Německý ministr financí je proti zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory
Navrhované opatření je součástí klimatického balíčku, jehož cílem je výrazně snížit emise skleníkových plynů do roku 2030, aby do roku 2050 EU dosáhla uhlíkové neutrality. O návrhu budou nyní jednat zástupci EP a Evropské komise se zástupci Rady EU, tedy členských zemí. Výsledný kompromis bude znovu potvrzovat Evropský parlament i Rada.
Lindner upozornil, že ve světě budou ještě několik desetiletí existovat regiony, kde se budou automobily se spalovacími motory používat. Navrhovaný zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory v unii by podle něj zastavil jejich další vývoj, a to přinejmenším v Evropě a Německu.
"Proto jsem rozhodl, že já ve spolkové vládě, že my ve spolkové vládě s tuto evropskou legislativou nebudeme souhlasit," citovala Lindnera agentura DPA. Upozornila nicméně, že postoj německé vládní koalice v této otázce není jednotný. Lindner a ministr dopravy Volker Wissing, oba liberální svobodní demokraté (FDP), již dali jasně najevo, že návrh odmítají. Mluvčí ministryně ochrany životního prostředí Steffi Lemkeové ze strany Zelených nicméně řekl, že spolková vláda návrh "plně podporuje".
Český premiér Petr Fiala minulý týden uvedl, že ČR bude jako předsednická země EU usilovat o zmírnění zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035, pokud se to nepodaří Francii, která EU předsedá v tomto pololetí. Zákaz by podle něj neměl být stoprocentní, měl by se kvůli dostupnosti vozidel pro občany týkat devíti desetin produkce automobilek.
"Chceme v rámci našeho předsednictví jednat o kompromisním znění legislativy. Budeme usilovat alespoň o to, aby ten zákaz v roce 2035 nebyl 100 procent, ale 90 (procent)," prohlásil Fiala. Podle něj by tak bylo možné zachovat možnost výroby aut se spalovacími motory. "Musí být zajištěna pro občany rozumná cenově dostupná alternativa," dodal předseda vlády.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (12)
Pavel Hanzl
22.6.2022 08:49Jaroslav Studnička
22.6.2022 09:10 Reaguje na Pavel HanzlPremiér Fiala to také řeší, toho taky peskujete?
Pavel Hanzl
22.6.2022 09:16 Reaguje na Jaroslav StudničkaDnes se bojuje o příští světový řád a nikdo neví, jak to dopadne.
Jedno se ví ale jasně. Klimatická tragédie se zase přiblíží, zase budou horší sucha a vedra.
Jen nemám vůbec pocit, že tento zákaz něčemu pomůže.
smějící se bestie
22.6.2022 16:28 Reaguje na Pavel HanzlSvatá Prostoto
22.6.2022 12:46Jinak tohle jsem nepochopil ... "Budeme usilovat alespoň o to, aby ten zákaz v roce 2035 nebyl 100 procent, ale 90 (procent)," prohlásil Fiala. Podle něj by tak bylo možné zachovat možnost výroby aut se spalovacími motory. "Musí být zajištěna pro občany rozumná cenově dostupná alternativa," dodal předseda vlády."
Kua, jak to myslí? Pokud budou smět automobilky vyrábět jen desetinu aut se spalováky, tak se stane co? První otázka je zda se jim to vůbec vyplatí ... podle mne sotva ... druhá je, zda se ji vůbec vyplatí investovat do vývoje ... ani smykem. Kolik budou ta auta se spalovákem za této podmínky stát??? Rozumně cenově alternativně to fakt nevidím.
A když bude mít třeba polovina lidí zájem o spalovák, bo na emobil mít nebudou, možná chuť, určo prachy, tak co ... budou o tu desetinu produkce jako losovat???
Péťo Péťo ...
Jaroslav Studnička
22.6.2022 13:05 Reaguje na Svatá ProstotoJaroslav Studnička
22.6.2022 13:05 Reaguje na Svatá ProstotoJiří Svoboda
22.6.2022 16:04 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
23.6.2022 16:10 Reaguje na Jiří SvobodaJen ta Fialova rozumná cenově dostupná alternativa se mi v překladu někam ztratila:-))).