https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/polovina-lidi-z-cr-se-boji-ze-prechod-k-udrzitelne-ekonomice-posili-chudobu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Polovina lidí z ČR se bojí, že přechod k udržitelné ekonomice posílí chudobu

21.9.2022 10:59 | PRAHA (ČTK)
Sociolog a ředitel STEM Martin Buchtík ČTK řekl, že potenciální štěpení společnosti souvisí právě s ekonomickou stránkou zelené transformace, kdy lidé zvažují, zda ji zvládnou. Roli podle něj hraje různá důvěra ve stát i to, zda jsou potřebné změny dobře připravené a ne moc překotné.
Sociolog a ředitel STEM Martin Buchtík ČTK řekl, že potenciální štěpení společnosti souvisí právě s ekonomickou stránkou zelené transformace, kdy lidé zvažují, zda ji zvládnou. Roli podle něj hraje různá důvěra ve stát i to, zda jsou potřebné změny dobře připravené a ne moc překotné.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Téměř polovina lidí z Česka se obává toho, že přechod k udržitelné ekonomice povede ke zchudnutí země. Jen 11 procent si myslí, že ví dost o plánu na ekologické a udržitelné unijní hospodářství, takzvané Zelené dohodě pro Evropu. Třetina lidí o ní neví skoro nic. Stejný podíl dotázaných míní, že Zelená dohoda bude pro Česko přínosem. Vyplývá to z průzkumu, který provedly Ústav empirických výzkumů STEM a agentura Institut 2050.
 

Dvěma třetinám lidí jsou podle průzkumu blízké myšlenky ochrany přírody, stejný podíl míní, že se mění klima. Polovina respondentů pak uvedla, že je třeba problémy klimatické změny řešit co nejdříve. Jen 18 procent lidí však souhlasí s posílením ekologických opatření a 40 procent se bojí, že přechod na zelenější ekonomiku zapříčiní v příštích pěti letech zhoršení života v Česku. Ve zlepšení doufá desetina dotázaných. V období deseti až 20 let by se situace mohla zlepšit podle 33 procent lidí, 27 procent jich zůstává skeptických.

Více než polovina lidí si spojuje plán Zelené dohody se zlepšením kvality ovzduší i krajiny. "Ale nespojují si ho se zlepšením své ekonomické situace. A to je, zvláště v dnešní době, závažný nedostatek," konstatují autoři průzkumu.

S výrokem, že je důležité chránit planetu nejen pro lidi, ale i pro zvířata a rostliny, souhlasí 79 procent dotázaných. Na 63 procent jich uvedlo, že pokud se Česko chce zbavit energetické závislosti na Rusku, musí více investovat do obnovitelných zdrojů energie. Zhruba stejný podíl lidí míní, že tváří v tvář hrozbě změny klimatu nelze obětovat příští generace. Jen 17 procent doufá, že přeměna české ekonomiky v duchu ochrany klimatu pomůže snížit sociální rozdíly mezi lidmi.

Optimističtí pozorovatelé, tedy lidé klonící se k razantnějším krokům, podle průzkumu tvoří 22 procent dotázaných a jde o dobře finančně zajištěné osoby. Opatrných příznivců je 26 procent. Těmto lidem záleží na životním prostředí, ale nejsou vstřícní vůči všem opatřením. "Nejsou tolik ochotní připlácet za klimatická opatření," konstatuje průzkum. "Nejistí" mají podíl 13 procent, je to skupina, již politika moc nezajímá. Stejně je "zdrženlivých", což jsou podle průzkumu usedlejší občané, kteří se bojí ekonomických změn tolik, že je téměř vždy odmítají. Razantních odpůrců klimatických opatření je téměř pětina. Často jsou to lidé skeptičtí vůči EU, kteří její opatření pro boj se změnou klimatu považují za nesmysl.

Sociolog a ředitel STEM Martin Buchtík ČTK řekl, že potenciální štěpení společnosti souvisí právě s ekonomickou stránkou zelené transformace, kdy lidé zvažují, zda ji zvládnou. Roli podle něj hraje různá důvěra ve stát i to, zda jsou potřebné změny dobře připravené a ne moc překotné. "V tom velká část veřejnosti pochybuje. Hlavní zjištění tedy je, že pokud chceme (...) zelenou transformaci, tak musí být především sociální a sociálně citlivá. Jinak nebude žádná transformace," uvedl.

Průzkumu se letos mezi 6. až 30. květnem zúčastnilo 2086 lidí starších 18 let. Uskutečnil se kombinací on-line a osobního dotazování.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (71)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 11:18
Téměř polovina lidí z Česka se obává toho, že přechod k udržitelné ekonomice povede ke zchudnutí země. Takže si myslí, že bohatší budoucnost je v neudržitelné ekonomice.
To je logika jak čapa. Místní ropáčci určitě tleskají.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 11:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Když vy zase neumíte číst.

Zkuste to znovu ...

"Roli podle něj hraje různá důvěra ve stát i to, zda jsou potřebné změny dobře připravené a ne moc překotné. "V tom velká část veřejnosti pochybuje. Hlavní zjištění tedy je, že pokud chceme (...) zelenou transformaci, tak musí být především sociální a sociálně citlivá. Jinak nebude žádná transformace," uvedl."

... a soustřeďte se na pojmy "dobře připravené" a "moc překotné".

Já vím, v reálu nepochopíte stejně nic a jen se tu vyzvracíte, jako vždy. Ale zkusil jsem to a čtvereček do Modrého života je doma:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 13:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Hlupáček čecháček musí mít zase opatěru, protože je tak blbý, že se neuživí sáma a musí být stále socioloziván.
JAKÁKOLIV změna je u nás "překotná a nepřipravená", protože čecháček miluje teplíčko a smrádeček.
"Neptejte se, co stát udělá pro vás, ale ptejte se, co vy uděláte pro stát". J.F. Kennedy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
No, jak je ta změna nepřekotná a připravená zažíváme v přímém přenosu, že.

Jste na PŠM chrápal, když se hovořilo o tom, že kritériem teorie je praxe, co:-)?

Jinak je samozřejmě fajn, že se místní vyhlášený trouba Hanzl kriticky vyjadřuje k názoru většiny veřejnosti. Je to známka toho, že veřejnost si uchovala zdravý rozum:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Překotný vývoj energetiky je způsoben tím, že bratr soudruh Putler nám podrazil nohy zezadu.
A čecháček bečí, protože ani tohle nepochopil a nechal si nakecat, že za tio může cha cha grýndýl a Němčoury a EU.
A totálně neschopná vláda sehnala už dost plynu na celou zimu, takže bude do jara po krizi, což čecháček nechápe. Grýndýl mu sedí pořád za krkem a škrtí ho a on nevíco by. Shodit vládu, vystoupit z EU? A co pak?? Bude rázem plynu dost?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 16:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Po stopadesáté a stejně si budete mlít ty svoje kraviny, ale i tak ...

"Alexandr Vondra považuje za hlavní viníky energetické krize Vladimira Putina a německou energetickou politiku, která odstavila jaderné elektrárny a špatně načasovala dekarbonizaci."

https://echo24.cz/a/SeMP6/zpravy-domaci-vondra-vondracek-nemecko-energeticka-krize

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 17:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Po stopadesáte sem perete Vondru, jako kdyby to byl nějaký energetický expert.
Němčouři nin nečasovali, to dělal Putler a líp to asi nachystat nemohl.
Podívejte se na projev premiéra Fialy, tam to máte celý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Boha jeho, citací ve stejném smyslu od kde koho jsme vám sem napostovali už tři pr..le.

Jo, a Fiala je energetický expert:-)? Ale já vím, vy máte pro pana premiéra slabost, to už jsme si vyjasnili:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 22:00 Reaguje na Svatá Prostoto
Fiala jasně vysvětlil příčinu té krize. jen úplný tutan to nechápe.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
"„Stále nechápu, proč Evropská unie nezmrazí emisní povolenky a stále chci věřit, že zvítězí zdravý rozum nad zelenou ideologií. Nemám nic proti chránění přírody, ani proti Green Dealu. Mně vadí ten způsob zavádění, ta rychlost a ideologická nekompetentnost a ekonomická slepota,“

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Veteran-ODS-Polaci-maji-levnou-elektrinu-to-se-mi-nelibi-Jsou-ostrov-my-jsme-propojeni-s-Nemeckem-715133

A tak dál ...
Odpovědět
Anyr

Anyr

21.9.2022 11:22
Většina Čechů je obvykle posraná úplně ze všeho a nadává na úplně vše.

Ale ta menšina, a neříkám, že výrazná, se začíná sbírat. To je dobře. Tak deset, dvacet let, a bude to většina. :)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 11:34 Reaguje na Anyr
A nebo ani omylem ... stačí se podívat do nedávné minulosti.

Nicméně ... stačí si počkat a uvidí se.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.9.2022 13:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Až se ozve rána, bude už pozdě cokoli dělat.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.9.2022 13:05 Reaguje na Anyr
Vidíte - a když se předpodělá z něčeho parta aktivistů, říká se tomu princip předběžné opatrnosti.

Zatímco když občan vidí jak se stále zvyšuje tempo, kterým jedeme proti zdi a spoléháme se na zázrak, který tu zeď vymaže, tak je to zpátečnický pesimismus ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 13:31 Reaguje na Viktor Šedivý
Jenže tu zeď tam namalovali ruští demagogové a čecháček to vždycky spolkne i s navijákem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
A půlka Evropy s ním, že jo:-).

Ale Hanzl, ten se rohlíkem opít nenechá, ten je ideově pevnej a uvědomělej:-) ... jako byl zamlada v SSSR:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Půlka Evropy je hlupy Orbána a už dál nikdo?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, všude jinde si to nemohou vynachválit ... a pak jste se probudil s rukou v nočníku:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 13:30 Reaguje na Anyr
Předposranost je u čecháčka zcela dominantní vlasnost, nejnechutnější byly zvratky všude, když jsme měli vzít 50 syrských děcek. To byly orgie zbabělosti a nechutného sobectví, samozřejme estébák s okamůrou tomu šéfovali.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a proto tu máme už přes půl roku cca čtvrt mega Ukrajinců ... to jsou teprve orgie zbabělosti a nechutného sobectví:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Máme úplně jinou vládu a špinavci celou akci prokaučovali, asi nedostali zavčas ty správné noty z Kremlu.
Tím jsme ale získali zcela fatální výhodu v tom, že nám dnes EU dává prakticky všechen plyn, který nám ten šmejd zarazil.
Nedovedu si představit, co by se tu dělo, šéfovat tu estébácká mafie s okamůrou!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 16:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže v tom 2015 celý národ toužil po imigrantech, co se sem valili z jihu, ale zlá vláda ... ve které neměl Bába ještě ani většinu ... byla proti.

Jasně, a už vám přebalili?

EU nám dává houno, přeprodávají nám ten plyn Němci ... a rozhodně na tom nejsou škodní. A my na oplátku máme nejdražší elektřinu v Evropě, ačkoli ji nevyrábíme z plynu a jsme v její výrobě plně soběstační.
To je dýl, to je výhoda, to je štěstí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 17:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě. Stoprocentní závislost na Putinovi a po osmi letech bačování loupežníků jste čekal asi tak co?
Nikdo nám nic nepřeprodává a ani neprodává, nebojte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Fakt ne? A dyť tu tvrdí porád nějaký Hanzl, jak máme plyn z Německa ... že by nám ho odtamtud někdo nezištně posílal zadáčo:-)))?

Rakousko mělo podíl ruského plynu prakticky nemlich stejný, jako my ... taky Babiš:-)? A co Slovensko ... zase Bába:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 22:05 Reaguje na Svatá Prostoto
My jsme po plynové stránce jen další země Německa, protože celé plynárenství patří RWE. Takže to dodávají vlastně sobě, většina fabrik je tady taky německých.
Rakušáci cha cha ještě spolíhají, že Gazprom dodrží smlouvy které s ním mají a Slováci taky ještě na zrůdě visí, Maďaróni tutově.
To bude čurina, až jim to stopne. To budou somrovat v EU nebo u nás.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak může za situaci Rakouska Bába nebo ne?

A pokud celý plynárenství patří RWE, tak jak teda mohl Síkela ... PODLE VÁS ... zajistit dostatek plynu:-)? A jak je možné, že ten LNG, co doputoval do terminálu v Holandsku koupil ČEZ? A podív v tom terminálu máme my, nebo ta RWE, které to tady podle hanzla celé patří:-)))?

Vy jste prostě fakt hlupec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 09:38 Reaguje na Svatá Prostoto
ČEZ má taky plynovou divizi, to fakt nevíte?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.9.2022 11:45
Historie nás učí, že bohaté společnosti se formuje postupně, v dílčích krocích a nikoli v revolucích typu VŘSR , které vždy vedly k diktaturám.

Green Deal , Zelená revoluce potom nevybočuje ze známých schémat.
S jistotou povede k silným sociálním otřesům, zchudnutí střední třídy a vzniku novodobé totality , ne nepodobné komunistickému Rusku nebo fašistickému Německu. První náznaky jsou již zcela zřejmé.

Každý ,kdo dá raději na fakta než na kydy , se sám může přesvědčit o tom, že podíl HDP EU na globálním hřišti neustále klesá a EU se za krátkou dobu stačila zadlužit natolik, že její dluhy splatitelné nejsou.

Tzv. udržitelná ekonomika v současném podání je doslova tragikomedie.
Komedie v tom, že fantaskní snění zelených magorů je vydáváno za reálnou cestu k prosperitě.
Tragédie v tom, že se národní státy poblouzněné eurohujery nechávají vést krysařem z Bruselu s jeho vábivou píšťalou z bezpečí svých domovů do propasti.
Odpovědět
Pe

Petr

21.9.2022 12:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bohužel musíte uznat, že dobrovolně nikdo nic dělat nebude (tak jako nikdo nedával dobrovolně a sám od sebe například katalyzátory do aut). Když se vrátíte do doby třeba před 10 lety, dělal někdo nějaké dílčí kroky například ke zlepšení životního prostředí? Nikdo. Nebo třeba vy doma? Taky nic. Všude se jen stavělo a budovalo, betonovalo jako o život a drancovalo, všichni se předháněli kdo bude mít větší růst a zisky. A tak by to pokračovalo dál a dál, až bychom to tady vydrancovali úplně. Kam to směřovalo (a stále směřuje) vidíme a na vlastní kůži cítíme už dnes. Pokračovat v tom ještě pár let, těžko bychom hledali způsoby jak ještě něco zachránit.
Ale že se to vše děje kapitalistickým způsobem, a že v první řadě jde o zisky, to je samozřejmě pravda. Takový svět jsme ale přece všichni chtěli. Nebo ne? Všichni chtějí kapitalismus. A když pak zjistí, že v něm hrají roli zdrojů peněz, tak nadávají a brečí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 12:36 Reaguje na Petr
"Když se vrátíte do doby třeba před 10 lety, dělal někdo nějaké dílčí kroky například ke zlepšení životního prostředí? Nikdo."

... já vám nechci brát iluze o zkaženosti dnešního světa, ale lidí a různých spolků/organizací a pod., které to toho dělají pro ochranu životního prostředí docela dost ... a fat dost dost ... u nás bylo vždy nemálo, a to dokonce i za totáče, byť tam to byla často fuška, a je jich hodně pořád.

Že o nich nevíte je váš problém.
Odpovědět
Pe

Petr

21.9.2022 12:43 Reaguje na Svatá Prostoto
A nebyly to spíš jen takové drobky, se kterými bychom na lepším světě pracovali asi tak sto let, a mezitím do úplně vybydleli?
Můžete uvést příklady a výsledky?
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.9.2022 13:07 Reaguje na Petr
A jakého "lepšího světa" docílíte, zničíte-li energetiku?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:45 Reaguje na Petr
Boha jeho, vždyť těch příkladů byly a jsou všude mraky a kdo se o to zajímá, ten o nich ví a vidí je. Turisté, skauti, vodáci a mnozí další ... a těch aktivit je celá řada, ostatně i tady se o nich často píše.
Asi to není úplná majorita společnosti a samozřejmě, je mnohem snazší bodel udělat, než ho uklízet a napravovat a je to nekonečný příběh, ale tahle tvrzení, jak na ŽP a přírodu všichni serou, to mne vždy vytočí. Jednak to není pravda, jednak je to urážka těch desítek tisíc lidí, kteří se na tom nějak podílí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 12:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Proboha, jaká historie? Demokracie je novodobý pojem a ty nejstarší státy, které to zavedly (Švýcarsko, Británie, USA) jsou dodnes na špičce vývoje a žádná totalita jim nehrozí.
Podíl EU samozřejmě klesá, protože je nejdál a už nemusí nikam expandovat, ostatní ji pouze dohání.
Pokud nepochopíte, komu všechny státy ty bambilióny dluží, neohánějte se nesmysly.
Udržitelnou ekonomikku jste absolutně nepochopil, ale ten krysař je dobrej!! To je kdo? Studnička, Peregrin nebo vy?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.9.2022 14:04 Reaguje na Pavel Hanzl
"Demokracie je novodobý pojem " - vraťte školné pane Hanzle.

Místo poslouchání Rádio Brusel non-stop otevřete učebnici historie ,oddíl Antická demokracie a poučte se . Nevzdělanče!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Podíl EU samozřejmě klesá, protože je nejdál a už nemusí nikam expandovat, ostatní ji pouze dohání."

... jasně, třeba USA nás dohání už dlooouho ... a to dokonce takovým fofrem, že vám uniklo, že jsou dávno před námi/EU. :-)

Vy jste fakt kašpar, tyhle kraviny by nenapsal ani desetiletý pionýr z Artěku:-).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:48 Reaguje na Svatá Prostoto
To bylo na Pavku Korčagi ... ehm ... vlastně Hanzla:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:27 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropa vládla světu možná 300 let a prvenství ztratila už po první válce a stalo se něco šíleného?
Dnes tu vládne USA, náš starší bratříček, který nás vždycky vytáhl z každé kruté války, kterou jsme si sami rozpoutali a dnes to na Ukrajině nevypadá jinak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Za tuhle pohádku by vás na druhé straně Atlantiku teda hnali ... kdybyste se tam někdy dostal, tak vám radím dobře, tohle tam nezkoušejte:-).

A já tu píšu, že se stalo něco šíleného? Ne, jen, píšu jen že lžete ... což není šílené ani divné, to je zcela obvyklé:-).

A zcela správně ... sami rozpoutali ... a nejčastěji ji rozpoutalo Německo.-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 17:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Omyl Rusko.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže I. i II. sv. válku začalo Rusko? Vy jste chodil do nějaké hodně inkluzivní školy, že jo:-)))?

A o takovém Prusku raději úplně pomlčet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 22:07 Reaguje na Svatá Prostoto
První začalo Rakousko - Uhersko a druhou Německo s Ruskem napůl.
Ale od té doby tu byla jen Jugoslávská (proruský Miloševič) a Ukrajinská - jasně Rusko.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže za první Rusko nemůže. Tak to bychom měli:-). A když už jsme u toho, tak Karel I. se pokoušel 1916 o její ukončení a mírová jednání. Zatrhli mu to v kde? V Berlíně.

Za druhou může Německo, že jste nácek už tu víme všichni, ale to na tom nic nemění.

Takže dva nejstrašnější válečné konflikty v dějinách lidstva a v obou hlavní vina padá na Německo. Si klidně nastříkejte hákenkrajc doma na zeď, ale na tom nic nezměníte.

Rozpad Jugoslávie byl všichni proti všem, to na Sojuz nehodíte ... ten byl tenkrát rád, že je rád a v totálním rozkladu.

Ukrajinu vám nikdo nebere ... nicméně ač je to tragédie a neštěstí a ta válka znamená strašné utrpení tisíců a tisíců lidí, tak proti těm prvním dvěma je to fakt čistě lokální záležitost, zcela nesrovnatelná, a dokonce i ta Jugoslávie byla horší ... zatím ... doufejme, že to tak zůstane, i když ... :-/.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak kdo rozhodl příšernou 2.sv. válku? Paroubkovi Marťani?
A kdo vyřešil neskutečně složitou situaci po pádu Německa? Tj. kdo provedl Norimberský proces a Marshallův plán?
Kdo nechal svoji armádu v Západní Evropě, kdy ji chtěl Stalin převálcovat tankovými svazy celou? Kdo nakonec uzbrojil Rusy a způsobil pád celého impéria? Kdo vyřešil Jugoslávskou válku, Libyjskou a dnes rozhoduje o přežití Ukrajiny, tj. celé Evropy??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:22 Reaguje na Pavel Hanzl
jen taková technická ... může se vám to líbit nebo ne, ale pro porážku nacistického Německa byla rozhodující primárně východní fronta, tedy Sovětský svaz. Byť význam dodávek z USA byl nesporný ... a na druhé straně byl nesporný přínos Svazu k porážce Japonska. Já vím, že vám osobně to plánované řešení české otázky chybí, vy byste se poněmčoval a hajloval jak divý, ale zrovna ČR Sojuz dost zachránil prdel.

Jinak zase plácáte něco, o čem nebyla řeč ... já jsem narážel na to vaše označení Států jako našeho nějakého staršího bratříčka. Což je blbost a v samotných Státech byste s tím dost narazil. Zaleťte si tam to vyzkoušet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 22:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Pro porážku Hitlera byl rozhodující SSSR, ale bez Americké pomoci by to nedal.
A nejen té přímo do SSSR, ale taky té britské.
Amíka jako staršího bratříčka Evropy označují v Izraeli
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.9.2022 12:23 Reaguje na Pavel Hanzl
V Izraeli možná, ale pokud tedy jako fakt staršího, a ne většího, tak to mají slušně pomotané. Jinak je to samozřejmě blbost.

Zda dal či nedal je ve hvězdách, to už se nikdy nikdo nedozví ... co je ale samozřejmě nesporné je, že dodávky z USA Sojuzu velmi pomohly a že Britové se významně podíleli na jejich logistice. Ale ta hlavní tíha 2.sv.v. v Evropě ležela jednoznačně na Sojuzu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Antická demokracie (i když je to prazáklad) neměla s tou naší až tak moc společného, byla jen pro elitu a hlasovalo se kopím!!, což by dnes asi neprošlo.
Ale nežijeme v antice, pokud jste si neráčil všimnout.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 16:32 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsme si všimli ... a taky jsme si všimli, že furt jen lžete a píšete nesmysly.

Třeba ... "Hlasovalo se většinou zvedáním ruky, případně se losovaly hliněné kuličky."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Starov%C4%9Bk%C3%A9_Ath%C3%A9ny

A pak se z nich snažíte vykroutit ... vy kopí:-)

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Wiki je dobrá, ale není tam vše. Hlasování kopím (vztyčené znamenalo souhlas) bylo tam taky běžné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak šup sem s odkazem:-)))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.9.2022 12:04
Obří skleník v Arboretu Nový Dvůr nebude a to přesto, že na jeho realizaci získalo muzeum před několika lety rekordní evropskou dotaci i příslib státního spolufinancování.
Důvodem jsou budoucí provozní náklady s ohledem na rostoucí ceny elektřiny a plynu.
--------------
Udržitelná ekonomika v praxi , nakonec skončíme v zemljankách s kopřivovým čajem na oběd.
Odpovědět
Pe

Petr

21.9.2022 12:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
Takový obří skleník je vzor hospodárnosti a udržitelnosti do budoucna, nebo spíš něco jako sjezdovka v Dubaji?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 12:38 Reaguje na Petr
Takže Pražská botanická by se vlastně měla zplanýrovat na nějakou loučku ... kua velkou louku:-) ... a ZOO už tuplem, bo tam je těch energií potřeba řádově víc.

Takhle to myslíte?
Odpovědět
Pe

Petr

21.9.2022 12:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak jste to pochopil? To vás lituju.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:49 Reaguje na Petr
Tak tu svoji skvělou myšlenku zkuste rozvést, já se rád poučím ... nebo aspoň pobavím:-).
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.9.2022 12:45 Reaguje na Petr
Myslíte tím i skleník Fata Morgana v pražské botanické zahradě v Tróji? Je zajímavé, že i když ten skleník stál nakonec mnohem více než bylo v projektu, v Praze se peníze na něj našly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 12:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Musí tam někde nainstalovat odpovídající množství fve panelů a jsou v pohodě. V zimě by mohli topit dřevem nebo peletkami, něma problema.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:49 Reaguje na Pavel Hanzl
No zjevně jim to nevyšlo ani tak, ani tak, takže to zapíchli. Ale můžete jim napsat a zkusit to zachránit:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Píšu jen, že řešení existuje a ne že ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

22.9.2022 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Hmmm ... akorát že je to řešení pravděpodobně na pikaču, že. Ale jak píšu, napište jim, třeba to s vámi zachrání.
Odpovědět
ig

21.9.2022 12:41
Vždyť o to přece jde :-) Třídní boj, s klimatem to nemá nic společného. Boj chudých proti pracovitým a bohatým. A jako obvykle se vede nikoliv se záměrem pozdvihnout chudé, ale srazit bohaté.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.9.2022 14:51 Reaguje na
+1

A pro dokreslení ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/suv-komentar.A191010_132621_automoto_fdv
Odpovědět
ig

21.9.2022 15:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Pěkné :-) Zkusil jsem v editoru cvičně zaměnit "SUV" za "uhlí" (a ještě několik dalších drobných záměn) a vyšel mi z toho článek o životním prostředí.
Odpovědět
ig

21.9.2022 15:12 Reaguje na
Pardon, ne přímo v tomhle ale v jednom z nepřímo zmíněných...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

21.9.2022 13:14
Zakladatel Greenpeace Patrick Moore tvrdí, že změna klimatu je založena na falešných narativech.
Uvedl, že k odchodu z Greenpeace jej přiměly jasné důvody:
„Greenpeace ,unesla‘ politická levice, když si uvědomila, že v ekologickém hnutí jsou peníze a moc. Političtí aktivisté [levicového zaměření] v Severní Americe a Evropě změnili Greenpeace z organizace založené na vědě na politickou organizaci pro získávání finančních prostředků.“

Patrick Moore je jako významný vědec, ekolog a dlouholetý vedoucí pracovník v oblasti životního prostředí všeobecně považován za jednoho z nejkvalifikovanějších světových odborníků na životní prostředí.
=====================================================================

Stále to tady opakuji, gryndýl je jeden obrovský švindl a nic jiného.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.9.2022 13:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tebe pořád nepustilo blábolení o tom, jak je Moore zakladatel Greenpeace? :D A ještě k tomu přidáváš blábol o tom, jaký je to významný vědec? :D Jsi docela trapný. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.9.2022 15:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale zakroutit ty kohouty na Jamalu dokázal dobře, že?
Odpovědět
KP

Karel Padevet

21.9.2022 15:58
Když ono stačí umět počítat... prostě normální cost/benefit analýza bez ideologie.
EU pořád tvrdí, že je to "nezbytné" kvůli "boji" proti změně klimatu... a přitom na to má vliv 7% a ostatní země si spíš hledí životní úrovně vlastních občanů.
Takže stručně řečeno - vyhozené peníze.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.9.2022 18:32 Reaguje na Karel Padevet
Počítat? Fuj, to není zrovna známka pevnosti ve víře, když se nějakými "počty" (beztak je to vynález zlého starého bílého muže) zpochybnit postuláty zeleného náboženství!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.9.2022 09:34 Reaguje na Viktor Šedivý
Planetu by mohlo zachránit pouze náboženství Gaia, (nebo podobné), které by lidé přijali za své.
Pouze víra a náboženství má sílu vytvořit civilizaci a taky nejlepší lidská díla jsou především sakrální.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist