https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pruzkum-vetsina-obyvatel-eu-neveri-ze-se-podari-snizit-emise-do-roku-2050
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Většina obyvatel EU nevěří, že se podaří snížit emise do roku 2050

27.10.2021 11:17 | BRUSEL (ČTK)
Tři čtvrtiny lidí v Evropské unii jsou přesvědčené, že se obávají změn klimatu více než jejich vlády. Obyvatelé Evropské unie většinou podporují silnější vládní opatření.
Tři čtvrtiny lidí v Evropské unii jsou přesvědčené, že se obávají změn klimatu více než jejich vlády. Obyvatelé Evropské unie většinou podporují silnější vládní opatření.
Licence | Volné dílo (public domain)
Většina obyvatel Evropské unie nevěří, že se vládám podaří dosáhnout snížení emisí, které si stanovily do roku 2050. Ukázal to průzkum, který zveřejnila Evropská investiční banka (EIB). Evropská unie chce dosáhnout do roku 2050 neutrality emisí skleníkových plynů, některé členské státy chtějí cíle dosáhnout ještě dříve. Nejskeptičtější jsou obyvatelé Slovinska, Chorvatska a Rakouska. Jen v pěti zemích EU většina obyvatel věří, že se záměr podaří naplnit. V ČR si 54 procent lidí myslí, že se nepodaří snížit emise podle stanovených cílů.
 

Větší důvěru v naplnění záměru mají lidé v USA, kde 51 procent lidí věří v dosažení emisních cílů. V Číně má podobný názor 93 procent lidí.

Emisní neutralita předpokládá, že pokud se nepodaří zcela zabránit vzniku emisí, budou alespoň kompenzovány zachycováním uhlíku například pomocí výsadby stromů. Podle nedávné studie Světové meteorologické organizace (WHO) zhruba polovina vypuštěného nejvýznamnějšího skleníkového plynu, oxidu uhličitého, ve světě končí v atmosféře.

Přes 80 procent obyvatel Evropské unie si myslí, že klimatické změny představují největší výzvu století, a 77 procent obyvatel tvrdí, že změny klimatu mají nějaký dopad na jejich každodenní život. Zhruba polovina respondentů uvedla, že nejlepší cestou pro omezení klimatických změn je radikální změna v chování lidí, 41 procent respondentů pak vkládá naději v technologické inovace.

Tři čtvrtiny lidí v Evropské unii jsou přesvědčené, že se obávají změn klimatu více než jejich vlády. Obyvatelé Evropské unie většinou podporují silnější vládní opatření, jež povedou ke změnám lidského chování. Podporu přísnějším nařízením nejčastěji vyjadřují Portugalci (85 procent), Italové, Španělové a Malťané (shodně 81 procent) a Švédové (71 procent). Skeptičtější jsou k přísnějším opatřením lidé v Estonsku (53 procent), Lotyšsku (54 procent) a na Slovensku (55 procent). V České republice 59 procent lidí podporuje striktnější opatření, v Německu je to 63 procent.

Mezi opatřeními, jež se těší největší popularitě, je prodloužení záruční lhůty elektronického zboží na pět let či rozsáhlejší vzdělávání dětí ohledně klimatických změn a udržitelného chování. Skoro 90 procent lidí také podporuje nahrazení letů na krátké vzdálenosti rychlovlakovými spojeními. Nejmenší podporu mají nové daně na zboží, jehož výroba nejvíce přispívá k změnám klimatu.

V České republice si dvě třetiny lidí myslí, že se obávají změn klimatu více než vláda. Zhruba polovina českých respondentů uvedla, že vláda nejedná dostatečně razantně, aby omezila klimatické změny. Zhruba třetina je také přesvědčená, že řešení klimatické krize je obtížné, protože je těžké změnit chování lidí. V podpoře jednotlivých opatření čeští respondenti výrazně nevybočují ve srovnání s průměrem EU.

Průzkum společnosti BVA objednaný Evropskou investiční bankou se uskutečnil v unijních zemích, Británii, USA a v Číně. Zúčastnilo se ho přes 30.000 respondentů, v ČR to bylo 1000 respondentů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (88)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 11:54
Zajímavé je, že většina Čechů má zcela zdravý, tj. Evropský názor na klimatickou změnu a ví, že naše vláda pro to málo dělá.

Takže ropáci jsou ve velké menšině a slízají se asi na Ekolistu, mají běžné názory naopak a určitý sklon k morbiditě.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

27.10.2021 12:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, slova se mluví a voda teče. Vzpomeňte na předvolební průzkumy a hned máte jasnou představu, jak vážně tyhle výsledky můžete brát. Na Ekolistu se scházejí lidé, kteří za slovy o opatřeních vidí konkrétní kroky a uvědomují si, jak opatření skutečně zasáhnou do každodenního života. Jelikož část lidí zde diskutujících je profesně svázaná se sektory, kterých se klimaopatření týkají, jsou schopní je realisticky posoudit. Není moudré jejich názory ignorovat. Naprostá většina obyvatel si to ale představit neumí, protože je to vlastně nezajímá, dokud jim nepřijde účet za energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 15:16 Reaguje na Marcela Jezberová
Zde diskutujíci stále dokola vysvětlují, proč to nejde.
Především v oborech, které vůbec neznají.
Navíc považují energetiky z EU za úplné blby, kteří ani neví, že v noci slunce nesvítí.
To mám jako brát vážně? Proč?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Má autor aspoň tušení o čem mluví? Že stačí když jednu noc nevyjde Slunce, pec vychladne a sto miliónů v pytli a půlroční odstávka k tomu?

No comment
Odpovědět
ig

27.10.2021 22:48 Reaguje na Pavel Hanzl
No, je to tak. Jestli chcete něčím zaměstnávat mozek, zkuste vymyslet třeba proces který zastane funkci kyslíkového konvertoru, ale celý cyklus od počátečního ohřevu po vychladnutí proběhne od východu do západu Slunce. Tím nahradíte neexistující akumulaci a posunete vývoj kupředu. Marným tvrzením, že akumulace existuje, ji totiž v život neuvedete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 09:55 Reaguje na
Tohle je přece dávno vyřešené, je vyřešený taky palivový článek s daleko vyšší účinností (jde přes nižší teplotu), takže převod elektřina - vodík - elektřina má účinnost přes 60%, což je lepší, než u přečerpávaček.
Probém je pouze potřeba mohutných technologií, které jsou drahé a teprve ve výstavbě.
Odpovědět

Viktor Šedivý

28.10.2021 12:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Hm, je to vyřešené, ale nikde to reálně nefunguje.
A koneckonců i s tou účinností je to maličko jinak. Pokud totiž k těm Vámi udávaným procentům připočtu energii spotřebovanou na vybudování nějaké ukrutně drahé technologie, najednou to asi tak hezké číslo nebude, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 12:42 Reaguje na Viktor Šedivý
Ále bude. Dnes se do ceny počítá životnost výroby včetně recyklace.
To si myslíte, že přehrda nebo jaderka se postaví zadrmo?

Stále nejlevnější ale bude vyhrabat ze země cokliv hořlavého a bez jakéhokoliv čištění to prohnat komínem elektrárny.

Daleko levnější je kadit na náměstí, než budovat záchody a kanalizace.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:54 Reaguje na Pavel Hanzl
K té poslední větě....ten příměr je irelevatní. Právě ta kanalizace je reprezentovýána plynovody a ropovody. To vaše kadění na náměstí je protějškem toho OZE.
Odpovědět
ig

28.10.2021 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
"potřeba mohutných technologií, které jsou drahé a teprve ve výstavbě"

A to je to o čem pořád mluvím :-) Není to a hned tak to nebude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 15:37 Reaguje na
Vsjo búdět
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemluvíte s chlebodáecem Putinuškou, zkuste přepnout jazyk.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale na tom se tu shodnou prakticky všichni.
Že je potřeba něco dělat a že vláda na to už léta dlabe.

Na čem se tu drtivá většina diskutujících se zelenými věrozvěsty neshodne je jak toho dosáhnout. Bo ta většina tvrdí, že cestou je JE, zatímco věrozvěsti plácají z cesty o tom, jak to zvládnou OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 15:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Cestou jsou JE, které nepostavíme před rokem 40 a stejně na ně nemáme groše. Vy to myslíte z čuriny, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 15:28 Reaguje na Pavel Hanzl
A do té doby budeme svítit svíčkama, že?
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

27.10.2021 15:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Do té doby budeme pálit uhlí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 16:36 Reaguje na Karel Tejkal
A platit 400 eur emisní povolenku. Voni sou hlava, pane vachmajstr...
Odpovědět
ms

28.10.2021 01:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zajímavé, že super ekologické zeme EU v září meziročně zvýšily spalování uhlí v lektrárnách až o pětinu a emisní povolenky klesly na 56 eur. Konkrétně v Německu uhelné elektrárny v září pokryly 36,4 procenta výroby elektřiny; o rok dříve to bylo necelých 30 procent. Uhelná kontrarevoluce se odehrává také v Nizozemsku, kde v září podíl uhlí překročil 25 procent (loni v září to bylo lehce přes 15 procent). V Irsku došlo ke skoku ze 4,5 na 21,1 procenta, v Dánsku z 9,7 na 21 procent.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 09:58 Reaguje na
Když je krize, samozřejmě se sáhne do uhláků. Ale se stále novými kapacitami v OZE to bude potřeba stále méně častěji.
Asie jede na uhlí maximálně a cena energie je tam daleko vyšší.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha.

Takže nové JE do roku 2040 nepostavíme. Ok, já vaši skepsi akceptuji.

Co je mi ale záhadou je ten váš realismus až skepticismus na straně JE, a současně bezbřehý až naivní optimismus, že ten útlum uhlí, který má být primárním cílem, nahradíme OZE. U NÁS, kde pro to jednak nemáme moc podmínky, a jednak nějaká efektivní forma akumulace případných přebytků zatím není k dispozici.

Berete na tu schýzu něco?

Reálně to totiž bude tak, že pokud další blok, a ideálně bloky JE budou okolo 2040, tak do té doby musíme z velké části vydržet s mixem uhlí/plyn. Prostě proto, že nic jiného k dispozici u nás není a nebude.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 16:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Dokud bychom pokryli jediný lom na uhlí panely, už vodíkové technologie k dispozici budou.

Veškerou celoroční spotřebu elektřiny by vyrobily fve panely na ploše asi 1% plochy ČR, tj. 10% zpevněných ploch.

Další cestou je silná diverzifikace, tj. panely úplně všude, kde to vůbec dává smysl.
A začít teď, bavíme se o horizontu do roku 30, nikoliv 40 jako u JE. A mezitím se objeví SMR reaktory a kdoví co dalšího.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 19:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua drát!

Teď na to jednak nemáme. Ani zdroje, ani lidi. A ani ty panely, bo logistika zrovna teď moc z Číny nefachčí ... Biden toho před Vánočkama plný berejle, a to je jiná liga než Hanzlova střecha.

To ne že by se to nemělo dělat. Mělo. Ale je to proces min na 10 a spíše 20-30 let. Navíc ty FVE u nás značnou část roku fakt nebudou žádná výhra, o noci ani nemluvě.

A nemáte ani tu akumulaci.

Jak píšu, když jde o JE, tak nejste proti, což vás šlechtí, ale jste mírně řečeno skeptik. Jak jde o OZE a podobné srandy, tak jste optimističtější než Rudé právo před sjezdem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud budou všichni pouze vymýšlet, proč to nejde, nebude nic ani za 10, nebo 40 let.
Jenže v normálních zemích to jde.
Akumulaci nemám, bé bé hodím si mašlu.
Než vybuduji solidní výkon ve fve, akumulací už bude něurékom.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
No, že tak uvažuje Hanzl mne nepřekvapuje:-).

Že některé státy to berou tak, že akumulaci nemám a pozavírám si JE, to už trochu překvapí.
Že k tomu zavírání JE si pořídí rouru na plyn z Ruska, a to rovnou dvojitou, to už úplná paráda:-).
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak nám napište, jak těmi FV panely v lomu vytopíte stovky sídlišť v ČR, a nechodte okolo toho jako okolo horké kaše.
Odpovědět
ms

28.10.2021 01:12 Reaguje na Pavel Hanzl
FVE mají účnnost 11 %, podívejte se z okna a zeptejte se, co FVE dodají od podzimu do jara. A jaké FVE budou pohánět český průmysl po západu slunce do rána? Vodík??? Veškerá již obří kapacita OZE v Německu by nasazením na elektrolýzu vody vyrobila polovinu dieselu potřebného pro provoz aut v SRN. Ale jinak by do sítě nedodala nic. Už přestaňte na ekolistu vyprávět zelené pohádky, nechte si je pro dětský pokoj.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:12 Reaguje na
Vy jste typický ropáček, tj. muž současného okamžiku, který netuší, že existuje něco jako vývoj.
Větrné pobřeží Evropy má délku více než 10 tisíc km, jedno procento VE by zajistilo elektřinu pro celou Evropu.
Momentálně se staví gigantické větrné parky (ve Skotsku jen jeden má výkon našeho Temelína), staví se na pobřežích i na moři, dnes už i na pontonech, tj. nad hloubkou.

Najděte si údaj, kolik nových větrných kapacit se ročně v Evropě postaví, je to ohromující číslo.
Problém je teprve rozbíhající se vodíková industrie i jiné akumulce energie, ale ty pojedou taky velmi svižně. Současná energetická krize je popohání.
Odpovědět

Viktor Šedivý

28.10.2021 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
"jen jeden má výkon"
To máte na mysli jmenovitý výkon, že?
:-/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 12:46 Reaguje na Viktor Šedivý
Instalovaný. U fve to bývá v píkách, ve VE nevím.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano ... naše nová "zelená" krajina, kam se oko podívá, tam vrtule ... a mezi nima FVE.

To bude hezký!!!:-)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste ten lom definovat přesně, KTERÝ lom.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

27.10.2021 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Holt mají správný názor.
Nejdříve musí papaláši v Bruseli a zelený + média, jít příkladem, v tom snižování emisí !
Potom se možná přidají další, pokud na tom nebudou prodělávat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:13 Reaguje na smějící se bestie
Taky EU je ve snižování emisí nejlepší na světě, loni bylo z OZE asi 55% spotřebované elektřiny.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Hm, a elektřina se na celkových energetických tocích pohybuje asi 15 procenty. Co těch zbylých 85 procent?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

27.10.2021 22:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl a ví ta většina co to bude obnášet až ta vláda nedej bože začne dělat víc. Klidně se může stát, že ta většina to nakonec zaplatí polovinou své výplaty. Bohužel s ní i ta menšina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:17 Reaguje na Jarek Schindler
Nedělat nic je nejdražší. Platit emisní povolenky a čekat, až uhlí zkrachuje bez náhrady je sabevražedná politika našich nepolitiků, kteří to mají celé na háku (nejsou přece politici).
Přechod na OZE nás čeká tak, jako tak, ovšem dnes by nám to z velké části zapatila EU, je až trestuhodné, že to vedení státu ignoruje.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

28.10.2021 14:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Čeká nás přechod na jádro s doplňkem OZE a tento přechod bude pomalejší, než si vrchnost EU a zelené mozky představují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 16:07 Reaguje na Karel Tejkal
Taky se obávám. Při současném švunku to odhaduji na asi 300 let. Jenom nechápu, proč nemůžeme jít stejně rychle, jak všechny normální země.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

29.10.2021 13:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Otázka je, kam směřují ty vaše normální země. Možná stejně jako my do průšvihu, jen o něco rychleji.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako třeba Německo?
To taky plánuje přechod na jádro s doplňkem OZE?
Fakt jo? A vědí o tom tam?
Pokud vím, tak zatím jen staví (G staví) z Ruska.-).
Odpovědět
ms

28.10.2021 01:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Validita podobných "průzkumů" se ukazuje na faktu, že 93 % dotázaných Číňanů věří, že se cílů podačí dosáhnout. V zemi, která každý týden zprovozňuje novou velkou uhelnou elektrárnu, v této pětiletce celkem v uhlí nově 247 GWe!!! Každý dotázaný Číňan totiž servilně zopakuje, že tvrzení jejich prezidenta o emisní neutralitě, ovšem v Číně posunuté na rok 2060, je pravdivé. Když budete 70letý politik, co byste rád neslíbil, že bude za 30-40 let. Zeptejte se Čechů na jaře 2022, co si o klimatické změně a opatřeních myslí, až budou miliony Čechů zbídačeny nesnesitelnou cenou elektřiny, plynu a tepla, jež se klíčově podílí na obrovské inflaci. A to jedině VINOU GREEN DEAL.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:22 Reaguje na
Ráčil jste si vůbec všimnout, že ta "nesnesitelná cena elektřiny, plynu a tepla" je způsobena zdražením fosilního uhlíku, nikoliv OZE?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
A to zdražení fosilního uhlíku je způsobené realizací pitomých ideí ekofanatiků. Proč těm OZE neporučíte, aby té energie dodávaly nejvíce v době, kdy je této nejvíce potřeba?
Odpovědět
ig

28.10.2021 12:47 Reaguje na
A 80 % Číňanů věří, že roh z rosonožce má významné léčivé účinky. Neračte prosím dělat z nesmyslných čísel jakékoliv závěry.
Odpovědět
ig

28.10.2021 12:48 Reaguje na
... to měla být odpověď P. Hanzlovi, chybně jsem to umístil.
Odpovědět
kk

karel krasensky

27.10.2021 11:56
Straně věřte soudruzi,straně-Klement Gottwald
Odpovědět
JO

Jarka O.

27.10.2021 12:55
Když už se musíme starat o klimazměnu, tak není zaprvé jasné, proč je. Páni ignorují, že vždy byla. Vymysleli jako jediného viníka CO2, neskodný, naopak důležitý plyn. Ano, CO2 je skleníkový, jako všechny plyny v atmosfére. Dokonce fanatici tvrdí, že klima nesouvisí s počasím. Tak nevím, s čím souvisí. Pak je těžké navrhovat správná opatření. Ale beru JE jako příspěvek k čistějšímu vzduchu a to není málo. A proč se ohřívá atmosféra? Jestli to není tím, že se ohřívá Země ze svého nitra a atmosféra od ní, i ty trochu vyšší obsahy CO2 ve vzduchu z toho děje mohou pocházet. Jsou sopky, zemětřesení, teplota zemského jádra určitě není konstantní. Může to tak klidně být a byl by to další přírodní cyklický děj, se kterým nehnem. Němci nově napsali, že za klimacílem se jde 20 let a je pořád stejně daleko :-) Tyto průzkumy jsou manipulace a těm % nerozumím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:28 Reaguje na Jarka O.
Ženská nešťastná, proč si o tom něco nepřečtete?
Pošlu vám Zamouřila, (až se dostanu ke svému počítači)ten to vysvětluje zcela srozumitelně a komplexně.
Proč se atmosféra ohřívá nejvyšší rychlostí za milióny let je zceala jasné a plně prokázané, je to 50 miliard tun CO2 každoročně emitovaných lidmi.

Poslední (šestá) zpráva IPCC to zcela jasně potvrzuje.

Klimatologie je dnes ve stavu jak astronomie, která jasně prokázala, že Země je kulatá a obíhá kolem Slunce.
Odpovědět
JO

Jarka O.

28.10.2021 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže tady teď jsme ve stavu klimatologie, kdy někdo tvrdí, že Země se limitně blíží Venusi:-).Nekomentuju. Zamouřila jste už posílal. Proti znečištění se má něco dělat, to nikdo nerozporuje. Kdyby EU myslela vážně ochranu vzduchu před emisemi, tak dávno stoji v kazde evropské zemi min. 3 jaderný od všech dodavatelů. Domněnky o atmosféře jsou zatím svobodné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 11:45 Reaguje na Jarka O.
Jesti se limitně blížíme Venuši je zcela nezajímavé, náš ekosystém vymře už při oteplení řádově +5°C.
EU myslí ochranu velmi vážně, ale nechce jít masivě cestou JE, která produkuje nejtoxičtější a zcela nezlikvidovatelný odpad.

OZE jsou v tom směru skutečně nejčistší, recyklace se může časem blížit 100%.

Ale dnes se čeká, že JE bude zařazena do taxonometrie a možná i Německo upustí od zavírání polsledních JE.
Tahle energetická krize tomu velmi pomáhá.

Veškeré doměnky jsou normální všude, i zastánci placatosti Země mají prostor i v ČT.

Prý tam jeden diskutoval s p. Grygarem (neviděl jsem to) a ten byl zcela odvařený a neschopný argumentace.
Na totální pitomosti se s logikou a realitou jít nedá. To vidím tady stále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 11:52 Reaguje na Jarka O.
Pokud byste toho Zamouřila přečetla a pochopila, nemůžete sem plácat přece takové nesmysly.
Odpovědět
JO

Jarka O.

29.10.2021 07:46 Reaguje na Jarka O.
PH:tyto "nesmysly"o přírodních neovlivnitelnych jevech jsou jedinou obranou proti vaší hlouposti. Také okyseleni světových vod (člověk) může mít vliv na zvýšení CO2 v ovzduší. Podle Lewisovy teorie kys. a zásad. Takže cestou je šetrnější zemědělství a odsíření uhlí, pak se může klidně používat dál. Uhlí je 1.nevinná oběť na cestě ke zničení evropy. V jednom máte pravdu - původ CO2 už není důležitý. My bychom neměli naskočit na vlnu vnuceného boje proti klimatu a rusku, protože tím bojujeme proti sobě. Odevzdání energeticke nezávislosti do lipska, potravinova nesobestacnost, jednostranna zavislost na NS2 vás těší. Vám vysvětluje nebezpečí hodně lidí, odborníci, energetici se snaží,a je to jako házet perly o stěnu. Blackoutu se bojím. Nové vlády taky, ta ty schody ještě namaže. Doufám aspoň, že vyhlásí po vzoru akce dešťovka akci kamna a akci studna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 09:28 Reaguje na Jarka O.
Nerozumím řeči vašeho kmene.
Původ CO2 je zcela zásadní, jestli je z fosilu nebo z oběhu.
Jinak vůbec nechápu co chcete sdělit. Odsířením uhláků se emise CO2 nijak nesníží, tu klimtickou tragédii vytváří 50 miliard tun CO2 emitovaných lidmi kažoročně do atmosféry.

Doporučuji si skutečně přečíst toho Zamouřila, je to velmi jednoduché a srozumitelné. A je tam vše podstatné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 13:04
Jinak se těm lidem moc nedivím, že nevěří, zejména pokud to bereme v globálním měřítku.
Bo v tom nevěření zjevně nejsou sami ...

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svet-je-na-ceste-ke-katastrofe-tvrdi-osn-v-cine-emise-dal-porostou-40376217#source=hp&seq_no=10&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=HPGf7rNaBdd-202110270913&dop_id=40376217&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 15:27 Reaguje na Svatá Prostoto
Je celkem fuk, na co každý věří nebo nevěří. Důležité je, co dělají státy, ty to mají v rukách, jedinec nikoliv. Ten to jen zaplatí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
No, když to vlády těch států podělají, jako se to mnohým v čele s EK/EP zatím daří, tak bude fakt veselo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2021 16:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Zatím to funguje dobře, pouze ropáci a kšeftaři s plynem vytvořili současnou krizi. Ale ta přejde.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 19:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Čtěte si ...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/energeticka-krize-svira-svet-expert-popsal-jake-spory-to-vyvola-178973#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=jOg7d7RWfMw-202110271652&dop_id=178973&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

... ať zase můžete napsat něco o ropácích a hybridní válce a Kremlu. Bo všichni jsou blbci, jen Hanzl je letadlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:53 Reaguje na Svatá Prostoto
"Na africkém kontinentu jsou stovky milionů lidí, kteří nemají přístup k elektřině. Je tam pro Rusy tedy obrovský obchodní potenciál."
Ten autor je komik, proč by si tam pořizovali drahé generátory na plyn, který musí kupovat a ještě superdrahou přenosovou síť??

Když stačí mít za dědinou pole fve panelů, baterii a klubko drátů??

V Afganistánu už jede zavlažování asi 98% farmářům na soláry. Za chvíli budou mít i elauta a všechno ostatní, dříve, než my.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud jim to ale Talibové narozstřílí kalachy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten Taliban, to jako nejsou Afgánci:-)? Já jen abych věděl:-))).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:56 Reaguje na Pavel Hanzl
No jasně, Afrika a OZE, tam to pošlape. Teda, pokud se mezitím nevystřílí a neumřou hlady:-))).

Ale můžete jim tam zajet píchnout a vykonat i trochu té osvěty:-).
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, v Afgánistánu jede zavlažování na soláry, a země je na pokraji hladomoru. Následováníhodný příklad :)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.10.2021 19:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Jinak jak to dobře funguje běžte říct lidem, co mají zálohy místo 2-3 litrů klidně taky 15. Ale nechoďte moc blízko a bacha na venkov, tam má nějakou dvojku nebo kozlici kde kdo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:41 Reaguje na Svatá Prostoto
U nás máme z OZE méně, než desetinu elektřiny, proto se zdražuje nejrychleji z celé EU.
Prostě jsme závislí na fosilu a jen ten zdražuje. Je to fakt tak složitý??
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.10.2021 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to dopadne, když energetiku ovládnou ideologové ruku v ruce se spekulanty.
Minulé centrální plánování vedle toho vypadá jako vzorový systém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 11:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co melete zase o ideologiích? Ta krize vznikla zvýšenou potávkou po koronáči a ropáci toho využili ke zdražení plynu i všeho ostaního.
Co je na tom proboha ideologického? Nepletete si náhodou základní pojmy??
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.10.2021 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste jako vždy mimo, selhal systém, který nedokázal zajistit stabilní dodávky energií domácnostem. Za energetiku EU nese odpovědnost kdo ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 12:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co proboha selhalo? Vám doma nic nesvítí? A díval jste se na pojistky?
Energetika je v gesci národních států a provozují ji soukromé firmy. S Eu to nic společného nemá.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

28.10.2021 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Soukromé firmy neplatí emisní povolenky?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 16:11 Reaguje na Karel Tejkal
RWE nebo EON nic takového neplatí, pokud vím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.10.2021 17:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to opět plácáte?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.10.2021 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle,Hanzle - ve škole nedával pozor a vyrušoval.

Několik Směrnic EU !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 18:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Emisní povolenky fungují už dost let a žádnou cenu nezvyšovaly, tahle krize jimi způsobená taky není. Určitý vliv tam je, ale hlavní příčina je nedostatek plynu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.10.2021 18:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlavní příčina je selhání tržních pravidel díky vnesenému chaosu od EU,která je zcela neodborná
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 09:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase výrok typu výstřel do tmy, jak dycky.
Žádná tržní pravidla porušovaná nejsou, energie se prodávají na burze v Rottrdamu a emisní povolenka je jen určitý zátěžový faktor, jako jakákoliv jiná daň.
Jejich překupování považuji za chybu, ale dost marginální.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč je nedostatek plynu??? ŽE by proto, že Evropské státy nahradily uhlí plynem?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se ukazuje, energetika je v rukou států jen tak jako ... bo na kde co potřebujete povolení z Bruselu.

A OT ... když čtu něco o národních státech, tak se fuck nestačím divit. Jste nějakej vopožděnej.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.10.2021 14:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Nechcete mi kua drát vysvětlit, čím mám jako topit, aby to byl nefosil?

Vy u vás doma topíte čím?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Poradím vám.....tady se dělaly hokusy, a pak ještě taky pokusy. https://sustainable.cz/gteltm02.htm Ale to je na hunžlíka moc složité :) https://www.4stav.cz/geotermalni-elektrarna-namisto-uhli-tepla-voda_4c1241
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Nezdražuje se nejrychleji, nelžete. Ty ceny jsou plusmínus všude stejné, liší se poplatky za distribuce.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:11 Reaguje na Pavel Hanzl
No, on ale lidi trápí spíšeš než elektřina ten plyn, který jste vy ekoteroristé poručuili jako zálohu těch Vašich OZe nesmyslů.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

1.11.2021 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč jste vy kšeftaři s oze neuchopili příležitost, a tu navýšenou poptávku po plynu nenahradili OZE?
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

27.10.2021 15:15
Osobně nevěřím ani tomu, že do roku 2030 sníží EU emise CO2 o 55%. Jsem za tento bližší cíl rád, protože se dříve ukáže, že ideologicky podmíněnými opatřeními to prostě nepůjde.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.10.2021 08:27
Emise CO2 se snížit nepovede, protože za několik let bude jasné, že celý poplach kolem sodovkáče byl planý poplach.
Větší problém vidím v tom , že mezitím nás Evropany stáhne šílený Brusel nejen do chudoby energetické, ale i materiální.
Už vidím jak movití čínští turisté jezdí na safari do ČR a fotí si domorodce v chýších, kterak topí dřevem a žvýkají kořínky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.10.2021 10:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
A bydlí v jeskyních, protože venku bude nesnesitelné vedro a krajina se bude podobat poušti. Taky se těším.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2021 09:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zatím nás do chudoby stahuje babišistán, nikdo jiný...Evropa prosperuje velmi slušně....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.10.2021 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa žije na dluh , a to je ta prosperita.
Ještě nám sdělte , jak dlouho vydrží .
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist