https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pruzkum-lide-se-obavaji-zmeny-klimatu-podle-tretiny-je-ale-na-opatreni-pozde
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Průzkum: Lidé se obávají změny klimatu. Podle třetiny je ale na opatření pozdě

21.11.2024 02:00 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Většina Čechů si stále myslí, že pokud lidé rychle nezmění návyky, čeká zemi ekologická katastrofa. V porovnání s rokem 2021 ale takto smýšlejících ubylo o šest procentních bodů na 67 procent. Celosvětově jsou o ekologické katastrofě v případě neměnnosti návyků obyvatel přesvědčeny čtyři pětiny občanů. Zhruba třetina lidí v ČR i na světě si ale myslí, že je příliš pozdě na to, aby se se změnou klimatu něco udělalo. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Ipsos, která zpracovala data od více než 50 000 respondentů z 50 zemí světa. ČTK má výsledky k dispozici.

 
Devětašedesát procent obyvatel ČR v průzkumu uvedlo, že už nyní dělá vše pro to, aby šetřili životní prostředí. Globální průměr je mírně vyšší, s tvrzením souhlasilo 72 procent všech dotázaných.

Současně se ale mezi Čechy zlepšil názor na globalizaci. To, že má pozitivní přínosy pro ČR, si myslí 42 procent obyvatel republiky, což je o 11 procentních bodů více než před třemi lety. Nicméně vedle Francouzů vykazují Češi nejvyšší míru skepse vůči globalizaci, uvedli autoři průzkumu. V rámci celého světa je o přínosech globalizace pro vlastní zemi přesvědčeno 64 procent dotázaných.

Podle dvou pětin Čechů a téměř tří pětin obyvatel světa má pozitivní dopad na svět umělá inteligence. Osmapadesát procent lidí v ČR si mimo jiné myslí, že jim umělá inteligence usnadní práci. Celosvětově je téhož mínění 70 procent dotázaných.

Co se týče názorů na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, jsou u dotázaných obdobné. Mezi Čechy považuje rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem za důležitější než úspěšnou kariéru 81 procent lidí a celosvětově 83 procent lidí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (69)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

21.11.2024 06:15
lidi si myslí, že se bude na světě vše vyvíjet podle jejich přání a ono ejhle ne. Co je smutné, že se u toho tváří vyděšeně. Ono to za to nestojí neb tu nejsme proto, abychom se hroutili ale žili. Někdo žije 20 let, někdo 80, tak to je. Život nebyl nikdy bezpečným podnikem, natož jistotou, to jsme si vytvořili v té tukové kouli v hlavě, že přeci je tak špatné umřít.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.11.2024 06:31 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak v tomhle s vámi souhlasím*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 11:33 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A něco k tématu byste neměl?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.11.2024 06:56
Aby se nebáli, když se na jejich strašení vydávají takové sumy.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

21.11.2024 07:04 Reaguje na Richard Vacek
to nevím, jsem žádné sumy neviděl a je otázkou, jestli tak trochu si nezahráváme s paní Kolombovou, kterou také nikdo nikdy neviděl, se "používá" kdy se hodí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.11.2024 11:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To už ani nevnímáte. Ale máte to všude. Z různých grantů se platí výzkumy jak brzy shoříme v plamenech pekelných, že uschnou stromy, nebude dost potravy, zaplaví nás potopa a nebude voda. Někteří jedinci tomu tak podlehli, že už vidí, jak nám klimatická změna drtí palce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 11:36 Reaguje na Richard Vacek
A zatímco je to v pohodě, uschla jen třetina našich lesů, proběhly nejničivější povodně pár let po sobě a to je jen u nás, kde se nic až tak neděje. Povodně jsou už na Sahaře a ve Španělsku, pohoda lambáda, za dinosaurů bylo přece ještě hůř.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.11.2024 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Katastrofou je, že bojem s větrnými mlýny si likvidujeme ekonomiku, přicházíme o průmysl, roste chudoba.
Odpovědět
Pe

Petr

21.11.2024 17:52 Reaguje na Richard Vacek
Ano, ten růst chudoby je vidět na parkovišti každého obchoďáku. Většina aut nová velká SUV, a tolik BMW tu ještě nikdy nebylo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.11.2024 08:39 Reaguje na Petr
Přesně tak, Evropa je přežraná a Česko taky, čím bohatší soolečnost, tím rychleji se množí mámehladi.
Odpovědět
Pe

Petr

22.11.2024 11:22 Reaguje na Pavel Hanzl
A lidé si na lepší okamžitě zvyknou a považují to za normál. Hezký příklad tohoto bizarního jevu je výroba aut. Několik let po sobě výroba stoupá, třeba o deset procent ročně. A pak jednou o pět procent klesne - a okamžitě se začne všude mluvit o propadu, tragédii a ekonomické katastrofě. Přitom ve skutečnosti je to stále o mnoho víc, než před pár lety, ale všichni to vidí jako velmi špatnou situaci.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 13:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Teda prebehli procesy úplne bežné v histórii ľudstva. Ale fanatikom a veriacim sa ťažko vysvetľuje že výkyvy počasia neriadi božstvo ani koncetrácia menšinového skleníkového plynu.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.11.2024 13:05 Reaguje na Vladimir Mertan
Ještě že někdo jako ty to dokáže posoudit. Tak co kámo, stále co2 atmosféru ochlazuje? :)
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.11.2024 15:09 Reaguje na Petr Elias
Zas melete, jaké ochlazování, chová se jako ostatní plyny.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 17:09 Reaguje na Petr Elias
Momentálne sa ochladzuje pomerne výrazne. Do rána má napadnúť 15cm snehu a v noci má byť až -10°C.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.11.2024 08:42 Reaguje na Vladimir Mertan
Vám vysvětlit cokoliv je skutečně zbytečné, dokud se nepodíváte na graf globálních teplot a nezamyslíte se nad ním. Katastrofické události byly vždy, ale dnes jsou daleko častější a silnější. Ani tohle nedáte?
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.11.2024 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Tyhle povodně jsou ve Španělsku co historické záznamy sahají. Nic nového.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.11.2024 08:43 Reaguje na Viktor Šedivý
To jistě, aale bylo by dobré si porovnat jak byly časté a silné. To byste se asi něčemu dost divil.
Odpovědět
ŠM

Štěpán Major

21.11.2024 07:24
Zelené strany 50 let systematicky brání omezování emisí fanatickým bojem proti bez emisním jaderným zdrojům! Tak se nedivmě, že jsme tam, kde jsme! Kdyby došlo k realizai plánovaných elektráren, tak by světové emise ve v velké části EU a vseverní Americe vypadal jak ve Francii už 30 ba i 40 let! I ti pomalejší by dosáhli tak nízkých emisí již jako FR. již krátce po roce 2000. Jeden z hlavních škůdců klimatu se potom jmenuje Mycle Schneider!!!

Climate scientist James Hansen: ‘The opposition to nuclear power is truly insane’

https://www.weplanet.org/post/climate-scientist-james-hansen-the-opposition-to-nuclear-power-is-truly-insane

PS. Ono se nakonec ukáže, že celé protijaderné hnutí bylo spoluvytvořeno KGB s cílem rozvrátit energetiku a tím i ekonomiku konkurenčního bloku.

Tzv. Energetický přechod silně zvyšuje závislost na záložních plynových elektrárnách a zároveň vede k velkému mrhání vzácnými zeminami a dalšími prvky potřebnými na OZE s ubohým kapacitním faktorem.
Odpovědět

Viktor Šedivý

21.11.2024 15:03 Reaguje na Štěpán Major
"Ono se nakonec ukáže, že celé protijaderné hnutí bylo spoluvytvořeno KGB"

Jo, stále si myslím, že to byla úspěšná destrukční akce Sovětů.

Ještě úspěšnější pak je GreenDeal. Jen si nepočkali, až zlikviduje ekonomiky úplně a vyrazili s armádou na západ příliš brzy.
Odpovědět
ŠM

Štěpán Major

21.11.2024 07:30
Zelené strany 50 let systematicky brání omezování emisí fanatickým bojem proti bez emisním jaderným zdrojům! Tak se nedivme, že jsme tam, kde jsme! Kdyby došlo k realizaci plánovaných elektráren, tak emise ve velké části EU a v severní Americe vypadají stejně jako ve Francii už 30 ba i 40 let! I ti pomalejší by dosáhli tak nízkých emisí jako FR již krátce po roce 2000. Jeden z hlavních škůdců klimatu se potom jmenuje Mycle Schneider!!!

Climate scientist James Hansen: ‘The opposition to nuclear power is truly insane’

https://www.weplanet.org/post/climate-scientist-james-hansen-the-opposition-to-nuclear-power-is-truly-insane

PS. Ono se nakonec ukáže, že celé protijaderné hnutí bylo spoluvytvořeno KGB s cílem rozvrátit energetiku a tím i ekonomiku konkurenčního bloku.

Tzv. Energetický přechod silně zvyšuje závislost na záložních plynových elektrárnách a zároveň vede k velkému mrhání vzácnými zeminami a dalšími prvky potřebnými na OZE s ubohým kapacitním faktorem.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.11.2024 08:20
Lidé se nemají obávat, ale připravovat se na tu změnu, ale s rozumem a né
stylem ode zdi ke zdi !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 11:24 Reaguje na smějící se bestie
Na to, že se naše krajina stane lesostepí, pak stepí a na závěr pouští, se jaksi moc připravit nedá. A k tomu bude přibývat katatrofických jevů, které ani dnes neznáme. Taky letní teploty přes +50°C asi těžko zkousneme.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 13:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Naša krajina bola stepou v dobe ľadovej.Tento fakt tu odznel asi už 50x, ale to Vám nebráni opakovať svoj nezmysel stále dokolečka. V skutočnosti v Čechách aj na SLovensku stepi neustále ubúdajú a zmenšujú sa vplyvom zarastania náletovými drevinami. TO je absolútne vedecky nevyvrátiteľný fakt a trend je zrejmý - všetko zarastie.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.11.2024 15:01 Reaguje na Vladimir Mertan
Zaroste to jen, jestli se lidi nebudou starat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 16:13 Reaguje na Vladimir Mertan
Pokud stoupne teplota o další stupeň, nastanou v letních extrémech padesátky a to u nás nepřežije jediný strom. Lesy lehnou možná už při +45, to nevím. Záleží na vodě, suché periody se dají čekat stoprocentně.
Při suché kalmitě po roce 2015 lehla asi třetina našich smrkových lesů a to žádná vedra ještě nenastala. A ty lesy se samozřejmě nestačily obnovit.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

21.11.2024 16:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se dostanete k tomu, že stoupnutím teploty o jeden stupeň budeme mít v létě padesátky? Rozumíte tomu, co to je průměr? Chápete, že když by v létě bylo o tolik tepleji, tak někdy jindy musí být zase chladněji, aby ten průměr dal jeden st.C?
Nejedná se spíš z vaší strany o blud (Blud je nepravdivé a nevývratné přesvědčení založené na nesprávném odvození závěru ze zevní reality)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.11.2024 08:50 Reaguje na Richard Vacek
Změna teploty o 1°C znamená změna o 6 - 8°C v extrému (někde jsem četl i o 10).
Stačí se podívat do 60. let, běžné léto bylo do +30°C a v zimě bývaly mrazy -20°C.
Dnes se šplhají přes +35°C a rekord je asi +42. A v zimě teplota nešla pod -10 ani nepamatuji, běžně nejde pod -3 za celou zimu. Taky se to dá poznat na počtu tropických dní a nocí, tehdy bývaly dva - tři za léto, dnes klidně přes 20.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

22.11.2024 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, koncem 60-tých let jsme byli informováni o možném nástupu globálního ochlazování. A za nějakých třicet let, se zase začalo mluvit o globálním oteplování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2024 11:55 Reaguje na Tonda Selektoda
Samozřejmě to je omyl, jak dycky. Od vzniku klimatologie, asi v 60. letech, se studuje klima, což je extrémně složitý systém a vytváří se různé teorie a modely. A především se sbírají data. To, co lidstvo vědělo v těch letech, je jen malý zlomek toho, co víme dnes. A některé modely z té doby (ty alarmistické ale ne extrémně) za tu dobu už prokázaly svoji platnost. Takže už víme, co funguje a co ne.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

26.11.2024 09:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a když něco podle modelu nefunguje, tak se model potichu dodatečně upraví, aby to fungovalo. A když se očekávané ochlazení nedostaví, změní se téma, nebo se v průběhu následujících let, z ochlazení udělá oteplování. A když ani to nezabírá, přejmenuje se ta pitomost na změnu klimatu. Ta může být jak kladná, tak i záporná - oteplení i ochlazení. A máme zase společného nepřítele, proti kterému je třeba bojovat a utrácet peníze daňových poplatníků. Geniálně vymyšleno!
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Pred 100 rokmi pri kalamite mníšky veľkohlavej padlo v Čechách 600 000 ha smrekových porastov. To bola doteraz najväčšia kalamita v českej histórii.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/pred-sto-lety-nicila-lesy-bekyne-mniska-dnes-kurovec-pricina-je-stale-stejna-65336
Před sto lety zdevastovala lesy zatím největší kalamita v historii země. Během opakovaného sucha se masivně rozmnožila můra bekyně mniška a ničila stromy po milionech, především smrky. V postižených místech pomáhala armáda nebo školáci. Po kalamitě tam však lesníci znovu vysázeli jehličnany a nyní je ničí kůrovec.

Irónia je, že lesníci sa rozhodli zle a keďže smreky nechali tak, podoporili masívny požiar. Lenže opäť nezostala plocha holá ani púšť ani step ale spálenisko v Českom Švajčiarsku pokryli 100% náletové brezy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.11.2024 08:53 Reaguje na Vladimir Mertan
"Svět už není mladý a dva tisíce let uplynulo od stavby jehlancových hrobek a vše už tu bylo a nikdo nic nového už nevymyslí". Vatari - Egypťan Sinuhet.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

22.11.2024 13:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Otužovat, otužovat, pane Hanzl! Přizpůsobit svůj šatník a stravovací návyky! Nebojte se, přežijete, vy to jistě dáte...
Odpovědět
LB

Lukas B.

21.11.2024 10:15
přiznávám, že se obávám změny klimatu velice velmi. ale upřesním to, neobávám se změny klimatu jako takové, holt budu víc jezdit na kole e méně na běžkách, a místo jabloní budu sázet fíky.
ale bojím se ideologicky pojatého, flagelantského, diletantského a hlupácky pojatého boje proti klimatické změně. toho se fakt bojím fest.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 11:26 Reaguje na Lukas B.
Žádný skutečný boj proti klimatické změně se nekoná, jen se žvaní a vy se už teď bojíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 11:32
Pokud se člověk podívá na tvrdá data a skutečné vědecké studie, oponované a dokázané, je ta klimatická katastrofa zcela evidentní. A když se podívá na to, jak se proti ní bojuje, tj. nijak, tak je mu zcela jasné, že je pozdě.
Diskuse může být o tom, jestli by se to dalo ukočírovat v případě, že by lidstvo okamžitě přestalo emitovt jakýkoliv fosilní uhlík do atmosféry.
Jenže to by byla jen čistě kabaretní šaškárna, čili nic.
Odpovědět
pk

pepa knotek

21.11.2024 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by lidstvo přestalo okamžitě emitovat fosilní uhlík, tak to na vývoj klimatu na zeměkouli nebude mít žádný vliv. Stačí nakouknout do historie, kdy lidstvo ještě neexistovalo, a klima se měnilo o sto šest.
Odpovědět
PE

Petr Elias

21.11.2024 13:07 Reaguje na pepa knotek
A? To znamená, že člověk nemá na klima vliv? :D Ale chápu, místní odborníci ,,studují,, jen joudatůb a zaručenou pravdu z alternativních zdrojů. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 16:04 Reaguje na pepa knotek
Klima se měnilo 100x pomaleji a ekosystém se dokázal přizpůsobit. Pokud nastal náraz, vyhynul. A dnes je to náraz extrémně silný.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 17:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Klamstvo sa nestane pravdou aj keď ho budete 100 x opakovať.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.11.2024 16:00 Reaguje na Vladimir Mertan
Klamstvo koho myslíte? Já ho vidím jen ve větě:

"Pokud by lidstvo přestalo okamžitě emitovat fosilní uhlík, tak to na vývoj klimatu na zeměkouli nebude mít žádný vliv."
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

23.11.2024 09:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Prepáčte p. Svoboda ale dokážte, že klima sa v minulosti menilo 100x pomalšie ako dnes. Jednoducho to nie je pravda. Ja prinášam tvrdenie Vojena Ložeka, človeka ktorý je myslím na posúdenie minulých zmien dostatočne kvalifikovaný. V podstate to isté potvrdzuje aj Petr Pokorný a v tejto veci panuje vedecký koncenzus paleológov, sú ku tomu proxy dáta ktoré tento fakt potvrdzujú.
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2001/cislo-3/prirozene-zmeny-podnebi.html
Autoři uvedených představ zcela zapomínají na to, že geologická doba, v níž žijeme (kvartér 1) ) čili čtvrtohory), se celá vyznačuje dramatickými zvraty podnebí, které mnohokrát postihly celou Zemi. Právě v mírném pásu severní polokoule vedly vždy k hlubokým změnám celé živé přírody, ať již jde o kolísání ročního průměru teploty v řádu 10–15 °C, nebo vlhkosti, či rozložení pevniny a oceánu.
Vzpomeňme jen, že ještě před 18 tisíciletími se okraj severoevropského zalednění nacházel v prostoru dnešního Berlína a hladina Světového oceánu ležela nejméně o 120 m níže než dnes, zatímco před 120 tisíciletími byl u nás roční průměr teplot opravdu o 3–4 °C vyšší než dnes a Skandinávie s Finskem tvořily ostrov oddělený od pevniny. Během pouhých dvou tisíciletí na rozhraní poslední doby ledové neboli viselského glaciálu 2) a doby poledové neboli holocénu se v naší šířce teplota zdvihla o 10–12 °C. (Mnohonásobné opakování tohoto procesu je známo i ze starších klimatických cyklů.) Myslím, že v dnešní situaci je na místě vrátit se k těmto ryze přírodním změnám, neboť nám mohou poskytnout cenné poučení do blízké i vzdálenější budoucnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2024 11:46 Reaguje na Vladimir Mertan
Pan Vojen Ložek působil aktivně před 20. lety a nebyl klimatolog, pan Pokorný taky ne. Paleontologové tuhle situaci nikdy v historii nenašli a tak nemohou říci, jak dopadla.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

24.11.2024 18:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase ďaľšie klamstvo, ešte si to pre istotu 100x zopakujte aby sa stalo pravdou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2024 09:39 Reaguje na Vladimir Mertan
Jak je to teda ve skutečnosti, co je pravda?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2024 09:45 Reaguje na Vladimir Mertan
Vám uniká především ten časový rozměr.
Všechny rázové změny globální teoploty (především ochlazování) měly VŽDYCKY razantní příčinu. Extrémy v sopeční činnosti, většinou ale impaktní odálosti. A dnes máme to samé, jenom naopak a ta příčina jsou emise 70 tun CO2 KAŽDÝ ROK do atmosféry.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 16:08 Reaguje na pepa knotek
Vliv by to rozhodně mělo, ale ne výrazný. Skutečný vliv by nastal, pokud by obsah CO2 začal klesat. Pořád by se sice oteplovalo, ale ne nekonečně, jako dnes.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.youtube.com/watch?v=ymcrK68sXsM&ab_channel=Bezladuaskladu-Topic

Mozete začať od seba. Celá príroda emituje do ovzdušia CO2. Vy ste ten Anaerobicus Communis?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.11.2024 16:06 Reaguje na Vladimir Mertan
Vy jste pořád ještě nepochopil rozdíl mezi uhlíkem oběhovým a fosilním? Tak proč já se tu tolik let vysiluju?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 17:34 Reaguje na Pavel Hanzl
A jaj, nevšimol som si ten fosílny uhlík. Ale čo ak by ste išli nad rámec a prestali emitovať ten svoj obehový uhlík, veď aj ten spôsobuje oteplenie úplne rovnako ako fosílny. Ak by sa z vás stala fosília, tak by sa zase nejaký fosílny uhlík uložil :-)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.11.2024 16:04 Reaguje na Vladimir Mertan
Pokud najdete rozumný způsob jak účinně bránit spontánnímu rozkladu biomasy, bude vám vděčný celý svět.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

23.11.2024 09:53 Reaguje na Jiří Svoboda
Asi neviete čo si želáte, aj kráľ Midas chcel aby sa všetko čoho sa dotkne zmenilo na zlato a potom toto želanie oľutoval. V podstate sa týmto nerozumným prianím odsúdil na smrť - umrel by od hladu.
Viete si predstaviť svet, kde by sa biomasa nerozkladala ale stále iba ukladala bez zmeny?

Ak uvažujeme o naozaj účinnom uložení uhlíka tak aby to bolo prínosné pre človeka je jeho naviazanie do pôdy. Z toho mi vychádza najlepšie chov hovädzieho dobytka a hnojenie maštaľným hnojom. Vznikne nová úrodná pôda, v ktorej je uložený uhlík. Bohužiaľ práve kravy sa stávajú ďaľšou obeťou boja proti "klimatickej kríze" a maštaľný hnoj sa stane vzácnosťou.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 13:10
Aha a už zanikla debata o svete teplejšom o 3 či 6°C. Takže vplyvom klimatickej zmeny zanikajú aj diskusie o teplejšom svete. Začem bukvi vsjo jásno :-)
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.11.2024 15:00 Reaguje na Vladimir Mertan
Nedivim se, ten text je k smíchu, moc lidí tam přece nediskutovalo, nebo ano? P. Mertane, jak vypadal sv. Martin na Slovensku, taky zase přijel na bílém koni a nastala zima jako skoro každý rok?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

21.11.2024 17:30 Reaguje na Jarka O.
Na horách sneží až tento týždeň, zajtra sa sneženie presunie aj do nížin. 12. novembra sa vyskytol zaujímavý fenomén - tzv. priemyselné sneženie v Košiciach a Martine. https://www.pocasieradar.sk/spravy-o-pocasi/kosice-a-martin-zasiahlo-zriedkave-priemyselne-snezenie--02ec3f7b-b7aa-45a8-b57e-3dbd06b7ddef
Ale minulý rok prišiel Martin na bielom koni úplne presne, deti stavali v Trenčíne na záhrade snehuliaka.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.11.2024 17:58
U rozjetého vlaku musí brzdit všechny vagóny a nikoliv jeden intenzivně až
mu hoří brzdy, pár aby se neřeklo a zbytek ještě přibraly lokomotivy. Ta
rychlost tak stále narůstá a konec koleje se nezadržitelně blíží. Přitom
existuje výhybka na trať zvanou PŘÍPRAVA NA KLIMATICKOU ZMĚNU. Až se systém
finančně vyčerpá bržděním a už o brždění nebude zájem, tak snad dojde na
připravenost, ale asi už pozdě. Ztratili jsme spoustu času a investic na
efektivní přípravu na ty změny a ztrácíme je dál, protože zatím brždění některým stále nehorázně vynáší.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.11.2024 11:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Dobrý, příměr! V principu je možné aby brzdil celý vlak a současně se ta trať opravovala a prodlužovala. Je třeba najít a prosadit správný a efektivní kompromis.

Některým vynáší brždění, jiným zapřahání dalších lokomotiv. Reálná politika je o vyhovování obojímu a výsledkem je mizerná mitigace i adaptace.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

22.11.2024 14:19 Reaguje na Břetislav Machaček
Ale kdepak, pane Machačku! Podívejte se do nedávné historie: přelidnění, nástup ochlazování, ozonová díra, globální oteplování.
Teď je již pár let v kurzu klimatická změna. Až lidem ta klimatická změna zevšední a stejně jako v předešlých případech je to přestane zajímat, vymyslí a zveřejní se jiné strašidlo, na kterém lze dobře vydělat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.11.2024 17:03 Reaguje na Tonda Selektoda
Klidně přidám i ruskou hrozbu a nové kolo zbrojení a nebo
nezávislost na Rusku, při které nevadí ani plyn a ropa z
břidlic a jejich přeprava přes půl Země. Prostě strašení
je velmi dobrý motor pro vše, co by moudrý člověk nikdy
nedělal. Ještě před třemi roky by tu nikdo nekupoval
drahý břidlicový plyn a stačilo zlikvidovat plynovod NS
a už jde plyn z břidlic na dračku. Takže nejen strašení,
ale i činy zařídí to, co zdravý rozum odmítá.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

22.11.2024 20:28 Reaguje na Břetislav Machaček
Jde i nejde... Třeba potrubím přes Ukrajinu na Slovensko a pak k nám. Nebo se Ruský plyn zkapalní, tankery ho dovezou do Francie. A po opětovném zplynění toho LNG, ho Frantíci vpustí do plynovodní sítě. To se pak, přes Německo, dostane i k nám. Nevěřte politikům, že Ruský plyn u nás není. Možná jen, že ho draze nakupujeme od překupníka, nikoliv oficiálně od Gazpromu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.11.2024 11:46 Reaguje na Tonda Selektoda
To vím taky, ale asi to neví vláda a vedení EU,
když tvrdí, že jsme se od ruského plynu odstřihli.
Oni nám totiž těch lží tvrdí více, ale nechci
tu z diskuze o ekologii dělat tu politickou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2024 09:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Od ruského plynu jsme se odstřihli (spíše byli odstřiženi) natvrdo v srpnu 2022. Asi rok jsme nebrali vůbec nic, ale Slováci a Maďaři si udělali s Gazpromem dlouhodobé smlouvy s pevným odběrem za pevnou cenu (vyšší, než je dnes LNG cha cha). Jenže byly mírné zimy a nespotřebovali to, tak přebytky prodávají zalevno našim kšeftařům. Dnes ještě stopli plyn Rakušákům, takže přebytků je něurékom.
Já jen doufám, že Ukrajinci nezměknou a celé jim to zarazí, Eu je neschopná zavést embargo..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2024 09:31 Reaguje na Tonda Selektoda
Evropské přístavy odmítají tankery s ruským plynem, ale nevím, jestli všechny. Každopádně je to pro Evropu minimum. Horší jsou plynovody, já nechápu, proč EU ještě neuvalila na plyn embargo, jako na ropu.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

22.11.2024 14:25
No, průzkum je jedna věc a skutečnost může být odlišná. Myslím, že obavy bychom spíše měli mít z té politické agendy kolem nás, která toto téma provází a na klima a na názor vědců se odkazuje, při vydávání a prosazování svých nepopulárních opatření. I poslední průběh jednání COP29 naznačil, že jde především o peníze, tedy o vliv a o moc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2024 11:49 Reaguje na Tonda Selektoda
O peníze jde především ropákům, ti se na fosilním uhlíku nepředstavitelně balíkují a stržené peníze investují do strojlů na zabíjení lidí. Tohle je současné nejakutnější a největší nebezpečí.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

24.11.2024 19:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl, o těch svých ropácích referujete již ve více příspěvcích. Podle nejnovějšího vývoje na konferenci COP2029, se prý vyspělé země již zavázaly, každoročně, až do r. 2035, darovat chudým zemím až 300 miliard dolarů. Hurá!! To jsou asi ti vaši ropáci, kterým jde především o peníze, co se na tom fosilním uhlíku tak neskutečně nabalují americkou měnou? Ještě že se nás to netýká, my máme přece svou korunu...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2024 09:26 Reaguje na Tonda Selektoda
Ropáci jsou především Rusi a ti pošlou někomu leda odjištění granát.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

26.11.2024 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jste jim poslal svou poštovní doručovací adresu?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist