti dopravy.
 

"Řekl jsem občankám a občanům pravdu," tvrdil Wissing rozhlasové stanici Deutschlandfunk v souvislosti se svým čtvrtečním vyjádřením v dopise představitelům vládní koalice, která už měsíce neúspěšně jedná o přijetí reforem zákona na ochranu klimatu.

Podle DPA bylo cílem třiapadesátiletého politika vyvolat tlak na koaliční vládu sociálních demokratů (SPD), svobodných demokratů (FDP) a Zelených, aby konečně došlo k posunu. Spolu s tlakem přišla ale i negativní reakce řady Němců, pro něž jsou auta nedílnou součástí života, a také některých vládních představitelů, podle nichž by Wissing neměl vydávat nezodpovědná prohlášení a šířit zbytečně strach.

Německo se zavázalo, že do roku 2030 sníží emise skleníkových plynů o 65 procent ve srovnání s rokem 1990. Pro jednotlivé sektory jako průmysl, energetiku, bydlení nebo dopravu je stanoveno maximální roční množství emisí. Právě sektor dopravy ho ale loni překročil, a německé zákony počítají s tím, že v takovém případě musí odpovědné vládní úřady přijmout okamžitá nápravná opatření.

V pondělí má přesné vyhodnocení dat za loňský rok předložit skupina expertů pro klimatické otázky, a ministerstva, kterých se to týká, pak mají tři měsíce na představení okamžitých programů; letos tedy do 15. července. V tomto kontextu přišlo vyjádření ministra dopravy, podle něhož se dají emise v jeho resortu dostatečně omezit jen "prostřednictvím restriktivních opatření, která se těžko vysvětlují obyvatelům, jako jsou například rozsáhlé a časově neomezené zákazy jízdy o sobotách a nedělích".

Jen tak by podle Wissinga bylo letos možné omezit škodlivé emise o dalších zhruba 22 milionů tun ekvivalentu oxidu uhličitého (CO2), což odpovídá 15 procentům kilometrů ujetých osobními auty či více než deseti procentům kilometrů ujetých nákladními vozy.

U některých ministrova slova vyvolala vzpomínky na ropnou krizi v 70. letech 20. století, kdy byla o nedělích čtyřikrát zakázána jízda na dálnici.

Že by se nakonec zákazy znovu staly skutečností, si ale pozorovatelé nemyslí. Koalice totiž uvažuje o změně klimatického zákona, který by sledoval dodržování klimatických cílů jako celku, nikoliv po jednotlivých sektorech. Novela však stále ještě není schválena.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

15.4.2024 06:58
óóóó
Odpovědět
RV

Richard Vacek

15.4.2024 08:08
Když si dám nerozumný cíl, tak se nesnažím ho splnit, ale změnit. To jen Němci jdou za ním až do trpkého konce.
Odpovědět
pk

pepa knotek

15.4.2024 08:39
Jo, němečtí politici vůbec jedou bomby, v pátek si v Bundestagu odhlasovali, že pohlaví si může každý změnit jednou do roka. Platit to bude od listopadu a stačí si nějaké pohlaví vybrat (je jich dost), žádný další papír už není potřeba, stačí nechat zapsat na matrice a je to - no není to báječné ? Jaký to bude mít vliv na klima to nepsali, ale určitě pozitivní.
Odpovědět
ig

16.4.2024 17:04 Reaguje na pepa knotek
To je nutné brát jako nápravné opatření k rozhodnutí, že v každé firmě musí být alespoň padesát procent žen ve vedení.
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2024 12:22
Njn, slibem sice člověk nezarmoutí, ale při pokusu některé sliby splnit se může celkem divit.
Kua drát, to máme fakt sousedy ... to sjednocení Německa nám byl čert dlužen.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

15.4.2024 14:34
nedělejme si iluze že v ČR můžou růst parkovací místa donekonečna...
My nejsme zase tak jinde.
v ČR je přes 6.5 milionu aut a každý rok jich přibude 100 tisíc...každý pako umí kupovat auto a pak brečet, že nemá kde na sídlišti zaparkovat.

Odpovědět
ig

16.4.2024 17:02 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Při tom by stačilo, aby si pako ze sídliště nechtělo hledat dobře placenou zajímavou práci, ale spokojilo se s něčím v docházkové vzdálenosti :D Pak nebude potřebovat auto (a ani na něj mít) a bude všechno ok.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2024 16:42 Reaguje na
Hele, idea 15ti minutového města ... to už tady dlouho nebylo:-))).
I když teda při představě, že mne budou třeba ve špitálech léčit jen ti, co to mají 15 min pěšky mne poněkud děsí:-))).
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.4.2024 21:30
Nemci nerobia malé chyby.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist