https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/schvalovani-zakona-o-novem-bloku-dukovan-bylo-opet-preruseno
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Schvalování zákona o novém bloku Dukovan bylo opět přerušeno

19.2.2021 13:37 | PRAHA (ČTK)
Přerušení schůze si vynutila opozice poté, co Sněmovna hlasy ANO, ČSSD, KSČM a SPD schválila omezení řečnické doby na maximálně deset minut.
Přerušení schůze si vynutila opozice poté, co Sněmovna hlasy ANO, ČSSD, KSČM a SPD schválila omezení řečnické doby na maximálně deset minut.
Schvalování zákona o stavbě nového bloku dukovanské elektrárny dnes Sněmovna opět přerušila. Důvodem je spor o podobu zákona, v němž chce opozice uzákonit bezpečnostní záruky výběrového řízení na dodavatele stavby nebo stanovit její maximální cenu. Vládní koalice tomu nakloněna není.
 

Přerušení schůze si vynutila opozice poté, co Sněmovna hlasy ANO, ČSSD, KSČM a SPD schválila omezení řečnické doby na maximálně deset minut. Prosadil to poslanec ANO Roman Kubíček v reakci na dvouhodinové vystoupení poslankyně TOP 09 Heleny Langšádlové, které předseda komunistů Vojtěch Filip nazval obstrukcí a navrhoval obdobné omezení řečnické doby.

Langšádlová mimo jiné opětovně varovala před zapojením ruských a čínských firem do projektu. Neúspěšně prosazovala přerušení debaty o zákonu do poloviny května. Zdůvodnila to potřebou znovu projednat stavbu vládním výborem pro jadernou energetiku. Musí se podle ní vyjasnit třeba výkupní cena energie s ohledem na budoucí vývoj veřejných financí.

Poslankyně také žádala o to, aby premiér Andrej Babiš (ANO) předložil Sněmovně zadávací dokumentaci a aby do ní společnost ČEZ jako investor řádně zahrnula bezpečnostní požadavky.

Takzvaný nízkouhlíkový zákon má podle návrhu vlády zavést způsob stanovení výkupní ceny z nového bloku dukovanské elektrárny, což souvisí se zajištěním financování celého projektu společnosti ČEZ. Vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) opakovaně zdůraznil, že při přípravě tendru se postupuje podle usnesení vlády, podle něhož musí být zohledněny bezpečnostní požadavky státu.

Opozice mimo jiné navrhla uzákonit, že stát by nesměl využít nabídky firem ze zemí, které nepřistoupily k mezinárodní dohodě o vládních zakázkách, tedy například z Ruska a Číny. Havlíček koncem ledna po jednání se zástupci stran oznámil, že do tendru pravděpodobně nebude připuštěna Čína, ve hře ale zůstává Rusko.

Lidovci by chtěli do zákona vložit ustanovení, podle něhož by ministerstvo průmyslu a obchodu nesmělo uzavřít smlouvu o výkupu, která by mohla ohrozit životní nebo strategický zájem podle Bezpečnostní strategie ČR. Ministerstvo by si kvůli tomu mělo vyžádat předem stanovisko všech zpravodajských služeb České republiky, která by po projednání vládou byla předložena k projednání Parlamentu.

Schvalování zákona měla Sněmovna na programu už minulou středu, po tříhodinové rozpravě jednání přerušila. Koalice se poté rozhodla zákon doprojednat na mimořádné schůzi.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (42)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

19.2.2021 14:13
Jaderka je natolik významná stavba, že ní musí být politický konsensus.
A ten bude zcela bez problémů, když se tendr vypíše bez Ruska a Číny.

Co je na tom proboha tak složitého?

PROČ tam pořád "někdo" tlačí Rusko, které se k nám chová jako k nepříteli??
Odpovědět
MG

Milan G

19.2.2021 15:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne omyl. Nejde čekat konsensus od stran typu top09 nebo piráti. Langšádlová, potažmo top09 zastupuje cca 260 000 svých voličů, takže jednoznačně marginální nevýznamná strana, tak trocha pokory by neškodila. Prostě si to uvědomte, jsou strany se kterými je konsensus nemožný.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.2.2021 16:15 Reaguje na Milan G
Někteří prostě bez nepřítele žít nemohou. Musí ho mít,
aby na něho mohli svádět neúspěchy a všechny nezdary. Nač
si sypat popel na hlavu, když mohu vše svést na "nepřítele",
který mi prodává plyn, jaderné palivo, ropu i náhradní díly
na zbraně, které míří na něho. Který po nás nepožaduje
kupovat pouze jeho zbraně a dělat mu stafáž pár vojáky u
jeho válek. Je to ale ideologický nepřítel hlavně proto,
že se nechce podřídit stejně, jako jsme se podřídili my
a že má i vlastní suverénní politiku. My se na vše prve zeptáme a pak se "svobodně" vyjádříme. Tož už se některé
strany zeptaly a už i vyjádřily. Je jim jedno za kolik
a v jaké kvalitě, ale hlavně bez "nepřítele". Kdo je ale
přítel, či nepřítel, poznáme vždy v nouzi, ale trpělivost
nemusí být věčná. Kalich často může přetéci a pak zbude
pouze "přítel" a už nikdo jiný. Tomu pak narostou křídla
a stává se diktátorem bez konkurence. I po zkušenostech
tak zase zase jdeme cestou upnout se k někomu a být mu
věrným lokajem bez vlastního názoru. Je mi z toho smutno.
Odpovědět
sv

19.2.2021 17:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak, tak, nacistické německo se taky nechtělo podřídit a mělo "vlastní suverénní politiku" a mnozí v něm viděli zcela zbytečně nepřítele.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.2.2021 18:02 Reaguje na
Komu se to podřídili naši "spojenci" a tajně
doufali, že se vyhnou válce? Neválčit Německo
s Ruskem, ale obchodovat s ním místo vyhlášení
války, tak po spojencích zbyl mastný flek.
No a USA by bez se bez Británie asi do války
v Evropě asi už nepustilo. Napadení Ruska
uvolnilo tlak na Británii a tak vydržela.
Nyní už ale Německo ví, že je lepší obchod,
než válka a že suroviny se dájí i koupit.
My vyklízíme pozice, které oni ihned obsazují
a všechny ideology obcházejí s plynovodem přes
Baltik. Zajímavé, jak nákup surovin a prodej
zboží podmiňují politicky pouze na oko. Kdyby
byli jako naši "svazáci", tak Nord Stream nestaví
a stáhnou se ze všech aktivit, které v Rusku
mají. Ve byznysu je politika pouze nástrojem
konkurenčního boje, když už jinak konkurovat nelze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.2.2021 18:14 Reaguje na
Přesně tak. Zkuste si představit situaci, kdy Rosatom podepíše úžasné smlouvy za výhodné peníze a nedodrží je.
Což je téměř stoprocentní pravděpodobnost, na každé velké stavbě se to stává.
Jenže Rusko mezinárodní právo neuznává, takže není možnost plnění ani penále vymoci.

Pomůže EU? Pomůže Mezinárodní soud, nebo OSN?

Nepomůže. Řeknou jasně: "pitomci, věděli jste předem, že se tak Rusko chová běžně, tak proč jste jim to dávali"?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.2.2021 18:17 Reaguje na Pavel Hanzl
A co říkáte na tohle, chová se takto "nepřítel"?

https://atominfo.cz/2020/06/rosatom-vyrobil-a-dodal-nahradni-dily-pro-je-dukovany/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 18:56 Reaguje na Karel Zvářal
Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.2.2021 19:24 Reaguje na Pavel Hanzl
O mezinárodním právu v jedné přednášce pochybuje paní Drábová i v případě Francie ve vztahu k Olkiluoto.
Co s tím pane Hanzle, pomůže EU? Pomůže Mezinárodní soud, nebo OSN?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 18:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Francie a všechny její firmy jsou pod kuratelou Evropského práva, spory jsou naprosto běžné a viníci jsou pokutováni a trestáni.
Rusko to zcela zásadně nezajímá a nedodržuje.
Odpovědět
MG

Milan G

19.2.2021 22:48 Reaguje na Pavel Hanzl
https://allforpower.cz/jaderna-energetika/v-kurcatovskem-institutu-byl-spusten-nejvykonnejsi-neutronovy-zdroj-na-svete-335?sent_subs=1#odber-novinek
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:44 Reaguje na Milan G
Co to melete? Konsensus by byl okamžitě, když řeknou, že vypíšou tendr bez Ruska a Číny. Co je na tom složitého?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.2.2021 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, konsensus ovšem není to, co se zamlouvá vám nebo některým politickým subjektům.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.2.2021 16:29 Reaguje na Pavel Hanzl
https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/jaderni-experti-zadaji-v-soutezi-o-dukovany-ucast-vsech-uchazecu
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.2.2021 16:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pan Hanzl tleská Polsku, že si vybralo bez výběrového
řízení a tak si tu "soutěž" představuje i on. Pokud to
nebude po jeho, tak nechce nic a bude čekat na zázrak
jménem fotovoltaika na každé střeše a z léta plná
spíž energie na zimu. Uhlík z plynu mu nevadí a ani ta
špičková energie vyrobená z něho za násobně vyšší ceny.
Hlavně vyloučit "nepřítele" usazeného pevně v hlavě.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.2.2021 17:05 Reaguje na Břetislav Machaček
S tím špajzem jste mě pobavil:-) A ano, boj s vnitřním nepřítelem mají někteří v krvi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.2.2021 18:06 Reaguje na Břetislav Machaček
To neříkám já, ale BIS. Její zprávy nečtete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Plácáte jak dycky.
Já jsem samozřejmě pro soutěž, ale vím, že když tam bude Rusko, nemusí se vůbec pořádat. A všichni to ví.
Odpovědět
MN

Marta Novotná

19.2.2021 19:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko se chová ...? A jak se k němu chováme my? My jsme to začali, bohužel. Všechny tři jaderné elektrárny v Československu byly (první se začala stavět, myslím, už v roce 1958) postaveny na sovětské technologii, dokonce i před třiceti lety už rozestavěný Temelín. Takže ty výkřiky "nesmíme tam pustit Rusko" jsou směšné, protože v naší jaderné energetice Rusko už skoro šedesát let je. A spolupráce mezi našimi a ruskými experty celou tu dobu fungovala, proto taky máme tak skvělé odborníky. Čím nás za tu dobu Rusko ohrozilo, vyhlásilo nějaké sankce (třeba v odpověď na ty naše), odmítlo dodávat ropu, plyn, palivo? Ostatně, do Temelína se začalo dodávat palivo z USA, ale bylo tak nekvalitní, že se opět začalo vozit z Ruska. Nehledě na to, že vyhořelé palivo si Sověti, resp. Rusové, odváželi a ukládali do svých uložišť. Jsem zvědavá, jak dlouho nám bude trvat vybudování nového úložiště u nás, když ho nikdo ve své blízkosti nechce. Za posledních třicet let socialismu se postavilo tři a půl jaderné elektrárny (o tom dalším ani nemluvě), za posledních třicet let po r. 1989 nic, jen se o tom mluví a mluví a mluví.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.2.2021 19:31 Reaguje na Marta Novotná
Neurazte se, ale máte s prominutím větší "koule", než
většina chlapů a řekla jste to po pravdě bez obezliček.
Ty tanečky politiků jsou k smíchu a jak píšete, tak oni
mluví, mluví a výsledkem bude prd. Schovávají se za
zprávu BIS, které je pouze pobočkou zahraničních bezpečnostních služeb( šéf byl vyznamenán za "dobrou" službu).Na budoucí "vlastní" názor se nejprve zeptají
a pak ho vysloví. Nic se nezměnilo, pouze ti praví
vůdci.
Odpovědět
MN

Marta Novotná

19.2.2021 19:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Neurazila jsem se, díky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.2.2021 20:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlasím a paní Novotné palec nahoru..:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:20 Reaguje na Marta Novotná
Je zajímavé, že jste si vůbec nevšimla, že se zcela razantně a zgruntu změnila geopolitická situace světa, především v Evropě. My byli vazalská země (feudum Cara Ruského) na věčné časy a nikdy jinak, oni tomu říkaji "bratrská země". Byli jsme průmyslově nejvyspělejší stát RVHP a živili jsme Rusko spotřebním zbožím. Rusi byli dobří v hi-tech (i kosmické lety) a proto u nás stavěli nejlepší jaderky. Je výhodné, když má otrok dost energie, aby mohl makat, investovali tak sami do sebe.
Jenže jim to celé řachlo, my přešli do tábora nepřítele, takže nás považují za zrádce. Chovají se k nám jako k nepříteli (útoky na ministerstva zahraničí a obrany, i na Ostravskou nemocnici) jedou proti nám hybridní válku.
Jejich agenti škodí už všude, prostě si přečtěte zprávu BIS.
Odpovědět
MN

Marta Novotná

26.2.2021 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Zprávu BIS? Myslíte např. tu, jak k nám přijel agent s úkolem zabít naše tři komunální politiky? Poznávací znamení - diplomatický kufřík a odvoz vozem ruské ambasády na ruskou ambasádu? Jen v tom případě, že naši agenti, vč.diplomatů, cestují s batohy na zádech, event.plátěnými torničkami přes rameno a z letiště na ambasády v místě svého působení odjíždějí na kolech, nebo na skatebordech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.2.2021 18:05
Asi je potřeba vysvětlit základní věci.
Rusko nechce vyřadit nějaký Hanzl, nebo Langášková, nebo TOPka.
Zásadně to odmítají bezpečnostní služby (BIS, NÚKIB), které mají velmi dobrý přehled o tom, jak se Rusko k nám chová a jak nám dost intenzivně škodí.
A právě JED je pro ně mocenský, nikoliv finanční objekt, právě přes JED mají šanci ovládnout naši společnost.
Postupy jsou známé a plně funkční. Právě proto to proruská lobby pořád zcela nesmyslně tlačí. Zkuste napsat JEDINÝ důvod, proč zadat klíčovou zakázku s takovým rizikem.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.2.2021 18:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože Němci to dělají také a absolutně jim nějaké poplašné zprávy BIS a obdobných čučkařů vrásky nedělají.

Kromě obchodu století na zemní plyn Rusko-Německo /stovky mld. € / teď s Rusy pečou "vodíkový" kšeft a diskutují o umístění OZE v Rusku s dodávkami "zelené" energie pro německý trh.

Z tohoto pohledu je nějaký Temelín na šestém místě za desetinnou čárkou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, už jsem vám to pasl. Rusi nemají ambici ovládnout Německo, kdežto nás ANO.
Odpovědět
MN

Marta Novotná

19.2.2021 19:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Napiště jediný důvod, čím nám Rusko tak intenzivně škodí. Vzhledem k tomu, jak se my chováme k Rusku, tak se divím, že ještě nezareagovali. A pokud se občas ozvou a ohradí, tak jsou hned agresivní a militantní? Chovat se tak k Americe (to si ale nikdo netroufne), to by byl jiný fičák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:29 Reaguje na Marta Novotná
Píšu to pořád dokola, už je mi to trapné. přečtěte si to tady, je to oficiákní zpráva státní bezpečnostní organizace, žádná medilální bublina.
https://www.respekt.cz/politika/bis-otevrene-varuje-pred-promorenosti-ceska-ruskymi-spiony?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=Feed%3A+respekt-clanky+%28T%C3%BDden%C3%ADk+Respekt+%E2%80%A2+V%C5%A1echny+%C4%8Dl%C3%A1nky%29
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

20.2.2021 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
"Naše" bezpečnostní služby (BIS, NÚKIB), jsou už dávno plně řízené z Usa. Těžko říct co všechno už do Usa z databází o nás poslali.
Část politiků a bisařů je samozřejmě za devótnost odměněna, jenže to platíme my v ceně korupce která poté následuje. Změnili nás v kolonii která je povinně nucena kupovat americké zboží a služeb, za vysoké ceny jinde nerealizovatelné.
/naposledy to byli vrtulníky, předtím bagry, ... /

viz
Námořní velmoc - ČR
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jaroslav-Stefec-Namorni-velmoc-CR-597938
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Vzali-je-az-do-sidla-CIA-Tam-pry-zacal-jeden-velky-byznys-s-Americany-pri-kterem-se-nehledi-na-ztraty-Zname-pokracovani-653855
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Vich-SPD-Finale-nakupu-predrazenych-vrtulniku-pro-armadu-se-blizi-606417


Zvláště v energetice je to také vidět, zemní plyn od Usa dražší 30x, jaderná el dražší 100x, oproti rusku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:30 Reaguje na Kamil Krabice
My jsme členy NATO a EU, jsme taky spojencem USA.
Rusko proti nám vede hybridní válku a vaše názory jsou její výsledky.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

19.2.2021 18:56
Hlavní příčinou prodloužení termínů a předražení JETE bylo, že z ideologických důvodů to musel dostavět ideologicky vhodnější Westinghouse.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.2.2021 19:13 Reaguje na Karel Tejkal
Byl to propadák a skončila i plánovaná výstavba dalších dvou
bloků. Promrhaly se peníze, čas a důvěra občanů. Dnes pochybuji
o i tom jednom bloku v JEDu, protože ten budoucí vládní slepenec
se nedomluví ani na stabilní vládě a vůbec už na výstavbě toho
bloku.
Odpovědět
MN

Marta Novotná

19.2.2021 19:23 Reaguje na Karel Tejkal
Přesně. Stavba Dukovan se Sověty stála 25 miliard, dostavba Temelína s američany (v rozmezí cca 10 let) 93 miliard. No, nekupte to !
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.2.2021 13:56 Reaguje na Marta Novotná
To je argumet, se kterým fakt jděte někam a nedělejte z lidí blbce, kua drát!!!

A mlíko stálo 2 koruny modrý a 3.10 červený a za socíku byl ráj. Jasně ... průkazku SČSP máte ještě schovanou???

Někdy toho Hanzla chápu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.2.2021 08:00
Nevidím to vůbec dobře. Díky zjevné neodbornosti politických stran a roztříštěnosti názorů se neudělá vůbec nic.
Ani jaderná elektrárna, ani průlom v OZE. Což je nejhorší možná varianta. ČR tak bude vlečena Německem cestou razantního zdražování elektrické energie aniž by z toho cokoli měla.
Urputní Němci dosáhnou svého - budou mít převážnou většinu energie z OZE, ekonomicky na to jejich občané budou mít - srovnej platy D:CZ - a budou ovládat energetiku přinejmenším v oblasti střední Evropy.

Přitom stačilo postavit 5-6 jaderných elektráren s jediným dodavatelem (výrazná cenová úspora) a bylo by na 40-60 let vymalováno.
Český průmysl mohl jako subdodavatel JE oživit celý sektor národního hospodářství.
Za oněch 500 mld sekery z covidu se daly již dvě JE postavit. Díky krizovému manažerovi A.B. nemáme za ty peníze ani adekvátní ochranu obyvatel před covidem, a ani jedinou JE.
Odpovědět
li

20.2.2021 09:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinkler skoro vždy s Vámi souhlasím,ale sekera v rozpočtu je spíše výpadek z daní,stát ted doslova živí další statisíce lidí navíc kromě svých obvyklých zaměstnanců.Testy ,vakcíny a to všechno stojí hrozné miliardy.Výpadek turismu atd.,atd.Žádná země to nezvládla bez hrozných schodků v rozpočtu.Nikoho neobhajuju,ale myslet si,že jen my jsme tam zahučeli je nesmysl.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.2.2021 11:13 Reaguje na
Možná jsem se vyjádřil nepřesně. ČR použila zdroje z veřejných rozpočtů v době covidu tak nešťastně, že proti tomu nemá adekvátní protihodnotu.
Stačí porovnat statistiku průběhu covidu v EU/ světě mezi jednotlivými zeměmi, vynaložené prostředky a výsledky.
Němci,Rakušané,Britové,Izrael vydali přibližně stejně, ale jsou na tom podstatně lépe.
Odpovědět
li

21.2.2021 20:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Na to je jednoduchá odpověd-disciplína a dodržování předpisů.Bohužel pozůstatek komunistických časů kdy největší "machr a borec " byl ten kdo dokázal příkazy a zákazy komunistů nějak obejít a vysvětlit si to po svém.Všechny opatření jsou vesměs ve všech zemích podobné takže je to o lidech.Vláda nemůže každému jednotlivci držet u huby roušku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, několikrát jsem vám vysvětloval, že tenhle "rozhádaný" stav byl výsledkem velmi dobře a cíleně vedeného útoku. A my chceme dát útočníkovi klíč ke státní energetice.
To je taky důležitý krok k celkovém vítězství.
Odpovědět
Petr Vojvo

Petr Vojvo

20.2.2021 10:53
Pánové ekolistu nerozumí jaderné energii a bojí se jí. Raději budou spalovat drahý plyn, který ale nezaplatí.
Hlavně, že jim funguje elektřina i v této zimě, která nní vyjímečná, přesto byl blízko celoevropský blackout.
Ony i ty baterky a elektromobily se vybijí a bez stabilního zdroje ee jste v zimě nahraní. Výkon OZE byl v 8.1. v evropě minimální.
Kdyby Evropu dovozem nezachránili Rusové a Bělorusové, tak blackout tu byl.
Příští zimu je po odpojení jaderek v německu -9 GW a uhelných zdrojů jistý.
Teď to zachránily právě ty točivé výkonné zdroje.
Největší deficit ee byl 8.1. v rakousku.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.2.2021 19:33 Reaguje na Petr Vojvo
"Kdyby Evropu dovozem nezachránili Rusové a Bělorusové, tak blackout tu byl".
Vy lžete líp, než Putin s Lavrovem dohromady.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist