https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/plan-na-likvidaci-pneumatik-u-litomysle-ceka-ekologicke-posouzeni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Plán na likvidaci pneumatik u Litomyšle čeká ekologické posouzení

7.8.2019 00:22 | LITOMYŠL (ČTK)
Výstavba zařízení na likvidaci pneumatik v místní části Litomyšle Pohodlí by měla podstoupit zjišťovací řízení o vlivu na životní prostředí (EIA). / Ilustrační foto
Výstavba zařízení na likvidaci pneumatik v místní části Litomyšle Pohodlí by měla podstoupit zjišťovací řízení o vlivu na životní prostředí (EIA). / Ilustrační foto
Foto | Martin Mach / Ekolist.cz
Výstavba zařízení na likvidaci pneumatik v místní části Litomyšle Pohodlí by měla podstoupit zjišťovací řízení o vlivu na životní prostředí (EIA). Podle jeho výsledků se rozhodne, zda bude zpracováno podrobné posouzení dopadů záměru na okolí. Novinářům to dnes řekl starosta Daniel Brýdl (Generace 89).
 

"Investor má podle mých informací připravovat webové stránky pro informovanost veřejnosti a odpovědi na dotazy, které jsme mu zaslali," uvedl Brýdl. Radnice se s investorem také předběžně dohodla na memorandu, které zakotví podmínky fungování zařízení, například limit pro nákladní dopravu.

Plány společnosti Lamione SE vzbudily před časem obavy města i veřejnosti. Firma chce pomocí pyrolýzy v Pohodlí z pneumatik získávat olej, plyn a další látky, například síru, uhlík, plyn a ocel. Zařízení za 100 milionů korun by mělo začít fungovat do poloviny roku 2021. Pneumatiky se mají v Brně, kam se svážejí, nadrtit a na Pohodlí pak likvidovat. Firma tvrdí, že moderní technologie založená na indukci je zcela bezpečná.

V areálu bývalého vysílače, který investor koupil před třemi lety, se má denně zpracovat 20 tun rozdrcených pneumatik. Celkem se jich v místě bude skladovat 80 až 100 tun jako zásoba na několik dnů. Denně do lokality přijede jedno až dvě nákladní auta.

V lokalitě bývalého vysílače na Pohodlí již má sklady jiná společnost. Kvůli zajíždění kamionů do zastavěné oblasti, kde je navigace navede na úzkou silnici, město zakázalo vjezd pro vozidla nad 12 metrů délky.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist