Otevření části pražské cyklostezky se proměnilo v celodenní výlet
Členové Oživení pozvali cyklisty k projetí jak nového úseku stezky, tak k výletu na konec plánované stezky, do Průhonic. Účastníci, kteří této nabídky využili, strávili slunečnou sobotu celodenním výletem, při kterém se setkali se starosty, kteří se zapojili do projektu cyklostezky Botič. V Průhonicích pak místní starosta pozval dorazivší cyklisty na malé občerstvení.
Při krátkých zastávkách během jízdy popisoval Petr Štěpánek z Oživení těžkosti, které se stavbou stezek souvisejí. Konkrétně zmínil rekonstrukci Spytihněvovy ulice, při které se zapomnělo na zapuštění obrubníků tak, aby cyklisté nemuseli slézat z kol. Přitom podle Štěpánka taková úprava nic nestojí.
Štěpánek také upozornil na úseky, na kterých je třeba zlepšit bezpečnost cyklistů. Například je třeba vyřešit křížení stezky s třídou SNB u Bohemky, aby cyklisté mohli bezpečně najíždět na stezku podél Botiče u gymnázia Přípotoční. Dále je nutné v nepřehledném úseku v ulici U Záběhlického zámku nainstalovat retardéry a vyznačit přejezd a přechod pro cyklisty a chodce. Pokud by se v úseku od Komerční banky v Michli k Michelskému mlýnu opravil rozbitý povrch a instalovaly lavičky, vznikla by zde promenáda, která by mohla sloužit jak cyklistům, tak chodcům k rekreaci.
Podle Petra Štěpánka technicky nic nebrání tomu, aby celá stezka z Výtoně do Průhonic byla hotova do konce roku. To by ale město muselo změnit svůj přístup k financování výstavby pražských cyklostezek. Pozitivní podle Štěpánka je, že Petrovický úsek cyklostezky je v letošním magistrátním záměru výstavby na prvním místě - mohl by tedy být do konce roku hotov.
Vybudování cyklostezky včetně přípravných prací, projektu a realizace stálo půl milionu korun a bylo financováno z prostředků Odboru životního prostředí Magistrátu, Technické správa komunikací (TSK) a Oživení - Bohemian Greenways. Projekt zpracovalo Oživení - Bohemian Greenways a Ateliér DUK.
Foto: Martin Mach/EkoList
reklama