https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rekonstrukci-silnice-u-podbozkova-padlo-za-obet-850-stromu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rekonstrukci silnice u Podbozkova padlo za oběť 850 stromů

8.4.2020 00:25 | LIBEREC (ČTK)
850 stromů bylo pokáceno kvůli rekonstrukci silnice na Semilsku. / Ilustrační foto
850 stromů bylo pokáceno kvůli rekonstrukci silnice na Semilsku. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Rekonstrukci silnice z Podbozkova do Cimbálu na Semilsku padlo za oběť 850 stromů. Obnova zhruba dvoukilometrového úseku krajské silnice druhé třídy přijde na 104 milionů bez DPH a hotová by měla být v listopadu. Po dokončení opravy se počítá s náhradní výsadbou za pokácené stromy, řekl na dotaz novinářů náměstek libereckého hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).
 

Silnice 288 v úseku Podbozkov - Cimbál je hlavní přístupovou komunikací ze Semil pro obce Bozkov a Jesenný. Jde navíc o turisticky důležitou trasu, po níž míří návštěvníci do Bozkovských jeskyní. Zároveň tvoří alternativu k silnici ze Semil do Železného Brodu. Jde o velmi náročný projekt, silnice vede náročným terénem a má řadu propustků a opěrných zdí, které je nutné opravit. Původní odhad nákladů proto přesáhl 138 milionů korun bez DPH. Díky soutěži se cena výrazně snížila.

"Teď už tam začaly přípravné zemní práce, aby se stavba mohla naplno pustit," řekl Sviták. Kvůli náročnému terénu bude silnice po většinu roku pro dopravu uzavřena, znovu otevřít by se měla v říjnu. "Silnice vede do strmého svahu, proto podél pravé strany vyrostou vysoké zárubní zdi," doplnil hejtmanův náměstek. Objízdné trasy povedou po dobu výstavby přes Příkrý, Škodějov, Vysoké nad Jizerou, Roztoky u Semil a Jesenný.

Na projekt získal Liberecký kraj dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Podmínkou bylo vypsání výběrového řízení podle takzvané Žluté knihy FIDIC (FIDIC the Yellow Book) formou "Vyprojektuj a postav". Podobný systém, kdy dodavatel zajistí projektovou dokumentaci i realizaci, už používá kraj u demolic v Ralsku, u stavby silnic jde ale o pilotní projekt. "Tento systém se používá u technicky složitých rekonstrukcí. Tam, kde v průběhu stavby dochází k nějakým změnám, umožňuje rychle reagovat. Chtěli bychom to využít i u dalších akcí," dodal Sviták.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

va

vaber

8.4.2020 17:04
když se chce člověk rozvíjet potom překáží vše, jen by se mělo porovnat jaké stromy se porazily a jaké se vysadily a také kolik nových stromů přežije po pěti letech a jak budou velké koruny atd. atd. to už ale nikoho zajímat nebude, stačí když se řekne,že se provede nová výsadba stromů a vše je ok.
Odpovědět
Pa

PavelA

9.4.2020 07:32 Reaguje na vaber
Mrkněte na mapu kudy to vede....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist