https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/scholz-varoval-pred-globalni-renesanci-produkce-energie-z-fosilnich-paliv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Scholz varoval před globální renesancí produkce energie z fosilních paliv

18.7.2022 18:08 | BERLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německý kancléř Olaf Scholz dnes varoval před "globální renesancí" energie z fosilních paliv. Jejich využívání by mělo být pouze přechodným řešením v současné plynové krizi, kterou způsobila válka na Ukrajině. Informovala o tom agentura DPA.
 

"Nikdo nemůže být spokojen s tím, že podíl výroby elektřiny z uhlí i u nás opět roste," řekl Scholz v rámci takzvaného petersberského dialogu v Berlíně. "O to důležitější je, abychom si ujasnili jednu věc: Jde o dočasné nouzové opatření, které není na úkor našich klimatických cílů," dodal. To samé se podle něj týká také investic do plynové infrastruktury, jakou jsou LNG terminály. Německo by si podle Scholze nemělo vytvářet "žádnou novou trvalou závislost na fosilních zdrojích energie".

Řada států v Evropské unii přehodnocuje svou energetickou politiku s ohledem na překotný nárůst cen a hrozící přerušení dodávek zemního plynu z Ruska, které se ocitlo pod sankcemi EU kvůli své vojenské invazi na Ukrajinu. Obnovení těžby uhlí či zastavení jejího útlumu zvažují některé vlády jako opatření, které by mohlo výpadky plynu pomoci nahradit.

Na petersberském klimatickém dialogu zástupci přibližně 40 zemí jednají o dalším postupu v boji proti změnám klimatu. Setkání je považováno za přípravu na klimatickou konferenci COP27, která se má uskutečnit v listopadu v egyptském letovisku Šarm aš-Šajch.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (162)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

18.7.2022 19:34
A čím chce za současné situace ten vypatlanec topit a svítit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2022 20:07 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem. V článku je to napsané.
Odpovědět
VH

Viktor Havel

18.7.2022 22:17 Reaguje na Pavel Hanzl
To tam tedy napsané vůbec není.
Odpovědět
Ze

Zellosh

19.7.2022 01:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ze zrovna vy,Hanzl,se opovažujete někoho nazývat hlupákem.Ve vašem případě to je chucpe.Diskutovat neumíte,z hlupactvi jste tady byl mnohokrát usvědčen.Vaše verbální ejakuláty jsou zde pověstné.Hňupe jeden...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:15 Reaguje na Zellosh
"Jejich využívání by mělo být pouze přechodným řešením v současné plynové krizi, kterou způsobila válka na Ukrajině".

Druhá věta z článku. Znamená, že ten "vypatlanec" chce topit a svítit fosilem.
Než někoho nazvete hňupem, tak si napřed račte přečíst vůbec to, na co reagujete.
Jinak jste za hňupa sám.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.7.2022 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Zde se musím pana Hanzla zastat.

Jinak je ten článek takové všeobecné nezávazné plácání.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.7.2022 19:40
Sníží-li se tím dovoz štěpky z brazilského pralesa, jsem pro takovou renesanci.
Odpovědět
kk

karel krasensky

18.7.2022 20:21
Nebojujme za klíma.Bojujme proti Rusku.Stačí vytahnout z vojenských archívu plany wermachtu a společně s německými bratry ve zbraní zautočit na Rusko.Již dávno se měly valit tankové divize ruskými rovinami,bombardovácí svazy bombardovat Moskvu a za tanky postupovat polská kavalerie,madarští hulani,rakouští horští myslivci a divize statečných odvážných českých dobrovolníku.V žadném případě nebrat zajatce.Rusy vytlačit za pohoří Ural a ponechat jim zatím tento žívotní prostor.Putina zajmout popravit tělo nabalzamovat uložit v mauzoleeu na Rudém naměstí kde se jeho kadaver stane výdělečnou turistickou atrakci.Drang nach Osten.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.7.2022 20:31
Pokrytec. Ať si nejdřív uklidí nepořádek u sebe doma a pak se stará o to, jak mají uklizeno jinde. Zvlášť když mu bylo prokázáno, že už od začátku války spolu se Zelenými ve vládě lže o (ne)možnosti prodloužit provoz zbývajících jaderných elektráren a místo nich o 106 oživují uhelné elektrárny.
Odpovědět
KP

Karel Padevet

18.7.2022 20:49
Tak v USA skončila "zelená agenda" pana Bidena v koši... jediní ideologičtí fanatici už vládnou jen v EU. Není čas vystoupit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2022 21:33 Reaguje na Karel Padevet
Myslíte jako do Ameriky? A to lodí nebo poletíme drounem?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 06:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Bylo by asi lepší se koukat více na dolar než euro
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To máte fuk. V EU je energetická krize, tak jde euro dolů, jak pomine, půjde zas nahoru. Dolar lítá taky dost silně celkem běžně. Nic tragického.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 09:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ono to nic tragickeho bude trvat několik let. Euro už se nezvedne, energie jedou za dolary, za eura jsme platili Rusku a to nebude. Nastala konstelace navrstvenych problémů a to zažene společenské změny
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Proč pořád hledíte jen do křišťálové koule?
Eura a dolary mají naprosto volnou směnitelnost a je úplně fuk, čím platíte.
Čím je vyvolána tato krize?
Ruským vydíráním plynem.
Až se odstřihneme, bude po krizi. Budeme mít jiné dodavatele a ještě nějako dobu se bude trh stabilizovat, ale nikdo nás nebude už devastovat vydíráním.
Energie budou cenově výš, než před krizí. Možná až tak, jako dlouhodobě v Asii.
Na to si zvykneme, pojede velký rozvoj OZE a ten vždy přináší prosperitu.

Informace předválečná:
"Je velkým štěstím, že evropští producenti větrných turbín a elektráren nejsou už dávno závislí na jednom trhu. V Německu má trh problém, mezitím evropští producenti trhají rekordy v objemu objednávek pro globální trh. Jen 3 největší (Vestas, Siemens-Gamesa, Nordex) evropští producenti získali v druhém kvartálu objednávky na cca 12 GW instalovaného výkonu." oenergetice. cz
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
"Pojede velký rozvoj OZE a ten vždy přináší prosperitu",jJen 3 největší evropští producenti získali v druhém kvartálu objednávky na cca 12 GW instalovaného výkonu, a proto jsou všichni ve ztrátě.
https://www.kurzy.cz/zpravy/647333-kolosalni-selhani-na-trhu-s-vetrnou-elektrinou/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 14:54 Reaguje na Emil Novák
Vy budete z Velkého Strašecí, že?
V tom článku je napsáno jediné: Větrná energetika zažívá obrovský boom a "...a to, že výrobci turbín nezvládají přetavit prudce rostoucí poptávku v zisk."
To vám přece píšu pořád. Ale to pustí, nebojte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak lépe jste už tu svou selektivní slepotu prokázat nemohl než tvrzením, že jediné co je v tom článku napsáno je, že větrná energetika zažívá obrovský boom.
O "obrovském boomu" v článku vůbec nic není, ale hlavně vyvrací vaše tvrzení, že "velký rozvoj OZE vždy přináší prosperitu", minimálně v tomto případě to totiž zjevně neplatí a výrobcům přináší naopak ztrátu. Navzdory neustálému zvýhodňování a obřím dotacím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:31 Reaguje na Emil Novák
Vy fakt neumíte číst. V tom článku se píše, že mají problémy zvládat rozvoj, že mají problémy sami se sebou. Což je zcela normální a velmi rychle se to řeší.
Vy prostě nejste schopen udělat úvahu nad smyslem článku. Vy vidíte deset izolovaných pizdovin a nedáte si je nikdy dokupy.
Už jste vymudroval, jak se dá pomocí fve stabilizovat síť?
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 10:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Číst prokazatelně neumíte vy, když jste schopen tvrdit, že "v tom článku je napsáno jediné: Větrná energetika zažívá obrovský boom a "...a to, že výrobci turbín nezvládají přetavit prudce rostoucí poptávku v zisk."
Nic o "obrovském boomu" se tam nepíše, naopak se tam třeba píše: "Zpomalení ve výrobě turbín v USA dále ohrožuje zajištění energetické nezávislosti této země." nebo "objednávky ve druhém čtvrtletí klesly na nejnižší úroveň od té doby, co firma v roce 2017 vznikla". A to celkem spolehlivě vyvrací vaše tvrzení "Pojede velký rozvoj OZE a ten vždy přináší prosperitu". Minimálně v současnosti větrnému průmyslu žádnou prosperitu rozvoj OZE nepřináší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy zase blábolíte a realita vám zcela uniká.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:16 Reaguje na Pavel Hanzl
"Až se odstřihneme, bude po krizi." ... fakt jo? Takže pokud nahradíme levný ruský plyn dražším, a často podstatně, plynem z jiných lokalit, tak to nijak neovlivní konkurenceschopnost evropské ekonomiky? Zejména za situace, kdy jiné státy, tedy konkurenční ekonomiky, budou levnější suroviny z Ruska využívat jak to jen půjde?

Dream on ...

Velký rozvoj OZE VŽDY přináší prosperitu ... a že už ten velký rozvoj OZE tolikrát nastal:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 14:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Levný plyn z Ruska byl naposled loni touhle dobou a to asi za 6 eur. Pak jsme si ho vyměnili za plyl ruský za 130 eur před vánocemi a dnes ho máme za 160. A to zlí Američané nám prodávali LNG loni za děsivých 11 eur, prostě podvod, nekupovat!!
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Loni touto dobou stál plyn na PXE 25,78 €/MWh, jinými slovy opět plácáte nesmysly: https://www.kurzy.cz/komodity/pxe-zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 15:32 Reaguje na Emil Novák
Je to Hanzl ... on má prostě nutkání psát a na nějaké hledání zdrojů nemá čas ... jsou i horší nemoci:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:37 Reaguje na Emil Novák
Plyn se udává v MWh, někdy v kubíkách, četl jsem i v tunách.
Všimněte si, že já tam jednotky nemám vůbec. Jde mi o poměr.
Z grafu snad i vy vyčtete, že gigantické zdražení nastalo už dávno před válkou, kdy žádné sankce nebyly. Takže to jimi není. Hledejte jiný důvod.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 09:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak že z absolutních hodnot tu najednou máme poměr.
Tak to dokáže vykouzlit pouze demagog Hanzl :-)
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 10:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Kličkující zajíci Hanzle, ve kterých jednotkách tedy stál loni plyn 6 Eur a letos stojí 130 Eur, když vám jde o ten poměr? A všiml jste si že i ten americký plyn kupujeme dnes za tržní cenu, tj. přes 130 €/MWh?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 14:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Samozřejmě OZE prosperita jede velmi dobře, (teda v babišistánu až tak nejela) zabrždění způsobil covid, ale následnou konjunkturu zase využil Putler k rozpoutání energetické války.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 15:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, když se to pořádně zadotuje, tak je to pro někoho vejvajr jak sfiňa.

Hanzlovi to jako prosperita takhle stačí:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Pitomost jak dycky. Evropa staví s minimálními dotacemi a ve světě skoro vůbec (Čína). Solek staví velké fve parky v Chile a jinde po světě a zásadně bez dotací. Dnes jsou už na houno celkově.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 10:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Přeloženo z hanzlovštiny do češtiny:
"Evropa staví s minimálními dotacemi" -> v EU činily dotace do obnovitelných zdrojů ročně 78 miliard Euro a toto číslo každoročně roste: https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/RW22_01/RW_Energy_taxation_CS.pdf
"ve světě skoro vůbec (Čína)" -> "China Boosts Renewable Power Subsidies 7.5% to $13 Billion"
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-18/china-raises-renewable-power-subsidies-7-5-to-13-billion#xj4y7vzkg
Solek staví zásadně bez dotací -> "Za rostoucím zájmem ale stojí i dotační programy, které domácnostem dokážou proplatit investice do fotovoltaiky až ze šedesáti procent, veřejné subjekty pak mohou dosáhnout až na 75procentní podporu. Také Solek bude svým klientům s žádostmi o dotace pomáhat, a to ve spojení s konzultanty Leon Taurus."
https://forbes.cz/solary-kam-se-podivas-solek-holding-po-deseti-letech-v-zahranici-expanduje-v-cesku/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:32 Reaguje na Emil Novák
Buďme na Hanzla hodní ... své nemoci si holt člověk nevybírá:-).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 06:36 Reaguje na Karel Padevet
Vystupovat nikdo z pokrytecký unie nebude, ale to neznamená, že tu bude napořád. Bude potřeba se vrátit více do střední Evropy
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.7.2022 20:50
Herr Scholz neodpoví na jednu prostou otázku. Připusťme, že OZE již mají kapacitu 120% potřeby energie celého Německa.
A otázka zní : Jaká energie bude k dispozici , když nefouká a nesvítí ?

Správná odpověď zní , že žádná mimo energie z uhelek a jádra.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.7.2022 21:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mně tu chybí článek, jak vědci zjistili, že ten fór s novými kousky se zakládá na pravdě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2022 21:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zablokovaná kobliha natvrdo. Z těch přebytečných 20% navaříme tolik vodíku, že tohle období (většinou do rána) v klidě pokryjeme a ještě nám zbyde. Samozřejmě k tomu máme akumulátory, dlouhý drát, přečerpávačky, ceny u spotřebitelů a jejich akumulátory atd atd. atd. Pokud by byly zcela nesmyslné podmínky (pod mrakem, v zimě a ještě za bezvětří), což odhaduji na pár hodin možná ani ne ročně, tak oživíme plyňáky, které budou ve studené záloze pořád.
Odpovědět
Ze

Zellosh

19.7.2022 01:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Mohu poprosit o výpočet toho závratného množství vodíku?Asi ne,že? Bo jste blbý jak troky.Na jižní Moravě mají pro lidi jako vy velmi přiléhavý název.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:58 Reaguje na Zellosh
Člověče prudce inteligentní, zkuste mi vypočítat v roce 1920, kolik benzínu a nafty se spotřebuje v Evropě v roce 1930.
Ty jste chytil nějaký hysťák? To není možný!! Dá se to léčit?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Nikdo po vás nechce věštění na 10 let dopředu, pokud jste to nepochopil.
Nám stačí pouze výpočet kolik uvaříte vodíku z těch přebytečných 20% !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:51 Reaguje na Jaroslav Studnička
Napřed mi zadejte, kolik těch 20% bude TWh a já vám to spočtu.
Ale odhadem převod elektr. vodík. elektr. má ztráty dnes asi 50%. S membránami se to zlepší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Hrubá spotřeba elektřiny v Německu v roce 2019 činila 567,6 TWh.

Těch 20% je samozřejmě pouze hypoteticky. Žádné takové přebytky pouze z OZE nejsou a dlouho nebudou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 14:59 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já si je nevymyslel, to Vinkler.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 15:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Po vás jsme chtěli jediné, prostý výpočet.
Jak jste ovšem již naznačil a jak mezitím uvedl Emil Novák, stejně by váš výpočet byl chybný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je přece velmi jednoduché. Ve ztrátách se utopí 50%, Novák píše 75%, v přečerpávačce 60%, turbína na fosil nebo jádro má účinnost 35%, stejně jako pístový motor atd. atd. Normální akumulátory (lion, life, olověné, thory atd. atd.) mají řádově 90%.

Ale ten vývoj jede velmi svižně, nebojte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 10:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to je zase za nesmysly? Přečerpávací elektrárny mají běžně účinnost 75-80 %, tj. ztráty 20-25 %. Běžně se vyrábějí "turbíny na fosil" s účinností i kolem 60 % a hlavně ty ztráty nejsou ztráty elektrické energie (jako u vodíku) ale nízkopotenciálového tepla, které je na rozdíl od elektřiny skoro bezcenné.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:18 Reaguje na Pavel Hanzl
"The technology to convert power to hydrogen and back to power has a round-trip efficiency of 18%-46%, according to data that Flora presented from the Massachusetts Institute of Technology and scientific journal Nature Energy."
https://www.spglobal.com/marketintelligence/en/news-insights/latest-news-headlines/hydrogen-technology-faces-efficiency-disadvantage-in-power-storage-race-65162028
Ztráty tedy dnes nejsou asi 50 %, ztráty jsou mnohem větší, v případě že je potřeba vodík ve velkém objemu uskladnit na měsíce (např. z léta na zimu), se dnes dostáváme na ztráty kolem 75 %.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
A ten vodík bude potřeba hlavně v dopravě a průmyslu na syntetické palivo, akumulace půjdou možná jiným směrem.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 10:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak že teď už nebudeme z vodíku vyrábět elektřinu :-)?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Musím opět citovat klasika ... On byl de ... ony byl dege ... ony byl degenere ... on byl blbej:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Bude. Vy jste fakt jak děcko. Elektřina půjde do akumulátorů a vodík je jeden z nich, jak moc a kde neví nikdo. Ale s vodíkem se počítá v průmyslu, v dopravě, ve vytápění a prakticky všude tam, kde se používá zemní plyn.
Máte nějaký ještě blbší dotaz??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo takže těmi OZE nenahradíme "jen" stávající dodávky zemního plynu, ale ještě i dodávky ropy (včetně produktů z ní) a plus bude sloužit jako záloha pro období, kdy to ty slavné OZE neutáhnou.

A všechen tenhle vodík se bude vyrábět výlučně za použití OZE v době, kdy tyhle zrovna pojedou.

To FVE panelama vobložíte i Sněžku, ne? Pár vrtulí na vršku beru jako samozřejmost:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Bohužel, nic jiného nám nezbývá.
Celou spotřebu celé Evropy by pokrylo větrníky asi 1% z asi 10 tisíc dlouhého větrného pobřeží.
Celou elektrickou spotřebu ČR za celý rok by pokrylo 1% plochy ČR pokryté fv panely. Tj. 10% zpevněných ploch.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 23:05 Reaguje na Pavel Hanzl
By pokrylo, kdyby se dala elektřina skladovat jako brambory. Protože se ale elektřina z principu skladovat nedá, pouze velmi draho a se ztrátami převádět na jinou formu energie a zase zpátky, stále zůstává u těch by a kdyby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:49 Reaguje na Emil Novák
Tady je samozřejmě nutno ještě máknout v akumulacích, kdybyste pochopil ten poslední test, jak stabilzovat síť pomocí fve, tak zjistíte, že jich potřebujete poměrně málo. v Kalifornii, v Evropě se jede spíš na vítr.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 10:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Kolik je "poměrně málo"? Potřeba by byla naopak "poměrně" hodně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 15:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak že opět vaše pouhá dojmologie bez jediných reálných dat.

Zajímalo by mě, jestli máte alespoň okrajovou představu o jaké objemy se bude muset jednat a kolik přímo na toto bude muset být postaveno elektrolyzérů a OZE?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. Bambilión.
Kolik set krát se zvýšila spotřeba benzínu mezi lety 1915 - 1935? Pořád jde o 20 let, my máme do roku padesát ještě 8 let fóra. A to vývoj jede x krát rychleji. Já vím v ropákistáně nikoliv.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže ten vývoj si jde jak jen napadne ... v řadě oborů se daří, a to velmi, v řadě ani prd.

Jen Hanzlové, s bolševickou výchovou "Strana poručí a bude.", a banda progresivistických ekopošuků je schopna vsadit prosperitu Evropy na jednu kartu, která taky může zústat ještě hoooodně dlouho v balíku.

Bejt starej je totiž na něco dobrý ... člověk si krásně pamatuje, o čem všem se třeba v 1980 tvrdilo, a to nemyslím jen ostblok, že v 2000 bude vyřešené a v poho ... a co z toho není/nefunguje dodnes.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
A to se považujete za svéprávného?
Odpovědět
Ze

Zellosh

19.7.2022 01:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Šulin jste.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

19.7.2022 05:36 Reaguje na Zellosh
To ale pojmenování z Ostravy, Vy šuline.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.7.2022 06:01 Reaguje na Katka Pazderů
A nemá to orientální původ?-)

34.9192100N, 118.6483233E
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

19.7.2022 11:06 Reaguje na Karel Zvářal
O slovu čurák se dozvídáme, že pochází ze slovesa čurati, na které lze pohlížet jako na zcela nevinné, dětské a decentní, obvyklé i v těch nejvybranějších rodinách. Nemá v sobě ani špetku závadnosti. Naopak, je to slovo dobře volené, protože foneticky (zvukově) vysvětluje velmi dobře svůj původ od zvuku, který slyšíme, čuráme-li. Nabízí se tady otázka, kterou z variant čurat - čúrat - čůrat. To, co nás ve škole učili jako u s kroužkem, je vhodnější si pojmenovat spíš jako o nad u. Čeština tak v těchto případech označuje původní česká (pračeská, staročeská) slova. A slovo čur mají už staří Slované. Označovali jím stojící čtyřhranný sloupec - na Strakonicku se pak říkávalo těmto sloupkům čuráky. V Praze zas čuráčky měla ve vlasech každá z žen používající dámské vlásenky.

Slovenský kokot se objevuje i v češtině, opět jde o slovanské slovo s původním významem kohout. (V jednom výzkumu na jedné pražské škole, kde děti měly odhadovat významy slov, byla mimo jiné i tato slova: kokot a šulín. Slovu šulín pražské děti nerozuměly vůbec nebo mu přisuzovaly význam ten, kdo šidí. Kokot pak byl pro některé ten, který hodně koktá. Nebo taky strom, na kterém rostou kokosy.)

Latinské cunnus dalo kundu. Kundě pak bylo malé děvče na Kladsku, v Praze stávala pak proti Mánesu hospoda U plechový kundy. A její protějšek píča, pička, pučenka pak ztrácel obscénní význam taky. Užívalo se ho pro označení dámského kloboučku nebo sýkorky. A Obrátil se zmiňuje i o tom, že v ruštině se pičodajka říkalo té, která byla vždy ochotná ke koitu. Tedy něco jako naše kurva. Tedy pozor, ne naše. Původ je opět latinský - scortum, a v různých podobách se pak tohle substantivum nachází ve všech erotických slovnících jiných jazyků. V Čechách ale nemá, resp. nemělo v některých místech vulgární význam. Už jsem se myslím zmiňoval o tom, že na Čáslavsku, Kolínsku, Slánsku a Roudnicku jste mohli slyšet, kterak hrdá matka říká, že mají doma hošíčka a dvě kurvičky. Oslovení Pojď sem, ty moje malá kurvičko je ale dnes už silně příznakové, takže by jeho užití vzbudilo přinejmenším rozpaky, posléze asi smích.

Slovo, které je dnes zcela mimo rámec konvenčního standardního vyjadřování, je mrdat (coire). Jenže ve staročeštině označovalo vrtění, kývání, rychlý pohyb. Není se proto čemu divit, čteme-li: Člověk nade vším dobroděním mrda (zde ve funkci přítomného přechodníku Tomáše Štítného). Král otázal se jeho, proč by na královnu mrdal (kýval, kynul) - Jan Gebauer.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.7.2022 14:32 Reaguje na Jakub Graňák
No toto ekologu! Ta jako vysvětlení těch sprostačin máte z nějaké učebnice? Tak dodám, že Čurda je známé jméno, naštěstí nestihl mít děti, tak se jméno ani charakter nešířily. K…va a odvozeniny se určitě v erotickém slovníku mimo Slovany v němčině, anglosaských ani severských jazycích nenachází, kde to znamená jen zatáčka, ohnutí, nejerotičtější pro Vás bude asi křivka, tak to najdete ve slovníku technickém. Ale našince to ze začátku zaskočí. Vypadlo Vám tam ani ne historické slovo šu… (hledat) v polštině, no, oni Vás tím rozesmějou i kamarádi Ukrajinci. Jen tak k té okurkové sezóně …. ;-)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

19.7.2022 15:14 Reaguje na Jarka O.
Jenom cituju, níže přikládám odkaz na původní článek:
https://ct24.ceskatelevize.cz/nazory/1414569-cestina-pred-kamerou-92
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.7.2022 21:57 Reaguje na Jakub Graňák
Kroutím hlavou nad tím, co všechno pánové dovedou vydávat za výzkum. A přitom to bylo neslušné výrazivo už ve 20. letech 20.stoleti a knížečka ne bezdůvodně určena jen pro několik předplatitelů. Naproti tomu článek o MVE v Jugošce mě zaujal.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

20.7.2022 11:08 Reaguje na Jarka O.
Tak to jsme dva. Na druhou stranu "kdo si hraje, nezlobí" :-)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

19.7.2022 15:20 Reaguje na Jarka O.
Dodám, že poláky mám hned přes potok, takže různým zvoláním typu "Kaška, čego šu..š?" jsem se nasmál dosytosti:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2022 21:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
ZELENÝ VODÍK.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 06:18 Reaguje na Pavel Hanzl
A kde máte tu vodíkovou infrastrukturu ?
Asi stále nenecháte četby Harryho Pottera a vyčarujete si vzdušné zámky.
Zelený vodík -hahaha- ten chlápek je snad šílený.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dával jsem vám různé odkazy (nejen já) na články popisující budování mohutných elektrolyzérů na pobřeží Severního moře, napájených větrem.
Ty menší už běží, ten největší má jet od roku 25. Jsou nachystané další. Celá infrastruktura se dá použít ze zemního plynu.
V Evropě probíhá něco jako vývoj, což z Ruska neznáte.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, běžte požádat o vrácení školného.

Molekula vodíku H2 vám ve stávající síti zemního plynu dokáže, že unikne jak se jí bude chtít, je to pro ni doslova cedník.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pouze při maximálních tlacích 700 atm. a to jen minimálně. Pojem kryonádrž, vodíkový pohon a něco podobného vám nic neříká?
Svítiplyn byl taky z možná 60% vodík...
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:23 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak jinak chcete ten vodík skladovat, když má sloužit jako akumulace, než při maximálních tlacích? Svítiplyn nebylo potřeba nikde ve velkém skladovat, ten proudil při nízkých tlacích rovnou z výroby k zákazníkům, proto nebyl únik vodíku zásadní problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:51 Reaguje na Emil Novák
Zkuste syntetické palivo, hydridy atd. atd.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 23:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže ještě s daleko většími ztrátami než při skladování "při maximálních tlacích 700 atm".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Určitě znáte pojem syntetické palivo, vodík se vzdušným CO2, nebo biometanem. Dá se to zkaplanit do formy LNG nebo přímo jako kapalina.
Na kilo má vodík skoro trojnásobnou výhřevnost než benzín.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Teď se testují hydridy, asi nejlepší forma.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta "nejlepší forma" má taky suverénně nejnižší účinnost: "The hydrogen compression technologies considered include mechanical compression (40-50% efficient), electrochemical compression (potentially 70-80% efficient), and chemical compression using metal hydrides (less than 30% efficient, but offering the “opportunity to utilize waste heat, where available”)."
https://www.ammoniaenergy.org/articles/round-trip-efficiency-of-ammonia-as-a-renewable-energy-transportation-media/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:16 Reaguje na Emil Novák
V předposledním Vesmíru byly nejnovější výzkumy a psali tam něco jiného. Samozřejmě jsou na polovině cesty, ale jak to dopadne neví nikdo. Ale stále se hledají nové a nové postupy a formy a možná i vy víte, že jen tohle je cesta vpřed. Ropácké kecy nikoliv.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět pěkně kecáte, v předposledním Vesmíru, kde je článek o vodíku, se o účinnosti vůbec nic nepíše, jak se každý může snadno přesvědčit zde: https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2022/cislo-6/jak-uchovavat-energii.html
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:55 Reaguje na Emil Novák
Vy jste dkutečný komik. Už jste udělal ten test na kachní křivku?
Já vím, nedá se šermovat článkem, který jste sice vygůglil, ale nepochopil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Rodina jela na úžsnou dobrudrožnou dovolenou někam do Řecka k moři a na hory.
Vy to prohlásíte za totální cypovinu a propodák, protože malý František se pokakal už při průjezdu Vídní.
A to je celý....
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 23:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Lepší být "komik" než notorický lhář, Hanzle, jak jste opět dokázal. V tom článku se nic o účinnosti nepíše a každý (kromě vás) se o tom může snadno přesvědčit. A nic na tom nezmění ani vaše tradiční trollení o kachní křivce, kterou jste prokazatelně nepochopil jedině vy sám, stejně jako nějaké ubohé stavění slaměných panáků o malém Františkovi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:57 Reaguje na Emil Novák
V tom článku se nepíše víc věcí. Mě tam silně schází právě to syntetické palivo, s metanem nebo CO2, což je zatím asi nejlepší cesta.
Nebojte, bude to v dalším.
Proč teda jednou větou neodpovíte na můj velmi jednoduchý dotaz, jak srovnat křivku denní spotřeby elektřiny pomocí fve?
Návod: s definicí pomocí disbalancí to fakt nedáte, musíte jít na definici mojí a pak je to už brnkačka.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 11:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže předchozí lži přiznáváte a přecházíte na osvědčený trolling, který s tématem naprosto nesouvisí...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 06:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Green deal k nezaplacení
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:58 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Škoda, že nejsme daleko dál, to by žádná plynová krize vůbec nenastala.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Škoda že nejsme daleko dál nebo daleko méně dál...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:17 Reaguje na Emil Novák
Kdyby neexistoval green deal, Putin by nezačal vydírat s plynem? Víte to určitě?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná by začal, ale my bychom se bez něj mnohem líp obešli.
To určitě víme ... teda vy ne, samozřejmě.-).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 15:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano přesně tak to je.
Závislost EU na dovozu zemního plynu by byla zcela jiná než je nyní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 09:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Z Ruska se vozil bambilión plynu dávno před grýndýlem. Proč by se teda stavěly ty gigantické plynovody?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vono když k tomu plynu máte ještě ten uhel a jádro, tak vás nějaké problémy s dodávkami toho plynu sice nepotěší, ale mnohem méně trápí.

Ne že byste to byl schopen pochopit ...
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 16:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybychom byli méně dál, nebylo by nenávratně zavřeno tolik domácích zdrojů v podobě uhelných a jaderných elektráren, za něž jedinou stabilní náhradou je právě zemní plyn, jehož těžbu EU rovněž významně omezuje. Prostá fakta.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 22:59 Reaguje na Emil Novák
Podívejte se na spotřebu plynu za 10 let v Německu a přestaňte kdákat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 23:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Podívejte se na spotřebu plynu za 10 let v Německu sám, Hanzle, když vás tak zajímá. Závislost na plynových elektrárnách není o nějaké roční statistice ale o tom, že v době nepříznivých podmínek je německá energetika na plynu daleko závislejší než dřív. Čísla jsem vám už dodával.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:01 Reaguje na Emil Novák
Ten plyn nemusí (a už taky není z Ruska) a časem ho nahradí zelený vodík. Což bude trvat minimálně 20, spíš 30 let. Já vím, to je už moc...
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 11:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Plyn už není z Ruska a proto za něj platíme Putinovi 150 €/MWh, jak jste tvrdil o kousek výše. Vy jste se do toho už slušně zamotal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:43 Reaguje na Emil Novák
Hlavní je psát. A to psát hooodně ...

A nadávat na Rusko, Bábu a spoluobčany, a velebit EU a Říši.

Nějaká fakta jsou buržoazní přežitek:-)
Odpovědět
VH

Viktor Havel

18.7.2022 22:22
Nejbezpečnější, nejstabilnější a nejméně poškozující prostředí je jaderná energetika. Existence a rozvoj moderní průmyslové a technologické společnosti je založen na dostatku stabilní a levné energie. Nic z toho už nemáme, ani dostatek, ani stabilitu a láci už vůbec ne. Může za to grýndýl a zejména jeho německá varianta. Následovat bude zbídačení obyvatelstva, úpadek ekonomiky, propad Evropy na politickou a ekonomickou úroveň Jižní Ameriky. To vše již začalo a nevidí to snad jen hluchoněmí autisté a la Scholz a Fiala.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

18.7.2022 22:24 Reaguje na Viktor Havel
1*
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 06:13 Reaguje na Viktor Havel
Lidé se proberou tento a následující rok při platbách za energie.
Zdravě se nabudí a demokraticky dají sbohem zeleným magořinám
z Bruselu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 08:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dobrej nápad. Vypnou všechny zelený magořiny (VE, FVE, vodní a přílivové elketrárny) a rázem zmizí polovina nutného výkonu. Ale nebojte, nastane ráj na zemi, protože všechnu eklektřinu nám pošlou z Paroubkova Marsu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 08:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zdravě se nabudí, vypnou svoji střešní FVE a přihlásí se k EONu za plnou palbu. Voni jste hlava....
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

19.7.2022 10:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale tady nikdo nechce OZE vypínat! Jen nechat stávající dojet a nové budovat každý z své v dotacemi nezdeformovaném prostředí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:19 Reaguje na Jiří Svoboda
Pan Vinkler psal něco úplně jiného.
Nemít dotované OZE, tak dnes nás Putin asi totálně rozvrátí a zmasakruje jak Ukrajinu. Pořád vám připadají ty dotace zbytečné? Bylo by levnější spadnout pod Putinův bič?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:29 Reaguje na Viktor Havel
V Kremlu vždycky vymyslí nějakou úžasnou pitomost, (nejlépe věštbu do budoucnosti, aby nebylo možno lehce dokázat, že je to pitomost) a rozšíří to po celé Evropě. jejich vohnouti se to chytí a meldují to pořád dokola.
Tahle chujovina je stará minimálně 5 let, ale všichni to omílají furt dokola, i když vývoj EU běží zcela opačnýcm směrem.

Určitý punc nepostižitelnosti to má ve faktu, že tam není určen ani náznakem časový rámec.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

19.7.2022 05:40
Jak je vidět, nikomu tady nevadí teploty v Anglii 40 stupňů Celsia. No jasně, je to v Anglii. Ale u nás to nadměrně deštivé počasí před pár dny způsobilo horší kvalitu pšenice. Lokálně tedy, podle srážek, na Břeclavi usychají aj vinohrady.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 07:31 Reaguje na Katka Pazderů
Vedra už nastávají, zítra má být 35°C. Budou zase padat rekordy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 08:13 Reaguje na Katka Pazderů
To systémové sucho je děsivé. Řeky jsou letos běžně na třetině běžného průtoku. Ta tragédie se rozbíhá velmi svižně, já si myslel, že se toho už nedožiju. A dožiju. Výrazné problémy čekám už do roku 2030, i zpráva IPCC je velmi opatrná a konzervativní. Možná jsme už překročili bod zvratu, čort znajet.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí maličkost zchladit moře, oceány a půdu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:22 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A japato? Pan Kalenda na to vymyslel "integrál TSI", ovšem to lehóčko nefunguje.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 09:05 Reaguje na Katka Pazderů
Ale vadí, proto tady taky mnozí dlouhodobě a oprávněně kritizují energetickou politiku Německa.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.7.2022 09:09 Reaguje na Katka Pazderů
Jihovýchodní Morava jinak dopadnout nemůže...počasí naděluje podle zásluh, generace se o nic jiného taky nestarali. Ta krajina je vyprahlá několik desetiletí a až vystřízliví tak to budou teprve vnímat
Odpovědět
RP

Radim Polášek

19.7.2022 05:59
JJ, bude to ještě těžký boj zvládnout tu zelenou nákazu. A nenechat udělat z Evropy rozvojový region totálně závislý na zemích, kde byli rozumní a nenechali si zelené blázny přerůst přes hlavu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 08:09 Reaguje na Radim Polášek
Byli rozumní a platí Putinovi za plyn 150 eur/MWh a klepou se strachy, že to celý vypne.
Zelená nákaza produkuje už přímo elektřinu za 50 eur, těžký propadák.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:48 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Jak jste přišel na nesmysl, že "zelená nákaza produkuje už přímo elektřinu za 50 eur"?
2) Jak jste přišel na to, že "platí Putinovi za plyn 150 eur/MWh", když to je spotová cenu a dodávky na spotový trh právě Gazprom od loňska prakticky zastavil?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:22 Reaguje na Emil Novák
ad 1) podle energetických aukcí z loňského roku.
ad 2) Gazprom srazil dodávky asi na 40%, (tím tu cenu vyhnal nahoru) ale mohutně se deposud balíkoval. Aspoň Rusi to tvrdí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 17:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Ze které energetické aukce z loňského roku podle vás vzešla "přímo elektřina za 50 eur?
Ad 2) Vy snad věříte tomu co "Rusi tvrdí"? Těch údajných 40 % jsou většinou dlouhodobé kontrakty, takže za ty těžko někdo "platí Putinovi za plyn 150 eur/MWh".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 23:06 Reaguje na Emil Novák
"Vysoutěžené ceny se podle regulátora pohybovaly mezi 51,8 a 54,5 EUR/MWh, jejich vážený průměr činil 53,3 EUR/MWh".
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/listopadova-nemecka-aukce-oze-byla-opet-ve-znameni-slunce-biomasu-stale-neni-zajem

Podle renomované ročenky „World Nuclear Industry Status Report“ dosahují náklady na výrobu jedné megawatthodiny u solárních elektráren 36 až 47 dolarů, u větrných parků na pevnině 29 až 56 dolarů, zatímco v jaderných blocích 112 až 189 dolarů. Podstatný je také vývoj nákladů v čase. Ceny sluneční energie poklesly za posledních deset let o 88 procent, u větrné o 69, u jádra naopak o 23 procent vzrostly.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/danieln-vondrous-kanal-reaktor.vanocni-prani-andreje-babise-ktera-mu-splnit-nechcete

Vysoutěžené ceny se pohybovaly mezi 48,8 a 52,6 EUR/MWh, jejich vážený průměr činil 51 EUR/MWh, což byla po lednovém kole druhá nejnižší průměrná cena v letošním roce.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/posledni-letosni-aukce-vetrne-elektrarny-nemecku-se-konecne-zaplnila
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 23:33 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Takže znovu. Vysoutěžené ceny nic neříkají o tom, za kolik zdroj "produkuje už přímo elektřinu". Je to tzv. jednostranná plovoucí tržní prémie, tj. cena pod kterou (až na jisté výjimky) výkupní cena nemůže klesnout. Skutečná výkupní cena může růst klidně donekonečna, a taky v současnosti skoro donekonečna roste.
2) Ta ročenka je "renomovaná" možná v očích zelených aktivistů jako je autor toho článku, její autory platí stejné "ekologické" a protijaderné organizace jako ty zelené aktivisty. Jinak ročenka ohledně zmiňovaných cen tvrdí pěkné nesmysly, žádná jaderná elektrárna na světě nevyrábí elektřinu za ceny ve zmiňovaném intervalu, naopak většina elektráren vyrábí za ceny hluboko pod tímto intervalem. Pro ty uváděné ceny u OZE to platí naopak, takhle optimistických čísel se dá dosáhnout někde v místech s ideálními podmínkami, které ve střední Evropě ani zdaleka nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:05 Reaguje na Emil Novák
ad 1). Říkají. Za tu cenu je zdroj rentabilní, i s malým ziskem. V té době bylo klidně možné, že rok, dva cena výš nevystoupí. A to by solárník zbankrotoval, proto to celé dělají.
ad 2) jak jsem koupil, tak prodávám. Vy neděláte nic jiného.
Odpovědět
EN

Emil Novák

20.7.2022 11:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Neříkají. To je úplný nesmysl "že rok, dva cena výš nevystoupí", nic takového se nestalo a výrobci s vyššími tržními cenami než garantovanými pochopitelně počítají, není takový problém si spočítat dlouhodobý vážený průměr cen vůči výrobě z fotovoltaiky.
Ad 2) Já na rozdíl od vás nepapouškuju názory ekoaktivistů.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

19.7.2022 09:14
Sholz by hlavně měl přestat "varovat" a začít v Německu makat na jaderné renesanci. V první řadě obnovit provoz v těch předčasně a chybně uzavřených existujících německých jaderných elektrárnách. Třeba by potom Německo nemuselo spalovat tolik uhlí a plynu (?!?). Tempo výstavby příbřežních větrných elektráren a dalších obnovitelných zdrojů ať klidně udrží a nikdo nebude komukoliv bránit snížit v zimě teplotu v obytných místnostech nebo se sprchovat chladnější vodou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:48 Reaguje na Dalibor Motl
Nikdo se nechová dle vašich představ. Německo jde určitou cestou k energetické soběstačnosti a pokud ji chcete kritizovat, tak ji musíte napřed pochopit. Což nikdo zásadně nedělá.
Kdo to pochopí, většinou už nekritizuje.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl, kdo skutečně pochopí, tak musí kritizovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 10:06 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jen že vy to nejste ani omylem.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 10:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Já Německo kritizuji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale nic jste nepochopil.

Ale zkusím test jak na Nováka (ten se nechytil vůbec):
Můžete v pár větách objasnit principy, na kterých chce Německo postavit svou energetiku do roku 2050??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.7.2022 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, v první řadě, vy tu někoho osočujte z nepochopení :-)))).
Při vzpomínce na vaše faux pas s firmou MERO se budu ještě dlouho bavit.

Realita je přesně taková jakou popsal Emil Novák (mnohokrát) a já již dříve také mnohokrát.
Pokud by Německo neodstavovalo svoje JE a svoje uhlí, mělo by již vybudovanou nízkoemisní energetiku na úrovni Francie s minimální závislostí na dovozu zemního plynu z Ruska.

Realita je taková, že po desítkách let transformace energetiky je Německo z pohledu uhlíkové intenzity na tom o ne moc lépe než ČR, s výraznou závislostí na dovozu zemního plynu...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 23:09 Reaguje na Jaroslav Studnička
Plácáte jak dycky to samé jak dycky.
Tak znovu:
Můžete v pár větách objasnit principy, na kterých chce Německo postavit svou energetiku do roku 2050??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Je mi jasné, že někdo, kdo nerozezná firmu zabývající se ropou od firmy zabývající se plynem není schopný pochopit elementární souvislosti.

Hanzle, držte se tématu vlákna a přestaňte trollovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Takže ani tohle nevíte? A kachňála jste taky nepochopil, jak Novák. S váma je řeč jak s podělaným tanec.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.7.2022 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Obyčejné hanzlovo trollování...
Odpovědět
EN

Emil Novák

19.7.2022 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Zavírání jádra a uhlí jakožto domácích zdrojů a jejich nahrazování kombinací občasných zdrojů s ruským plynem není cesta k energetické soběstačnosti, ale přesně opačným směrem. Dnes to kritizují dokonce i němečtí vládní politici, kteří přílišnou závislost na ruském plynu vyčítají předchozím vládám. Takže jediný kdo tu opět má problém s pochopením jste vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:30 Reaguje na Emil Novák
Němčourům najedno došlo, že kšeftovat s masovým vrahem a podrazníkem byla chyba. Konečně. Poláci Baltici, Rumuni, Bulhaři atd. to věděli dávno.
Jenže to nemá s OZE nic společného. Kdyby místo plyn ruského používali americký, jsou naprosto v pohodičce.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby místo levného ruského plynu museli cálovat LNG ze Států, tak by jejich ekonomické ukazatele vypadaly kua jinak:-).

A nadšení pro Energiewende by bylo úplně jiné.

No, tak to na ně čeká teď.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo ať si jde kam chce. To bych mu nezazlíval, nevymlouval a dokonce ani nekritizoval.

Když ale s sebou hodlá vzít i značnou část Evropy, to je pak ale věc jiná.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 09:49
VLÁDA BY MĚLA LIDEM ŘÍCT TVRDOU PRAVDU

"Nebylo by lepší prostě natvrdo říci, ať se připravíme na to, že už na podzim holt budeme doma chodit v tlustém svetru místo v tričku s krátkým rukávem? Už dvakrát jsem žil v Japonsku (celkem 7 let), takže vím, že většina japonských domácností vůbec doma nemá centrální topení. Celá rodina se vystřídá a podstatně zahřeje během večera ve vaně s tou jednou stejnou horkou vodou a to třeba i dva večery za sebou (vany bývají vybavené ohřevem vody) a tu stejnou vodu pak ještě použije i do pračky (domácnosti bývají vybavené příslušnou hadicí s malým čerpadlem). "

/ server Neovlivni.cz, ONDŘEJ VOTRUBA, autor pracoval 10 let pro český stát ve vysokých úřednických pozicích/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 10:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
A především by měla lidem říci, kdo ten plyn zavřel, i když měl nasmlouvané dodávky.
Aby se zase příště nedivili.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 09:56
Plyn nebude, Evropu čeká sdílená bolest. Kdo se omezí hned, nemusí trpět později

Nejspolehlivější klíč k budoucnosti nyní nabízejí úspory. Němci už to pochopili.
Ministr Habeck, vytyčil heslo "Ich dusche schnell" (sprchuji se rychle), - a vyzval spoluobčany k podobné askezi. Jemu osobně prý stačí pět minut. Majitelé německých koupališť reagují sníženým ohřevem vody v bazénech, jinde vlastníci realit regulují výkon klimatizačních jednotek a prudce snížily vytápění bazénů na 21C.
Radnice urychleně překopávají haly na vytápěné prostory pro důchodce na zimu, dodavatelé tepla avizují, že max. teplota pro vytápění bude mezi 17-19C.


Pane Hanzle, tímto děkuji vám osobně i Evropské komisi , že jste nás nechali procitnout ze snu o 21. století a dál pokračujete v zelených magořinách typu gryndýl.
Ona taková srážka s realitou také občas není k zahození.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 09:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nám ten plyn blokuje grýndýl? Fakt si to s někým nepletete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 10:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pro Evropu je to snad posledním, silným kopnutím, aby si uvědomila, že nemá podporovat gaunery, podrazáky a totalitní vrahy.
Doufám, že ta krize dofackuje především proruské vohnouty.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 10:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy a všechny unijní orgány by měly povinně absolvovat školení o základech energetiky.
Zásobování společnosti teplem, elektřinou, vodou v cenově přijatelných a sociálně udržitelných mantinelech je atributem společenské stability.

Za to Putin skutečně nemůže, to se učí v prvních semestrech univerzit v souvislosti s trvale udržitelným rozvojem. Jak patrno , propadli jste nesmyslné úvaze , že nás "zelený skok" bude katapultovat do lepší společnosti.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.7.2022 11:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Měl byste přesněji citovat: Velký zelený skok vpřed.

Koukám každý rok na tour, ale ne kvůli "pohledu do balíku", ale zejména tamní krajině a památkám. A byl jsem zklamán minimálním výskytem solárů, a to jak v Dánsku, tak i Francii. To v tuzemsku jsou lidé aktivnější. Jedni tam asi sázejí spíše na vítr, druzí na jádro. A doufám, že k těm druhým se co nejdříve přidáme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:34 Reaguje na Karel Zvářal
Nepřidáme, nebojte. Pokud tu nebudete strašit do 100 let....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 23:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin nemůže za to, že neplní smouvy a škrtí Evropě plyn.
Von za to může zlý strýček grýndýl, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro Evropu by hlavně mělo být jasným kopnutím kdo ji do této mizerné situace dovedl. Tedy kdo se furt chtěl s Ruskem domluvit, kdo po anexi Krymu byl plný smířlivosti a sance vyhlašoval jen nerad a jen jako, kdo si naplánoval cestu ke světlým zeleným zítřkům s dominantním podílem levného ruského plynu, kdo hlava nehlava utnul JE a v EP tomu chtěl v podstatě donutit i ostatní ...

Jen totální mamlas a může doufat, že ten kdo nás do toho průseru dovedl nás z něj taky vyvede a zajistí, aby se již neopakoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 15:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Takže ten, kdo byl podražen tunelářem a zrůdou je vinen, tunelář a zrůda nikoliv.
Vy jste taky kouzelně naopak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 15:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Rozhodně je vinen v tom, že je blbej.

Když někomu jen tak půjčíte sto litrů, na čestné slovo a "bez papíru", a on vám je nevrátí a zapře, že jste mu je půjčil, tak je to křivák. Vo tom žádná. Ale to nic nemění na tom, že vy jste trubka. Můžete k tomu bejt fajn chlap a poctivej a mít rád děti, kočky, psy a já nevím co ještě, ale firmu bych vás rozhodně řídit nenechal.

Prostě to podělali a je naivní si myslet, že to budou umět dát do cajku. Protože když vidím hrobařku Bundeswehru Uršulu, pošuka Timmermans nebo Sholze, který by z nás nejraději zase udělal Protektorát a Ukrajině pomáhá akorát tak hubou, tak ti jsou schopni nás dovést akorát tak do řiti ... opět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 23:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdo půjčoval stolitrů na čestné slovo komu? Plyn se prodává na základně mezinárodních smluv, vole.
Němčour je blbej, protože bral z Ruska 40% plynu, kdežto čecháček je ten chytrej, protože bral 100%.
A teď čecháček netuší, kde se bere plyn do jeho průmyslu, když to Rus celý zavřel totálně.
V chytrosti jsme skuteční kadeti, aspoň vy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua, přešlápněte si, tohle fakt není možný jak máte v té hlavě vymeteno.

Jo, a čecháček má na rozdíl od toho skopčáka furt ještě to jádro, které nehodlá zavřít a uhlí ... ke kterému se rád vrací i ten fikaný skopčák:-).

Průšvih čecháčka je v tom, že celá slavná EU je založena na principu vyšší bere a silnější pes ..., takže ho ten praštěný skopčák přes EU do toho dnešního průšvihu z velké části uvrtal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Všichni jsou blbí, jen vy jste chytrej jak vopica.
Vy byste první řval, kdybychom kupovali plyn od Amíka za 11 eur, místo za 6 eur od Rusa.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Proti vám je chytrej každej, i houpací koník:-)))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 12:08
Perverze uprostřed krize. Tak nazývá deník Bild skutečnost, že se 60 tisícům úředníků a spolupracovníků Evropské unie automaticky zvýší platy o 8,5 procenta, a to nejpozději ke konci letošního roku. Toto „XXL“ zvýšení platů úředníkům zcela vykompenzuje razantní zdražení, píše deník Bild.
-----------------------------------

Sociální soudržnost v podání "made in Brusel" , netřeba dále komentovat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.7.2022 12:33
Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn.

Pokud bude veškerá automobilová doprava v EU (osobní, nákladní, kamionová a další) plně elektrifikována, klesnou celosvětové emise oxidu uhličitého oproti nynějšímu stavu o přibližně dvě procenta. To je z hlediska celoplanetárního tak nepatrné snížení, že jej příroda sotva zaznamená.

EU by měla nechat lidi být. Dát volný průběh inovativnímu procesu. Až budou elektroauta opravdu ekonomicky výhodná, spotřebitelé si k nim sami nejdou cestu. Bez příkazů a zákazů.


/newstream.cz/

Ekomagoři a jejich hujeři však musí všem lidem rozkazovat a určovat, co je pro ně dobré a nenechají nás v klidu . Typicky příspěvky páně Hanzla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 10:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
To bude už pozdě. Pokud není už dnes.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.7.2022 12:38
Scholz je zlo ... jednak seděl ve vládě s Angelou, když ta Evropě tou svojí Realpolitik kopala hrob a jednak je to slibotechna a podělánek, která posílá na Ukrajinu zbraně takovým fofrem, že být takoví všichni, tak už se Chreščatyk jmenuje zase Kreščatik a Voloďa si užívá prázdnin někde u Soči.

A když právě od něj člověk čte něco jako tohle ...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-scholz-eu-si-jiz-nemuze-dovolit-veta-clenskych-statu-v-zahranicni-politice-209102

... tak by fakt zvracel.

Nebožtík Helmut Josef Michael se musí obracet v hrobě. Chtělo by to v Říši předčasné volby a Merze kancléřem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2022 23:22 Reaguje na Svatá Prostoto

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste koukám na základce často chyběl, co:-)? A nejen na češtinu:-))).

Jinak si v říšských mediích můžete přečíst, jak jsou ze Scholze šťastní:-))).
Ale to bude určo ta kremelská propaganda:-))).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist