https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-aut-na-elektrinu-se-v-lednu-vic-nez-zdvojnasobil
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej aut na elektřinu se v lednu víc než zdvojnásobil

7.2.2020 00:11 (ČTK)
Prodej nových aut na elektrický pohon se v lednu meziročně zvýšil o 117 procent na 1268 vozů. / Ilustrační foto
Prodej nových aut na elektrický pohon se v lednu meziročně zvýšil o 117 procent na 1268 vozů. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Prodej nových aut na elektrický pohon se v lednu meziročně zvýšil o 117 procent na 1268 vozů. Elektrická auta měla na trhu téměř sedmiprocentní podíl. Počet prodaných elektromobilů vzrostl meziročně téměř sedmkrát na 384 aut a počet prodaných hybridů se zvýšil o 72 procent na 884 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
 

Nárůst počtu registrací aut na elektřinu je daný snahou automobilek odložit registrace těchto vozů z loňska na letošní rok, aby si díky nim mohly snížit průměrné emise prodávaných aut. Za neplnění emisních limitů jim hrozí od letoška sankce. Počet v lednu zaregistrovaných elektromobilů tak byl stejný jako registrace za loňský půlrok.

Do statistik prodejů elektrických vozů letos poprvé výrazněji zasáhla domácí Škoda Auto, která v lednu zaregistrovala 254 elektromobilů Citigo iV a 174 hybridních Superbů. Značka se umístila na čele žebříčku prodávaných elektromobilů před firmou Hyundai, která prodala 77 čistě elektrických aut.

V kategorii hybridů nadále jasně vede Toyota, která prodala 322 vozů, Škoda je na druhém místě. Toyotě prodej hybridů pomohl stát se celkově čtvrtou nejprodávanější značkou na trhu. "Jde o dlouhodobý trend, který přisuzujeme široké nabídce a dostupnosti našich vozů bez omezení a beze změny cen oproti roku 2019. Na začátku roku pokračoval také zvýšený zájem o hybridní vozy, které tvořily přes 40 procent prodejů," uvedl generální ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

Celkový prodej nových osobních aut v ČR v lednu klesl meziročně o 0,76 procenta na 19.132 vozů. Nejprodávanější Škoda zvýšila tržní podíl o sedm procentních bodů na 43 procent. Čtyři z pěti vozů nakoupily firmy.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ČM

Čech M.

7.2.2020 00:38
Motají tam elektromobily a hybridy dohromady a vychází to skoro jako úžasná elektrifikace, ale hybrid není úplné elektroauto, dokonce jsou dva druhy hybridů, dost se od sebe lišící. Do toho vstupují auta na vodík, což jsou taky svým způsobem elektroauta, ale bez dobíjení ze zásuvky, podobně jako jeden z typů hybridů.
O nulových emisích si všechna můžou nechat leda zdát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2020 07:57 Reaguje na Čech M.
Vše je ve vývoji a až časem se zjistí, co je životaschopné.
Nikdo se přece nebaví o nějakých nulových emisích, neexistuje na zemi organismus, který by nevypouštěl emise.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.2.2020 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to životaschopné, protože jinak by se to nemuselo masívně dotovat a nemusely by se zakazovat daleko schopnější alternativy.
A vzhledem k našemu energetickému mixu vyprodukuje elektromobil daleko víc CO2 než auto se spalovacím motorem. Tudíž je to i škodlivé z hlediska ŽP i z hlediska produkce skleníkových plynů. Navíc je to obrovsky problematické v případě jakékoli nehody (naprosto neuhasitelné požáry a exploze), vozí se "mrtvá váha" baterie, což také musíme počítat do účinnosti celého systému, a má to mnoho dalších negativ. Normálně si to koupí leda fanda jako druhé, či spíše třetí, auto.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2020 19:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Váš problém je v tom, že odmítáte cokoliv pochopit a furt si melete svou. Ale zkusím to:
Elektroauto není dělané do našeho uhelného mixu, normálně si to kupuje člověk, který má fve.
Dotace rozjíždějí potřebné věci, která se vyplatí až při masové výrobě, ovšm bez nich se k tomu nedostanou. Typický příklad je fve.
Jakékoliv nehody s případným požárem je jen nafouklá bublina, proti explozi nádrže s 80. litry benzínu nebo nafty je to skutečný čajíček.
Mrtvá váha baterie se x násobně vrátí v tom, že elektromotor má účinnost řádově 90%, kdežto dýzlák s bídou 30%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2020 19:23 Reaguje na Jan Šimůnek
Účinnost vytěžení ropy a její dopravy krakování atd k zákazníkovi vychází tak, že do kol půjde max 10 - 15% původní enrgie za cenu gigantického znečištění všeho kolem.
Energie z fve přímo do baterie auta může mít ztrátu 20% a pak elmotor s 90% účinností a máte 70% do kol. A hlavní kouzlo je v tom, že to máte fuk, protože palivo máte stejně zadarmo, žádné zatížení dopravou a uhlíková stopa nula. Co pak chcete srovnávat?
Odpovědět
ČM

Čech M.

8.2.2020 21:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Běžný diesel má dnes s přehledem přes 35% a turbobenzín to samý. Mazda skyactiv přes 40%. Jsou experimentální motory od Mercedesu s účin. přes 50%.
Pozor, elektřinu zdarma nabízí jen Tesla pro prvomajitele! Ti další normálně platí a nedávno, myslím v Holandsku, provozovatel rychlonabíječek zdražil tak, že cena na km jízdy vychází dráž než benzín. A dotace jednou skončí všude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2020 22:38 Reaguje na Čech M.
Každý litr nafty do každého motoru musí projít martyriem cesty ze Sibiři až k nám a cestou se musí ještě krakovat, kolik z něho zbyde nevím, ale škodlivin vypustí x násobně víc, než kolik vytvoří svým spálením.
Nabíjet auto rychonabíječkou je nejblbší způsob, normálně se nabíjí tam, kde stojí přes den. Amíci dělají panelová pole nad parkovišti pro zaměstnance. Ráno zastrčíte do zásuvky a odpoledne odjíždíte s plnou, stačí vám 30 - 60m2 panelů, dle kapacity baterie. A za pakatel, uhlíková stopa nula.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist