https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/podil-uhli-na-vyrobe-energie-rostl-mene-nez-se-ocekavalo-tvrdi-analytici
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Podíl uhlí na výrobě energie rostl méně, než se očekávalo, tvrdí analytici

31.1.2023 13:06 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Podíl uhlí na výrobě elektrické energie sice vloni vzrostl, ale méně než se dalo očekávat. Na uhelné elektrárny připadalo v loňském roce 16 procent vyrobené elektřiny v Evropské unii, uvedla agentura Reuters s odkazem na analýzu organizace Ember. To byl nejvyšší podíl uhlí od roku 2018. Emise oxidu uhličitého z výroby elektrické energie se tak loni meziročně zvýšily o čtyři procenta.
 

Podle organizace Ember návrat k využívání uhlí v energetice v loňském roku "mohl být výrazně horší". Využití uhlí tolik nerostlo kvůli větší produkci solárních a větrných elektráren a také kvůli nižší poptávce po elektřině, kterou způsobily teplejší počasí i energetické úspory. Podle zprávy bylo využití výroby 26 uhelných elektráren, které zůstaly mimořádně v provozu, nízké a představovalo v průměru 18 procent jejich kapacity.

Podíl uhlí na výrobě elektřiny se meziročně zvýšil z 14,5 na bezmála 16 procent. Větší podíl měl tedy plyn, jehož váha i v loňském roce mírně vzrostla na 20 procent, nebo solární a větrné zdroje s 22 procenty.

Meziročně klesla o pět procentních bodů váha vodních a jaderných elektráren, které spolu tvořily 32 procent výroby elektřiny. Mohou za to odstávky jaderných elektráren ve Francii i nadměrné sucho v řadě evropských zemích, které snížilo produkci vodních elektráren.

Velmi silný propad poptávky po elektřině zaznamenaly unijní země v posledním čtvrtletí loňského roku s meziročním poklesem o 7,9 procenta. To autoři zprávy srovnávají s druhým kvartálem roku 2020, kdy v mnoha zemích panovala přísná pandemická opatření a poptávka po elektřině se tehdy propadla o zhruba deset procent.

Podle šéfa organizace Ember Davea Jonese se Evropa v loňské roce, který poznamenaly mimo jiné problémy s dodávkami plynu z Ruska, dokázala vyrovnat s hlubokou energetickou krizí. "Tlaky v roce 2020 způsobily menší vzedmutí v energetickém využití uhlí a velkou vlnu podpory obnovitelným zdrojům. Jakékoliv obavy z návratu uhlí jsou nyní mrtvé," domnívá se Jones, jehož organizace očekává letos růst podílu solárních a větrných zdrojů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (58)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

1.2.2023 08:25
"Podíl uhlí na výrobě elektřiny se meziročně zvýšil z 14,5 na bezmála 16 procent. Větší podíl měl tedy plyn, jehož váha i v loňském roce mírně vzrostla na 20 procent, nebo solární a větrné zdroje s 22 procenty."
kde jsou naši ropáčci v čele s Vinklerem, kteří úpěnlivě bečí, jak je Evropa zamořena opět uhelnými čmoudy? Za krizi sice může grýndýl (tj. OZE), ale zrovna kapacity OZE rostou nejrychleji a ceny energií jdou dolů. Nějak v tom nevidím elementárná logiku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.2.2023 19:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Že zrovna vy v energetice nevidíte elementární logiku není nic překvapivého :-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.2.2023 21:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste to zase nepochopil.....to čtení.......vaše ropácké názory (že za krizi může grýndýl), mi nedávají logiku.
Odpovědět

Viktor Šedivý

1.2.2023 23:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže když vyrábím z dražších surovin, složitějšími a tedy dražšími postupy, zatěžuji výrobu dalšími poplatky a daněmi - tak za zdražení můžou skvrny na Slunci, Putin a mandelinka bramborová, nikoli moje nesmyslná energetická politika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 09:25 Reaguje na Viktor Šedivý
Ta energetická krize vznikla primárně tím, že Putin Evropě zablokoval plyn. Přisadil si i výpadek asi 20 GW ve francouzských jaderkách.
Jestli narážíte na emisní povolenky i rozvoj OZE, tak to samé funguje dávno i v Číně.
Prostě vybagrovat ze země cokoliv, co hoří a prohnat to komínem parního rumplováku, bez jakéhokoliv čištění je skutečně nejlevnější. Jenže to je postup z 19. století a kvůli němu jsme ve velmi kritické situaci a Evropa je naštěstí už výrazně dál.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi 20 GWe ve francouzských jaderkách nikdy nechybělo.
Emil Novák vám to mnohokrát dokladoval.

Tak přestaňte neustále trapně lhát!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 16:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak kolik? Já četl, že 20 a vy?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 18:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Max. 12 GWe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 09:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře, 12 GW. To je asi 6 celých Temelínů. Je vám to furt málo? A propad 80 miliard kubíků je pořád v laláču?
A kolik si teda přisadil grýndýl, který dělá skoro polovinu spotřeby normálních zemích, ten taky vypadl? Určitě nekecáte?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 10:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, držte se tématu a nekumulejte zde svoje další bláboly.

Já jsem vám, tak jako Emil Novák před tím, dokázal že neustále lžete ohledně výpadku francouzských elektráren.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 12:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
To není možný! Vy tvrdíte že výpadek byl 12 GWe, já vám odsouhlasil 12 GWe, i když jesm četl 20. Co po mě pořád dořitě ještě chcete? Vy chcete jen prudit, že?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, přečtěte si ještě několikrát celé vlákno.

K vašemu uznání 12 GWe jste dokázal vyplodit dalších několik vět a otázek, které nesouvisí s původním tématem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 16:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
.....jen prudit....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 16:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Přestaňte lhát, blábolit, trollovat a psát nesmyslné příspěvky mimo téma diskuze a já pak dle vás přestanu prudit.

Je to jednoduché...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 09:51 Reaguje na Jaroslav Studnička
Výpadek francouzského jádra během minulého roku byl způsobem dlouhodobými odstávkami na údržbu. Kvůli těm byla k dispozici pouze přibližně polovina francouzské jaderné kapacity.
Podle jeho slov je "velmi nepravděpodobné", že by francouzský výrobce elektřiny, společnost EDF mohla dosáhnout svého cíle, kterým je zprovoznění 45 GW výkonu jaderných bloků do začátku ledna.

https://oenergetice.cz/plyn/studie-eu-musi-prodlouzit-omezeni-poptavky-po-plynu-aby-zvladla-pristi-zimu
https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/vyhled-dodavek-francouzske-jaderne-energie-nadale-klesa-francie-planuje-snizovat-spotrebu-a-spolehat-na-import
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
VY jste tvrdil, že je to setina kapacity jediného giganbtického elektrolyzéru, a že v se všude sázwjí elektrlyzérovníky, na kterých ty elektrolyzéry rostou, jako houby po dešti.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:28 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč tedy Evropy, když je plná OZE, nezmáčkla, knoflík, a nespustila ty Vaše gigantické elektrolyzéry, co? Putin žádný plyn Evropě nezablokoval, Putinovi jednoduše ten plyn pro Evropu došel. Vy jste ale škole chyběl ve vlastivědě páté třídy, když se bralo, že plyn je neobnovitelný zdroj.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 13:11 Reaguje na Daniel Višňovský
Putinovi samozřejmě nic nedošlo (to by toho byly všechna média plná), ty miliardy kubíků neprodaného plynu se pálí na Jamalu ve velkém.
Oni prostě pořád jen lžou.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

4.2.2023 23:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Mikrohunzlingu, na Jamalku horo stovky tisíc kubíků ve flerach, max jednotky milionů. Ne miliardy, vy hloupý lhari.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 10:26 Reaguje na Daniel Višňovský
Jen to, co nevyvezli do Evropy. To je 80 milird kubíků. Udali možná něco málo doma a o něco málo snížili těžbu, ale prakticky celé to spálili.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

4.2.2023 23:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdy si nahradite ten plynový romplovak napájený něčím vybagrovanym že ženě technologií 21. Století????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 17:54 Reaguje na Daniel Višňovský
Nevlastním.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že klasika Hanzl, vzhledem k elementárním neznalostem zákonitostí energetiky, se nezmůžete na nic jiného než blábolení o ropáctví, atd...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 09:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jasně. Já nemůžu vědět, že když Putin zablokuje Evropě 60% plynu, který dodával dřív, tak za následnou krizi (tj. fatální růst ceny plynu i elektřiny) může přece cha cha cha grýndýl!
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 09:35 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak tak narychlo sehnala Evropa tolik LNG??
Američané pomůžou, ale ne zadarmo a musela tedy přeplatit producenty a vydupat s odběrateli v jiných částech světa. A to stojí kačáky, jestli chápete aspoň tohle.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 09:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako kolovrátek...
To je ovšem přesně to, co jediné dokáže analfabet jako vy chápat.
Problematika je ovšem mnohem a mnohem složitější a tam už to je pro vás španělská vesnice. Mnohokrát vám to bylo vysvětleno a stejně melete stejné bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 12:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Bylo mi stokrát vysvětleno, že za to může grýndýl, ovšem to je tak vaše maximum. Jak dokázal zavřít na Jamalu ventily, to jste NIKDY nedokázali vysvětlit.
V tomhle článku je jasně vidět, že uhí se pálí daleko méně, než si myslíte a nárůst výkonu je především v OZE, což je zcela mimo vaši koblihu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 12:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste vysvětlit, jak mohl grýndýl způsobit, že do Evropy přišlo o asi 80, - 100? miliard kubíků plynu méně, než normálně a čím jsme jej nahradili.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, pokud tyto souvislosti ani po sté nechápete, pak opravdu je problém mezi vaší židlí a klávesnicí...
Dále na vaše stupidní dotazy opravdu nemusím odpovídat.

Mnohokrát jsme vám uváděli odkazy na data výroby jednotlivých zdrojů v jednotlivých zemích.

Nikdy jsem nic takového netvrdil, tak mi to nepodsouvejte. V záplavě vašich příspěvků již ani nevíte, kdo vám co psal.
Já jsem vždy tvrdil, že stávající energetická krize je komplexní problém a to chybné energetické politiky EU, kterou Putin využil ke snaze prosazování svých geopolitických zájmů.

Před tímto rizikem jsem varoval již před touto krizí.
Na rozdíl od vašeho přístupu "po bitvě je každý generál".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 16:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jo. Ta chybná politika teda znamená, že Evropa přečkala brutální a plánovaně zcela likvidační útok jen se zhoupnutí cen energií, bez vážného narušení ekonomického růstu a s jednocifernou inflací (kromě vých. zemí).
Zkuste mi teda vysvětlit, jak má vypadat ta správná politika. Jste generál po válce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 18:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase blábolíte a odvádíte pozornost někam jinam?

Doposud bylo diskuzní vlákno o příčinách nikoliv důsledcích.

Tak že se vrátím k příčinám o kterých jsem psal.
Mnohokrát vám bylo vysvětlováno a dokladováno.
EU svou energetickou politikou způsobila odstavování stabilních energetických zdrojů bez zajištění adekvátní náhrady. Tuto stabilitu chtěla nahradit závislostí na dovozu zemního plynu.
Výrazně tedy oslabila míru strategické nezávislosti, mimo jiné na zemích jako je Rusko.

Tím výrazně zvýšila vyděračský potenciál, jehož Rusko využilo.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 09:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt? Jak je možné, že ty stabilní zdroje pořád jedou? Jak to, že vůbec nenastaly ani regulační stupně na plyn?
Vy určitě berete vodu ze 100% z obecního vodovodu. Tím jste si oslabil strategickou nezávislost a jste vydíratelný. Vodárny vám to kdykoliv zablokují a budou se vám pošklebovat, že si za to můžete sám, máte si na zahradě vykopat studnu. Svět podle Studničky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 10:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vaše trapné příměry zcela nesouvisí s energetickou soběstačností a bezpečností České Republiky, potažmo EU.
Analfabet Hanzl není schopen rozeznat tuto základní problematiku.

Ano, beru vodu ze 100% z obecního vodovodu. Ale zdroj vody je lokální a dodavatel sídlí ve stejném městě a vše podléhá zákonům ČR.

Nejsem závislý na dodávkách vody ze států jako je Rusko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 12:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tohle je lokální příklad, ve velkém je to to samé.
Beru plyn od Gazpromu, je to lokální záležitost, ložisko je na Jamalu a Gazprom je Evropská firma a podléhá meziárodnímu právu.
A zrazu plesk. Jak vás může někdo podvést, vykrást, přepadnot, tak Rusko napadlo Evropu.
A ještě se vám loupežník pošklebuje, že nemáte na dveřích 5 zámků a jen 2 (čímž jste vykradetelný), nenosíte sebou všude revolver, takže jste napadatelný.
Takže si za to můžete sám.
Svět dle Studničky je kouzelné místo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Srovnáváte nesrovnatelné hlupáku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 13:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
"EU svou energetickou politikou způsobila odstavování stabilních energetických zdrojů bez zajištění adekvátní náhrady." vaše slova
"Jak je vidět na příkladu Německa, k žádnému nahrazování "stabilních i špičkových" zdrojů pomocí OZE nedochází. Instalovaný výkon stabilních zdrojů v Německu na konci roku 2003 - 101,97 GW, na konci roku 2021 - 100,81 GW."Emil Novák9.7.2022 20:30
Tak kdo z vás je truba? Já vím.....oba....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.2.2023 16:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že fakta Hanzle...

Instalovaný výkon v Německu.
Konec roku 2001:
JE = 22,1 GWe
Uhlí = 52,7 GWe
Plyn = 19,5 GWe
Biomasa = 2,33 GWe

Konec roku 2021:
JE = 8,11 GWe
Uhlí = 39,9 GWe
Plyn = 31,7 GWe
Biomasa = 9,41 GWe

Zde je jasně vidět, že Německo odstavuje svoje stabilní energetické zdroje (JE + uhlí) a nahradila je plynem. Tedy palivem závislým na dovozu ze států jako např. bylo Rusko.
O tom jsem psal já.
Emil Novák píše o nahrazování stabilních zdrojů pomocí OZE. To je zcela něco jiného.

Zdroj: https://energy-charts.info/charts/installed_power/chart.htm?l=en&c=DE&year=2021&chartColumnSorting=default

Tak že Hanzle, ten trouba zůstal opět jen u vás !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 10:03 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nemáte pocit,že vám něco uniklo? Cílenou manipulaci u vás samozřejmě vylučuji.
Instalovaný výkon v Německu v roce 2021
kromě toho, co jste uváděl:
wind ofshore - 7.8 GW
wind onshore - 56.3 GW
solar - 59 GW
Z vašeho odkazu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:32 Reaguje na Pavel Hanzl
REcese podle Vás není narušení ekonomického růstu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 13:19 Reaguje na Daniel Višňovský
To je jen rýmečka, nebojte. Na to, že jsme měli přijít o hlavu, tak je to ryzí lambáda.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:31 Reaguje na Pavel Hanzl
VY zkuste vysvětlit, proč se Evropy udělala závislou na 80-100 miliardách kubíků plynu z Ruska, a nerypákujte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 13:21 Reaguje na Daniel Višňovský
Žádných 100 mld. ale minimálně 150mld.
A proč?
Protože ho sem Putin tlačil velmi spolehlivě a pod cenou, na což dostane kšeftaře každý.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.2.2023 21:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Hunžlíčkůůůůů ve středu jsem se vrátil z Krabičkového kopečka, který spapinká 50 000 tun uhlí denně, a tento týden jedu do Černé pumpičky, která je na tom podobně. A jenom tyhle dva uhlíčkáky vyrábějí asi 100 x víc, než všechny OZE v ČR. Tolik o dojčlandu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 13:23 Reaguje na Daniel Višňovský
Asi jste se felil, bo v dojčlandu dělají OZE asi polovinu.
My na tu špínu prostě dojedem, díky ropákům.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

4.2.2023 23:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Nedělají polovinu, nelzete tady. Dělají o něco více, než 40 procent elektřiny, která se na celkových energetických tocích podílí necelými 20 procenty, takže celkově necelých 10 procent. Nic moc, co????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 10:15 Reaguje na Daniel Višňovský
Výkon OZE v Německu 2022 50.5%
https://strom-report.de/strom/
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.2.2023 22:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Napište si 50 X pod sebe větu......Elektřina nerovná se energie. A po každé větě se od někoho nechte kopnout do ceníchu, aby se vám rozsvitilo
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.2.2023 22:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Napište si 50 X pod sebe větu......Elektřina nerovná se energie. A po každé větě se od někoho nechte kopnout do ceníchu, aby se vám rozsvitilo
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

4.2.2023 23:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Já haem psal o Krabickovem kopečku, a Černé pumpicce. Zjistěte si, ve které zemi se tyto nacházejí, bnehoupejte tu zvoncem pod krkem, a neříkejte.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

4.2.2023 23:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak je to s podílem FVE a VE na výrobě tepla, a metalurgii????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 16:40
Pro Studničku:
Máte pancíř, na který narazí průbojná střela, která je počítaná právě na něj a má ho prorazit jak malinu.
Ale odrazí ji a zůstane v něm nějaká prohlubeň, všichni uvnitř jsou v pohodě.
A vy prohlásíte, že byl spočítán a vyrobern chybně. Fakt si nepřipadáte někdy trochu mimo realitu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.2.2023 16:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Vevnitř se ozve mohutná rána a vy tvrdíte, že je to špatně navrženým pancížřem a vůbec vám nedochází, že ji způsobila ta střela.
V lepším případě uznáte, že nepřítel využil toho špatného pancíře a tu střelu skutečně vypálil.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.2.2023 18:29 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))), Hanzle toto si nechte pro svého psychiatra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 09:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já vím, kobliha fakt není mozková tkáň....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Viz výše, vaše příměry ve skutečnosti nesouvisí s tématem a jsou na úrovni ochlastů ze čtvrté cenové.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.2.2023 12:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak dejte vlastní.
Mě bylo dávno jasné, že když nedáte ani kachňála, že to nebude boh vie čo...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.2.2023 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
A pozor, Hanzl vytasil kachňála u kterého se vždy ztrapnil.
Ještě můžete vytasit svoje přešlapy s firmou MERO :-))).

Hanzle, energetika je energetika. Energetika není o nějakých vašich dojmologických příměrech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2023 10:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Energetika je podle vás říše podsvětí, kterou ovládá ukrutný Hádés (Novák) a vy mu děláte hlídacího psa Kerbera.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist