https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-auto-diky-odkladu-emisni-normy-nebude-muset-propoustet-rekl-jahn-pro-e15
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Auto díky odkladu emisní normy nebude muset propouštět, řekl Jahn pro E15

30.5.2023 00:52 | MLADÁ BOLESLAV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | josekube / Depositphotos
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto díky očekávanému odkladu zavedení emisní normy Euro 7 nezavře jednu výrobní halu a nepropustí 3000 lidí, jak dřív avizovala. Firma totiž nebude muset předčasně ukončit výrobu modelů Fabia, Scala a Kamiq. V rozhovoru pro deník E15 to řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.
 

O omezení výroby Jahn mluvil v březnu v České televizi. Tehdy ještě hrozilo, že norma Euro 7 začne platit od poloviny roku 2025 pro osobní vozidla, připomněl nyní. "Zástupci Evropské komise i členských států už evidentně pochopili, že to byl naprosto nerealistický termín. Nyní jednáme o délce odkladu od okamžiku schválení, může být dvou- až pětiletý. Stane-li se tak, žádné výrobní kapacity zavírat nebudeme, nikoho nepropustíme a výrobu zmíněných modelů v této souvislosti předčasně neukončíme," řekl E15.

Škoda Auto už dříve oznámila, že zavedení normy prodraží zejména menší vyráběné vozy o desítky tisíc korun, a budou tak neprodejné. Cena malých modelů by začínala na 450.000 Kč, což je podle zástupců Škody pro zákazníky nepřijatelné. Dopady rychlého zavedení přísnější emisní normy by pocítily také další automobilky vyrábějící v Česku. Z 1,2 milionu ročně vyráběných vozidel by po přijetí původní varianty Euro 7 nebylo možné vyrobit 300.000 až 400.000 menších a cenově dostupnějších automobilů, uvedlo dříve Sdružení automobilového průmyslu.

Euro 7 v dříve navržené podobě má mimo jiné omezit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale také brzd a pneumatik. Cílem je také sladit limity pro benzinová a naftová auta. Vozidla jí budou muset vyhovovat dvakrát déle než dosavadním standardům. Vozy mají mít navíc čidla, která emise umožní kdykoliv zkontrolovat.

Proti dřívější a podle zástupců autoprůmyslu nerealistické variantě Euro 7, kterou navrhla Evropská komise, se ostře vymezilo osm zemí, a to Bulharsko, Česko, Francie, Itálie, Maďarsko, Polsko, Rumunsko a Slovensko. Dohromady drží blokační menšinu, takže pokud by hlasovaly proti zavedení normy, neprošla by. V současnosti se jedná o kompromisním termínu, odkdy mají nově vyráběné vozy splňovat přísnější podmínky.

"Pokud by byla norma schválená podle návrhu těchto osmi zemí, Škoda by měla dost času, aby se připravila," dodal Jahn. Nové vozy se spalovacími motory přesto zdraží, než je ve střednědobém výhledu nahradí elektromobily, píše server. Zástupci automobilového průmyslu vyčíslují dopady v řádu jednotek tisíc eur na vůz v závislosti na konkrétním modelu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

30.5.2023 06:25
Odklad je málo - EURO 7 vůbec nezavádět !
Doopravdy bude mít ŠKODA AUTO takový odbyt těch elektroplechovek, že nebude muset propouštět ?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.5.2023 07:03 Reaguje na smějící se bestie
proto vymysleli patvar uhlíkově neutrální provoz jenž po 100 tisících ujetých km se uhlík neutralizuje na přání vedení firmy a politiků. Blbý, je, že už nepočítají, že jim na jejich eko lži nedokáže odpovědět ta atmosféra, kde ty přání neutrálního CO2 neplatí. Zkrátka, když se z výroby uvolní CO2 do atmosféry, tak tam je bez toho aby se dal manipulovat pseudovědci do "excelovské" tabulky , jen proto aby lidi platili jak " blbý" a byznys dál radostně rozvíjel i s náložemi výroby bohaté na produkci CO2. Vytvořili klacky, které zaplatí spotřebitelé a nakupující a byznys jede vesele svoje CO2. On to zkrátka někdo zaplatí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.5.2023 06:56
až si sem přitlačí ten svůj stánek auto firmy z Číny, skončí všichni.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.5.2023 11:12 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Už je začínají usazovat.
Odpovědět
pk

pepa knotek

30.5.2023 11:30
Koho bude za několik let zajímat, co se děje v jakémsi absurdistánu na západním výběžku Asie ? Zbytek světa si poradí a evropani ať si sdílí třeba koloběžky, když po tom tak touží.
Odpovědět

Viktor Šedivý

1.6.2023 18:11 Reaguje na pepa knotek
A v prázdných boleslavských halách se na těch koloběžkách můžou vozit.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist