Prodej aut na elektřinu se v lednu víc než zdvojnásobil
Nárůst počtu registrací aut na elektřinu je daný snahou automobilek odložit registrace těchto vozů z loňska na letošní rok, aby si díky nim mohly snížit průměrné emise prodávaných aut. Za neplnění emisních limitů jim hrozí od letoška sankce. Počet v lednu zaregistrovaných elektromobilů tak byl stejný jako registrace za loňský půlrok.
Do statistik prodejů elektrických vozů letos poprvé výrazněji zasáhla domácí Škoda Auto, která v lednu zaregistrovala 254 elektromobilů Citigo iV a 174 hybridních Superbů. Značka se umístila na čele žebříčku prodávaných elektromobilů před firmou Hyundai, která prodala 77 čistě elektrických aut.
V kategorii hybridů nadále jasně vede Toyota, která prodala 322 vozů, Škoda je na druhém místě. Toyotě prodej hybridů pomohl stát se celkově čtvrtou nejprodávanější značkou na trhu. "Jde o dlouhodobý trend, který přisuzujeme široké nabídce a dostupnosti našich vozů bez omezení a beze změny cen oproti roku 2019. Na začátku roku pokračoval také zvýšený zájem o hybridní vozy, které tvořily přes 40 procent prodejů," uvedl generální ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.
Celkový prodej nových osobních aut v ČR v lednu klesl meziročně o 0,76 procenta na 19.132 vozů. Nejprodávanější Škoda zvýšila tržní podíl o sedm procentních bodů na 43 procent. Čtyři z pěti vozů nakoupily firmy.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (7)
Čech M.
7.2.2020 00:38O nulových emisích si všechna můžou nechat leda zdát.
Pavel Hanzl
7.2.2020 07:57 Reaguje na Čech M.Nikdo se přece nebaví o nějakých nulových emisích, neexistuje na zemi organismus, který by nevypouštěl emise.
Jan Šimůnek
7.2.2020 15:39 Reaguje na Pavel HanzlA vzhledem k našemu energetickému mixu vyprodukuje elektromobil daleko víc CO2 než auto se spalovacím motorem. Tudíž je to i škodlivé z hlediska ŽP i z hlediska produkce skleníkových plynů. Navíc je to obrovsky problematické v případě jakékoli nehody (naprosto neuhasitelné požáry a exploze), vozí se "mrtvá váha" baterie, což také musíme počítat do účinnosti celého systému, a má to mnoho dalších negativ. Normálně si to koupí leda fanda jako druhé, či spíše třetí, auto.
Pavel Hanzl
8.2.2020 19:18 Reaguje na Jan ŠimůnekElektroauto není dělané do našeho uhelného mixu, normálně si to kupuje člověk, který má fve.
Dotace rozjíždějí potřebné věci, která se vyplatí až při masové výrobě, ovšm bez nich se k tomu nedostanou. Typický příklad je fve.
Jakékoliv nehody s případným požárem je jen nafouklá bublina, proti explozi nádrže s 80. litry benzínu nebo nafty je to skutečný čajíček.
Mrtvá váha baterie se x násobně vrátí v tom, že elektromotor má účinnost řádově 90%, kdežto dýzlák s bídou 30%.
Pavel Hanzl
8.2.2020 19:23 Reaguje na Jan ŠimůnekEnergie z fve přímo do baterie auta může mít ztrátu 20% a pak elmotor s 90% účinností a máte 70% do kol. A hlavní kouzlo je v tom, že to máte fuk, protože palivo máte stejně zadarmo, žádné zatížení dopravou a uhlíková stopa nula. Co pak chcete srovnávat?
Čech M.
8.2.2020 21:48 Reaguje na Pavel HanzlPozor, elektřinu zdarma nabízí jen Tesla pro prvomajitele! Ti další normálně platí a nedávno, myslím v Holandsku, provozovatel rychlonabíječek zdražil tak, že cena na km jízdy vychází dráž než benzín. A dotace jednou skončí všude.
Pavel Hanzl
8.2.2020 22:38 Reaguje na Čech M.Nabíjet auto rychonabíječkou je nejblbší způsob, normálně se nabíjí tam, kde stojí přes den. Amíci dělají panelová pole nad parkovišti pro zaměstnance. Ráno zastrčíte do zásuvky a odpoledne odjíždíte s plnou, stačí vám 30 - 60m2 panelů, dle kapacity baterie. A za pakatel, uhlíková stopa nula.