Slovenské ministerstvo má výhrady k projektu Dunaj-Odra-Labe
"Podle názoru ministerstva je tento projekt problematický hned z několika aspektů. Z vodohospodářského hlediska by znamenal značný zásah do vodních útvarů. Dokonce by na mnoha místech znemožnil dosažení jejich dobrého stavu, což je závazný cíl, vyplývající z evropské legislativy," napsalo slovenské ministerstvo životního prostředí v prohlášení, které má ČTK k dispozici.
Vybudování zmíněné vodní cesty pro nákladní lodě, která by propojila Černé moře se Severním a Baltským mořem, dlouhodobě podporuje český prezident Miloš Zeman. Česká vláda loni v říjnu zase schválila přípravy první části vodního koridoru, a to na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi.
Podle slovenského ministerstva by si projekt vyžádal značné investice, které jsou potřeba na jiná vodohospodářská opatření. Za přinejmenším spornou úřad označil ekonomickou efektivnost vodního koridoru.
Ministerstvo také uvedlo, že zatím nelze přesně určit vliv projektu na chráněná území, protože není známá definitivní trasa plánované vodní cesty. Projekt počítá s několika alternativami napojení koridoru na Dunaj, a to u Vídně nebo přes území Slovenska. Rakousko podle Bratislavy napojení přes své území odmítá a při jedné z alternativ na slovenské straně by zase došlo k zásahům do chráněných lokalit.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (16)
Zbyněk Šeděnka
19.2.2021 18:32Pavel Hanzl
19.2.2021 18:45 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaMichal Ukropec
22.2.2021 09:22 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
19.2.2021 18:41Bez Slováků, nebo Rakušáků, kteří by museli stavět celou harniční část Moravy, nic nebude. A ti se jen smáli a pan von Belen jen jemně poznamenal: "už máte postavené dálnice"??
smějící se bestie
19.2.2021 19:06Břetislav Machaček
19.2.2021 19:54budou bránit politiky před naštvanými občany. Pokladna obsahuje pouze
tiskárnu peněz a ekonomika je hrou na ekonomiku. Reálný by byl pouze
úsek Polsko- Bohumín a i ten nová vláda zařízne. Ono nám bude stačit
vozit do polského přístavu za hranicí zboží v kamiónech a bít se v
prsa, jak jsme moudří a ekologicky uvědomělí. Že přibude časem více
přeprav zboží je jisté a miluji, když o dopravě na Ostravsku rozhoduje
Praha a radí Brno.
Viktor Šedivý
19.2.2021 20:58 Reaguje na Břetislav MachačekČekáte obnovení těžby uhlí na Ostravsku?
Franta Frantíků
19.2.2021 21:04 Reaguje na Viktor ŠedivýNicméně ten kanál se samozřejmě nepostaví, rozhodně ne při roční sekeře 500 mld.
Viktor Šedivý
19.2.2021 21:13 Reaguje na Franta FrantíkůDoprava, která místo přepravy od výrobce k zákazníkovi za pár hodin až dní zajistí časem přepravu z překladiště na překladiště - pokud ale bude dost pršet, není konkurenceschopná.
(Proč myslíte, že se neposílá víc zboží po železnici?)
Franta Frantíků
19.2.2021 21:20 Reaguje na Viktor ŠedivýU drtivé většiny zboží je právě celkem jedno, že je na cestě měsíc. Nábytek, elektronika, gumárenské výrobky atd. vše se vozí lodí, stejně to pak ještě v Evropě trčí několik týdnů ve skladě, než si to někdo koupí.
Vlakem se to nevozí proto, že je to např. na mnou uvedené trase cca 3x dražší než tou lodí.
Jaroslav Štemberk
20.2.2021 09:18 Reaguje na Franta FrantíkůPetr Eliáš
20.2.2021 09:24 Reaguje na Franta FrantíkůPetr Vojvo
20.2.2021 08:55Kanál je potřeba do Ostravy, protože má nedostatek vody. Překvapivě ji získá čerpáním vody z přehrady Ratiboř, která je od loňska hotová. Součástí tohoto díla jsou totiž přečerpávací elektrárny, které vyrovnávají zbytečné přebytky v přenosové síti od FVE a VTE.
To jsou ty hlavní benefity. Voda v krajině a vyrovnávání sítě.
Jde vidět, že spousta lidí nečetlo ekologickou studii a nebo ji vůbec nepochopilo, protože na to nemá znalosti.
Prostudujte si kanál dunaj-mohan-rýn.
Norimberk a okolí (cca 1 mio obyvatel) má díky kanálu dostatek vody a ještě akumulují ee z FVE a VTE.