https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/poslanci-chteji-opet-zabranit-planum-na-splavneni-berounky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Poslanci chtějí opět zabránit plánům na splavnění Berounky

7.10.2019 00:12 | PRAHA (ČTK)
Poslanci chtějí opět zabránit plánům na splavnění posledních zhruba 40 kilometrů toku Berounky. / Ilustrační foto
Poslanci chtějí opět zabránit plánům na splavnění posledních zhruba 40 kilometrů toku Berounky. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | JeP / Shutterstock
Poslanci chtějí opět zabránit plánům na splavnění posledních zhruba 40 kilometrů toku Berounky. V novele zákona o vnitrozemské plavbě chtějí vyřadit úsek řeky od říčního kilometru 37 do přístavu v pražském Radotíně ze seznamu využitelných dopravě významných vodních cest. Pod návrhem je podepsáno sedm desítek poslanců z většiny sněmovních klubů v čele s poslankyní STAN Janou Krutákovou.
 

Se stejným návrhem přišla poslankyně Krutáková již loni. Vložila ho jako pozměňovací návrh do novely zákona o vnitrozemské plavbě, která měla umožnit vodákům plavbu s alkoholem v krvi. Sněmovna sice na pozměňovací návrh ohledně Berounky přistoupila, ale protože Sněmovna zákon nakonec neschválila jako celek, padl i tento pozměňovací návrh.

Poslanci uvádějí, že důsledkem zařazení dolního toku Berounky do seznamu dopravně významných využitelných vodních cest je i povinnost příslušných úřadů prosazovat její splavnění. To by podle nich ale znamenalo i významné stavební zásahy včetně vybagrování dna. Projekt splavnění Berounky je podle nich překonaný a je i v rozporu se současnými principy vodní dopravy, péče o přírodu a krajinu a především principem udržitelného rozvoje.

Bývalý ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) vyjádřil již loni za ministerstvo dopravy s návrhem nesouhlas. Argumentoval hlavně tím, že samotné zařazení říčního úseku do seznamu využitelných vodních cest nezakládá povinnost vybudovat zde říční stupně, a tedy nepředstavuje ohrožení chráněných objektů na dané trase. Uvedl také, že zařazení Berounky do seznamu využitelných vodních cest by umožnilo využít pro případné investice peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Se splavněním části Berounky nesouhlasí ani obce a pražské městské části v okolí jejího dolního toku. Úpravy Berounky pro motorové lodě by podle nich zhoršily dopady povodní a charakter krajiny kolem řeky, která si dosud uchovala přirozené koryto.

Poslanecký návrh nyní dostane k projednání vláda. Na vyjádření stanoviska má 30 dní.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JD

Jindřich Duras

8.10.2019 12:27
Proboha, snad se tenhle úsek povede konečně vyškrtnout!!! Jinak se zase budou utrácet neuvěřitelné částky za plavební komory, přístaviště a další nehoráznosti! Navíc v době, kdy voda prostě není...
Zavřete vchod do dalšího dosud otevřeného tunelu!!!
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist