https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/spanelsko-investuje-4-3-miliardy-eur-aby-podporilo-vyrobu-elektrickych-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Španělsko investuje 4,3 miliardy eur, aby podpořilo výrobu elektrických aut

4.8.2021 14:23 | MADRID (ČTK)
Španělsko je po Německu druhým největším výrobcem aut v Evropě a osmým největším na světě. Automobilový průmysl ale teď čelí výraznému přesunu směrem k elektromobilům a větší technologické integraci.
Španělsko je po Německu druhým největším výrobcem aut v Evropě a osmým největším na světě. Automobilový průmysl ale teď čelí výraznému přesunu směrem k elektromobilům a větší technologické integraci.
Licence | Volné dílo (public domain)
Španělsko investuje 4,3 miliardy eur (110,6 miliardy Kč), aby podpořilo výrobu elektrických automobilů a baterií. Investice je součástí velkého národního programu výdajů financovaného převážně z fondů obnovy EU. Plán má podnítit soukromé investice a bude zahrnovat celý výrobní řetězec, od těžby lithia přes montáž bateriových článků až po výrobu elektrických aut, oznámil premiér Pedro Sánchez.
 

Firmy mohou žádat o finanční prostředky a první peníze by mohly být vyplaceny v září. Podle odhadů vlády by soukromý sektor mohl k této vládní iniciativě přispět dalšími 15 miliardami eur.

Španělsko je po Německu druhým největším výrobcem aut v Evropě a osmým největším na světě. Automobilový průmysl ale teď čelí výraznému přesunu směrem k elektromobilům a větší technologické integraci. Španělsko se tak stejně jako Německo a Francie snaží upravit své dodavatelské řetězce a přebudovat výrobní základny.

Sánchez očekává, že díky novému investičnímu programu se podíl automobilového průmyslu na celkovém výkonu ekonomiky do roku 2030 zvýší na 15 procent z nynějších zhruba deseti.

Vláda také plánuje investovat jednu miliardu eur do podpory prodeje elektrických aut. Další jedna miliarda eur z veřejných peněz půjde na instalaci veřejných dobíjecích stanic, kterých má země stále málo, uvedla agentura AP.

Španělsko je jedním z hlavních příjemců peněz z unijního fondu obnovy, který má k dispozici 750 miliard eur. Země do roku 2026 získá formou grantů na podporu oživení ekonomiky těžce zasažené pandemií kolem 70 miliard eur, uvedla agentura Reuters.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (19)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

4.8.2021 16:16
jsou to vyhozené peníze
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.8.2021 16:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
buď transformujete mobilitu nebo energetiku obojí nejde nebo jde ale ty následky budou nemilé
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2021 18:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jde. Právě tohle je navazující systém a jen v tomhle provedení to má skutečně význam.

Je přece nesmysl nabíjet elauto z uhelné elektřiny, nebo ladit OZE a vedle čadit dýzlem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2021 18:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Lepší je rozkrást je v biopalivovém nebo solárním tunelu, že?
A ještš lepší je vrazit kamarádům na "přípravě" totálně nesmyslného DOL, na dotacích miliardářům a nebo je preost rozfrcat a rozkrást jen tak. Na to jsme kadeti, jenže se nám to ku.evsky vymstí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.8.2021 19:01 Reaguje na Pavel Hanzl
:-D to bude mnohem zajímavější...a asi to bude velké. Jinak by mě zajímalo, kdo nám bude dávat peníze na ty emisní povolenky ale v zásadě, když se někdo bude snažit pochopit všechny aspekty, které dnes jsou v " kurzu" tak bude jasný, že tu půjde o víc věcí, které se sejdou v jeden čas. OZE je kravinismus, v zásadě nehraje žádnou zásadní roli v transformaci energetických zdrojů, pokud masivnost elektromobility bude nastupovat může to zničit celý to zelené šílenství a z toho všeho zůstane jen zelený klacek v podobě emisních povolenek...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2021 20:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Když máte chybu v úplném základu, dál vyprodukujete jenom nesmysl.
OZE vyrábí už v Evropě víc, jak polovinu spotřebované elektřiny a nové kapacity se budují velmi solidní rychlostí, fosil (kromě plynu) prakticky končí.
Dokud tohle nestrávíte, nemá cenu mudrovat nad ničím složitějším.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.8.2021 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
To chce klid, až vám Evropa rozsvítí žárovku doma, tak si vykládejte o nějaké Evropě, do té doby vám rozsvítí kulový. Pořád ještě máme jadro s uhlím a tvrdit něco jiného ani nejde. Máte jen pravdu s tím, že je to chyba už od začátku, když se ty parametry zeleného šílenství stavělo na parametrech stavu Německa a Švédska...a že v každé zemi je to absolutně jiné z toho pramení že je to naprostá blbost a do toho nařizují elektromobilitu je sebevražda ekonomická i finanční
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2021 21:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Bohužel, Evropa se rozvíjí, my ne.
Babišistán je založen na tom, že se mudruje, slibuje a krade, ale reálné výsledky jsou nula.
Ovšem Evropa jede výrazně rychleji a země,ktré nemají větrné moře, jedou v OZE taky velmi dobře (Rakousko).

Já vůbec nečekám, že mě EU rozsvítí žárovku, já to čekám od našich nepolitiků.
A hlavně čekám, že díky emisním povolenkám, o kterých ví asi 30 let, se nezdraží naprosto mimo možnosti normálního důchodce.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

5.8.2021 06:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo Rakousko - až budete mít blbé sousedy , co vydrží vaše nadávky na JE, můžete od nich vykrývat ty výpadky OZE. A taky by to chtělo pár přehrad navíc. Jenže kde je postavit ? Větrníků na kopcích už je dost, více mlátiček ptactvo nevydrží. Už máte tu zázračnou baterii , co uloží alespoň půlden spotřeby v ČR ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2021 08:28 Reaguje na Petr Pekařík
Rakušáci kdysi podlehli blbé demagogii a dlouho to nemohli rozchodit. Jenže jim to došlo, na rozdíl od nás.
Akumulátor na asi 12? TWh energie máme dávno v plynových zásobnících pod Pálavou. Jen je naplnit zeleným vodíkem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2021 08:33 Reaguje na Petr Pekařík
Ptactvo si taky zvyká, v 50 - 60 letech bylo na silnicích dost přejetých zajíců, i když byl provoz minimální. Dnes to nevidíte.
A není to jen tím, že by bylo málo zajíců.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2021 08:01 Reaguje na Pavel Hanzl
nenaskakujte na utopii, Rakousko má 40 let náskok a je dvakrát bohatší. ČR po vstupu objektivně nebohatne, ten rozdíl se nesmazává ani na Slovensku a teď se mají všichni zbláznit? nebuďte vtipný
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2021 08:31 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Rakušáci měli ne 40, ale asi 20 let náskok když u nás řachl komunista, jenže za 90. leta jsme silně dotahovali a byli už asi na půlce. Jenže čecháček si zvolil do vedení státu Miloše Zemana, ten se začal plazit před Puťkou a pak už to znáte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2021 12:36 Reaguje na Pavel Hanzl
No, ono to tak růžové zase nebylo a taky to něco stálo. Viz tzv. bankovní socialismus. O dalších taškařicích v podobě regulovaných nájmů a nebo vyjebání s rest. nároky vůči bývalým JZD ani nemluvě.

A fakt nevím, co do toho taháte Zemana na Hradě, až do covidového moru:-) samotný výkon ekonomiky nebyl globálně nijak marný, byť strukturálně to nebylo a není nic moc (ale za to nemůže rozhodně Zeman na Hradě ... ve Strakovce kdysi už spíš, ale ti ostatní tomu nijak nepřidali, takže v tm rozhodně není sám).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2021 16:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Bankovní socialismus byl naprosto nutný přechodový jev, pokud vám zbankrotuje naráz asi 60% průmyslu, tak to prostě nemůžete nechat lehnout.
Regulované nájmy byly zase nutné, půl národa pod mostem by neustál nikdo.
Zeman vyhrál volby v roce 1998 a od té doby se začalo brzdit a dnes už jedeme na revers.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

6.8.2021 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
To první nezpochybňuji, jen prostě když nad něčím jásáte, tak je fér uvěs, že to něco stálo a kdo to nakonec zacáloval.

Regulace v tehdejší podobě byla prostě haluz, tam bylo možno jít cestou přijatelného kontinuálnho zvyšování nájmů hned ... a ne čekat, až to vládě konečně ÚS (a nebo dokonce i nějaký E-soud, fakt už si to z hlavy nepamatuju) hodí na hlavu.

Že se něco rámcově povedlo, a to jako že jo, fakt neznamená, že se v některých aspektech řada věcí slušně podě..la.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2021 12:40
Takže ve Spáňu budou cpát peníze daňových poplatníků do něčeho, u čeho není až takový problém to vyrobit, jako najít někoho, kdo si to koupí ... za cenu, na které výrobce neprodělá kaťata.

A za situace, kdy stav státních financí tam je poněkud neveselý.

Asi su starej a moc konzervativní, ale tahle metoda valení dluhu před sebou, resp. stále další a další nabalování dalšího, mi přijde taková na pikaču.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2021 17:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Španěláci ví, (na rozdíl od čecháčků), že fosilní paliva jdou do dupy a proto jedou naplno do OZE a elmobility.
To je má šanci posunout nahoru, jenže zase to jsou Španěláci.
My mít normální vládu, brutálně na OZE, vodíkových akumulací atd. vyděláme a ještě nám to zaplatí z půlky EU. Jenže naše totálně neschpná vláda tuhle šanci projebe natuty.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

6.8.2021 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Do diskuze zrovna s vámi na téma OZE fakt nejdu ... na to se mám moc rád.-))).

Ale to blbnutí s e-mobilitou je za stávajícího stavu prostě pitomost, která může v konečném důsledku přijít Evropu sakra draho ... a tím nemyslím zdaleka jen finanční sránku věci.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist