https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-aut-s-hybridnim-pohonem-do-srpna-stoupl-o-ctvrtinu-na-42.965-vozu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej aut s hybridním pohonem do srpna stoupl o čtvrtinu na 42 965 vozů

15.9.2025 11:16 (ČTK)
Palubní deska hybridního automobilu Fisker.
Palubní deska hybridního automobilu Fisker.
Prodej nových aut s hybridním pohonem v Česku za osm měsíců vzrostl o 26 procent na 42 965 vozů. Z toho plug-in hybridy rostly o 73 procent na 6866 prodaných aut. Registrace elektromobilů se zvýšily o 53 procent na 8820 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
 
Celkový prodej nových osobních aut od ledna do konce srpna stoupl o 4,75 procenta na 161 067 vozů. Hybridy tak tvořily více než čtvrtinu prodávaných vozidel a podíl elektromobilů se vyšplhal na 5,5 procenta.

"Prodej hybridních vozů si udržuje čtvrtinový růst, který vysoce převyšuje tempo celého trhu. Ještě výrazněji rostou plug-in hybridní vozy, kterých se prodalo o tři čtvrtiny více než loni. Trend výrazného růstu hybridních pohonů s důrazem na plug-in hybridy bude pokračovat i v dalších měsících," uvedl generální ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška.

Nejprodávanější hybridní značkou zůstává Toyota s 8445 vozy, druhá je Škoda Auto s prodejem 5607 aut na hybridní pohon a třetí je Mercedes-Benz s 3252 vozy. Následují BMW a Dacia. Mezi plug-in hybridy vede Škoda.

V prodeji čistě elektrických vozů je na prvním místě Škoda s 3122 elektromobily, následuje Tesla s 1340 prodanými auty a Volkswagen, který prodal 585 elektromobilů. Na dalších místech jsou Hyundai a Kia.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (26)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Radek Čuda

15.9.2025 12:48
S ohledem na to, že se do hybridů dnes počítá už kde co, a kvůli emisím se taky kde co alespoň jako mild-hybrid vyrábí, to není jednak žádné velké překvapení, jednak do značné míry nic jiného, než klasická potěmkiáda, bo při běžném provozu ty různé hybridy zase takové terno z pohledu emisí nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2025 13:51 Reaguje na Radek Čuda
To máte recht, plug-in hybridy povařuji za nesmysl, bo stejně jezdí pořád na benzín a je to navíc těžký krám. Smysl by měl sériový hybrid, který by měl jen malý motorek na dobíjení baterky, jako kanystr benzínu pod sedadlem za komára. Pokud má ale litrový motor, je to nacypa zase.
Odpovědět

Radek Čuda

15.9.2025 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jsem vám jednou psal, že plug-in hybridy mají pro mnoho uživatelů své opodstatnění. Velmi zjednodušeně řečeno, okolo komína můžete jezdit jen na elektřinu ... zejména pokud dobíjíte doma, jedno zda ze sítě či nějaké FVE ... a současně při delších cestách nejste omezován dojezdem e-mobilu.

Třeba pro mne by to bylo ideál kombo ... ale ne za cca míč či více.

Prostě jde vždy o to, co od auta člověk očekává a jak jej využívá ... pak může být nej volbou jak klasický vznětový motor, tak emobil, tak i třeba ten plug-in.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2025 14:59 Reaguje na Radek Čuda
Jistě, na jezdění kolem komínu mi stačí traktor. Mám dva kamarády, co mají puginy a oba jezdí pouze na benzín a jednoho ani nenapadlo, že by to mohl nabíjet. Neznají svoji spotřebu, ale myslím si, že bude stejná, jako 13 let starý notýsek, čili nic.
Proto to považuji za nesmysl už z principu.
Odpovědět

Radek Čuda

15.9.2025 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to tom, co píšu níž ... a koupili si je za vlastní, nebo je mají jako služebáky? Plus být to v Praze, tak tady mají do konce roku parkování v zónách zadara ... všude a na jak dlouho chtějí. Plus taky dost lidí vyjebá s vyhrazenými místy pro nabíjení ... jako nabíjejí, ale hlavně parkujou.

Ale to není chyba těch aut, ale těch nesmyslů, co kolem toho jsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2025 20:47 Reaguje na Radek Čuda
Kupovali to za vlastní, aby mohli machrovat. Organizace nikdy nebyla česká silná stránka.
Odpovědět

Radek Čuda

16.9.2025 14:47 Reaguje na Pavel Hanzl
V tom případě holt Gaussova křivka. Tomu se prostě nikdy nedá zcela vyhnout.

Mne by na tom právě bavilo to, že na poskakování po městě bych používal jen elektřinu a levně si bzučel po Praze, zatímco když jedu někam dál do pryč, tak bych nemusel řešit nabíjení. Prostě win win situace.
Ale ne za ty prachy ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2025 11:58 Reaguje na Radek Čuda
No právě. Celé je to děsivě předimenzované, proto bych bral malý, sériový hybrid s malým motorkem, to ale snad nikdo nedělá.
Odpovědět

Radek Čuda

17.9.2025 12:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Mohl byste mi vysvětlit, co by měl být ten váš malý sériový hybrid s malým motorkem??? Nějaký příklad?
Odpovědět

Jan Šimůnek

15.9.2025 14:24
Pamatuji na článek o jakémsi průzkumu firemních hybridů, který konstatoval zjištění, že některé nebyly od doby koupě nikdy nabity.

to Pavel Hanzl
Jedním z nejhroznějších nepřátel ekologie je fyzika. A ta jasně říká, že auto na baterku dobíjenou motorkem na benzín spotřebuje víc benzínu než auto na benzín.
Odpovědět

Radek Čuda

15.9.2025 14:56 Reaguje na Jan Šimůnek
To je klasika u služebáků, kdy firmy si hrají na eko ... a zaměstnanci k tomu hybridu pak nafasují CCSky a je vymalováno:-).

Pokud si to někdo za ty fakt velké penze už ale koupí, tak se kua stará, aby to neměl jen jako o čtvrt tuny těžší spalovák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2025 15:05 Reaguje na Radek Čuda
Bohužel, kua se nestará. Bo má cenu benzínu v paži.
Odpovědět

Radek Čuda

15.9.2025 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Takových moc není ... ono vůbec jak plug-in hybridů tak e-mobilů je přes 80 % firemních.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2025 09:22 Reaguje na Radek Čuda
To má logiku. Elkára je výhodná, když jezdí dnně na kratší štreky. To se zaplatí ekonomicky i ekologicky velmi rychle, zvláště, když je nabíjena z firemní fve. Pražský Rohlík používá elkáry s výměnnými bateriemi, to je asi ideální řešení.
Odpovědět

Radek Čuda

16.9.2025 14:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si pletete služebáky a služebáky:-) ... resp. mícháte dohromady auta, která firmy používají pro svůj byznys, to je ten Rohlajz, a auta, která fasují zaměstnanci jako benefit.

U těch i těch je těch výhod podstatně víc, od způsobu odpisování až po zahrnutí 1% pořizovačky do základu daně, takže to ekonomicky dává smysl. Plus ceny, které zejména u větších fleetů ty firmy dostávají, jsou úplně jiný příběh.

Pokud jsi ale půjdete koupit "k pultu" takového Elroqa jako občan Hanzl, tak se na vás stát zvysoka vysere, prodejce taky a ekonomicky je to nesmysl. To když už, tak sehnat třeba z venku za nějaké rozumné peníze ojetou Teslu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.9.2025 11:56 Reaguje na Radek Čuda
Za služebáky považuji všechny dodávky, sanitky, taxíky, DHL, MHD, poštu, Rohlík atd, což dělá ve městě možná 90% veškeré dopravy. A to vše může jezdit na elektriku.
Komplikací ale je, že to jezdí většinou přes den. Řešením by byly ty výměnné baterie.
Odpovědět

Radek Čuda

17.9.2025 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak sanitku fakt ne, rozhodně ne pro rychlou. Taxi se vám nevyplatí. Kdyby jo, tak už jezdí. MHD ... to by bylo na dýl, ale třeba v Praze jsou 2/3 výkonů elektrickou trakcí už teď.

A na elektřinu může jezdit úplně všechno. Jen je to někdy blbost a jindy se to nevyplatí. Kdyby jo, tak už se tak stalo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2025 15:03 Reaguje na Jan Šimůnek
Právě proto píšu, že sériový hybrid má mít malý motorek (třeba 5 - 10 kW s 10. litrovou nádržkou) jenom jako nouzovku, jinak je to normální elkára. Kolikrát se vám stalo, že jste použil benzín z kanystru? Já snad 2x v životě.
Odpovědět
pk

pepa knotek

16.9.2025 08:25
Většina hybridů jde prvně do firemních flotil, firmy si tím vylepšují PR v oblasti udržitelnosti a loajalitu se zeleným šílenstvím. Podobná situace byla před deseti léty, kdy nakupovaly ze stejného důvodu vozy s CNG, kdo to vyfasoval jako služebák, tak ví co to bylo za ojeb, být na čerpačce obden. Nic proti hybridům od Toyoty, odladěný a nejspolehlivější pohon, co lze dnes na trhu koupit, bohužel až tam to EU se svými emisními předpisy dovedla.
Odpovědět

Radek Čuda

16.9.2025 14:56 Reaguje na pepa knotek
Většina Toy/Lx jsou ale "normoš" PHEV, kde ta cena není až taková raketa proti klasice, ok, nebyla, bo klasiky je míň a míň.
Plug-iny jsou i u nich jiný příběh a prodávají se výrazně méně, bo ta cena.
Odpovědět
va

vaber

16.9.2025 09:06
Co to ty hybridy jsou
Hybridů se prodalo 42 965 vozů. Z toho plug-in hybridy 6866 prodaných aut.
Plug in, jsou s elektropohonem , jaký je zbytek těch 36000aut?
Soused říká, že jeho plug in hybrid má spotřebu 4,5l ,to zřejmě nepočítá elektřinu a jezdí docela rozumně, tedy, ne brzda plyn.
Odpovědět

Radek Čuda

16.9.2025 14:59 Reaguje na vaber
Zbytek budou jak mild-hybridy, tak klasické PHEV.

U plug-inu je otázkou kde jezdí ... město/dálky ... a jak často nabíjí. Těch 4,,5 je tak někde mezi, po městě se s poctivým nabíjením dá jezdit za méně, na dálnici je vám zase jakýkoli hybrid spíš na obtíž a úsporu tam nelze čekat žádnou.
Odpovědět

Radek Čuda

16.9.2025 15:00 Reaguje na vaber
Jo, plug-in znamená s možností externího nabíjení ... tedy je může prdnout do nabíječky a mají podstatě vyšší kapacitu baterie, než PHEV, o mild ani nemluvě.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.9.2025 12:28
Pane Hanzle, spočtěte si, kolik je 10 l benzínu energie a kolik z toho se reálně dá dát do baterky, a na kolik km jízdy to vystačí. To jsou prostě ti zlí nepřátelé ekologie: Matematika, fyzika a chemie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.9.2025 22:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Benzín má asi 13 kWh/l energie, motor má účinnost 30%, 10 l nádržka dá teda 39 KWh, malé auto žere 10 kwh/100km, tj. se ztrátami na to dojedete 300 km. Za tu dobu nabíječku najdete tutově, když ne, koupíte dalších 10 litrů. čus a učte se počítat.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

17.9.2025 14:31
Mam hybrida toyotu - a spokojenost. Akorat by to chtělo pomalovat karoserii vzkazem, že jde o plug in hybrid . U nas na předměstí Prahy se už rok v podstatě nedá zaparkova, akorát ta dvě místa co mají na asfaltu symbol zásuvky jsou obvykle volná 🙂
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist