Počet dobíjecích míst pro elektromobily v ČR dosáhl 4300, o pětinu víc než loni
K letošnímu 30. září mělo Česko na 2313 stanicích 4313 dobíjecích bodů pro elektromobily. Je tak přibližně v polovině žebříčku zemí EU. V počtu elektrovozů je však na nižších místech. Přestože je Česká republika celkově podle CDV desátý největší trh EU v registracích nových osobních aut, v počtu registrací osobních elektromobilů je až na 17. místě. "A v jejich podílu jsme dokonce spolu se Slovenskem až na samém konci," uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.
Počet bateriových elektromobilů registrovaných v Česku se podle dat centra za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšil o 49 procent, tedy o 6268, na 20 323. Přibývá i plug-in hybridů, letos o více než 4000 na 12 527. V podílu registrací nových osobních bateriových elektrických vozidel ale Česká republika skončila mezi zeměmi Evropské unie s 2,8 procenta až na předposledním místě před Slovenskem.
"V zemích EU připadá v průměru 12,1 osobních elektrických vozidel s externím dobíjením na jeden veřejný dobíjecí bod. V Česku je to 6,7 vozidel, což nás řadí na šestou příčku mezi 27 členskými státy EU," doplnil Frič.
Veřejnou dobíjecí infrastrukturu pro elektromobily v Česku provozuje 120 subjektů. Téměř třetinu veřejných dobíjecích bodů provozuje Pražská energetika, následuje ČEZ s 27,8 procenta a E.ON Drive s 9,1 procenta. Nejvíce dobíjecí bodů je v Praze, a to 1129. Následuje Středočeský kraj s 650 body, kdežto nejméně bodů je podle centra v Karlovarském kraji s 87 dobíjecími místy.
CDV nabízí veřejnosti informace o dobíjecích místech v on-line aplikaci Optimalizace veřejné dobíjecí infrastruktury v ČR. V ní si kdokoli může zjistit například nejbližší veřejné dobíjecí stanice, nebo jestli je v jeho okolí vytipovaná lokalita pro nové stanice.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Jaroslav Řezáč
4.11.2023 09:26vždy jsem si říkal, že nejpodstatnější je skončit s uhlím jako zdroji energie a tepla stejně tak nafty či mazutu.
vytvořit zdroje energie, které jsou životaschopné a konstantní ve výrobě a množství bez zátěže přírody a to včetně těžby různých kovů, které baterie zcela určitě nesplňují.
Zaměřit se na tekutá a plynná paliva ( syntetická ) která mohou využít většinu stávajících homologací dopravních prostředků obsahující nádrž na pohonné látky. Jádro a dostupnost jaderné energie pro občany a firmy.