Radek Drahný: Vyjádření ke kauze „Luční bouda se zavírá“
Všichni dodavatelé a poskytovatelé služeb, kteří mají smluvní vztah s Luční či Labskou boudou a o výjimku požádali, ji také obdrželi. Co se v poslední době změnilo, je využívání moderních technických prostředků a metod ke kontrole dodržování zákona. Pro toho, kdo pravidla dodržuje, se nezměnilo nic. Pro přestupce je současná situace pochopitelně problémem – i proto se snažíme způsoby kontroly neustále zlepšovat. Je to ostatně naše zákonná povinnost.
Z dvanácti ubytovacích zařízení v klidovém území KRNAP zaznamenáváme hlasitý nesouhlas pouze ze strany majitelů Luční a Labské boudy. Řidiči, kterým byla ve správním řízení udělena pokuta, nedodrželi požadavky stanovené platným právem. Samozřejmě platí možnost využít opravné prostředky, a Správa KRNAP tomu nikdy nebránila.
Trvání na dodržování pravidel, která platí pro všechny, ani kontrolu jejich dodržování nepovažujeme za šikanu, ale za práci, kterou od nás veřejnost právem očekává.
reklama
Dále čtěte |



Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (87)
smějící se bestie
30.5.2025 12:44když chce mít KRNAP tůristy, tak musí též přijatelně umožnit i důstojné podnikání těch, co se o tůristy starají -
mnohé ty " boudy, byly v Krkonoších mnohem dříve, než NP.
Radek Čuda
30.5.2025 13:07 Reaguje na Emil BernardyEmil Bernardy
30.5.2025 13:49 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
2.6.2025 12:16 Reaguje na Emil BernardyJinak pokud jde o Krkonoše, tak tam z relativně pochopitelných důvodů je tak nějak nová, tedy novější, každá druhá ... a možní i víc ... bo vyhořelo kde co. Stačí si vzpomenout na to, jak dlouho Výrovka fungovala v provizorii ... i když nutno uznat, že v zimě ta v podstatě jen "díra v závěji do záhrabu" měla rozhodně svoje kouzlo. A dobře vařili;-))).
Jaroslav Řezáč
30.5.2025 15:58 Reaguje na Radek ČudaEmil Bernardy
31.5.2025 06:43 Reaguje na Jaroslav ŘezáčRadek Čuda
2.6.2025 12:18 Reaguje na Jaroslav ŘezáčLukáš Vítek
30.5.2025 13:15 Reaguje na smějící se bestieMichal Uhrovič
30.5.2025 13:30 Reaguje na Lukáš Víteks v
31.5.2025 08:07 Reaguje na Michal UhrovičJaroslav Řezáč
30.5.2025 15:55 Reaguje na smějící se bestieOni ti tůristi se chovají jak smyslů zbavení v domnění, že mají na vše právo a žádné povinnosti.
Jak by řekli staromilci, mravy jsou značně uvolněné, proto bych se nedivil podstatně větší přísnosti.
Boudy na vrcholcích Krkonoš byly dříve než NP ale taky měly výrazně zemědelsko-hospodářský význam.
Vůbec bych se nedivil, kdyby v některých oblastech byl vytvořen systém "vstupenek" masovost turismu je na tolik rozrušující přírodně cenná místa, až to ničí celý ekosystém.
Emil Bernardy
31.5.2025 06:28 Reaguje na Jaroslav Řezáčs v
31.5.2025 08:13 Reaguje na Emil BernardyRadim Polášek
2.6.2025 07:26 Reaguje na Jaroslav ŘezáčEmil Bernardy
30.5.2025 12:54Radek Čuda
30.5.2025 13:02Ale pokud jde zrovna o Sovovou, tak není o čem. Víc nenapíšu, byl bych po právu smazán.
Na druhou stranu zrovna tenhle její úlet chválím, tím lepší kšefty bude mít Rozcestí a Výrovka, kdy zejména té "holčině" na V to rozhodně přeji, protože ta to furt dělá tak, jak by to mělo vypadat. Akorát že Sovová jen hraje na city a dlouho to nevydrží.
Jinak na Luční jsem byl poprvé někdy v půlce sedmdesátek a od té doby mnohokrát. Svého času to byl fakt pojem. Ale jak jsem vždy rád, když se ta "obludnost":-) ... ona je to fakt i s ohledem na to místo kráva neskutečná ... objeví na obzoru, tak poslední léta jdu neméně rád akorát tak okolo a dál, protože kvalita služeb je v takovém nepoměru k ceně, že ani ten sentiment nemá šanci to vyvážit.
Pavel Karel
31.5.2025 08:16 Reaguje na Emil BernardyVšechny ostatní přilehlé místnosti proměněny na VIP lounge s exponáty historických vozidel a motorek, aby se manažerům z Prahy vytvořilo příjemné prostředí na pařby s výhledem na Sněžku...
Emil Bernardy
31.5.2025 09:56 Reaguje na Pavel Karelostatně, je to děsná pěst na oko. čestné druhé místo po Labské boudě v soutěži o největší zločin na krajině. kasárna wermachtu pro nácvik arktických podmínek
Radek Čuda
2.6.2025 12:25 Reaguje naCož je obecně samozřejmě úplně v pohodě, až na takovou jednu drobnost ... a to je to místo.
Ale s tím posledním nesouhlasím ... mně se Luční, na rozdíl od Labské (ta se snad nemůže líbit vůbec nikomu) líbí ... a je samozřejmě otázkou, zda mám tak blbý/vybraný vkus, nebo je to prostě ten sentiment z dávných dob dětství:-).
A co si budeme namlouvat, zejména v zimě to nebyl špatný pocit, když se konečně ta obluda v dáli objevila;-).
Miloš Zahradník
2.6.2025 12:41 Reaguje na Radek ČudaMiloš Zahradník
2.6.2025 12:43 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
2.6.2025 13:46 Reaguje na Miloš ZahradníkPlus za socíku byla Luční, pravděpodobně právě proto, jaká je to obří kráva a jak je vysoko, takový správný horský punk:-))).
A služby vzhledem k okolnostem nebyly tenkrát vůbec marné ...
hele, já to obecně chápu jako průser. z turistických a běžkařských útulen (a je úplně jedno, jestli to byly původně salaše, hájenky, objety finanční tráže nebo to byly od začátku hostince), kde bylo úplně přirozené, že se tam nechodilo s kravatou a v lakýrkách, ale ve větrovce a pohorkách, a nikoho nepohoršovalo, že turista je obalen sněhem nebo zmáčenej lijavcem, se postupně stávají hogofogo podniky. a místo gulášové polévky a čaje do velkého hrnku se podávají degustační meníčka a vinný lístek je tlustej jak tři mušketýři. místo botárny a sušárny je tam sauna a vířivka. a turista není vítanej. to je úplně v pohodě někde v centru špindlu nebo v nějakém jihomoravském vinařském blbákově, kam chtějí nalákat návštěvníky i v sezoně sychravého bláta, ale u luční body a smědavy mi to připadá nepatřičné.
co s tím nevím. ale rád bych, kdyby se do krkonoš zase jezdilo lyžovat a ne se koupat a chlastat a machrovat.
ostatně, tato diskuse už dlouho bublá v rakouském a německém alpském spolku, jestli mají být horské chaty službou pro turisty (velké diskusní téma je třeba bergsteigeressen s regulovanou cenou nebo teewasser), nebo jestli do toho má být vpuštěn divoký kapitalismus 19. století. samozřejmě je tam jiná situace, chaty patří sekcím alpského spolku, a provozují je nájemci (pechtři), ale některé chaty jsou soukromé a některé sekce alpenvereinů chaty prodávají... jako perličku zmíním jednu chatu hned u parkoviště u hezkého jezera na konci údolí, kde pechtr na rovinu přiznal, že ho vlastně živí automatická závora na záchodu zvenku chaty a že nejvíc by vydělal, kdyby chatu úplně zavřel a nechal jen ten záchod.
Radek Čuda
2.6.2025 13:50 Reaguje naZda je to změna k lepšímu je otázka ... u toho času, u nás je to bohužel smutně jednoznačné;-).
Emil Bernardy
6.6.2025 09:51 Reaguje naMiloš Zahradník
2.6.2025 12:40 Reaguje nanejatraktivnejsi kus prirody ktery jsme meli v Cechach k dispozici. K Lucni mam sentimentalni vztah z dob, kdy jsme casto podnikali jednodenni vylety na lyzich Harrachov - Lucni a zpet a hodinove posezeni s obedem a pivem tam bylo vzdycky prijemnym zazitkem. Navic clovek tam obvykle potkal i nejake zname... Parkrat jsem na te boude i spal, na skolnim vylete v 9. tride ZDS a take na gymnaziu atd. proste to byl jeden z zakladnich bodu v sirsi krajine, kde jsem se pohyboval. V poslednich 30 letech jsem tam byl teda asi jen trikrat takze soucasny stav zblizka neznam. Ale vzpominky na ten objekt z davnoveku - to jsem tehda ani netusil ze to postavil Goering - mam hezke. Rad bych si jeste nekdy poradne prohledl (byl jsem tam jen jednou s pionyrem v 8. tride) s fotoaparatem a dronem severni svah Lucni hory - to je takove rekkneme "nejarktictejsi" misto v Krkonosich ale to by mne krnap asi hnal.... :)
Emil Bernardy
6.6.2025 09:57 Reaguje na Miloš ZahradníkMichal Uhrovič
30.5.2025 13:04Emil Bernardy
30.5.2025 15:00 Reaguje na Michal UhrovičZbyněk Šeděnka
31.5.2025 14:54 Reaguje na Michal Uhrovičhttps://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-chatari-se-zastavaji-lucni-boudy-nejste-u-machova-jezera-vzkazuje-krnap-277950#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest281_pocasi_animovane_ikony_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jaroslav Vinický
30.5.2025 13:41Jiří Máca
30.5.2025 14:00Miloš Zahradník
30.5.2025 16:41No a ted vazneji. Misto hrabete Harracha mame dnes dve mocenske struktury ktere chteji Krkonose privatizovat pro sebe. Velky byznys versus Krnap. (Komu z nich v tomhle jejich sporu drzite palce? Ja taky vlastne ani jednomu. Jeden bych chtel Krkonose jen pro bohate a druhy by tam zas chtel jen vlky, medvedy a tetrevy, pripadne kuliky hnede- mit jen pro sebe to privilegium smet pozorovat, jak se zerou navzajem :)
Prirodu je treba chranit - tam kde to opravdu potrebuje - a to co krnap vymysli je nekdy opravdu velka buzerace. Viz ten priklad kdy na boude potrebuji specializovaneho opravare ktery by prijede buhvi odkud zdaleka a nema - treba i kvuli pocasi moznost cestu naplanovat predem.
Na druhe strane tech aut na silnici na Lucni boudu je fakt moc. Proc neni mozno delat jejich prubezny seznam a pokud nejaky ridic neposkytne verohodne a vcas treba i dodatecne vysvetleni, co tam delal - zkasirovat ho - rozumnou - castkou?
Emil Bernardy
31.5.2025 06:32 Reaguje na Miloš ZahradníkPavel Karel
31.5.2025 08:17 Reaguje na Emil BernardyVšechny ostatní přilehlé místnosti proměněny na VIP lounge s exponáty historických vozidel a motorek, aby se manažerům z Prahy vytvořilo příjemné prostředí na pařby s výhledem na Sněžku...
Patrik Novotný
31.5.2025 22:52 Reaguje na Pavel KarelMiloš Zahradník
31.5.2025 08:48 Reaguje na Emil BernardyEmil Bernardy
2.6.2025 15:52 Reaguje naRadek Čuda
2.6.2025 12:30 Reaguje na Emil BernardyEmil Bernardy
3.6.2025 09:32 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
3.6.2025 12:38 Reaguje na Emil BernardyBřetislav Machaček
30.5.2025 17:37chudších a slušných návštěvníků, kterým stačil bufet a šli na WC, místo
do okolí stezek. Chudý turista je obtížný hmyz, který za nízkou útratu
"vyrábí" splašky a odpady ze snězených svačin, které musí chata pro VIP
likvidovat. Privatizace chat a hotelů v NP je chyba a měly být majetkem
NP, které by je provozovaly v souladu se svými požadavky a které by
generovaly zisky na provoz NP. Provoz NP se platí z dotací, ale pakují
se jiní na úkor zcela jiné sorty návštěvníků, než z obyčejných turistů.
Zažil jsem v jedné horské chatě nevraživost provozovatele z objednávky
dvaceti čajů pro dětský turistický oddíl v chladném vlhkém počasí.
Provozovatel se při placení vyjádřil, že ziskem z těch čajů nepokryje
ani náklady na teplo, které uteklo při příchodu a odchodu dětí. My
to pouze vyslechli a ač jsme byli rozhodnuti si dát oběd, tak jsme
naštvaní bez oběda dopili pivo a šli tam, kde si každého hosta váží.
Miloš Zahradník
30.5.2025 18:25 Reaguje na Břetislav MachačekNP, které by je provozovaly v souladu se svými požadavky a které by
generovaly zisky na provoz NP"
Tak s timhle by se dalo urcite souhlasit, privatizovat chaty a hotely v NP je fakticky krok k privatizaci samotnych NP. Souhlasit - ale za (obtizne splnitelne) podminky, ze sprava toho parku se bude chovat efektivne a demokraticky, bude uspesne komunikovat s navstevniky a obcany v parku trvale zijicimi a nebude vedena fanatiky a byrokraty, zneuzivajicimi svou moc a plytvajicimi penezi na hlouposti. (Takova drobna ukazka z jednoho slavneho sumavskeho raseliniste. Smite samozrejme nahlednout jenom na okraj jezirka, kdysi mimochodem vytvoreneho tezbou raseliny - ale zato si tam muzete precist napriklad do dreva tabulky vytesany latinsky nazev boruvky - Vaccinium myrtillus :)
Cimz nevylucuji - to je vyraz zklamani, jak funguje "management nekterych ceskych narodnich parku (pocinaje tim nejmenovanym na hranici s Bavorskem) ze i nekterym narodnim parkum by mozna prospela privatizace (to je spravne pravicovy pohled, co? ;) ale za kolik by pak byla k mani takova Snezka a Studnicni s Lucni horou nebo treba Breznicke udoli, to se neodvazuji hadat :)
Samozrejme, pokud by narodni parky mely vzdy a vsude osvicene a efektivni vedeni, tak ta posledni otazka by byla zcela nesmyslna az vlastizradna
Ostatne soudim, ze nejekologictejsim resenim pro rozumne fungovani
megabaraku Lucni a Labske boudy v podminkach dnesni spolecnosti by bylo postavit tam lanovku a silne zpoplatnit jakykoliv pohyb kolem nich mimo silnice se zpevnenym povrchem - kterych je tam dostatecne mnoho. Turiste by si mohli - cestou na ty boudy - na lanovce fotit i ty nejprisneji chranene svetove pozoruhodnosti - jako napriklad tajici zbytky snehu na Mape republiky - a nijak by pritom neskodili tamni supercenne prirode
Emil Bernardy
31.5.2025 11:07 Reaguje na Miloš ZahradníkPavel Dvořák
31.5.2025 06:09Pavel Dvořák
31.5.2025 06:12 Reaguje na Pavel DvořákJarda Farda
31.5.2025 14:38Vlastně by úplně stačilo, aby měla každá chata jedno bianco povolení na auto a jeden vjezd za den pro necekane udalosti. Jen by musel majitel poslat z firemní (a předem registrované) datové schránky poslat zprávu do datové schránky KRNAPu před vjezdem. I za tento nouzový vjezd by se pripadne platilo, ale nepokutovalo.
To každý zvládne za 5 min. Dat schránka uvádí čas odeslání na minutu, takze podvadet nelze. A platila by posledni zprava pred skutecnym vjetim. Takze by se osetrila i zmnena posledni chvili.
Zbyněk Šeděnka
31.5.2025 14:51Michal Malda
31.5.2025 18:11Patrik Novotný
31.5.2025 22:491.KRNAP lže, jak když tiskne-proti nesmymslné buzeraci protestují i z Výrovky!!
2.Pokud tam jede zásobování, tak je jedno, jakou má RZ. Když dodavatel bude mít závadu na jednom autě, tak se bude čekat na vyřízení povolení pro jiné???
3.Polovina chytrolínů v diskusi vůbec nepochopila, že se nejedná o veřejnou dopravu turistů, ale dopravu nutnou pro provoz boudy!!!
4."Geniální nápady", aby to provozoval KRNAP je k smíchu!! On tam zásobování musí zajistit stejně a protože nebudou vázání ekonomickým provozem, bude se tam jezdit daleko víc!! Jen s jejich povolenkou!!
5.Takže, když si jako majitel budu chtít k sobě domů dojet večer půjčeným autem, tak bez zařizování povolenky nemám šanci?? Je to normální??? Je to srovnatelné jako vjezd do zákazu vjezdu mimo dopravní obsluhy. Je vázán na účel vjezdu a je vázán na řidiče vozidla!!! ať KRNAP není líný a nastaví si povolení vjezdu oprávněným osobám (ať jedou na mopedu nebo s pekařským autem)...
Patrik Novotný
31.5.2025 22:491.KRNAP lže, jak když tiskne-proti nesmymslné buzeraci protestují i z Výrovky!!
2.Pokud tam jede zásobování, tak je jedno, jakou má RZ. Když dodavatel bude mít závadu na jednom autě, tak se bude čekat na vyřízení povolení pro jiné???
3.Polovina chytrolínů v diskusi vůbec nepochopila, že se nejedná o veřejnou dopravu turistů, ale dopravu nutnou pro provoz boudy!!!
4."Geniální nápady", aby to provozoval KRNAP je k smíchu!! On tam zásobování musí zajistit stejně a protože nebudou vázání ekonomickým provozem, bude se tam jezdit daleko víc!! Jen s jejich povolenkou!!
5.Takže, když si jako majitel budu chtít k sobě domů dojet večer půjčeným autem, tak bez zařizování povolenky nemám šanci?? Je to normální??? Je to srovnatelné jako vjezd do zákazu vjezdu mimo dopravní obsluhy. Je vázán na účel vjezdu a je vázán na řidiče vozidla!!! ať KRNAP není líný a nastaví si povolení vjezdu oprávněným osobám (ať jedou na mopedu nebo s pekařským autem)...
Zbyněk Šeděnka
1.6.2025 08:59 Reaguje na Patrik NovotnýRadim Polášek
1.6.2025 09:35Jenže správa Krnapu, místo aby se snažila dosáhnout politicky problematické regulace vstupu turistů už na hranicích Krnapu, se snaží omezovat počet turistů šikanou soukromých provozovatelů turistických zařízení uvnitř Krnapu. A tím snižovat atraktivitu Krnapu zhoršováním služeb pro turisty.
Roman Šimek
1.6.2025 10:09Jaroslav Pokorný
2.6.2025 10:09 Reaguje na Roman ŠimekRadek Čuda
2.6.2025 12:40 Reaguje na Roman ŠimekJinak vymáhání platné legislativy již z povahy věci být za hranou nemůže. To mohou být max ta legislativa. Plus zákony samozřejmě pamatují ma mimořádné situace a správní orgány k těmto musí při svém rozhodování přihlížet. Pokud tady skutečně nastanou.
Radek Čuda
2.6.2025 15:44 Reaguje naPak by bylo zjevné o jak vážný problém jde. Takhle je to dost o ničem.
Emil Bernardy
2.6.2025 18:22 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
3.6.2025 12:43 Reaguje na Emil BernardyA s ohledem na význam toho území je neméně relevantní údaj o tom, kolik na té trase denně prosviští aut, protože ať se to komu líbí nebo ne, ten počet rozhodně nemůže být neomezený.
Jarek Schindler
3.6.2025 00:12Radek Čuda
3.6.2025 12:55 Reaguje na Jarek SchindlerOsobně si myslím, že KRNAP k tomu nepřistupuje ideálně, ale boudaři také ne a Sovová je případ sám pro sebe. A mně osobně tady chybí několik informací.
Protože kdyby byl KRNAP při smyslech, tak by ten monitoring nejdřív spustil ve zkušebním provozu a otestoval si, kolik ta toho jezdí celkem a kolik z toho bez povolení. Pak to vyhodnotil, seznámil s tím boudaře a Pec (a možná i veřejnost, proč ne), jasně jim oznámil jaký má na zjištěný stav názor a rovněž jim oznámil, jak od teď bude postupovat.
Tímto způsobem by bylo možno vést konkrétní diskuzi na základě reálných dat ... takhle na jedné straně Sovová brečí, že ji chce KRNAP přivést na buben, KRNAP zase tvrdí, že když celá léta boudaři ojebávali, tak se není čemu divit a jaký je skutečně rozměr celé té taškařice nevíme.
Jarek Schindler
3.6.2025 17:44 Reaguje na Radek ČudaJarek Schindler
3.6.2025 21:21 Reaguje na– vjíždět vozidly lze, pokud byla žadateli o vjezd udělena výjimka (§ 43 zákona) ze zákazu, se kterou obdrží doklad o oprávněnosti vjezdu.
Výjimku lze udělit, pokud jiný veřejný zájem převažuje nad zájmem ochrany přírody nebo v zájmu ochrany přírody anebo pokud povolovaná činnost významně neovlivní zachování stavu předmětu ochrany zvláště chráněného území. Výjimku i doklad uděluje Správa KRNAP ve správním řízení (pro vydání rozhodnutí platí lhůta 60 dnů).
https://www.krnap.cz/sprava/planuji/prijet-a-parkovat-autem/
Tady je , jak sám vidíte, uváděna ještě delší lhůta. Řekl bych, že o nějaký " výkřik" boudařky se asi jednat nebude.
ano, pro správní řízení platí lhůta 60 dní. to je standardní lhůta, taky například k vyjadřovačce krnapu ke stavebnímu záměru hotelu s mnoha lůžky, bazénem a bowlingem deset metrů od hranice první zóny. máte nějaký věrohodný zdroj, že je tato lhůta pravidelně a šikanózně využívána v plné délce? ne prosím nějaké jednapanipovidala. děkuji.
Jarek Schindler
4.6.2025 21:08 Reaguje naa teď z Vás vyleze, že jste odněkud úplně odjinud a pravděpodobně jste s krnapem nikdy do úředního styku nepřišel. dobrý. díky za podnětnou diskusi.
Radek Čuda
4.6.2025 13:00 Reaguje na Jarek SchindlerPočty povolenek zejména pro Luční neznáme, a taky jsem to už v nějakém příspěvku kritizoval, že tato čísla nedá KRNAP do placu. On obecně tak nějak komunikuje jak u blbejch, a to i v případech, kdy si myslím, že je věcně v právu.
Celkové číslo za měsíc mezi V a L je zde, ale poměrně obecně ... "I za současných pravidel zaznamenáváme na Výrovce směrem k Luční boudě v posledních letech 900 průjezdů měsíčně." https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-pravidla-pro-boudy-nebyla-nikdy-mirnejsi-reaguji-prehnane-rika-sef-krkonos-278223
Osobně jsem toho názoru, že KRNAP by měl být na jedné straně flexibilnější ... psal jsem o tom on-line nahlašování SPZ, které by ale bylo kvantitativně omezeno ... a Sovová by měla přestat tlačit na pilu. To první třeba jednou bude, to druhé sotva ...
Obecně lze ale konstatovat, že prostě pokud chce někdo komfortní hotel a music-club/diskotéku, kam bude pro hosty a návštěvníky prakticky neomezený příjezd autem, tak si měl koupit Horizont a ne Luční, sorry jako. Luční je prostě ve velmi výjimečné lokalitě, což s sebou nese značné výhody, ale současné značná omezení. A pokud chce někdo jen ty výhody a s těmi omezeními se snaží nějak vyjebat, tak se nesmí divit, že se mu to ani v téhle zemi vždy tak úplně nepodaří.
V Krkonoších jsem celkem často a prakticky výlučně jen v těch východních, ale krom siluety na obzoru mi Luční už léta nechybí. Ono obecně platí, že tam je ta hustota bud taková, že se výpadku jedné fakt nikdo alespoň trochu normální nepo ...
Jarek Schindler
5.6.2025 21:50 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
6.6.2025 10:44 Reaguje na Jarek SchindlerZnovu ... KRNAP to celé komunikuje poměrně blbě a není sporu o tom, že by ten systém šel nastavit nějak více lidsky (flexibilněji). To je jedna věc. Stejně tak je druhá věc, a to, že dosud se ta pravidla fest ojebávala a nikde jsem nezaznamenal, že by se boudaři nějak jooo snažili o změnu těch pravidel a jejich fungování, dokud to ojebávání fungovalo. Poprask na vsi začal být až v okamžiku, kdy to přestalo být možné.
Plus jak se z toho dělá ta tragédie vesmírného rozsahu a jak nebohá Klára přijde díky KRNAPu na buben ... jak jsem už psal ... v zimě s ohledem na přírodní podmínky se ukazuje, že ty boudy mohou fungovat i bez toho, aby tam mohl okamžitě svým autem přijet kde kdo, protože ani takovým LC nebo RR se moc vysoko nedohrabete ... to je třeba i taková Kolínská mimo mísu. A je to pro ně přitom top sezóna a fungují. Takže zvládnout léto nemůže být ani s těmi stávajícími pravidly zase tak složité.
Takže pokud hledáte nějakého bílého ušlechtilého rytíře, tak tahle kauza vám jej nenabídne, máslo na hlavě mají obě strany.