Praha 6: Rychlodráhu na Kladno nechceme
Náklady na výstavbu rychlodráhy jsou odhadovány na 10 až 15 miliard korun. A ačkoli by rychlodráha byla výrazněji levnější než metro, Praha 6 ze svého nesouhlasného stanoviska odstoupit ani do budoucna nehodlá. Jediná kompromisní varianta, která by podle Šalka byla možná, je prodloužení metra o dvě, tři stanice za Dejvickou a až odtamtud vést rychlodráhu. Na nové konečné by se potom zřídilo záchytné parkoviště P+R. Tato varianta by podle Šalka také pomohla vyřešit neudržitelnou dopravní situaci v Praze 6 a vlastně v celé severozápadní oblasti hlavního města.
Jak spor o spojení mezi Kladnem a Prahou dopadne, zatím nikdo neví. Na rozhodování se kromě Prahy 6 podílí také magistrát a investor, tedy stát. Rychlodráha vedená obytnou čtvrtí byla však nepřípustná i pro hygieniky, podle kterých by se významně zvýšil v oblasti hluk.
Projekt výstavby drážního tělesa měla zajistit společnost PraK, která vznikla v roce 1994. Jejími akcionáři se staly kromě Kladna a Prahy také městská část Praha 6, Sdružení měst a obcí PRaK, Česká správa letišť a České dráhy. "Praha 6 však před časem z této akciové společnosti kvůli nesouhlasu s výstavbou vystoupila," dodal Šalek.
reklama