https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/radek-drahny-vyjadreni-ke-kauze-lucni-bouda-se-zavira
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Radek Drahný: Vyjádření ke kauze „Luční bouda se zavírá“

30.5.2025
Luční bouda v arkto-alpínské tundře Krkonoš.
Luční bouda v arkto-alpínské tundře Krkonoš.
Foto | Kamila Antošová / Správa KRNAP
Obvinění ze šikany ze strany Správy KRNAP je naprosto neopodstatněné. Majitelé Luční boudy, resp. Labské boudy, začali podnikat v jádrovém území národního parku před mnoha lety, přičemž režim omezení dopravy se za posledních více než 30 let nezměnil. Stále platí pravidlo, že pro vjezd je nutné získat výjimku ze zákona – pro každého, kdo nemá zákonem jasně stanovené právo vjezdu.
 
Tato pravidla se vztahují na všech dvanáct objektů v klidovém území a přírodní zóně (dříve I. zóně) národního parku. Správa KRNAP pochopitelně nijak nebrání vjezdu zásobování ani servisu, který je pro provoz bud nutný. Není však přípustné, aby vozidla vjížděla do nejcitlivějších částí národního parku bez platné výjimky ze zákona. Takový vjezd je nelegální – a byl jím po celou dobu platnosti zákona o ochraně přírody a krajiny, tedy od roku 1992.

Všichni dodavatelé a poskytovatelé služeb, kteří mají smluvní vztah s Luční či Labskou boudou a o výjimku požádali, ji také obdrželi. Co se v poslední době změnilo, je využívání moderních technických prostředků a metod ke kontrole dodržování zákona. Pro toho, kdo pravidla dodržuje, se nezměnilo nic. Pro přestupce je současná situace pochopitelně problémem – i proto se snažíme způsoby kontroly neustále zlepšovat. Je to ostatně naše zákonná povinnost.

Z dvanácti ubytovacích zařízení v klidovém území KRNAP zaznamenáváme hlasitý nesouhlas pouze ze strany majitelů Luční a Labské boudy. Řidiči, kterým byla ve správním řízení udělena pokuta, nedodrželi požadavky stanovené platným právem. Samozřejmě platí možnost využít opravné prostředky, a Správa KRNAP tomu nikdy nebránila.

Trvání na dodržování pravidel, která platí pro všechny, ani kontrolu jejich dodržování nepovažujeme za šikanu, ale za práci, kterou od nás veřejnost právem očekává.


reklama

foto - Drahný Radek
Radek Drahný
Autor je tiskový mluvčí Správy KRNAP.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (87)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

30.5.2025 12:44
Asi takhle -
když chce mít KRNAP tůristy, tak musí též přijatelně umožnit i důstojné podnikání těch, co se o tůristy starají -
mnohé ty " boudy, byly v Krkonoších mnohem dříve, než NP.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.5.2025 12:55 Reaguje na smějící se bestie
Luční bouda snad 400 let.
Odpovědět

Radek Čuda

30.5.2025 13:07 Reaguje na Emil Bernardy
Dokonce víc ... ale zde je nutno samozřejmě odlišit existenci těch bud jako takových, a od kdy slouží primárně jako turistická zařízení. Plus řada z nich měla velmi zajímavé osudy ... a ti, kteří je vybudovali rovněž.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.5.2025 13:49 Reaguje na Radek Čuda
V dnešní podobě od války.Vedle stávala Obří bouda,již není.Turistika začínala být součástí naší společnosti snad v druhé polovině 19.století,za hlubokého Rakouska,boudy,chaty,KČT,v Rakousku PraGER! Alpenverein... ale toto je známo,ne všeobecně.Pořád jsme Ferdové mravenci i Otesánkové.Nejsem sám komu se nelíbí dnešní neudržované lesy,když už je to moc,dá se zákaz vstupu.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 12:16 Reaguje na Emil Bernardy
Obří byla super, bohužel jsem ji stihnul již jen stojící, ale ne v provozu.

Jinak pokud jde o Krkonoše, tak tam z relativně pochopitelných důvodů je tak nějak nová, tedy novější, každá druhá ... a možní i víc ... bo vyhořelo kde co. Stačí si vzpomenout na to, jak dlouho Výrovka fungovala v provizorii ... i když nutno uznat, že v zimě ta v podstatě jen "díra v závěji do záhrabu" měla rozhodně svoje kouzlo. A dobře vařili;-))).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.5.2025 15:58 Reaguje na Radek Čuda
v těch částech hor bylo běžné sezónní pastevectví, vyhánění dobytka do hor, stejně tak jako se to dělo v Alpách.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 06:43 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To nikdo z nás nepamatuje.Také byla koňská železnice.Ale rozvoj turistiky ano.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 12:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ono až do odsunu to bylo takové multifunkční, bo jedna věc/aktivita tam většinou famílii neuživila ... takže to velmi často kombinace byla zemědělství, dřevařství, lehkého průmyslu (v údolí Úpy nebylo těch fabrik až tak málo) a turistiky.
Odpovědět
LV

Lukáš Vítek

30.5.2025 13:15 Reaguje na smějící se bestie
Jasný, šikana jak hrom, už aspoň 400 let se tam jezdí autama a teď v týhle totalitě to budou zakazovat! Spíš by to chtělo novou, nejlépe širší silničku, aby se ty prdelky v sedačkách tak nenatřásaly a netrpěly.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

30.5.2025 13:30 Reaguje na Lukáš Vítek
Přesně, a pravidelnou autobusovou linku 2x za hodinu, jinak se základní potřebné funkce pro turisty nezajistí a chata nemůže fungovat.
Odpovědět
sv

s v

31.5.2025 08:07 Reaguje na Michal Uhrovič
Prd autobus, pořadné parkoviště a benzínku... a ještě supermarket by to chtělo.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.5.2025 15:55 Reaguje na smějící se bestie
turisti pro ochranu přírody je do značné míry danajský dar o který zas až tak nestojí a já se jí nedivím.
Oni ti tůristi se chovají jak smyslů zbavení v domnění, že mají na vše právo a žádné povinnosti.
Jak by řekli staromilci, mravy jsou značně uvolněné, proto bych se nedivil podstatně větší přísnosti.

Boudy na vrcholcích Krkonoš byly dříve než NP ale taky měly výrazně zemědelsko-hospodářský význam.
Vůbec bych se nedivil, kdyby v některých oblastech byl vytvořen systém "vstupenek" masovost turismu je na tolik rozrušující přírodně cenná místa, až to ničí celý ekosystém.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.5.2025 17:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Zřejmě tak.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 06:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Boudy nejsou pane na vrcholcích,ale na hřebenech,a více jak 150 let pro turisty.Každou zimu jsme byli na některé z nich alespoň týden.JIž přez 60 let.S batohem na ramenou a lyžema na ramenou vlakem,autobusem a hore lyžmo.Jako děti,později s dětmi.Ti kteří neměli to štěstí by do toho neměli plkat.
Odpovědět
sv

s v

31.5.2025 08:13 Reaguje na Emil Bernardy
Tak do toho neplkej, vem ten batoh a když půjdeš po vlastních tak problém není.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 10:02 Reaguje na s v
netykáme si.
Odpovědět
sv

s v

31.5.2025 10:42 Reaguje na Emil Bernardy
Já ti tykám.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.6.2025 07:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Souhlasím, množství turistů se bude muset nějakým způsobem regulovat.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.5.2025 12:54
Krnap tůristy asi nechce,žije z daní které odvádějí také chataři... To se nám to hoduje.
Odpovědět

Radek Čuda

30.5.2025 13:02
Kdyby to byl kdokoli jiný, tak bych si říkal, jestli třeba nemá v něčem pravdu ... já zase takový fanda KRNAPu nejsu, abych mu věřil jak Písmu svatému.

Ale pokud jde zrovna o Sovovou, tak není o čem. Víc nenapíšu, byl bych po právu smazán.

Na druhou stranu zrovna tenhle její úlet chválím, tím lepší kšefty bude mít Rozcestí a Výrovka, kdy zejména té "holčině" na V to rozhodně přeji, protože ta to furt dělá tak, jak by to mělo vypadat. Akorát že Sovová jen hraje na city a dlouho to nevydrží.

Jinak na Luční jsem byl poprvé někdy v půlce sedmdesátek a od té doby mnohokrát. Svého času to byl fakt pojem. Ale jak jsem vždy rád, když se ta "obludnost":-) ... ona je to fakt i s ohledem na to místo kráva neskutečná ... objeví na obzoru, tak poslední léta jdu neméně rád akorát tak okolo a dál, protože kvalita služeb je v takovém nepoměru k ceně, že ani ten sentiment nemá šanci to vyvážit.
Odpovědět

30.5.2025 13:54 Reaguje na Radek Čuda
ono to už bylo šlápnuto na kuří oko historicky. původní podnikatelský záměr byl právně rozdělit část luční boudy na bytové jednotky (apartmány) s představou, že ke každé půjde vjíždět jedním nebo dvěma auty (dle stávající logiky, že ke každé nemovitosti v krnapu musí mít majitel umožněn příjezd). to krnap tenkrát ustál a nedopustil. další podnikatelský záměr byl udělat z luční boudy luxusní pařírnu s koncerty pro vipáky (ostatně, kdysi jsem tam na jednom koncertu byl, nás pět se dralo listopadovou vánicí a pak jsem tam byli za chudý příbuzný, ostatní byly naváženi třítunovými chromovanými esůvéčky) a samozřejmě těm hostům nabídnou veškerý luxus nějakým velnesováním počínaje a nekonče. já to na jednu stranu chápu (podnikatelský plán na prodej čaje za tři pětky a párku v rohlíku za pade běžkařům moc nedává smysl), ale nemám žádnou potřebu se jich zastávat.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.5.2025 15:46 Reaguje na
:-D))) byl jste někdy na Luční ?
Odpovědět
PK

Pavel Karel

31.5.2025 08:16 Reaguje na Emil Bernardy
A Vy? Restaurace zmenšená na minimum, polovina stolů s rezervací pro hosty, běžkař musí potupně čekat u vstupu, aby ho číšník dovedl ke stolu, kde si dá borůvkový knedlík za 350Kč.
Všechny ostatní přilehlé místnosti proměněny na VIP lounge s exponáty historických vozidel a motorek, aby se manažerům z Prahy vytvořilo příjemné prostředí na pařby s výhledem na Sněžku...
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 09:56 Reaguje na Pavel Karel
Mnohokrát.V létě i zimě,i přespávali.Od roku cca 1980,je fakt,že předloni jenom prošli kolem.
Odpovědět

2.6.2025 10:55 Reaguje na Emil Bernardy
byl. mnohokrát. už jsem se naučil se jí vyhýbat.

ostatně, je to děsná pěst na oko. čestné druhé místo po Labské boudě v soutěži o největší zločin na krajině. kasárna wermachtu pro nácvik arktických podmínek
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 12:25 Reaguje na
Zajímavé je, že ti, kteří na ní byli dříve mnohokrát se jí poslední roky spíš vyhýbají a dnešní klientelu tvoří jiná skupina lidí, která tam hledá něco jiného, než ta první skupina.

Což je obecně samozřejmě úplně v pohodě, až na takovou jednu drobnost ... a to je to místo.

Ale s tím posledním nesouhlasím ... mně se Luční, na rozdíl od Labské (ta se snad nemůže líbit vůbec nikomu) líbí ... a je samozřejmě otázkou, zda mám tak blbý/vybraný vkus, nebo je to prostě ten sentiment z dávných dob dětství:-).
A co si budeme namlouvat, zejména v zimě to nebyl špatný pocit, když se konečně ta obluda v dáli objevila;-).
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.6.2025 12:41 Reaguje na Radek Čuda
To je sentiment, ze se cloveku ta ohyzdna budova libi a je to dano davnymi vzpominkami. To znam :)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.6.2025 12:43 Reaguje na Radek Čuda
A jak se ta obluda priblizovala, kdyz se jelo ve stope od Maleho Sisaku a Stribrneho hrebene :)
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 13:46 Reaguje na Miloš Zahradník
S obojím naprostý souhlas:-))).

Plus za socíku byla Luční, pravděpodobně právě proto, jaká je to obří kráva a jak je vysoko, takový správný horský punk:-))).
A služby vzhledem k okolnostem nebyly tenkrát vůbec marné ...
Odpovědět

2.6.2025 12:46 Reaguje na Radek Čuda
nejhorší na tom je, že je to jen torzo, kasárna měly být ještě rozlehlejší.

hele, já to obecně chápu jako průser. z turistických a běžkařských útulen (a je úplně jedno, jestli to byly původně salaše, hájenky, objety finanční tráže nebo to byly od začátku hostince), kde bylo úplně přirozené, že se tam nechodilo s kravatou a v lakýrkách, ale ve větrovce a pohorkách, a nikoho nepohoršovalo, že turista je obalen sněhem nebo zmáčenej lijavcem, se postupně stávají hogofogo podniky. a místo gulášové polévky a čaje do velkého hrnku se podávají degustační meníčka a vinný lístek je tlustej jak tři mušketýři. místo botárny a sušárny je tam sauna a vířivka. a turista není vítanej. to je úplně v pohodě někde v centru špindlu nebo v nějakém jihomoravském vinařském blbákově, kam chtějí nalákat návštěvníky i v sezoně sychravého bláta, ale u luční body a smědavy mi to připadá nepatřičné.

co s tím nevím. ale rád bych, kdyby se do krkonoš zase jezdilo lyžovat a ne se koupat a chlastat a machrovat.

ostatně, tato diskuse už dlouho bublá v rakouském a německém alpském spolku, jestli mají být horské chaty službou pro turisty (velké diskusní téma je třeba bergsteigeressen s regulovanou cenou nebo teewasser), nebo jestli do toho má být vpuštěn divoký kapitalismus 19. století. samozřejmě je tam jiná situace, chaty patří sekcím alpského spolku, a provozují je nájemci (pechtři), ale některé chaty jsou soukromé a některé sekce alpenvereinů chaty prodávají... jako perličku zmíním jednu chatu hned u parkoviště u hezkého jezera na konci údolí, kde pechtr na rovinu přiznal, že ho vlastně živí automatická závora na záchodu zvenku chaty a že nejvíc by vydělal, kdyby chatu úplně zavřel a nechal jen ten záchod.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 13:50 Reaguje na
Njn, časy se holt mění a my sice s nimi, ale nejak pomalejc a takhle to pak vypadá;-).

Zda je to změna k lepšímu je otázka ... u toho času, u nás je to bohužel smutně jednoznačné;-).

Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.6.2025 09:51 Reaguje na
Vaše znechucení nabídky chat kde nesmí chybět welnes,bowling a bůhvívo chápu.Cítím to stejně.Jsem již v letech ale pokud jde o Luční,tak bufet a prostor pro průchozí zmoklé turisty v přízemí byl.Ale je to již řada let zpět.Před desítkami let jsme hodně jezdili na Šohajku n Peci,podle nabídky dnes je to pořád pro ty kteří jedou do Krkonoš pro turistiku.Jinde dnes neznám.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.6.2025 12:40 Reaguje na
Ja byvam k architektonickym "vybojum" obvykle hodne kriticky, ale Labska bouda byla svym zpusobem architektonicky zdarila, treba tim ze autor se zamyslel nad vzhledem te krajiny, prinejmensim co se krivek tamniho terenu tyce . Opticky mi to prijde zdarile (i kdyz prilis velke ale to byla jin s doba, jdy se to planovalo) co se volby materialu nevim a co se vnimani trendu rozvoje turistiky v dalsich desetiletich - rostouci pohodlnost navstevniku a trvala nelibost vladce hor - Krnapu - k tehle stavbe to netrefil vubec. Ta bouda mela smulu, vznikla v dobe kdy podminky pro jeji uspesny provoz uz koncily. Co se vzhledu te stavby na dalku treba od Vysokeho kola mi to vunec nevadi, naopak. Pres nescetne navstevy okoli te "boudy" v minulosti jsem uvnitr byl ale jen parkrat v zivote. Lucni boudu jsem vzdycky chapal jako objekt, ktery tam je odjakziva, takze o adekvatnosti jeho rozmeru netreba diskutovat. Na rozdil od opravdu ohyzdne "koncentracnicke" veze Sneznych jam me ale tahle megalomanska stavba vzhledove nevadila, koneckoncu byl to - resp. ty plane kolem -
nejatraktivnejsi kus prirody ktery jsme meli v Cechach k dispozici. K Lucni mam sentimentalni vztah z dob, kdy jsme casto podnikali jednodenni vylety na lyzich Harrachov - Lucni a zpet a hodinove posezeni s obedem a pivem tam bylo vzdycky prijemnym zazitkem. Navic clovek tam obvykle potkal i nejake zname... Parkrat jsem na te boude i spal, na skolnim vylete v 9. tride ZDS a take na gymnaziu atd. proste to byl jeden z zakladnich bodu v sirsi krajine, kde jsem se pohyboval. V poslednich 30 letech jsem tam byl teda asi jen trikrat takze soucasny stav zblizka neznam. Ale vzpominky na ten objekt z davnoveku - to jsem tehda ani netusil ze to postavil Goering - mam hezke. Rad bych si jeste nekdy poradne prohledl (byl jsem tam jen jednou s pionyrem v 8. tride) s fotoaparatem a dronem severni svah Lucni hory - to je takove rekkneme "nejarktictejsi" misto v Krkonosich ale to by mne krnap asi hnal.... :)
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.6.2025 09:57 Reaguje na Miloš Zahradník
Goering to nestavěl,stejně jako nestavěl Luční Husák,nebo Svoboda...ale máme stejné zkušenosti a pocity.Labská neční nad labskou loukou,ale ruší při pohledu zdola.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.6.2025 09:57 Reaguje na Emil Bernardy
oprava Labskou.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

30.5.2025 13:04
11 objektů s tím nemá problém a 1 objekt je proti pravidlům zavedených už 30 let. Ale jsme v ČR, takže lidé stojí za boudou, protože u nás se zákony nedodržují.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.5.2025 15:00 Reaguje na Michal Uhrovič
Dvě největší boudy...Luční a Labská. KRNAP říká,že "nemají problémy".Příště bude Výrovka a bufet Na rozcestí.Ke všem vedou letní cesty,spíše silničky.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

31.5.2025 14:54 Reaguje na Michal Uhrovič
Teď se už ozývají i další podnikatelé, takže ten problém asi bude rozsáhlejší:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-chatari-se-zastavaji-lucni-boudy-nejste-u-machova-jezera-vzkazuje-krnap-277950#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest281_pocasi_animovane_ikony_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

30.5.2025 13:41
Tak... cena za povolení vjezdu auta - bez omezení doby - jak jsem se dočetl, je 5000,-Kč. Když má pekař 30 aut na rozvoz, zaplatí 150.000,- Elektrikář, nebop vodař, který má 3 až pět aut zaplatí za každé 5000,- ALE to auto nejezdí 50 let... Prostě, to, co KRNAP provádí, není správné. A nejhorší je, že lžou.
Odpovědět
JM

Jiří Máca

30.5.2025 14:00
Problém s KRNP může být pouze zástupný. V Beskydech se se začínají vyskytovat hotely které odmítají obsluhovat neubytované hosty. Například hotel Charbulak na Gruni. Může za tím být nedostatek personálu, a zvyšující se požadavky na plat. Jednoduší administrativa, snižování nákladů atd.
Odpovědět

30.5.2025 14:06 Reaguje na Jiří Máca
to se vyskytuje všude. prodat turistovi dvě piva a držkovou polívku (a on se tam bude zahřívat a sušit dvě hodiny a jeho děti tam budou pištět) nedává ekonomicky smysl a dělají to v podstatě jen srdcaři. smysl dává mít málo, ale plánovaných a pořádně utrácejících hostů. když dá host za ubytování se snídaní dva-tři tisíce, tak se nebude u večeře rozmejšlet, jestli si může dát ke smažáku i polévku, ale klidně si objedná stejk a navrch desert a neodebere se po večeři na pokoj, aby tam chlemtal víno ze své flašky a baštil buráky z pytliku - kolik zmoklých turistů udělá podobnou tržbu? no a lépe se na to plánují zásoby a personál.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

30.5.2025 16:41
Tak nejprve historicka reminiscence. Prukopniky moderni ochrany prirody byli nemecti naciste. Prvni prirodni reservace dotykajici se uzemi CSR vznikla tusim na Velke Jizerskem louce (a na opacne strane hranice nasledne take na Cernem jezere) a prislusny zakon byl dilem ministerstva kultury vedeneho dr. Goebbelsem. Nemecti spravci Polska take pred 85 lety zavedli pokrokove zakony na ochranu svistu a kamziku (mene uz byli chraneni mistni Zide v Generalnim Governementu) vTatrach. No a Lucni bouda, jak si vsichni dobre pamatujeme je ditkem Hermanna Goeringa a puvodne byla ta stavba (pote, co jeji predchudkyni zlotrili a zhrzeni cs. vojaci zapalili po Mnichovu 1938) koncipovana jeste mnohem velkoryseji? Na Zlatem navrsi zase byly ty cs. armadni baraky z roku 1936 vyuzity pro nacvik boju v polarnim prostredi. Cili - tihle predchudci moderni ochrany prirody dokazali obdiv k prirode skloubit s velkorysou moderni vystavbou a racionalnim vyuzitim prirodnich kras...

No a ted vazneji. Misto hrabete Harracha mame dnes dve mocenske struktury ktere chteji Krkonose privatizovat pro sebe. Velky byznys versus Krnap. (Komu z nich v tomhle jejich sporu drzite palce? Ja taky vlastne ani jednomu. Jeden bych chtel Krkonose jen pro bohate a druhy by tam zas chtel jen vlky, medvedy a tetrevy, pripadne kuliky hnede- mit jen pro sebe to privilegium smet pozorovat, jak se zerou navzajem :)
Prirodu je treba chranit - tam kde to opravdu potrebuje - a to co krnap vymysli je nekdy opravdu velka buzerace. Viz ten priklad kdy na boude potrebuji specializovaneho opravare ktery by prijede buhvi odkud zdaleka a nema - treba i kvuli pocasi moznost cestu naplanovat predem.
Na druhe strane tech aut na silnici na Lucni boudu je fakt moc. Proc neni mozno delat jejich prubezny seznam a pokud nejaky ridic neposkytne verohodne a vcas treba i dodatecne vysvetleni, co tam delal - zkasirovat ho - rozumnou - castkou?
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 06:32 Reaguje na Miloš Zahradník
Plácáte nesmysly.Na Luční nevede silnice.Po kamenité cestě jen servisní offroady.Držte se toho co znáte,prosím.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

31.5.2025 08:17 Reaguje na Emil Bernardy
Byl jste v poslední době na Luční? Restaurace zmenšená na minimum, polovina stolů s rezervací pro hosty, běžkař musí potupně čekat u vstupu, aby ho číšník dovedl ke stolu, kde si dá borůvkový knedlík za 350Kč.
Všechny ostatní přilehlé místnosti proměněny na VIP lounge s exponáty historických vozidel a motorek, aby se manažerům z Prahy vytvořilo příjemné prostředí na pařby s výhledem na Sněžku...
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

31.5.2025 22:52 Reaguje na Pavel Karel
a problém je v čem?? Někdo vás nutí si ten knedlík objednávat??
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

31.5.2025 08:48 Reaguje na Emil Bernardy
Uz jsem tam skoro 10 let nebyl ale moje posledni vzpominka z cesty od Vyrovky nahoru byla, ze tam jezdilo velke mnozstvi aut. Co se Labske tyce, tak tam je to vetsinou asfaltka resp. dlazba na Masarykove silnici z toho roku 1936. Ktera by uz potrebovala opravit
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 10:58 Reaguje na Miloš Zahradník
Asi se něco pokazilo.
Odpovědět

2.6.2025 11:03 Reaguje na Emil Bernardy
pane, na Luční boudu vede "ostatní komunikace" (čili místní komunikace) se živičným povrchem, komunikace je ve vlastnictví města Pec p.S.. lidově úzká asfaltová silnice. sjízdná bez problémů běžným osobním automobilem určeným na dálniční provoz. zásobovací trasa je z pece přes výrovku. zřejmě máte na mysli hřebenové cesty dlážděné kameny, to ovšem nejsou zásobovací trasy.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

2.6.2025 15:52 Reaguje na
..já tam byl v létě snad 3-4roky zpět,asi si to moc nepamatuji.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 12:30 Reaguje na Emil Bernardy
Jak vám mnozí píší ... vede, a víc jak 15 let.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

3.6.2025 09:32 Reaguje na Radek Čuda
.... já u Luční pamatuji šotolinovou cestu,asi novota.
Odpovědět

Radek Čuda

3.6.2025 12:37 Reaguje na Emil Bernardy
Už celkem jetá novota;-)
Odpovědět

Radek Čuda

3.6.2025 12:38 Reaguje na Emil Bernardy
Mám na mysli samozřejmě tu cestu okolo kapličky na Výrovku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.5.2025 17:37
Pomíjím důvody omezení provozu, ale zaráží mne, že se omezení dotkne těch
chudších a slušných návštěvníků, kterým stačil bufet a šli na WC, místo
do okolí stezek. Chudý turista je obtížný hmyz, který za nízkou útratu
"vyrábí" splašky a odpady ze snězených svačin, které musí chata pro VIP
likvidovat. Privatizace chat a hotelů v NP je chyba a měly být majetkem
NP, které by je provozovaly v souladu se svými požadavky a které by
generovaly zisky na provoz NP. Provoz NP se platí z dotací, ale pakují
se jiní na úkor zcela jiné sorty návštěvníků, než z obyčejných turistů.
Zažil jsem v jedné horské chatě nevraživost provozovatele z objednávky
dvaceti čajů pro dětský turistický oddíl v chladném vlhkém počasí.
Provozovatel se při placení vyjádřil, že ziskem z těch čajů nepokryje
ani náklady na teplo, které uteklo při příchodu a odchodu dětí. My
to pouze vyslechli a ač jsme byli rozhodnuti si dát oběd, tak jsme
naštvaní bez oběda dopili pivo a šli tam, kde si každého hosta váží.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.5.2025 17:57 Reaguje na Břetislav Machaček
1* !
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

30.5.2025 18:25 Reaguje na Břetislav Machaček
"Privatizace chat a hotelů v NP je chyba a měly být majetkem
NP, které by je provozovaly v souladu se svými požadavky a které by
generovaly zisky na provoz NP"

Tak s timhle by se dalo urcite souhlasit, privatizovat chaty a hotely v NP je fakticky krok k privatizaci samotnych NP. Souhlasit - ale za (obtizne splnitelne) podminky, ze sprava toho parku se bude chovat efektivne a demokraticky, bude uspesne komunikovat s navstevniky a obcany v parku trvale zijicimi a nebude vedena fanatiky a byrokraty, zneuzivajicimi svou moc a plytvajicimi penezi na hlouposti. (Takova drobna ukazka z jednoho slavneho sumavskeho raseliniste. Smite samozrejme nahlednout jenom na okraj jezirka, kdysi mimochodem vytvoreneho tezbou raseliny - ale zato si tam muzete precist napriklad do dreva tabulky vytesany latinsky nazev boruvky - Vaccinium myrtillus :)

Cimz nevylucuji - to je vyraz zklamani, jak funguje "management nekterych ceskych narodnich parku (pocinaje tim nejmenovanym na hranici s Bavorskem) ze i nekterym narodnim parkum by mozna prospela privatizace (to je spravne pravicovy pohled, co? ;) ale za kolik by pak byla k mani takova Snezka a Studnicni s Lucni horou nebo treba Breznicke udoli, to se neodvazuji hadat :)

Samozrejme, pokud by narodni parky mely vzdy a vsude osvicene a efektivni vedeni, tak ta posledni otazka by byla zcela nesmyslna az vlastizradna

Ostatne soudim, ze nejekologictejsim resenim pro rozumne fungovani
megabaraku Lucni a Labske boudy v podminkach dnesni spolecnosti by bylo postavit tam lanovku a silne zpoplatnit jakykoliv pohyb kolem nich mimo silnice se zpevnenym povrchem - kterych je tam dostatecne mnoho. Turiste by si mohli - cestou na ty boudy - na lanovce fotit i ty nejprisneji chranene svetove pozoruhodnosti - jako napriklad tajici zbytky snehu na Mape republiky - a nijak by pritom neskodili tamni supercenne prirode
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.5.2025 11:07 Reaguje na Miloš Zahradník
Rozpačitý souhlas,poslední odstavec je asi zoufalý žert?to už je tak zle?I tyto dva velké a dnes již letité baráky se v minulosti udržely na turistech pěších nebo lyžařích.To budou budoucí generace chodit do lesa jako ve skleněném tunelu mořského akvária v Barceloně třeba ? Nemyslím si,že na Sněžku musí za každou cenu nezdatní a handicapovaní.A ti co výlet do přírody chápou jako atrakci na matějské.
Odpovědět
PD

Pavel Dvořák

31.5.2025 06:09
A co takhle tam udělit výjimku pro vjezd pár buldozerům a tu příšernost uklidit. Navíc ten objekt přitahuje čumisty z řad přemnoženejch lidoopičáků.
Odpovědět
PD

Pavel Dvořák

31.5.2025 06:12 Reaguje na Pavel Dvořák
Neznám lepší učebnicový příklad nutnosti boje proti overčumizmu, než je KRNAP.
Odpovědět
JF

Jarda Farda

31.5.2025 14:38
Pro jednorazove nouzove potreby vjezdu jsem nasel zajimve reseni na jedne z dikusi. Je pouzitelne okamzite:

Vlastně by úplně stačilo, aby měla každá chata jedno bianco povolení na auto a jeden vjezd za den pro necekane udalosti. Jen by musel majitel poslat z firemní (a předem registrované) datové schránky poslat zprávu do datové schránky KRNAPu před vjezdem. I za tento nouzový vjezd by se pripadne platilo, ale nepokutovalo.

To každý zvládne za 5 min. Dat schránka uvádí čas odeslání na minutu, takze podvadet nelze. A platila by posledni zprava pred skutecnym vjetim. Takze by se osetrila i zmnena posledni chvili.
Odpovědět
MM

Michal Malda

31.5.2025 19:32 Reaguje na Jarda Farda
KRNAP ale neni svolný k žádné diskuzi
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

31.5.2025 14:51
Zřejmě se zdá panu Drahnému normální, když na chatě vznikne na toaletách havarijní stav a povolení pro vjezd řemeslníka se vyřizuje celý měsíc. Je to normální byrokratický idiot.
Odpovědět
MM

Michal Malda

31.5.2025 18:11
Kolik stojí celý aparát KRNAPu na ochranu tetřívka? Kolik lidí střeží přírodu, kolik stojí ty nadupane čtyřkolky, skútry, oblečení atd. a ještě do toho zatahují i Policii. Po hřebenech jezdí ve valné většině jenom krnapaci a nejvíc smrdí "tetřívka " právě oni. Ochrana Krnonos je důležitá, ale dá se to dělat i jinak.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

31.5.2025 22:49
Pojďme si nalít čistého vína:
1.KRNAP lže, jak když tiskne-proti nesmymslné buzeraci protestují i z Výrovky!!
2.Pokud tam jede zásobování, tak je jedno, jakou má RZ. Když dodavatel bude mít závadu na jednom autě, tak se bude čekat na vyřízení povolení pro jiné???
3.Polovina chytrolínů v diskusi vůbec nepochopila, že se nejedná o veřejnou dopravu turistů, ale dopravu nutnou pro provoz boudy!!!
4."Geniální nápady", aby to provozoval KRNAP je k smíchu!! On tam zásobování musí zajistit stejně a protože nebudou vázání ekonomickým provozem, bude se tam jezdit daleko víc!! Jen s jejich povolenkou!!
5.Takže, když si jako majitel budu chtít k sobě domů dojet večer půjčeným autem, tak bez zařizování povolenky nemám šanci?? Je to normální??? Je to srovnatelné jako vjezd do zákazu vjezdu mimo dopravní obsluhy. Je vázán na účel vjezdu a je vázán na řidiče vozidla!!! ať KRNAP není líný a nastaví si povolení vjezdu oprávněným osobám (ať jedou na mopedu nebo s pekařským autem)...



Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.6.2025 06:30 Reaguje na Patrik Novotný
A O TOM,
to celé je, no !
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

31.5.2025 22:49
Pojďme si nalít čistého vína:
1.KRNAP lže, jak když tiskne-proti nesmymslné buzeraci protestují i z Výrovky!!
2.Pokud tam jede zásobování, tak je jedno, jakou má RZ. Když dodavatel bude mít závadu na jednom autě, tak se bude čekat na vyřízení povolení pro jiné???
3.Polovina chytrolínů v diskusi vůbec nepochopila, že se nejedná o veřejnou dopravu turistů, ale dopravu nutnou pro provoz boudy!!!
4."Geniální nápady", aby to provozoval KRNAP je k smíchu!! On tam zásobování musí zajistit stejně a protože nebudou vázání ekonomickým provozem, bude se tam jezdit daleko víc!! Jen s jejich povolenkou!!
5.Takže, když si jako majitel budu chtít k sobě domů dojet večer půjčeným autem, tak bez zařizování povolenky nemám šanci?? Je to normální??? Je to srovnatelné jako vjezd do zákazu vjezdu mimo dopravní obsluhy. Je vázán na účel vjezdu a je vázán na řidiče vozidla!!! ať KRNAP není líný a nastaví si povolení vjezdu oprávněným osobám (ať jedou na mopedu nebo s pekařským autem)...



Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

1.6.2025 08:59 Reaguje na Patrik Novotný
https://cnn.iprima.cz/lucni-bouda-v-krkonosich-se-zavira-verejnosti-spolumajitel-si-stezuje-na-podminky-krnap-476183?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1470411&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Odpovědět
RP

Radim Polášek

1.6.2025 09:35
Problém vidím ve vysoké návštěvnosti Krnapu, ne v boudách.
Jenže správa Krnapu, místo aby se snažila dosáhnout politicky problematické regulace vstupu turistů už na hranicích Krnapu, se snaží omezovat počet turistů šikanou soukromých provozovatelů turistických zařízení uvnitř Krnapu. A tím snižovat atraktivitu Krnapu zhoršováním služeb pro turisty.
Odpovědět

Roman Šimek

1.6.2025 10:09
Vymáhání dodržování zákonů může být šikana. Když povezu předčasně rodící ženu do porodnice a zastaví mne policie, že porušuji dopravní předpisy a začne vypisovat pokutu, tak to také budu považovat za šikanu. Policie toto nedělá, stejně tak i KRNAP by se měl zamyslet, zda některé případy vymáhání platných platných předpisů nejsou za hranou. Legislativa nemůže postihnout všechny možné situace a je na lidech, jak je používají :-).
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

2.6.2025 10:09 Reaguje na Roman Šimek
Přesně tak. Byl jsem úředníkem a tak vím, že každý zákon je nutno aplikovat na konkrétní situaci. Ale také vím, že leckterý kolega uplatňoval dikci zákona zcela tupě, bez ohledu na konkrétní situaci.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 12:40 Reaguje na Roman Šimek
Tak až se vám něco podobného stane, tak dejte vědět. Bo to je možné pouze teoreticky, v reálu si to žádný policajt nelajsne a s vysokou pravděpodobností s vámi do té porodnice na houkačkách i dojedou.

Jinak vymáhání platné legislativy již z povahy věci být za hranou nemůže. To mohou být max ta legislativa. Plus zákony samozřejmě pamatují ma mimořádné situace a správní orgány k těmto musí při svém rozhodování přihlížet. Pokud tady skutečně nastanou.
Odpovědět

2.6.2025 15:23 Reaguje na Radek Čuda
mělo by to být všechno přiměřené. a v případě, že do okolní 1. zóny (já vím že už se to nově jmenuje jinak) nesmí turista z cesty přešlápnout o metr, je velké omezení vjezdu automobilů včetně omezení dopravní obsluhy opatření docela přiměřené.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2025 15:44 Reaguje na
Já si hlavně myslím, že KRNAP/drahný hlavně mizerně komunikuje. Protože co by bylo s ohledem na tuhle taškařici velmi zajímavé by bylo uvedení konkrétních čísel. Primárně kolik těch povolenek Luční/Sovová má a kolik aut denně prosviští min tím úsekem Pec-Richtrovy boudy-Výrovka-Luční ... nebo jeho částí.
Pak by bylo zjevné o jak vážný problém jde. Takhle je to dost o ničem.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

2.6.2025 18:22 Reaguje na Radek Čuda
Byla řeč snad o problémech které mají zásobování a služby,konkrétně.Řeč je jen o těch.
Odpovědět

Radek Čuda

3.6.2025 12:43 Reaguje na Emil Bernardy
Stálí dodavatelé/provozovatelé služeb ty povolenky mají. Takže o těch řeč není. Proto by bylo zajímavé vědět, kolik jich je.

A s ohledem na význam toho území je neméně relevantní údaj o tom, kolik na té trase denně prosviští aut, protože ať se to komu líbí nebo ne, ten počet rozhodně nemůže být neomezený.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.6.2025 00:12
"Trvání na dodržování pravidel, která platí pro všechny, ani kontrolu jejich dodržování nepovažujeme za šikanu". Ano, toto šikana není pane Drahný. Pokud se ale v poslední době změnilo využívání moderních technických prostředků a metod ke kontrole dodržování zákona, mohla by se adekvátně k tomu změnit i některá pravidla hry. Doba kdy člověk musel sesmolit žádost na cokoliv , přiložit kolek a čekat až se uředník uráčí, by snad mohla být již minulostí. Když už uvádíte ty moderních technologie pane Drahný, tak ty by nemusely sloužit pouze ke kontrole dodržování zákona ale mohly by současně sloužit i k efektívní práci státního úředníka. On opravdu v dnešní době " moderních technologií" musí člověk čekat na schválení 30 dní? On line postupy kdy žadatel zadá do systému SPZ a tím je vjezd nahlášen a vámi obratem povolen vám nic neříkají? Ty moderní technologie nemají sloužit pouze k buzerování lidí pane Drahný.
Odpovědět

Radek Čuda

3.6.2025 12:55 Reaguje na Jarek Schindler
To, co píšete lze akceptovat. Napůl. Tedy že boudař zadá do systému SPZ a to auto může "nahoru" bez toho dlouhodobého povolení. Ale současně by bylo nutno nastavit max počet těchto "nahlášení" za den ... protože zase není možné, aby tam boudař nasypal 10-30+ SPZ za den, to už se na tu regulaci lze rovnou vyprdnout. Tahle možnost by měla být fakt jen pro mimořádné případy.

Osobně si myslím, že KRNAP k tomu nepřistupuje ideálně, ale boudaři také ne a Sovová je případ sám pro sebe. A mně osobně tady chybí několik informací.

Protože kdyby byl KRNAP při smyslech, tak by ten monitoring nejdřív spustil ve zkušebním provozu a otestoval si, kolik ta toho jezdí celkem a kolik z toho bez povolení. Pak to vyhodnotil, seznámil s tím boudaře a Pec (a možná i veřejnost, proč ne), jasně jim oznámil jaký má na zjištěný stav názor a rovněž jim oznámil, jak od teď bude postupovat.

Tímto způsobem by bylo možno vést konkrétní diskuzi na základě reálných dat ... takhle na jedné straně Sovová brečí, že ji chce KRNAP přivést na buben, KRNAP zase tvrdí, že když celá léta boudaři ojebávali, tak se není čemu divit a jaký je skutečně rozměr celé té taškařice nevíme.

Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.6.2025 17:44 Reaguje na Radek Čuda
Vysvětlete proč se v dnešní době těch " moderních technologii" musí čekat na schválení povolení vjezdu 30 dní? Ta příroda pozná a negatívně se na ni projeví jestli má auto povolení nebo tam jede bez něj? Proč park nenapíše relevantní údaje o počtu vjezdů, počtu vydaných povolenek, počtu pokut? Jinak Sovovou neznám, V Krkonoších jsem dvacet let nebyl a nechystám se tam.
Odpovědět

3.6.2025 18:24 Reaguje na Jarek Schindler
možná mi něco uniklo, nejsem žádný vševěd. buďte tak laskav, a odzdrojujte mi informaci, že povolení pro instalatéra trvá 30 dní (pokud možno ne jen nějaké barnumské výkřiky boudařky)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.6.2025 21:21 Reaguje na
No a co tak sám zapojit mozeček a věnovat tomu trochu času? Udaj 30 dnů byl přímo z textu KRNPu. Nemohu za to, že to najednou zmizelo. Jinak přímo na stránkách KRNP najsete toto: Klidová území a přírodní zóna KRNAP
– vjíždět vozidly lze, pokud byla žadateli o vjezd udělena výjimka (§ 43 zákona) ze zákazu, se kterou obdrží doklad o oprávněnosti vjezdu.
Výjimku lze udělit, pokud jiný veřejný zájem převažuje nad zájmem ochrany přírody nebo v zájmu ochrany přírody anebo pokud povolovaná činnost významně neovlivní zachování stavu předmětu ochrany zvláště chráněného území. Výjimku i doklad uděluje Správa KRNAP ve správním řízení (pro vydání rozhodnutí platí lhůta 60 dnů).
https://www.krnap.cz/sprava/planuji/prijet-a-parkovat-autem/
Tady je , jak sám vidíte, uváděna ještě delší lhůta. Řekl bych, že o nějaký " výkřik" boudařky se asi jednat nebude.
Odpovědět

4.6.2025 11:21 Reaguje na Jarek Schindler
ten mozeček si, pane, nechte na koledu, pokud se neumíte chovat slušně, tak choďte diskutovat někam jinam.

ano, pro správní řízení platí lhůta 60 dní. to je standardní lhůta, taky například k vyjadřovačce krnapu ke stavebnímu záměru hotelu s mnoha lůžky, bazénem a bowlingem deset metrů od hranice první zóny. máte nějaký věrohodný zdroj, že je tato lhůta pravidelně a šikanózně využívána v plné délce? ne prosím nějaké jednapanipovidala. děkuji.
Odpovědět

4.6.2025 11:22 Reaguje na
jo mimochodem, nemovitost na území krnapu mám.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

4.6.2025 21:08 Reaguje na
Já bych řekl, že mezi to slušné chování patří i slušné otázky. Vaše hloupé otázky si nechte opravdu na tu koledu. Máte vy nějaký věrohodný zdroj, že ta lhůta není šikanozně využívaná a Správa NP vychází chatařům vstříc a povolenky vystavuje dle potřeby a naléhavosti ihned. Mimochodem, po těchto horách jaksi netoužím, Stačilo co jsem viděl. Naopak jsem šťastný, že přesto že se dodnes někteří cukají, něco jako NP mé okolí velkým obloukem obešlo.
Odpovědět

6.6.2025 11:53 Reaguje na Jarek Schindler
podívejte se, Vy tvrdíte, že je pravidelně a často využívána plné délka lhůty pro správní řízení. já to po Vás chtěl odzdrojovat (třeba jen proto, že jsem nešika a neumím si to najít). Vy po mě chcete, abych prokázal, že lhůta využívána není. po popperovsku řečeno, nelze dokázat neexistence strašidel. lze pouze spekulovat, že strašidla nejsou, protože ještě nebyla prokázána ani jedna existence.

a teď z Vás vyleze, že jste odněkud úplně odjinud a pravděpodobně jste s krnapem nikdy do úředního styku nepřišel. dobrý. díky za podnětnou diskusi.
Odpovědět

Radek Čuda

4.6.2025 13:00 Reaguje na Jarek Schindler
V prvé řadě je otázkou, kolik dní to skutečně je, jak jsem ta různá vyjádření pochopil, tak těch 30 dní vypadá jako maximum, což by bylo v souladu se správním řádem. Jaká je průměrná doba vyřízení nevíme.

Počty povolenek zejména pro Luční neznáme, a taky jsem to už v nějakém příspěvku kritizoval, že tato čísla nedá KRNAP do placu. On obecně tak nějak komunikuje jak u blbejch, a to i v případech, kdy si myslím, že je věcně v právu.

Celkové číslo za měsíc mezi V a L je zde, ale poměrně obecně ... "I za současných pravidel zaznamenáváme na Výrovce směrem k Luční boudě v posledních letech 900 průjezdů měsíčně." https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-pravidla-pro-boudy-nebyla-nikdy-mirnejsi-reaguji-prehnane-rika-sef-krkonos-278223

Osobně jsem toho názoru, že KRNAP by měl být na jedné straně flexibilnější ... psal jsem o tom on-line nahlašování SPZ, které by ale bylo kvantitativně omezeno ... a Sovová by měla přestat tlačit na pilu. To první třeba jednou bude, to druhé sotva ...

Obecně lze ale konstatovat, že prostě pokud chce někdo komfortní hotel a music-club/diskotéku, kam bude pro hosty a návštěvníky prakticky neomezený příjezd autem, tak si měl koupit Horizont a ne Luční, sorry jako. Luční je prostě ve velmi výjimečné lokalitě, což s sebou nese značné výhody, ale současné značná omezení. A pokud chce někdo jen ty výhody a s těmi omezeními se snaží nějak vyjebat, tak se nesmí divit, že se mu to ani v téhle zemi vždy tak úplně nepodaří.

V Krkonoších jsem celkem často a prakticky výlučně jen v těch východních, ale krom siluety na obzoru mi Luční už léta nechybí. Ono obecně platí, že tam je ta hustota bud taková, že se výpadku jedné fakt nikdo alespoň trochu normální nepo ...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

5.6.2025 21:50 Reaguje na Radek Čuda
Proč KRNAP nevydá vyčerpávající informace a místo toho mlží a například tvrdí, že jiné chaty problém nemají. Teď jsem četl článek, že i jiné chaty mají problémy. Kde je potom pravda?
Odpovědět

Radek Čuda

6.6.2025 10:44 Reaguje na Jarek Schindler
To se ptáte dobře, ale když jsem včera koukal do schránky, tak menovací dekret na ředitele KRNAPu tam nebyl, takže ... ;-).

Znovu ... KRNAP to celé komunikuje poměrně blbě a není sporu o tom, že by ten systém šel nastavit nějak více lidsky (flexibilněji). To je jedna věc. Stejně tak je druhá věc, a to, že dosud se ta pravidla fest ojebávala a nikde jsem nezaznamenal, že by se boudaři nějak jooo snažili o změnu těch pravidel a jejich fungování, dokud to ojebávání fungovalo. Poprask na vsi začal být až v okamžiku, kdy to přestalo být možné.

Plus jak se z toho dělá ta tragédie vesmírného rozsahu a jak nebohá Klára přijde díky KRNAPu na buben ... jak jsem už psal ... v zimě s ohledem na přírodní podmínky se ukazuje, že ty boudy mohou fungovat i bez toho, aby tam mohl okamžitě svým autem přijet kde kdo, protože ani takovým LC nebo RR se moc vysoko nedohrabete ... to je třeba i taková Kolínská mimo mísu. A je to pro ně přitom top sezóna a fungují. Takže zvládnout léto nemůže být ani s těmi stávajícími pravidly zase tak složité.

Takže pokud hledáte nějakého bílého ušlechtilého rytíře, tak tahle kauza vám jej nenabídne, máslo na hlavě mají obě strany.
Odpovědět
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist