https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/studie-propojeni-povodi-dunaje-a-dyje-muze-pomoci-resit-sucho-na-jihu-moravy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Studie: Propojení povodí Dunaje a Dyje může pomoci řešit sucho na jihu Moravy

30.9.2025 12:09 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Propojení povodí Dunaje do Dyje může být reálným řešením sucha na jižní Moravě, které se v důsledku klimatických změn zhoršuje. Do oblasti by toto opatření přineslo více vody. Vyplývá to z výsledků nových studií, jejichž zpracování je výsledkem spolupráce ministerstev životního prostředí a zemědělství. S výsledky se dnes seznámila vláda. Podle klimatických modelů nebude v Jihomoravském kraji stačit pouze jedno řešení, ale musí se udělat další adaptační opatření.
 
"V Jihomoravském kraji se probíhající změna klimatu v rámci České republiky projevuje velmi výrazně, a to především způsobováním velkého sucha," uvedl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Studie se zaměřily například na zhodnocení hydrologické situace a vývoje v dalších letech s ohledem na změnu klimatu, zhodnocení vlivu nepůvodních a invazních druhů vyskytujících se v povodí Dunaje a posouzení možného ovlivnění ekosystému Dyje.

"Studie zhodnotila propojení těchto řek jako potenciálně možné řešení v případě dodržení nutných opatření. Máme tedy prvotní informace o současném stavu a možných způsobech řešení a nyní se musíme zaměřit na jednotlivé dílčí oblasti a dále je rozpracovat. I nadále chceme spolupracovat a diskutovat na úrovni bilaterální česko-rakouské komise a aktualizovat výsledky se studií rakouské strany," dodal Hladík.

Zásadní výstupy z jednotlivých studií zahrnují oblasti klimatologie, hydrologie, biologie a legislativy. Studie měly za cíl zhodnotit limity a rizika, konkrétní technická řešení však nebyla v tuto chvíli hodnocena.

Podle studie by odběr vody z Dunaje nepředstavoval zásadní riziko pro povodí Dyje, nutné je však řešit možné zhoršení kvality vody na rakouské straně a riziko šíření nepůvodních druhů. Pro kvalitu vody ani stav vodních útvarů v Česku nepředstavuje uvažovaný projekt významnější problém, pokud budou zohledněna preventivní opatření. Zároveň se ale ukazuje, že řešení sucha na jihu Moravy si vyžádá širší balík adaptačních kroků, nejen samo propojení povodí.

Studie navazují na strategický dokument vlády s názvem Koncepce ochrany před následky sucha pro území ČR na období 2023-2027, který uvádí jako jedno z možných opatření převody vody mezi povodími Dyje a Dunaje. Studie vycházejí ze stávajících dostupných dat k současným i budoucím klimatickým podmínkám, a proto je do budoucna nutné je pravidelně aktualizovat a doplňovat i o výsledky z rakouské strany.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (51)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

30.9.2025 14:19
Sucho na Moravě (jejím jihu, pás +- jižně od Brna a severně od hranic s Rakouskem) nemá se změnou klimatu nic společného. Je dán vyhubením (pra)lesů na Šumavě, v jehož důsledku se bezlesé plochy ohřívají na teplotu o desítky stupňů vyšší než koruny lesních stromů a vzniklé termiky "rozčísnou" dešťovou frontu na dvě půlky, severní, co jde na Brno a výš, a jižní, co jde na Rakousko. Jen velmi silné frontové systémy, nebo za sebou bezprostředně následující, přes Šumavu projdou. Celý jev je velice dobře viditelný na meteoradaru, jak se dešťová fronta nad Šumavou rozerve.
Škody na kulturách, náklady na zavlažování atd. by měly platit ekologické organizace, které bojovaly za zničení šumavských lesů a pralesů "bezzásahovostí", i "odborníci", kteří tuhle zrůdnost podporovali.
Odpovědět
PE

Petr Elias

30.9.2025 15:45 Reaguje na Jan Šimůnek
:D :D :D To víš že jo. :D :D
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.9.2025 18:30 Reaguje na Petr Elias

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

30.9.2025 19:36 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2025 21:31 Reaguje na Jan Šimůnek
A za to oteplování může konjunce Jupitera se sexy mozkem V.I.Lenina, říkala prof. Žarkovová, blahé paměti.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.10.2025 17:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, ne, těmito ezoterickými nesmysly argumentoval elias v posledním článku o tzv. "oteplování" na NP. Použil už skoro celou sluneční soustavu včetně Jupitera i samozřejmě jeho měsíců a tvrdil, že do 50 000 let nepřijde doba ledová. Neměl úspěch.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.9.2025 15:34
Pozornost by neměla být věnována jen příznakům sucha, ale i jeho příčině, mj nevhodnému hospodaření s půdou. Kukuřičná oblast by se měla změnit na "rege" oblast, příklady z praxe již existují. Zavlažovat rozpálenou poušť (?) vs lépe pracovat s malým vodním cyklem, edafonem a přirozenou úrodností půdy, včetně (eko+eko) efektem (?).
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.9.2025 15:40 Reaguje na Karel Zvářal
A mimochodem, ta rozpálená půda odpuzuje oblačnost, která tu oblast "přeskočí" a začne znovu pršet až na zalesněnými kopci. Kdo pravidelně sleduje radar, určitě o tomto jevu ví též.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2025 21:34 Reaguje na Karel Zvářal
Příčina je těch 60 mld. tun CO2 ročních emisí do atmosféry, zvýšení globální teploty o +1.5°C přineslo násobně větší odpar a teploty v extrémech o asi +8°C vyšší.
Mudrovat nad margináliemi je zcela zbytečné, komáři hospodařili ještě hovadšeji, než současní agrobaroni a takový problém nebyl.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 05:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Bylo více pícnin včetně směsek, výrazně méně kuku, oralo se později (na podzim). Jak to rve dnes suché až se za ním práší, to by s těmi Zetorky si počkali na podéšť (10.-11.). Jedou se dokola 3 komodity, dříve to bývalo mnohem pestřejší. A to, že se E. otepluje více/rychleji (min 2x) než zbytek planety, není náhoda, ani větší koncentrace kysličníku. S tímto ideologie příliš nepracuje, tam je "pachatel" znám (jen jeden!-/ a veškeré usilí soustředěné na něj. Když ani termokamera nenapoví, tak ta diagnóza provozní slepoty je neřešitelná. (Opravdu? Až tak...?-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2025 07:55 Reaguje na Karel Zvářal
Všechno jde normálně od velkého k malému. Pokud vám nepřinese vodu mokrý vítr z Atlantiku, nepojede ani malý vodní koloběh a můžete se poondit a nic nenaděláte. Skladby pícnin a tyhle marginality mají určité procento vlivu taky, ale klíčem je ten sodovkáč, sorry jako, já to nevymyslel.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi bych z té šlamastyky/argumentační nouze "vyvázl" s mnoha :D éčky, ale již dávno vím, že s nohsledy a papoušky nic nenadělám...

Kdo seje vítr, sklízí bouři.
Kdo vytváří Saharu, může na (pravidelný) déšť čekat věky.
Sorry jako...
Odpovědět
PE

Petr Elias

1.10.2025 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Že vás to baví. Je to zcela zbytečné. :) Místní odborníčci to zase berou od konce, zase dávají největší význam něčemu, co má ve skutečnosti oproti ostatním vlivům malý význam.

Evropa se neotepluje 2x rychleji než průměr proto, protože by někdo dělal nějakou Saharu. Ale kvůli změnám cirkulace, malému podílu oceánů, čistšímu vzduchu, .... , změna krajiny a urbanizace to jen zesilují.

A ten jejich radarový důkaz, mno to je taky něco. Jednou se podívají na radar a vidí, že mraky jdou okolo Šumavy a hned z toho vyvodí závěr že Šumava rozhání mraky. Proč do té své teorie nedávají i Vysočinu, která byla kůrovcem zasažena nejvíce, to nevím - jen hádám, že by odborníčci nemohli nadávat na třídního nepřítele. :) A ještě to samozřejmě musí potvrdit šaškováním s termokamerou. :)

Je to stejné jak s tím JS. Neví co to je, neví kde to je, neví jakou to má energie, ale na 10000% ví, že to letadla strašně moc ovlivňují. :)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 09:39 Reaguje na Petr Elias
To víš že jo:) Hlavně že nomenklaturní odborníčci mi ukáží odkaz, aniž by tušil, že je tam věta o stacionární poloze JS. A vědci neznají její příčinu... Takže suma sumárum: já už vůbec nepochybuji, narozdíl od paní Jarky. (ona ví o čem)
Odpovědět
PE

Petr Elias

1.10.2025 10:49 Reaguje na Karel Zvářal
A víš proč ti p. Metelka dal odkaz na tu českou wiki? Protože anglicky neumíš a nic složitějšího nepochopíš. A ještě ti to tam i píše, že tu českou wiki vyhledat speciálně pro tebe. :D Ano kdyby sis dal tu práci (jakože nedáš, protože by jsi přišel o tu svou letadlovou bublinku) a nečetl dokola jen tu blbou českou wiki, podíval se třeba na anglickou, tak by ses dozvěděl spoustu nových věcí. :D

A už ses doučil ty rozměry a vypočítal energii, kterou JS má? :D
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 12:14 Reaguje na Petr Elias
..."Jet streams are typically continuous over long distances, but discontinuities are also common"...

Jakou energii má přerušený (stacionární) proud? Toto zřejmě měli (jiní?) autoři na mysli, včetně překladu.
Odpovědět
PE

Petr Elias

1.10.2025 12:28 Reaguje na Karel Zvářal
Další věc, kterou nechápeš. Přerušený neznamená stacionární ....
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 12:35 Reaguje na Petr Elias
Pro mě přerušený zápas znamená, že se nehraje, přerušená/zbořená cesta, že tudy nelze projet.

A neodpověděls, jakou energii má přerušený proud.
Odpovědět
PE

Petr Elias

2.10.2025 08:59 Reaguje na Karel Zvářal
Ach jo. To je fakt jak s tatarem. :D

1. Úplně šumák, co to pro tebe znamená ...

2. Přerušený jet stream (anglicky discontinuous) neznamená, že JS přijde o energii, ale to že energie JS je v atmosféře jinak rozdělena...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2025 13:07 Reaguje na Petr Elias
Sám jsi analfabetický arogantní tatar. O jiné energii v atmosféře (vichřice, tromby) jsem psal v původním hacknutém (kým asi?-) článku, který redakce poslala na "strojové čtení", jestli je prý "věcně správně".

Je nutné u diskusního= sporného tematu ověřovat "správnost" - zvláště pak, když všude byly citované příklady??? Někomu na tom VELMI záleželo, i na zaujaté oponentuře vytrhávající větičky z kontextu...
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.10.2025 17:08 Reaguje na Karel Zvářal
Pane Zvářale, nepochybuji o albedu a výparu zoraného vs. nezoraného pole, nýbrž o úspěších zemědělství na neoraných půdách:)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2025 18:37 Reaguje na Jarka O.
Děkuji za věcnou poznámku, zajisté rozdíly tam jsou, zatím je to celé v plínách, ekologické výhody jsou zřejmé hned, ekonomické se projeví časem. Na toto téma zde pošprechtíme ještě mnohokrát.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.10.2025 17:10 Reaguje na Petr Elias
Vlastňák, eldo, protože Vysočina vysychá.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.10.2025 09:01 Reaguje na Karel Zvářal
Jednak už rozumím, proč se (falešní) proroci mají kamenovat a taky jak říkal už Jak Sladký ono - Hin se hukáže, navzdory jakýmkoli prorokům. Ať IPCcc či Pokorný.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2025 09:11 Reaguje na Slavomil Vinkler
Děkuji za poznámku, jen doplním pořekadlo/zkratku: KNR, TNP.
A jako dítěti se mi velmi líbila pohádka od H.K.Andersena, která je velmi, ale opravdu velmi nadčasová. Jestli uhodnete její název:-) (KNŠ)
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.10.2025 20:38 Reaguje na Karel Zvářal
Andersena jsem nikdy nemusel, nejsou to pohádky ale horor (realita).
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2025 18:53 Reaguje na Slavomil Vinkler
No, např naše Božena N. s jejím "budeš o hlavu kratší" pomalu na každé straně mě nutila přemýšlet, kolik cm mu/jim z těch nohou uřeže, aby to přesně:-)) Prostě pohádky pro děti očima dospělých.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

30.9.2025 18:00
Nějak jsem nepochopil jak chtějí propojit propojené. Pokud vím tak povodí Dyje je současně i povodím Dunaje. Osobně nemám nic proti kanálům. Jsou státy co to v minulosti vyřešili perfektně. Dnes by to ale asi s eko v zády již nevyřešili. Propojit Dunaj s Odrou je fuj. Propojit Dyji s Dunajem bude asi huj.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.9.2025 18:30 Reaguje na Jarek Schindler
Přesně. Kde jsou anti DOL- "ekologové ".
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

1.10.2025 09:01 Reaguje na Jarka O.
Zde :-)!
O projektu Dunaj-Dyje toho zatím nevíme moc. O DOLu jsme ale věděli tolik, že to na odpor vůči tomu projektu stačilo :-). Nejde mezi těmi projekty dělat jednoduchou paralelu.
Odpovědět
LB

Lukas B.

1.10.2025 17:42 Reaguje na Jindřich Duras
nejsa hydrolog, vidím laicky hned jeden eko-eko rozdíl mezi propojením tří úmoří a nějakým "bypassem" posilujícím přítok z hlavního toku zhruba 100km nad soutokem. no a smysl zemědělství je nesporný, ale smysl půldruhého století zastaralé dopravní technologie (vnitrozemské plavby po málo vodnatých řekách) je sporný až až.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.10.2025 17:06 Reaguje na Jindřich Duras
Hm... Mohl existovat užitečný víceúčelový kanál, který by si na sebe postupně vydělával. Otázkou je, komu má tento kanál sloužit. Dyje pod Vranovem je v n.m. asi 300 m, Dunaj za Kremží kolem 200 m, na české straně možné trasy se rozkládají nepřístupné hvozdy a pahorkatina. Přitom u Dyje existují zatím nedostavěné závlahové systémy.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

3.10.2025 09:44 Reaguje na Jarka O.
Právě asi ty nepřístupné hvozdy by mohly být ta potíž, ne? Ale víme o tom nápadu zatím málo.
DOL by si na sebe s vysokou mírou jistoty nikdy nevydělal ani částečně, právě to byl jeden z problémů :-).
Odpovědět
LB

Lukas B.

6.10.2025 12:05 Reaguje na Jindřich Duras
kvalifikovaný diskutér nadaný otevřenými zdroji a selským rozumem a vládnoucí trojčlenkou se nejdříve podívá na ty vrstevnice a zjistí, že vodu by bylo nutno čerpat. potud fakta.

spekulace neznalého: smysl by snad dávala nějaká vyrovnávačka na kopci kam by se valila nějakejma francisovkama voda z dunaje v době, kdy má elektřina z větrníků a panelů nulovou a zápornou cenu, a z ní by se dotovaly všelijaké kanály zavlažovací a nějaké ty potůčky. šikovný populista národovec by dokonce přišel s nápadem, že máme-li ty fofrníky zálohovat z jaderek a uhelek, potom by bylo fér nám ty dva kubíky za vteřinu z dunaje pustit přes kopce.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.10.2025 00:03 Reaguje na Jindřich Duras
Tak ještě že ty staré " hloupé" generace předků stihli něco v minulosti na tomto světě vytvořit, že. 350 let starý Canal du Midi, součást světového dědictví UNESCO. Canal de Briare . Hloupí Francouzi a nebo ještě hloupější Angličani co kdysi vybudovali 6,5 tisíc km vnitrozemských vodních cest. Oni dnes dokonce ten paskvil o kterém naši ekologové naštěstí ví své, dokonce udržují a opravují. Není holt nad to mit osvícené, znalé ekology.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

3.10.2025 09:42 Reaguje na Jarek Schindler
Možná jste si nevšiml určitých rozdílů mezi vámi jmenovanými lokalitami a naší krajinou. Také tu máme rozdíl v čase a způsobu života a výroby dříve a nyní.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.10.2025 15:49 Reaguje na Jindřich Duras
Vždy mě uchvátí jak byli s tehdejší technikou schopni rychle budovat takové věci. No a ty rozdíly? Největší rozdíl je asi v myšlení lidí. Někde jsem četl, že v Anglii ty kanály, jejich opravy a současný hlavně rekreační provoz, zajišťují 55 tisíc pracovních míst. No a hlavní odpor vůči DOl, já bych řekl že by uplně stačilo DO, nebyl snad ani tak kvůli návratnosti.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

30.9.2025 20:32 Reaguje na Jarek Schindler
No někde jsem četl o tom, že rakušáci si chtějí udělat zavlažovací kanál z Dunaje a trochu vody z něho nechat i do česka Dyjí.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

30.9.2025 22:54 Reaguje na Slavomil Vinkler
Za Hitlera začala pod Vídní stavba kanálu směrem k Břeclavi. Vykopali asi 30 km. Vtip prý je v tom, že tam je stejná vrstevnice, takže voda by k Břeclavi dotekla sama. Pak teprve se měla čerpat dále k Olomouci.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.10.2025 07:28 Reaguje na Jaroslav Pokorný
No to co jsem viděl, tak začínalo daleko nad Vídní. Ale už jsem zapoměl zdroj.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.10.2025 11:00 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pokud si dobře pamatuju tak zhruba Křemže +200mnm Láva asi 180mnm.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2025 21:38 Reaguje na Jarek Schindler
To bude asi nějaká cypovina, nejbližší propojení by šlo někde kolem Laa a já nechápu, proč by se měli Rakušáci pružit. Kvůli závlahám se přece stavěly Nové mlýny a tam je vody dost (zatím).
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.10.2025 07:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Zavlažovat chce hlavně Rakousko a jen trochu že pustí k nám.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

1.10.2025 08:58
Moc nám toho článek neřekl :-). Třeba jak by to propojení mělo vypadat.
Jasně, s množstvím vody by to pomohlo, ale invazní druhy jsou značné riziko.
Horší problém je ten, že s táním ledovců pozvolna přijde Dunaj o vodu. Maximum průtoků je tam pravidelně v létě, když tají ledovce. A tahle letní maxima se budou radikálně snižovat, s dopadem na celkový stav řeky. Tak uvidíme, jak to specialisti vyhodnotí...
Možná jen předvolební výstřel...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.10.2025 15:56 Reaguje na Jindřich Duras
O jakých invazních druzích mluvíte? Vždyť je to celé jedno povodí. No a pokud chtějí Rakušáci dotovat vodou Dunaje Dyji tak by se klidně mohlo stát, že časem by Dyje dotovala Dunaj a to jinde než na soutoku Dunaj-Morava.
Odpovědět
SV

Stanislav Vaníček

1.10.2025 12:17
Článek je obsahově zájímavý, ale pracuje pouze s teoretickou možností. Postrádám bližší údaje o místu čerpánívody, o místu napojení na Dyji a způsobu převodu
Odpovědět
SV

Stanislav Vaníček

1.10.2025 12:17
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.10.2025 12:58
vice zde:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/jizni-morava-vysycha-pripravy-staveb-zavlazovacich-zarizeni-jdou-ale-pomalu
Odpovědět
va

vaber

2.10.2025 09:59
Celý svět bere vodu z řek a staví zavlažovací kanály. Jen u nás se z toho dělá politická propaganda a stavba kanálů se povbažuje za zlo některých režimů. Celý Egypt žijez vody Nilu a kanálů z něj. Stejně Kalifornie čerpá vodu z Colorada i podzemí. Díky tomu klesají některá místa kde se čerpá podzemní vody o centimetry za rok. Podobně Colorado, dělá kousek hranice mezi USA a Mexikem ,ovšem je to jen suché koryto, voda je odvedena kanály.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.10.2025 10:09
Studie jsou věc jedna a realizace je věc druhá. Podobných nápadů jsou stovky, ale realizace nulová. Blokace ekoteroristů, přestřelené ceny pozemků pro výstavbu, či dokonce nedostatek financí, jsou důvodem, proč to považuji za jeden z utopických nápadů u kterého bude studie svazkem pro archív. Jó být to vojenský objekt, tak to nikdo blokovat nebude a peníze
taky problém nebudou, ale nějaká voda pro zemědělce, řeku a lidi? Tomu
snad může uvěřit v tomto státě pouze naiva.
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.10.2025 11:58
to Pavel Hanzl 30.9.2025 21:31
Prof Žarkovová počítala se vztahem mezi těžištěm Slunce a Sluneční soustavy a jejich vzájemnými pohyby. Její teorie velice dobře souladí se střídáním období vyšší a nižší sluneční aktivity, odpovídajícím střídáním teplých období a "malých dob ledových". Rozhodně je funkčnější než modely, nadf nimiž věští katastrofy soudruzi z IPCC. Navíc je oproti nim faslsifikovatelná, protože ony pohyby jsou vcelku snadno spočítatelné a počty slunečních skvrn i další známky sluneční aktivity také.

to Břetislav Machaček 2.10.2025 10:09
Bude nutné zatnout tipec ekologickým aktivistům, škodícím při výstavbě kde čeho. Snad se podaří ustanovit vládu, nad níž budou ekologové kvílet stejně, jako totalitáři v USA nad zvolením Trumpa.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist