https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/povede-pandemie-k-rozvoji-obnovitelnych-zdroju
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Povede pandemie k rozvoji obnovitelných zdrojů?

31.5.2020 00:32 (ČTK)
Pokud jde o větrnou energii, stojíme možná před epochální změnou související se vzestupem "plovoucí" větrné energie, jejíž potenciál je obrovský. / Ilustrační foto
Pokud jde o větrnou energii, stojíme možná před epochální změnou související se vzestupem "plovoucí" větrné energie, jejíž potenciál je obrovský. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Siemens
Jaká budoucnost nás čeká? Obnoví se spotřeba ropných produktů, nebo sanitární krize, která zasáhla plíce lidí, zvýší pozornost vůči kvalitě ovzduší? Oteplování klimatu je vážná věc a čas, jak ho omezit, je krátký. K tomu je třeba zásadní spolupráce na mezinárodním poli. Proto znepokojuje napětí mezi Spojenými státy a Čínou, píše italský deník La Repubblica.
 

Dnes nám ještě není jasné, zda pandemie a přetrvávající napětí mezi USA a Čínou budou znamenat historický obrat, jak soudí četní pozorovatelé. Jak známo, trh s ropou je podroben fluktuacím, které závisejí na logice trhu a na spekulacích, a to více než na politickém napětí, na kartelových dohodách či místních politických krizích, a proto si žádný seriózní ekonom nedovolí předvídat další vývoj.

Sanitární krize zasáhla, byť s menší silou, sektor obnovitelných zdrojů, do nichž se vkládá naděje na zmírnění klimatické krize. Jaká budoucnost nás čeká? Zvedne se spotřeba ropných produktů? To je předčasné předpovídat. Je možné, že po sanitární krizi, která zasáhla plíce lidí, bude pozornost vůči kvalitě ovzduší vyšší?

Britský týdeník The Economist předvídá cenu barelu na dlouhou dobu kupředu na 20 dolarů (500 Kč). To by vedlo k tomu, že by se méně investovalo do nových ložisek. Lze předpokládat střednědobý pokles produkce. Jde také o to, že politika, jejímž cílem je snížit koncentrace oxidu uhličitého v ovzduší, tedy postupné omezování spotřeby uhlí, ropy a zemního plynu, znamená, alespoň v první fázi, přechod na elektrické zdroje, počínaje automobily a dalšími dopravními prostředky. Obnovitelné zdroje tak budou výrazně upřednostňovány, a to jak pokud jde o cenu jejich výroby, tak i proto, že ropa a její deriváty přispívají k produkci energie jen minimálně.

Před pandemií se v Itálii velkoobchodní cena elektřiny pohybovala kolem 52 eur (1400 Kč) za megawatthodinu, dnes klesla na 32 eur (860 Kč), a to díky poklesu spotřeby a ceny plynu. V posledních letech průmyslová cena elektřiny z obnovitelných zdrojů klesala a překonávala všechny rekordy. V těchto dnech dosahuje největší solární zařízení na světě v Abú Zabí (Spojené arabské emiráty) rekordních 13,5 dolaru (338 Kč) za megawatthodinu a v Evropě, v Portugalsku, loni na dražbě klesla cena solární elektřiny na necelých 15 eur (400 Kč) za megawatthodinu. Průmyslové ceny energie z velkých solárních a větrných zařízení tak mohou konkurovat energii vyráběné ze zemního plynu, která se pohybuje v rozmezí 44 až 68 dolarů (1100 až 1700 Kč) za megawatthodinu.

Pokud jde o větrnou energii, stojíme možná před epochální změnou související se vzestupem "plovoucí" větrné energie, jejíž potenciál je obrovský. Podobná dynamika se právě projevuje v sektoru výroby baterií, na nichž závisí blízká budoucnost elektrických automobilů a také akumulace energie pro elektrické sítě.

Tím spíše znepokojuje konflikt mezi Spojenými státy a Čínou: aby bylo možno čelit klimatické krizi i pandemii, je třeba zásadní spolupráce na mezinárodní úrovni. Zemní plyn bude ještě na několik let nezbytný, ale v perspektivě snižování emisí bude muset být postupně vyřazován. Tam, kde bude nejobtížnější od něho upustit, bude muset být nahrazován syntetickými plyny, jako je například biometan, a to bude již nyní vyžadovat investice do vědy a rozvoje. Klimatická krize je vážná a čas nezbytný k tomu, abychom jí mohli čelit, je omezený: je třeba zrychlit.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (47)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 10:36
To je dost síla!! Takže kdybychom počítali jen fve zálohovalou paroplynem, tak se dostáváme řádově v pohodě na 1,- kč/kWh. Za kolik bude produkovat v ideálním případě ten plánovaný jaderný blok? Jen čtyřikrát více?
Kde je pan Šimůnek, aby nám vysvětlil, že v Německu kvůli OZE "vystřelí cena energie raketově vzhůru"??
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

31.5.2020 12:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl. Dáváte zajímavá čísla. Jak jste k ním prosím přišel?
Předem moc děkuji za vysvětlení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 13:11 Reaguje na Stanislav Chytrý
V článku máte ceny MWh fve i paroplynu. Tak jsem z toho udělal odhadem průměr, kdyby se použil paroplyn jako záloha fve.
A v TV ministr Havlíček cosi říkal, že nový blok by "měl" produkovat asi za 3,-kč/kWh jako dnes, což je asi nesmysl, protože by pak nemusel mít ČEZ státní garanci na výkup.
Takže jsem tam dal ohadem 4,- Kč. Je to jen odhad od pasu a proto jsou tamn ty otazníky.
Každopádně smysl mého sdělení je ten, že nejspíš cena elektřiny z OZE bude stále levnější kvůli odpisům, kdežto z jádra dražší, kvůli požadavkům na bezpečnost.
Dost rozhodující je, že OZE má palivo zadarmo.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.6.2020 08:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ceny pro Saúdskou Arábii, která leží výrazně jižněji a v totální poušti. To druhé jistě můžeme mít i tu, ekologové na tom chovem kůrovce a "bezzásahovostí" silně pracují.
Případně ceny pro Portugalsko: Opět země aridní, polopouštní, s minimem oblačnosti (v důsledku devastace životního prostředí v minulých stoletích), byť ležící o něco málo dál od rovníku než SA.
Tyto ceny jsou pro naše podmínky naprostá utopie. A pro Německo, které většinou leží severněji něž my, také. Proto tam mají taky elektřinu podstatně dražší než my, ale při svých v průměru trojnásobných platech jakžtakž přežívají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.6.2020 07:14 Reaguje na Jan Šimůnek
Německo draží elektřinu z fve na asi 1.50 kč/kWh a to je zatížené výraznými odpisy.
Normální fve elektrárna se odepisuje řádově 8 let a funguje 30, neplatí za palivo a má jen minimální nároky na údržbu. Takže jsem zvědavý, za kolik bude v Německu elektřina za 10 let.
Pokud nám ale napaří vysoké emisní povolenky nebo uhlíkovou daň, my budeme pořád vyhazovat stamilióny na "přípravu JE", tak to tu bude vypadat za chvíli jak ze komára a za špinavou elektřinu se nedoplatíme.
Proč asi v historii byl vždycky technický pokrok základem bohatnutí a ne naopak?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

31.5.2020 13:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč jste tak pesimistický? Když se podíváte na denní trh, tak tam najdete i doby, kdy byla cena elektřiny záporná. A pak bychom vlastně za odběr elektřiny ještě mohli dostávat nějaké peníze od distributora. Hlavně v zimě by se mi to hodilo - zřídil bych si elektřické vytápění, pořádně topil a tím i vydělával.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 13:57 Reaguje na Richard Vacek
Je to sice sranda, ale je vidět, že ještě není úplně zvládnutá regulace a hlavně akumulace energie. Prostě je potřeba přetoky někam umístit, nadějně vypadá vodík.
To by šla cena zase dolů, což ale není dobrý trend.
Elektřina má být drahá, aby se s ní šetřilo.

Dovedete si představit ten masakr na silnicích, kdyby většina lidí měla fve na střeše a elektroauto, takže by jezdila prakticky zadarmo?
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

31.5.2020 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
V tom je právě hlavní problém - dokud se nevyřeší akumulace (nebo se nezačnou omezovat spotřebitelé - tzn. active demand side managment), je přechod na OZE v nedohlednu. Vodík má tolik nevýhod, že o jeho masovém rozšíření se v současnosti asi moc uvažovat nedá.

A taková perlička:
Na mém pracovišti to máme přesně takto zařízeno (FVE + VTE + elektroauto). Finančně je to ale naprostý masakr, byť pak jezdíte "zadarmo" (v zimě tedy spíše nejezdíte). Za tu cenu koupíte několik aut a ještě Vám zbyde dost na palivo i údržbu na celou dobu jejich životnosti.

Potřebujeme nějaký opravdu razantní posun, průlom v oblasti skladování elektrické energie. Současné technologie nám na to nestačí.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 16:46 Reaguje na Franta Frantíků
Razantní průlom se asi čekat nedá, spíš rychle probíhající evoluci. Elon Musk předvádí baterii bez kobaltu s garancí miliónu najetých kilometrů a s cenou do 100 usd/kWh. Ta se považuje za přelom mezi elautem a benzíňákem.
Panely a baterie přece nedávo silně zlevňovaly a ten trend s masivním nasazením bude pokračovat. V tomto článku jsou ty ceny už pro ropáky uhláky zcela nedostižné.
Odpovědět
MG

Milan G

31.5.2020 18:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Lžete a opět lžete. Kdy přesně den, oznámil Musk tu baterku? Kdy?
A co se týká OZE, ta je tak dotovaná v celé Evropě, že elektřinu z ní můžou ty firmy nabízet pomalu zadarmo. Protože my jim to zaplatíme ve formě dotací. Takže zrušíme kompletně všechny dotace na OZE a uvidíme jak si povedou v normální soutěži.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 18:44 Reaguje na Milan G
Někdy minulý týden odhaduji, ale ten článek jsem si neuložil. Myslel jsem, že se to bude ještě někde probírat, třeba ještě bude. Ale to je fuk, za týden nebo za rok? Vývoj tam prostě vede.
Tady zase lžete vy, protože v Abú Zabí nebo USA si na žádné evropské dotace nehrají.
Evropa dotuje investici (jako Česko chce dotovat mastodonta).
Odpovědět
MG

Milan G

31.5.2020 18:55 Reaguje na Pavel Hanzl
To o té baterce jsem tady psal já, ještě jsem vám upřesňoval, že ten batteryday odsunul na červen, protože podle všeho zatím nic moc v ruce nemá.
Ano bájný lhář a demagog to jste. Nesrovnávejte Abu Zabí nebo Floridu nebo Nevadskou poušť s Českou republikou. Už vás tady na to hodně lidí upozorňovali. Já mluvím pořád jen O ČR nebo Evropě. Opravdu, ale opravdu je mi úplně jedno jak si vedou Spojené arabské emiráty v FVE, už jenom proto, že dneska tam celý den svítilo slunce a teplota byla kolem 33 stupňů a já mam na teploměru celý den 9 stupňů a celý den je zataženo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 21:01 Reaguje na Milan G
Kdybyste si moje příspěvky četl, tak v odhadech používám hodnotu slunečního svitu 1kWp/m2, což je průměr pro Bavorsko. A účinnost počítám 16 - 18%, což je běžně prodávaný panel. Na jihu to může být klidně 1.4kWp.
Zkuste mi ale vysvětlit, jaký je rozdíl, jestli tu baterku předvedou za týden nebo za měsíc?
Odpovědět
MG

Milan G

1.6.2020 08:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase blábolíte? Já o koze vy o voze. Já mluvím o dotacích na FVE v Evropě a samozřejmě nelze srovnávat SAR a Evropu co se týká slunečního svitu.
Co se týká baterky, opět jste lhal když jste tvrdil, že Musk tu baterku už předvádí, přesně takhle manipulujete s mikrozdroji. Nic není, ale vy tvrdíte, že to máte složené na zahradě.
Musk zatím žádnou baterku toho typu nemá, proto bateryday odkládá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.6.2020 06:45 Reaguje na Milan G
Musk samozřejmě tu baterku má, ale něco není dotaženo do fáze, kdy se to může prezentovat. Stejně reaktor Nuscale je vyrobený, jenom prochází licenčním řízením.
V Americe to skutečně nefunguje jak v Rusku, kde počítačoví animátoři vytvoří hezkou supersonickou ponorku a Putin s ní začne okamžitě vyhrožovat celému světu.
Proto je Amerika tam, kde je a Rusko taky.
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

31.5.2020 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
No a my bychom potřebovali v rámci ČR jednotky TWh instalované kapacity akumulátorů se špičkovým výkonem cca 11000 MW.

Objem světové těžby lithia je cca 100 tis. tun. Při přibližné spotřebě 160g/kWh (teoretické minimum je prý 70-80g/kWh) by na takovou baterku prsklo několit let celosvětové těžby.

A to jsme relativně malá země! Proto si myslím, že nám tu žádná evoluce nepomůže. Je nutné vymyslet něco lepšího - je to jako kdybychom chtěli pohánět vesmírnou loď parním strojem.
Odpovědět
ig

31.5.2020 22:00 Reaguje na Franta Frantíků
Světová těžba lithia je i v našich rukou, stačí odtěžit to pitomé nadloží kterému říkáme Krušné hory a hned máme čtvrtinu naší potřeby na dosah :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.6.2020 06:52 Reaguje na Franta Frantíků
Ten systém distribuce elektřiny je daleko složitější a vyvažuje se na straně odběratele i dodvatele, tím médiem je cena. Takže není nutno mít na noc akumulováno tolik energie, která se spotřebovává přes den, ani v zimě tolik, kolik v létě.
Samozřejmě problém akumulace tu je a být vyřešen, může snad úplně všechno jet na Slunce a něma problema. To má takový výkon, že by uživilo celé lidstvo x megahafokrát.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.6.2020 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte pravdu, pokud poté, co se slunko k obzoru skloní, zvednete cenu za kWh (dejme tomu) na pár stokorun, nebudete mít zásadní problém s nerovnováhou mezi výrobou a spotřebou. Dobře se to bude vyvažovat.
I ten pohled na potemnělá města a vesnice bude takový idylický ...
Odpovědět
MG

Milan G

31.5.2020 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Vodík jako úložiště je nesmysl, už to tady bylo řečeno mnohokrát.
Jedno bateriové úložiště je na Táborsku, výkon 4MW a kapacita 2,5MWh.Firma tvrdí, že průměrná česká domácnost by z instalovaných baterií mohla napájet svá elektrická zařízení až jeden rok. Já tomu moc nevěřím, ale budiž. Ovšem cena je opravdu příznivá 70 milionů českých korun.
Tak se urychleně proberte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.6.2020 07:05 Reaguje na Milan G
Kolik stála první parní lokomitiva, první automobil a první solární panel?
Ale Němci jedou velmi výrazně právě do vodíku a jak znám jejich výrobky, může to být skutečně špička.
Odpovědět
MG

Milan G

3.6.2020 13:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Kolik stála první lokomotiva to nevím, ale v roce 1926 stála parní lokomotiva 1.5 milionu plus tendr 414 tis. korun československých. Dohromady 1.9 milionu korun. Elektrická tehdy stála 2x tolik, takže cca 3.8 milionu korun. Dneska nová elektrická mašina je v řádu desítek milionů korun. Takže když přistoupím na vaší zvrácenou logiku a špatné příklady, tak to úložiště v Táboře stálo nyní 70 milionů korun a kolik bude stát v roce 2050? Podle vás 700 milionu korun?

Ty lokomotivy a ani auta vlastně nikdy nezlevnili. Samozřejmě je to zjednodušené, snad to pochopíte.
Odpovědět
MG

Milan G

31.5.2020 14:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, kvůli OZE mají Němci nejdražší elektřinu v Evropě. A ty vaše kydy o paritě si nechte pro sebe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 16:48 Reaguje na Milan G
Němci investují bilióny do OZE a my jen žvaníme. Povíme si to za rok, až u nás uzákoní ten předražený elektroměr a v Německu se začnou OZE odepisovat. V tomhle článku ty ceny přece máte.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.6.2020 08:23 Reaguje na Pavel Hanzl
I kdyby investovali triliony do perpetua mobile, vyšlo by to nastejno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2020 21:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy nevíte ani co je to perpetuum mobile?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2020 16:55 Reaguje na Milan G
No, PPS je jedním z nejlepších způsobů mezinárodního srovnání.

Něco o PPS zde: https://www.czso.cz/csu/czso/evropsky_srovnavaci_program

V PPS máme elektřinu dražší než je průměr v EU. V druhé polovině 2019 byla průměrná cena v PPS 21,9. ČR měla 25,5 (Německo 26,8). Takže jsme byli na hezkém pátém místě v ceně elektřiny.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2020 16:55 Reaguje na Petr Eliáš
https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10826603/8-07052020-AP-EN.pdf/2c418ef5-7307-5217-43a6-4bd063bf7f44
Odpovědět
MG

Milan G

31.5.2020 18:34 Reaguje na Petr Eliáš
Vůbec nehodlam komentovat co píše eurostat. Věřím jen statistice, kterou si zfalšuji já sám.
Co se týká Němců a jejich ceny za elektriku. Zcela jednoznačně, bez ohledu na paritu, mají spolu s Dánskem nejdražší elektriku.
A ta PPS? Rusko nedávno tomu, asi v roce 2017, mělo šesté největší HDP podle parity kupní síly.

Pane Eliáš, v paritě byla na tom cena elektřiny před tím, než tam v Německu vystřelila vlivem Energiewende, ještě mnohem lépe. Také jde o to, že v případě, když přejdeme na německý model energetického mixu, tak sice získáme německé vyskoké ceny elektřiny, ale nezískáme německé platy. Pro vývoz zboží a konkurenceschopnost průmyslu jsou důležitá absolutní cena elektřiny a ne parita této ceny. Vaše poznámky zde jsou jedna hloupější než druhá. Tohle je kopie odpovědi p.Wagnera na p.Hanzla co se týka té parity. Domnívám se, že by vám měla stačit také.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2020 19:32 Reaguje na Milan G
Nepopírám, popisuji aktuální stav v mezinárodním srovnání. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2020 06:38 Reaguje na Milan G
Věříte jen té statiscice, kterou si sám zfalšujete. Potom vám vyjde, že Rusko, které tvoří asi 3,5% světového HDP (EU asi30%, USA 27%, Čína 18%) je šesté na světě. Asi odzadu.
Odpovědět
MG

Milan G

1.6.2020 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve vámi tak oblíbené paritě, mělo to Rusko šesté největší HDP na světě.
Protože jste to nepochopil, tak polopaticky. Tím jsem vám chtěl dokázat jaká kravina je parita.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2020 13:03 Reaguje na Milan G
Parita kupní síly je poměr cen k příjmům. Pro Němce je elektřina levnější než pro nás, protože je sice nominálně dražší, ale Němci vydělávají asi 3x víc, než my.
A pojmu parita k HDP nerozumím. To má být poměr platů na HDP státu? To má třeba Švýcarsko dvojnásobné, než my (asi 60% kdežto my asi 30%). A v Rusku, kde tvoří HDP především vývoz surovin, to bude ještě asi daleko nižší.
Odpovědět
MG

Milan G

2.6.2020 00:12 Reaguje na Pavel Hanzl
To je pořád dokola. Já jsem v Německu téměř deset let žil. A když vám říkám, že pro velkou většinu Němců je jejich elektřina drahá tak tomu věřte.

Kde jste přišel na to, že Němci vydělávají 3x víc než my? Ani náhodou. Nevěřte statistice, musíte s těma lidma mluvit a dozvíte se kolik vydělávají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.6.2020 06:39 Reaguje na Milan G
Mluvíte jen s lidmi v určité sociální vrstvě. Zkuste zjistit, jaké jsou u nás výdělky u party ukrajinských dělníků na stavbě.
Odpovědět
MG

Milan G

2.6.2020 13:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Už nevíte kudy kam a tak sem taháte Ukrajince. Jste tak zaslepený nebo opravdu hloupý, jak říká p. Wagner? Mluvíte o Němcích a jejich platech, pak to srovnáváte s Čechama a nakonec do toho vrznete Ukrajince. To je stejné jako když pejsek s kočičkou pekli dort.

Když nevíte kudy kam, tak celou diskuzi zkomplikujete různými hloupostmi tak, že se v tom ani vy sám nevyznáte.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

31.5.2020 18:29 Reaguje na Petr Eliáš
V PPS? Jeden z nejlepších způsobů mezinárodního porovnání? Ale to je přece "Hrubé národní štěstí".
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hrub%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD_%C5%A1t%C4%9Bst%C3%AD
Popřípadě "Index šťastné planety"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Happy_Planet_Index
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2020 19:26 Reaguje na Richard Vacek
Třeba...proč ne..
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.6.2020 08:25 Reaguje na Petr Eliáš
Tyhle indexy jsou jen bezcenné bláboly, nic víc.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

31.5.2020 17:53
Německý přechod na zelené energie ničí obrovské oblasti přírody, zemědělské půdy a lesy. Ve jménu klimatické politiky jsou zabíjeni vzácní ptáci a ohrožené druhy, zatímco většina krajiny se mění v průmyslové parky.

To jsem neřekl já, ale zástupce německých ochránců přírody /Deutsche Wildtier Stiftung / při slyšení v britské Sněmovně lordů Michael Miersch .

Řekl:
"V Německu se elektřina z větrných elektráren a bioplynových stanic nazývá „zelená elektřina“,bio-elektřina nebo dokonce přírodní elektřina.

Řeknu vám něco o těchto lžích.
Je to paralela s komunistickým 'Rudým říjnem ´ v Rusku . Komunisté slíbili
vše pro dělníky a nic z toho nedrželi.

Změna klimatu však rozhodně není hlavní příčinou současné ztráty druhů. Přeměna přírodních oblastí je mnohem důležitější, jde o likvidaci tropických lesů pro zemědělství , nadměrný rybolov mořích, nadměrné hnojení půdy v intenzivně využívaných zemědělských oblastech.

Existuje však i tento důsledek globálního oteplování, existence mnoha druhů skutečně ohroženo: podporou biopaliv z důvodu ochrany klimatu,protože se spalují paliva vyrobená z řepky, rákosiny, cukrové třtiny nebo olejových palem a uvolňují se tolik oxidu uhličitého, jaké byly rostlinami dříve absorbovány.

Příčinou tohoto přirozeného ničení je silná poptávka po palmovém oleji. Džungle musí ustoupit plantážím pro palmový olej.
Samotná Indonésie zlikvidovala v letech 2000 až 2012 přes 60 000 km2 lesa a téměř vše přeměnila na plantáže palmového oleje. Od roku 1990
země ztratila pětinu své lesní plochy.... "

https://www.thegwpf.org/content/uploads/2017/11/Miersch-German.pdf
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 18:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Najednou je vám německý ekolog dobrý, i když na něho stále nadáváte a obviňujete ze lží. Když se to hodí, i s ekologem se dá šermovat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

31.5.2020 18:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Mně je dobrý každý ekolog, ale musí to být skutečně ekolog.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2020 21:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ne. Musí nadávat na Německo a celou Unii, to vám stačí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2020 06:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ten Německý "ekolog" plácá dohromady německé větrné parky s pralesem v Brazílii, což je totální nesmysl. Lesy se v těchto zemích kácí kvůli kšeftu a ne ekologii. Oni chtějí půdu na pěstování čehokolliv, co se dá prodat. A tím, že se množí jak malý myši, potřebují stále víc a víc.
A tlačit do toho rudý komunismus je čistě ruská demagogie, strašit lidi vlastními sviňárnami umí jen oni.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.6.2020 08:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby nebylo ekology deformovaného trhu, nebyl by žádný kšeft s kácením pralesů.

Ekologické (a veškeré další) dotace je třeba zrušit (už proto, aby jasně bylo vidět, jaké jsou jejich důsledky), tak na dobu minimálně pěti, raději deseti let (protože to dotované bude nějakou dobu přežívat z kapitálu nakřečkovaného v průběhu minulých let), a pak můžeme udělat seriózní rozbor toho, co je a co není ekonomické.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2020 13:40 Reaguje na Jan Šimůnek
Píšu to podruhé: lesy se kácí k tomu, aby tam lidé získali ornou úpůdu. A je jim úplně jedno, co budou pěstovat, důležité je jen jedno: aby se to dalo prodat. Žádnou ekologii do toho nemontujte, lidí přibývá jak kobylek a musí něco jíst.
Odpovědět

Viktor Šedivý

1.6.2020 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, lesy se kácí kvůli kšeftu. Ten kšeft se jmenuje "přechod na obnovitelné zdroje" a spočívá v tom, že třeba do dánských nebo britských tepelných elektráren se vozí lodní náklady semletých lesů.
Zničené lesy, zvláště pak zničené lesy mimo EU nejsou hodnoceným parametrem v přechodu na bezuhlíkovou energetiku, proto je všechno v pořádku.

Nejde o rudý komunismus, jde o komunismus zelený, nejde o ÚV KSSS ale o EK.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist