Škoda letos do konce dubna vyrobila přes 31 000 elektrických aut
24.6.2021 09:45 | PRAHA
(ČTK)
Licence | Některá práva vyhrazena
Mladoboleslavská automobilka podle dřívějších informací plánuje, že do roku 2030 představí pravděpodobně čtyři plně elektricky poháněná vozidla. Vyrábět bude nadále i auta s konvenčním pohonem, na benzin a naftu.
V následujících třech letech chce představit nové generace svých stěžejních modelů. Již v loňském roce se představila čtvrtá generace modelu Octavia, letos se veřejnosti ukázala nová Fabia. Nový Superb se začne vyrábět v roce 2023, novou generaci SUV modelů Kodiaq a Karoq ukáže Škoda světu v roce 2024.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
ZŠ
Zbyněk Šeděnka
24.6.2021 12:26A řeší někdo, že tyto elektromobily budou po 6 -8- letech dále neprodejné? Auta na fosilní paliva budou fungovat třeba i po desítkách let, ale pár let starý elektromobil je něco podobného jako stejně starý počítač. Nikdo ho nebude chtít, jeho systémy budou neskutečně zastaralé a oprava bude tak drahá, že si ji jen málokdo bude moci dovolit. A je otázka, zda to někdo vůbec bude chtít opravovat. A ještě jedna věc - pokud větší část obyvatel přejde na elektromobily a sníží se počet aut na fosilní paliva, poklesne i odvod spotřební daně do státní pokladny. Jak stát tento výpadek bude řešit? Navíc, když politici licitují s otázkou dotací při nákupu těchto aut?
Odpovědět
JŘ
Jaroslav Řezáč
24.6.2021 16:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnkaelektromobilita z hlediska globálního zdraví planety není vůbec ekologická neb jak uvádíte, sekundární škody nikoho nezajímají ale bude zajímavé pozorovat jak se bude navzájem likvidovat dekarbonizace s elekto "šílenstvím". Ono je v podstatě vyloučené aby v přechodové fázi dekarbonizace, což je doprovozen přechodným snížením volných kapacit elektrické energie do toho vstoupí elektromobilita může navzájem zlikvidovat pozitivní energii z odstoupení od fosilních paliv.
Odpovědět